Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk

mycket vill ha mer..haha bara så ni vet, i början var det mini sen var det helt svart

det vi har nu är som när tvn blev färg tv

men ok..försöker!

får jag inte rätt på det o det blir sämre igen så ber jag er hjälpa mig få rätt på det igen

Permalänk

Nu så. mer diablo 2 till folket!

gött att ni tog upp det. lyckades

Permalänk

SLUTLIGEN BLEV DET DAGS FÖR dREAMWEAVER OCH aZRAEL ATT BEGE (OJ CAPS) sig ner i mörkret, i lidandets och skräckens hallar

där väntade riddare, som dött sedan länge men vandrade som du och jag. Vi kämpade med spjut, armborst, stridsgissel och sköld. stålet klingade och gnistor flög i den kalla bergsluften. föll de gjorde men bara för att åter resa sig. till sist bröt vi igenom och försvann ner i mörkret. Överallt runt hörnen fanns faran, väntades, lurandes. Pygmeer, fanatiska från sitt hat och uppeggade av begäret at tfå slita ut våra inälvor. Skrien var bedövande och Azrael föll men först efter att ha tagit flera av de asen med sig (dramatization, may not have happened!). Just när vi trodde att det värsta var över strömmade minotaurer, demonapor och häxor fram. Hallarna ekade och blodet forsade men vi stod pall. deras död, våran xp. skatter hordades, levlar levlades upp. vi var hallarnas herrar. ner och åter ner i djupet gick vår färd där tills sist endast det ytterst djupa djupet återstod

det var där vi såg dem, de vi fruktat, läst om i pergamentrullarna från de gamla dagarna. de väsande, de spottande, de dödliga TOMB VIPERS!

om och om föll azrael (no dramatization, actually happened). deras gröna död lindade in oss i tvivel och lidande.

Endast vår hjälte Dreamweaver klarade den gröna döden. mången juvve dracks och vitaliteten drogs till sin yttersta spets men slutligen var de bara slingrande lik

slutligen var segern vår och förrädaren kunde förgöras!

victoryyyyyyy!!!

nu är det dagsa för frozen tundra, sen nightmare guardians ooooh ska bli spännande att se vad väktarna har denna gången o då ska jag dra fram mitt secret weapon hehe

strength and honor!

Permalänk

Throne room nu. Sista..

Nere i icy celkar var det witches o dolls i klungor. Närmare döden än jag gillar

Cursed o dolls..jikes nära..

Permalänk

sådärja! balle hade ingen challe! jäklar vilken skillnad mot normal, där var han asfarlig. nu var det bara pang på, guffa puts baly in a corner, uss uss uss nårra karate choppar med skölden o sen pix pax balle we fax

droppade inte mkt men immortal kings gloves. efter noga övervägande bestämde jag mig för att spara 3 set sigons

ska ta cow level nightmare först men ser inte jätte mkt fram emot det eftersom nästan all mf gear lämnades i act 5 NM

kunde kanske kört direkt när jag tänker efter..fan..nåja vi har lite grann alle fall

ska bli spännande att se hur resisterna bli på hell sen om jag klarar moo

maxat gulden vilket käns tryggt o har en plan för det värsta jag kan föreställa mig på hell act 1 början. det är cold crow som mercen e lite dåligt rustad för, hade velat ha en no freeze på honom men kanske får köra en 4a med thawing potions i bätet o själv ta spirit forge så kan ha ta ghost amorn med no freeze

whanins hjälm har han också vilket e schysst reduction o cold resist men annars har han fan ingen resit att snacka om så kan bli tufft om han inte har anti freezen

själv kör jag circlet m,ed plus level skills o lite resist, kommer ta amuletten med 11 dagame reduction o sen får vi se vad som droppas o hur det utvecklas. slow flailen o ancients pledege blir det såklart o armborstet för ranged och svåra fys resist

kommer bli holy bolt på odöda men den e inte lika hög som jag hoppats nå. kan behöva bli en respec om jag når dit o då sänka fana eller holy shield lite, får se

Permalänk

gissningar om dödsplats? särskilda svårigheter?

Permalänk
Medlem

Dålig kombination av abilities på ett unique monster i Hell kan sänka en på nolltid. Jag är särskilt defensiv när man hittar en aura-enhanced med conviction.
Råkat ut för Conviction Aura och Lightning Enhanced, helt livsfarligt. Samma med conviction aura och vanlig elemental damage, typ skeletal mages, scarabs, etc.
Annars är det värsta jag sett Gloams i act III. Instakill, även med relativt bra LR.
God speed.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Tuff start bitvis men lever än, det störiga var att alla juvve nästan 3/4 plus min lower resit wand o 25% slow gloves knock back försvann cow level. trodde jag hade koll men icke

nitade alla men shit det var tufft denna gången med min build bitvis. inga större finds heller men viktigt!

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Dålig kombination av abilities på ett unique monster i Hell kan sänka en på nolltid. Jag är särskilt defensiv när man hittar en aura-enhanced med conviction.
Råkat ut för Conviction Aura och Lightning Enhanced, helt livsfarligt. Samma med conviction aura och vanlig elemental damage, typ skeletal mages, scarabs, etc.
Annars är det värsta jag sett Gloams i act III. Instakill, även med relativt bra LR.
God speed.

sant! shit.

cold crow bjöd på might och cold, shit vad de döda mercen o frös mig eftersom jag givit rustningen till honom. hjälpte inte. fick ta dem med list och till sist bum rusha dem med smite när jag kunde bryta igenom. tog en hel del av mina nyinskaffade juvve

cave e fan lethal på hell. annars gick blood raven ner rätt lätt med min build, fick lite trubbel med att hålla undan de andra dock men löste det

lightning o cold har nog utgjort största hotet än. har 75 på fire o cold men lightning e på 50 ca och 60 eller 65 med en amulett men föredrar att ha damage reduction där

otroligt kul nu, detta är the stuff, boys

ps shit vad nära jag var att dö mot cold crow eller var det nu var, tror fan det var ett zombie ställe med archers kanske för jag var cursed o var nästan helt nere plus att när jag läkte så låste de mig med så mkt skada. var nästan så jag trodde jag hade dött

cold crow gav en unik men det var tyvärr spetum (lv 1)

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Dålig kombination av abilities på ett unique monster i Hell kan sänka en på nolltid. Jag är särskilt defensiv när man hittar en aura-enhanced med conviction.
Råkat ut för Conviction Aura och Lightning Enhanced, helt livsfarligt. Samma med conviction aura och vanlig elemental damage, typ skeletal mages, scarabs, etc.
Annars är det värsta jag sett Gloams i act III. Instakill, även med relativt bra LR.
God speed.

tack! ja de är extra giftiga caves act 5 om man inte aktar sig

håller helt med. den auran och fanaticism auran gör en livrädd

då får man hålla avstånd och vara smart

Permalänk

Om 5 minuter kör vi tower o the hole på streamen

2 av de kanske 10 svåraste av alla

Permalänk

https://www.twitch.tv/videos/798335702

the pit : (

var ett jäkla krångel med streamandet men fick till slut rätt på det

pit var inge nice

Permalänk

Nu är andy död o jag o azrael drar vidare österut. ogre axe 3 socket och en pul runa funna. ganska så nice, en brutal defense amulett också men kör fortfarande mf där. dock öppnar upp lite dörrar att flytta runt stuff o testa

går rätt bra måste jag säga. självklart vatt nära att dö flera ggr

shit vad hell e svårt

Permalänk
Avstängd

Hell e fucked ja.
Tycker hell är som jobbigast för sorc, men samtidigt väger sorc upp med sin förmåga att farma snabbare än alla andra klasser. sorc kan därmed samla ihop items snabbare för att klara hell galant.
Jag hade själv gärna dragit igång en gubbe i d2 men där finns ingen tid just nu.

Permalänk
Medlem

Detta kanske finns tidigare i tråden men skriver ändå. Project diablo 2 har släppts (https://www.projectdiablo2.com/)

det är en version av diablo 2 där de gjort mycket bättre med en hel del förändringar och uppgraderingar. Det är ett eget battle.net så man slipper alla bottar och d2jsp-trading. De har som regel att detta inte får användas och man får endast tradea ingame eller på deras hemsida och enbart sak mot sak, inga pengar inblandade eller andra valutor.

Just idag är det nerstängt för det fanns folk som började dupa direkt men de har stängt ner allt och ska gå igenom varje account för att banna dom och hitta orsaken till dupe:andet. Tror detta kan bli riktigt bra! Perfekt för alla som inte vill lira ladder på battle.net pga de ovanstående orsakerna. Det är minst 45 000 spelare online så inte svårt att hitta servers etc.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Kan tänka mig att sorc e jävligt svår bitvis

Mana burners ställer fan till en hel del dödliga lägen.

Tack för tipset Mattis! Kul att se dig i tråden igen!

Senaste blev en riktig dreadfire. Shit act 2 e lika svår som jag minns den o förmodligen den act där jag dött mest, känns så alle fall

Det har varit extra svårt i tunnlarna med mana burners. Jag o Azrael kostade på oss lite extra magic find men tyvärr ingen utdelning eller jo fan! Glömde! Vi fann en death mask unique som är med i stashen som battle gear att skifya med min circlet. Massa goa egenskaper som lightnong absord prevent heal o framför allt mer slow. Riktigt mkt slow nu med allt inräknat

Han dig mkt hittills så till sist fick jag börja rusta honom extra o sälja vapen o rustningar igen. En viktig del av taktiken är att ligga kring max för när han dör om o om igen så är det lätt att få panik o då tar de dig

Kom av mig lite i viper level 1 pga whatsapp med ett ex, gick in i ett rum oförsiktigt o bam bam bam

Två viper bossar med hemska egenskaper. Fan vad jag hoppade till o tog skada. Klarade mig tack vare build, potions o reflexer

Hittat en bra grej som gör att jag inte behöver teleport amuletten lika mkt. Den e superbra men tar från resist o damage reduction såklart

Det e sköld sprint attacken. Klickar man massa ggr så rusar han förbi med enorma avstånd på en sekund. Kan va räddaren mot ex minotaurer o vipers med extra fast extra stong o cursed

Annars med tanke på 50-60% lightning resust när mf gear e på så har beetles o skeletsl mages visat sig vara gslet farliga. Multipla bossar med light enchsnt såklart också

Ny följare på twitchen igår, kul!

Riktigt kul o spännande nu

https://m.twitch.tv/videos/805269743

Permalänk

PS mattis har du provat det där projektet? Nån annan?

Permalänk
Medlem

Inget fel på d2project men när man säger att det är ett förbättrat d2 så vill jag påpeka att det är ett moddat d2, du spelar inte längre samma spel, det är mao inte QoL förbättringar bara utan moddade skills också. Tycker man om sånt så fine. Vill man dock spela originalet så måste man tyvärr spela originalet för att få den rätta feelingen.

D2project är därmed inte lika med d2 fastän man vill framhäva det som det (flytta över d2 spelare till d2project).

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Skrivet av MeSaber:

Inget fel på d2project men när man säger att det är ett förbättrat d2 så vill jag påpeka att det är ett moddat d2, du spelar inte längre samma spel, det är mao inte QoL förbättringar bara utan moddade skills också. Tycker man om sånt så fine. Vill man dock spela originalet så måste man tyvärr spela originalet för att få den rätta feelingen.

D2project är därmed inte lika med d2 fastän man vill framhäva det som det (flytta över d2 spelare till d2project).

Aouch, lät som en kalldusch för o'l Guffa

Permalänk
Medlem

Eller en utmaning?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Skrivet av MeSaber:

Eller en utmaning?

haha att utmana hur jag vill spela för att pusha mina gränser så jag testar det jag inte tycker om

its a stretch but i like it!

Permalänk

Denna var det för övrigt

Permalänk

Dreamweavers äventyr fortsätter genom öknen, ner i gravkamrarna och över förbannade oaser. Faran lurar runt varje hörn och vår hjälte spiller sitt heroiska blod över både djur och demoner. Med stridsgissel o sköld håller han fanan högt, skyddar sin följeslagare och räddar fagra jungfrur.

Den galna trollkarlens hallar var en värdig motståndare visade det sig. Alla spöken o getmän blev otroligt farligt. De blockar manan så mycket o utrymmena öppnar för ödesdigra slut. Vi lyckades till sist ta oss igenom o göra lidandet kort för den förlorade själen. De mörka gångarna i varje grav kastade enorma armeer av skelett o zombies vår väg. till vår förtret var det ofta ett flertal hemska ledare som piskade upp både hat och stats. pengarna sinade då helande män förde azrael tillbaka från ruinens brant och vår stash av juvve sinar för var dag. pengarna i banken måste räcka men våra flash money (rörliga summan) är nere på 200-300 tusen nu. har inte hittat tillräckligt många dyra förewmål men som sagt..banken e på 2,5 mille så borde vara ok men får fortsätta att offra juvve då o då för att inte riskera för dyr resa. trots allt bara act 2

duriel e död nu men det finns två tombs kvar. act 2 har varit otroligt svår denna vevan o kanske har jag glömt att den var så svår men att den hela tiden varit såhär hemsk. duriel var snål med finds. jäkla sanders taboo gloves, bah. ett enda grön o det låg level.

de som visat sig vara jävligast under act 2 e nog de enorma armeerna med zombies o skelett när de kommer med multipla mummies. shit vad jag har räddats av min black hammer. corpse explosion planen har lönat sig. det var massor med lägen där jag riskerat att stängas in o dö annars tror jag

nån som har nån fundering eller fråga? kör på

ps har förmodligen fått corona. för en vecka sen insjuknade jag o hade två feberfrossenätter och ett helvete följde. fortfartande symptom o utslaget luktsinne. Baals arm har vuxit sig lång om han tror att han kan nå mig här i människovärlden

död åt onsdkan, baal till förbannade avgrunden

liv till dreamweaver!

Permalänk

Jävlar! Spider cavern. Extra fast, extra strong, cursed och might aura! De stängde in mig också. Känns som jag hade en chans, tog den och slog mig ut o räddades av en blixtsnabb juvve potion. de dödade mercen lätt trots att han har battle gear sen start. act 3 har börjat riktigt giftigt. det var även ett pack dragon flies eller vad de heter. de tog mig off guard o possin slog hårt. klarade mig med nöd o näppe

för övrigt..slutet av act 2, det var en phys immune sån jätte med klubba. tog jättelång tid att komma åt honomoch var gång jag tog off handen för att slå med vengeance så kom han ur slowen o anföll svinhårt. helt missat att de verkar ha nån form av thorns eller aura attack. han fick mig med den en gång, slogs iväg av den o så kom klubban utan att jag hann reagera på den höga skadan, hade ingen juvve kvar heller. kund vatt över där men förmodligen räddades jag av armorn.

Permalänk

Det var covid jag hade/har

så alla ni som kollat på streamen kanske borde testa er

Jävla Baal. Han kör fulspel. Det kommer kosta honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

PS mattis har du provat det där projektet? Nån annan?

Ja, jag har lirat sedan jag skrev i tråden. Riktigt roligt att få tillbaka Diablo 2 LOD känslan från när man spelade för typ 12 år sedan på battle.net. De satsar hårt på att få bort maphackare, fuskare och folk som tradar på andra sidor än deras egna eller i deras discord. Så inget d2jsp eller liknande. Alla priser verkar hålla hyfsat hittills och de har även infört en ny grej med corruptions där du helt enkelt chansar med ditt item för att kunna få en ny slumpmässigt attribut på item. Detta gör att många items "försvinner" ur spelet och därför hålls priserna relativt bra faktiskt. Så det inte blir att en shako är värd pul som det alltid var förr. Den är fortfarande värd en HR nu över 20 dagar efter release.

Det är dock tråkigt att lira själv för endgame i detta spelet är att lira deras egna MAPS, och för att göra det bra krävs en grupp med folk med olika karaktärer. De har gjort att det inte enbart är paladin eller sorc, utan nu spelas väldigt mycket necro, javazon, druid etc. Har inte spelat något annat än sorc än dock.

Skrivet av MeSaber:

Inget fel på d2project men när man säger att det är ett förbättrat d2 så vill jag påpeka att det är ett moddat d2, du spelar inte längre samma spel, det är mao inte QoL förbättringar bara utan moddade skills också. Tycker man om sånt så fine. Vill man dock spela originalet så måste man tyvärr spela originalet för att få den rätta feelingen.

D2project är därmed inte lika med d2 fastän man vill framhäva det som det (flytta över d2 spelare till d2project).

Fast PD2 tipset handlar ju om att man kanske vill uppleva ladder på nytt och jag vet att många inte lirar d2 battle.net pga. alla bottar och dupade saker, maphack, d2jsp etc. Det är svårt att trada online när d2jsp finns. I detta slipper man förhoppningsvis allt detta.

Skrivet av MeSaber:

Eller en utmaning?

Ja, Allt har ju blivit svårare, det är som att spela på /player 5 sägs det när man kör solo. Fick mig en chock när jag kom till duriel normal och kunde inte döda honom haha han typ one shotta mig..

Så det är roligt att behöva hitta bra endgame items och mfa på nytt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Yo! ska skriva mer sen!

vill bara säga att den senaste videon poå streamen bjöd på ett pag "GAH" moments! så jävla nice att känna ja nu e jag nog död o sen med sista rycket ta sig ur

blev tack o lov belönad på ett av dessa ställena, i flayer dungeon hittade jag razor´s edge! unik tomahawk. fan vad nice!!

zor's Edge
Tomahawk
One-Hand Damage: (90-107) To (159-188)
Required Level: 67
Required Strength: 125
Required Dexterity: 67
Durability: 28
Axe Class – Very Fast Attack Speed
+175-225% Enhanced Damage
+40% Increased Attack Speed
-33% Target Defense
50% Deadly Strike
50% Chance of Open Wounds
(Only Spawns In Patch 1.10 or later)

Detta fynd gjorde att black battle hammern fick ligga i stan. det blir riktigt nice vengenace fanaskada och det innebär också att jag skippar +2 paladin level skölden i offhanden. istället e det rhyme gilded shield som blir off hand sköld

funderar på om holy bolt/blessed hammer builden kan bytas ut nu och köra dessa på vengeance istället o maxa smite o nån resit aura typ lightning för ökad max om det behövs

holy bolt var ju mest för phys immune odöda o med detta fytnd o den builden så borde de inte behövas. svårt att tänka mig att det skulle vara bättre

fan alltså de där dungeons..o spräng pygmeerna hade mig nästanb också

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

Ja, jag har lirat sedan jag skrev i tråden. Riktigt roligt att få tillbaka Diablo 2 LOD känslan från när man spelade för typ 12 år sedan på battle.net. De satsar hårt på att få bort maphackare, fuskare och folk som tradar på andra sidor än deras egna eller i deras discord. Så inget d2jsp eller liknande. Alla priser verkar hålla hyfsat hittills och de har även infört en ny grej med corruptions där du helt enkelt chansar med ditt item för att kunna få en ny slumpmässigt attribut på item. Detta gör att många items "försvinner" ur spelet och därför hålls priserna relativt bra faktiskt. Så det inte blir att en shako är värd pul som det alltid var förr. Den är fortfarande värd en HR nu över 20 dagar efter release.

Det är dock tråkigt att lira själv för endgame i detta spelet är att lira deras egna MAPS, och för att göra det bra krävs en grupp med folk med olika karaktärer. De har gjort att det inte enbart är paladin eller sorc, utan nu spelas väldigt mycket necro, javazon, druid etc. Har inte spelat något annat än sorc än dock.

Fast PD2 tipset handlar ju om att man kanske vill uppleva ladder på nytt och jag vet att många inte lirar d2 battle.net pga. alla bottar och dupade saker, maphack, d2jsp etc. Det är svårt att trada online när d2jsp finns. I detta slipper man förhoppningsvis allt detta.

Ja, Allt har ju blivit svårare, det är som att spela på /player 5 sägs det när man kör solo. Fick mig en chock när jag kom till duriel normal och kunde inte döda honom haha han typ one shotta mig..

Så det är roligt att behöva hitta bra endgame items och mfa på nytt

Låter rätt nice ävenom jag inte hängde med i alla termer. Jag körde inte online direkt

Gillar att de tar tag i fuskare!

Permalänk
Avstängd

Den yxan kommer ju hålla genom hela hell.
Riktigt bra yxa med. Snabb, -defense, deadly strike, open wounds.
Den kan inte bli bättre såvida du inte vill köra 2hand, men du är ju pala så det borde du inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Låter rätt nice ävenom jag inte hängde med i alla termer. Jag körde inte online direkt

Gillar att de tar tag i fuskare!

PD2 har fuskare också men inte lika uppenbart som D2 har där det är vildavästern och ingen Blizzard i sikte.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"