Prisvärt tangentbord om man vill ha ett vitt, belyst, kompakt, trådlöst och mekaniskt.

Permalänk

Prisvärt tangentbord om man vill ha ett vitt, belyst, kompakt, trådlöst och mekaniskt.

Hallå där!

Ville bara dela med er det trevliga tangentbord jag hittat. Jag har letat som fasiken efter ett tangentbord som passar mig. Har hittat flera på t.ex ebay osv. Men då är det ju ANSII och inte ISO och jag vill ju ha ISO.

Mina krav:
Färg: Vitt
Litet format, runt 60-5% I värsta fall ett TKL
Belysta knappar
Trådlöst
Snygg stilren design.

Det enda som inte kom med från min kravlista var att det skulle vara extra tunt, gärna laptoptunna knappar.. Men detta är inte lätt att hitta.

Hur som helst så efter att ha letat i månader så skaffade jag ett Logitech G915 TKL. Ett mycket bra tangentbord. Men också mycket dyrt + att det egentligen är lite för stort för min smak.

Men nu har jag hittat ett som kanske kan ersätta logitechet för ett mycket mindre pris.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/kb496l-ultra-c...

Detta tangentbord..
Jag försökte googla vad det är för tangentbord egentligen men hittar nästan inga reviews på nätet vilket är ovanligt.
Men jag kom fram till att det är exakt samma som ett Royal kludge RK71. Men med ISO upplägg.

Det känns tungt och gediget. RGBn är jämn och fin och det går att aktivera en massa olika färger och mönster. Men jag kommer nog köra på vitt ljus bara. Känns riktigt trevligt att skriva på. Bluetooth funkar fint utan något lagg eller avbrott.
Jag har även provat att spela utan problem.
det är bara lite ovant med "normalstora" knappar då jag kommer från ett apple tangentbord.

Det enda jag saknar lite är funktionsknapparna.. Ovant att inte kunna alt-f4 något.

Jag har inte bestämt mig än vilket tangentbord jag ska behålla, men ville bara rekommendera detta för det är verkligen värt pengarna. Om någon nu skulle ha samma krav som jag
Det finns även i svart.

Detta tangentbord kanske redan är känt här jag vet inte. Av någon anledning så har inte jag hittat det tidigare när jag sökt.

Lite bilder och en video när jag skriver på det:
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0MGJDfWGx9qX4