Asus ROG Strix Radeon RX 6800 XT huserar "Rage"-läge i BIOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Läs texten, titta inte bara på bilderna. Så får du svar!

Jag har ju läst och det är texten som inte stämmer med bilden som är problemet....

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Jag har ju läst och det är texten som inte stämmer med bilden som är problemet....

Är du säker på att du läst?

"De olika lägena är enligt Wccftech inte representativa för slutgiltiga produkter, utan är snarare tänkta att visa vilka parametrar AMD:s partnertillverkare har att röra sig med i Radeon RX 6000-serien."

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Är du säker på att du läst?

"De olika lägena är enligt Wccftech inte representativa för slutgiltiga produkter, utan är snarare tänkta att visa vilka parametrar AMD:s partnertillverkare har att röra sig med i Radeon RX 6000-serien."

"Wallossek avslutar sin analys med slutsatsen att Rage-läget kommer tillåta högre strömbudgetar och frekvenser än de övriga lägena – där resultatet i strömförbrukningsväg väntas resultera i ett effektuttag om cirka 20 watt högre än övriga lägen – 320 watt ställt mot 300 för ett Radeon RX 6800 XT som körs i icke-Rage-lägen."

Permalänk
Föredetting

Det hela bygger lite på att Igor's Lab inte riktigt skriver på klockren engelska. Det finns ingenting i bilden som antyder att Rage Mode är något speciellt, men avslutningen på artikeln här nedan:

"A reference card with the officially stated 300 watts would then be with Rage Mode at the almost 320 watts I extrapolated and the board partner card shown above in the MPT would be far, far above that."
https://www.igorslab.de/en/amd-radeon-rx-6800xt-bios-ray-new-...

Jag får det till att Rage Mode har höjda power limits i grunden, som därefter kan ges ytterligare specifika offsets.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det hela bygger lite på att Igor's Lab inte riktigt skriver på klockren engelska. Det finns ingenting i bilden som antyder att Rage Mode är något speciellt, men avslutningen på artikeln här nedan:

"A reference card with the officially stated 300 watts would then be with Rage Mode at the almost 320 watts I extrapolated and the board partner card shown above in the MPT would be far, far above that."
https://www.igorslab.de/en/amd-radeon-rx-6800xt-bios-ray-new-...

Jag får det till att Rage Mode har höjda power limits i grunden, som därefter kan ges ytterligare specifika offsets.

Det låter bra. I artikeln ser det ut som att Rage mode har höjda power limits mot alla andra lägen (balanced, silent, turbo) men du menar mot stock, då klarnar det

Permalänk
Skrivet av Maximo:

"Wallossek avslutar sin analys med slutsatsen att Rage-läget kommer tillåta högre strömbudgetar och frekvenser än de övriga lägena – där resultatet i strömförbrukningsväg väntas resultera i ett effektuttag om cirka 20 watt högre än övriga lägen – 320 watt ställt mot 300 för ett Radeon RX 6800 XT som körs i icke-Rage-lägen."

Silent lär ju inte ha högre strömbudget än balanced. Och turbo och rage, kanske inte heller kommer ha samma 6% strömbudget. Som var det jag svarade på, och undrade om du verkligen läst texten! Jag läste dock hela, så du behöver inte lägga in citat från texten till mig!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem

Vad tror ni priset på en 6800xt strix kommer gå på?
Velar lite om man ska stå kvar på 3080 TUF eller avboka.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Vad tror ni priset på en 6800xt strix kommer gå på?
Velar lite om man ska stå kvar på 3080 TUF eller avboka.

Jag tänker försöka köpa en 6800XT också sen avboka 3080 ifall den faktiskt kommer 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Det kommer vara ganska begränsat tror jag, iaf att det kommer sälja ut snabbt. Fler RX6800, färre 6800XT...som med i princip alla grafikkort nu räknar vi att allt kommer vara borta inom några minuter så man behöver hänga på låset.
Sen är det 1-2 veckor efter tills vi börjar leverera våra Partner kort, för tidigt att säga hur tillgången ser ut där men efterfrågan lär nog fortsätta vara stor.

Det här uttalandet fick internationell uppmärksamhet :

https://wccftech.com/asus-warns-low-amd-radeon-rx-6800-xt-sto...

Permalänk
Medlem

va jag som råkade tipsa den och 2 sidor till om detta lite SweClockers reklam tänkte jag.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Jag tänker försöka köpa en 6800XT också sen avboka 3080 ifall den faktiskt kommer 🤣

Ja visar det sig att allt är så mycket bättre och kommer innan mitt kort kommer, och för några 100 mindre så kan jag tänka mig avboka till en strix 6800xt.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Rage läge??? Yes!!
Som jag väntat på detta... Nu har vi äntligen fått Radeons med bakåtkompatibilitet med gamla föregångaren med Rage-chippen. Nu borde man kunna spela Mechwarrior 2 med 3dacceleration igen

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Det här uttalandet fick internationell uppmärksamhet :

https://wccftech.com/asus-warns-low-amd-radeon-rx-6800-xt-sto...

damn va det tog fart ut i världen asså.
hoppas inte asus.david skrev något som han inte fick bara, lite världskändis blev han iaf

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

damn va det tog fart ut i världen asså.
hoppas inte asus.david skrev något som han inte fick bara, lite världskändis blev han iaf

Ja nu omnämnt även på Red Gaming Tech!

https://www.youtube.com/watch?v=0SuCiUoINLA&feature=push-u-su...

Permalänk
Medlem

trodde inte det skulle explodera så hårt när jag mailade å tipsa dom på wccftech asså :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

"hang on the lock", jag tänkte genast att här är det en svensk som varit framme!

Verkar som inlägget är borta nu dock..

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Citat:

De flesta läckor visar i nuläget på att AMD:s utlåtanden om konkurrenskraftig prestanda ställt mot Nvidia är realistiska, samtidigt som hörsägen gör gällande att korten samtidigt är högljudda.

Detta är avgörande för min del. Nu får man verkligen läsa recensioner ordentligt, hoppas att resultat från partnertillverkarnas tester får publiceras på lanseringsdagen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV