Remaster av Mass Effect-trilogin officiell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Big scary aliens come to kill earth; You must stop this with alien friends

Historien handlar om Commander Shepherd som reser runt i rymden och gör konstiga miner samt stöter på allt som rör sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Varför inte ett nytt spel istället?

Finns ingen talang kvar på bioware för att göra bra spel.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom inte förväntar att vi skall betala full pris igen. Jag har alla 3 spel, tänker inte betala för dom om igen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Kul, blir det en bra remake kommer jag att köpa den. Har spelat igenom del 1-3 typ 4 gånger med olika karaktärer

Andromeda hade sina ljuspunkter men var inte alls färdigt. Har tyvärr inga höga förhoppningar inför kommande spel, men blir gärna överraskad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

FemShep med default look, Paragon så mycket det går, utan att få Kaidan som love interest ifall jag spelar om det XD
Fick jobba hårt i ME2 med bara Renegade answers mot honom för att få bort det och få Garrus istället!

Spelade dock aldrig klart ME3, blev så grinig över att default FemShep hade ändrat utseende till någon som såg ut som en 20-åring istället för min erfarna commander. Pillade säkert hela första helgen med massa skin-addons och Lazarus project eller vad det hette och det blev ändå bara halvbra.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Musikälskare

Har alltid velat spela igenom den här serien så nu kanske det är dags

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har alltid velat spela igenom den här serien så nu kanske det är dags

Kan nog ärligt säga att det är svårt att börja på ettan idag, storyn är bra men annars känns det rätt gammalt rent spelmässigt. Dock rekar jag starkt tvåan-->trean

Permalänk
Medlem

Mass Effect behöver en remake, inte en remaster, i synnerhet trean som var kass, riktigt kass.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kommet spela igenom trilogin. Blev så jäkla besviken då min karaktär blev gay i 2:a spelet istället för att få ihop det med den där galna tjejen med rakat hår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Mass Effect behöver en remake, inte en remaster, i synnerhet trean som var kass, riktigt kass.

Trean var bra, riktigt bra

Den sluter ihop de trådar som man byggt i ME2 och ger ett snyggt slut på Krogan & The Genophage samt Quarian & The Geth. Det är riktigt bra "worldbuilding" från BioWare. Det man kan klaga på är slutet med det "röda, gröna och blå" valet. Men nästan allt innan det var bra i min mening. Dock hänger det på att man spelat minst ME2 innan och har all DLC, annars blir det svårt och hackigt att hänga med.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Även om slutet tar lite udden ur omspelningsvärdet så är det ju en skoj resa dit.

Övergår mitt förstånd varför EA inte sätter Bioware på att göra en regelrätt uppföljare till kotor.

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Mass Effect men haft nyfiket intresse.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nu kan jag minnas fel, men har för mig att det som störde mig mest med slutet var att man inte "kom hela vägen" (för att inte spoila) utan att använda en mobilapp eller liknande tjaffs, så även om man gjorde allt man kunde så blev det likt förbaskat mellanmjölk.
Minns jag helt fel?

Annars är jag lite kluven när det kommer till remasters. Jag vill inte riskera förstöra känslan jag hade från framförallt 1:an och 2:an.
Men blir det en rejäl upphottad grafikupplevelse och bättre motorik/rörelser så sitter jag väl där oavsett

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk ogillar så mycket Andromeda? Tyckte spelet levererade rejält. Jag har nog varvat den säkert 10-tal gånger. Och gör om det varje 6-9 månader

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Har aldrig spelat Mass Effect men haft nyfiket intresse.

Tappade intresset med 2an.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Fattar inte varför folk ogillar så mycket Andromeda? Tyckte spelet levererade rejält. Jag har nog varvat den säkert 10-tal gånger. Och gör om det varje 6-9 månader

Om jag ska tala för mig själv kokade det ned till följande:

*Valet att byta galax var helt hål i huvudet. Det är inte så att Vintergatan är direkt för liten att förlägga antingen en prequel eller uppföljare i. Därigenom hade det skapats en kontakt med de tidigare spelen som nu inte finns.

*Mellanmjölkstråkiga karaktärer, från de s.k. huvudpersonerna till följeslagare, skurken och npcs. Karaktärerna saknar riktiga ”arcs, en tydligen början och en resa till förändring. Dialogerna var så ostiga att de stank av Rochefort. Skurken var så tråkig att jag inte ens minns han....hen....?

*All konstig spelmekanik (ska erkännas att minnet av det nu mest består av ett unket intryck), åka runt och bygga några....baser?....och välja om det skulle vara militär....eller...forskare?

Det går inte bara att ”sminka en gris” och kalla det Mass Effect för att det ska vara just Mass Effect. För mig var det just känslan av avsaknaden av kontakt med de första spelen som förstörde det mesta med Andromeda.

Det blev en variant av det jag, på senare tid, kallar ”Last Jedi-sjukan”, dvs folk som, i bästa fall, inte förstår originalen eller, i värsta fall, hatar originalen och vill ”subvert your expectations” för att de tror att det är nyskapande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Trean var bra, riktigt bra

Den sluter ihop de trådar som man byggt i ME2 och ger ett snyggt slut på Krogan & The Genophage samt Quarian & The Geth. Det är riktigt bra "worldbuilding" från BioWare. Det man kan klaga på är slutet med det "röda, gröna och blå" valet. Men nästan allt innan det var bra i min mening. Dock hänger det på att man spelat minst ME2 innan och har all DLC, annars blir det svårt och hackigt att hänga med.

Håller inte alls med. Helt ärligt, ME3 är anledningen att jag ALDRIG köper spel innan jag läser reviews längre och att jag aldrig blir hypad för ett spel längre.

Jag hade 5 fulla karaktärer redo (från ME1 + ME2) redo att köra dem i trean. Jag köpte spelet med en koreansk VPN samma ögonblick det släpptes och var antagligen en av dem som klarade det först, 20 timmars spelsession i sträck.

Det sög. De nya karaktärerna sög. Grafiken sög. Storyn sög. Slutet sög. Att Protheanen var en dlc (som jag fick inkluderat) sög. Turretsektionerna sög. Dialogvalen sög. Hur "min" Shepard agerade sög. FOV:en sög. Kontrollerna sög med en spaceknapp som försökte för mycket. Alltså, allt sög jämfört med tidigare spel. Vi vet ju varför nu i efterhand och egentligen redan då. De fick 1-½ år på sig att slutföra spelet.

Det enda som var godkänt var hur de löste Quarians och Geths, och som du sa Genophage grejen - resten, som sagt sög... i synnerhet hur de hanterade vissa av de stora valen man gjorde i tidigare spel (council, eller ge illusiveman Collectorgrejen). För mig är det lite Game of Thrones över det hela, en bra start (ettan) som fortsatte med en soppa som var underhållande (tvåan) med en slutsäsong och ett slut som sög (trean)...

Och ja, jag har aldrig rört 3:an sen den där 20 timmars sessionen. Spelade dock multiplayer lite, var väl ok men... det sög också ^^

:D.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Bioware gör som alla andra som inte orkar göra nytt: https://youtu.be/g6u-hGnCYsI?t=92

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tja efter katastrofen Andromeda så är det här väl det säkraste kortet.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Jag står fast vid min åsikt att 3an är bästa spelet i serien (och ett av de bästa spelen som jag spelat), slutet var långt från perfekt men det funkade väldigt väl med vad jag tycker att Mass Effect handlar om tematiskt. 2an är helt klart svagaste kortet i leken (främst pga uppdragsstrukturen). Att det kommer ett nytt spel är jag delad kring, skitkul med mer ME men BioWare tror jag inte längre kan leverera bra spel.

Permalänk
Medlem

Ahh...en anledning att lira igenom alla tre spelen igen, har velat göra det ett tag nu men ryktet att just detta var på G gjorde att jag avvaktade

...HYPE!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Om jag ska tala för mig själv kokade det ned till följande:

*Valet att byta galax var helt hål i huvudet. Det är inte så att Vintergatan är direkt för liten att förlägga antingen en prequel eller uppföljare i. Därigenom hade det skapats en kontakt med de tidigare spelen som nu inte finns.

*Mellanmjölkstråkiga karaktärer, från de s.k. huvudpersonerna till följeslagare, skurken och npcs. Karaktärerna saknar riktiga ”arcs, en tydligen början och en resa till förändring. Dialogerna var så ostiga att de stank av Rochefort. Skurken var så tråkig att jag inte ens minns han....hen....?

*All konstig spelmekanik (ska erkännas att minnet av det nu mest består av ett unket intryck), åka runt och bygga några....baser?....och välja om det skulle vara militär....eller...forskare?

Det går inte bara att ”sminka en gris” och kalla det Mass Effect för att det ska vara just Mass Effect. För mig var det just känslan av avsaknaden av kontakt med de första spelen som förstörde det mesta med Andromeda.

Det blev en variant av det jag, på senare tid, kallar ”Last Jedi-sjukan”, dvs folk som, i bästa fall, inte förstår originalen eller, i värsta fall, hatar originalen och vill ”subvert your expectations” för att de tror att det är nyskapande.

Måste alla ha spel ha "kontakt" med föregående utgåva? Kan man inte blicka framåt och njuta av ett helt nytt kapitel i en spelserie?
Jag var inte alls nöjd med varken ME 2 eller 3, dock så älskar jag Andromeda. Hoppas att dom i framtiden utvecklar en till uppföljare Kommer ändå köpa remastered trilogin, men hoppas verkligen på att en ny Andromeda uppföljare!

Assasin´s Creed spelen hänger inte alla ihop med varran alltid, men dom är inte dåliga för det. Kul med lite nya miljöer, nya ansikten och nya storyn i spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Jag står fast vid min åsikt att 3an är bästa spelet i serien (och ett av de bästa spelen som jag spelat), slutet var långt från perfekt men det funkade väldigt väl med vad jag tycker att Mass Effect handlar om tematiskt. 2an är helt klart svagaste kortet i leken (främst pga uppdragsstrukturen). Att det kommer ett nytt spel är jag delad kring, skitkul med mer ME men BioWare tror jag inte längre kan leverera bra spel.

För mig är det tvärtom, tvåan är bäst. Trean spelade jag före Biowares "fix", det finns en orsak det är mest hatade spelet i trilogin...

Ettan var bra, men gameplayet var lite för rostigt och besöka alla planeter med Makon var inte kul.
Tvåan var allt perfekt balans av action och RPG.
Trean förstörde dem och EA-adifierade gameplayet för mycket.

Based on 1,256 responses.
https://www.pcgamer.com/ranking-the-best-and-worst-of-the-mas...

Bara 703 som svarade rätt dock

Permalänk
Medlem

jag tyckte bäst om 1an och 3an faktiskt.. och jag föredrag vapensystemet i 1an över 2an

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Satt o dansade i soffan av lycka när jag såg YongYea's video om detta, Mass Effect är en av mina mest älskade spelserier, don't care what anyone says, jag fastnade stenhårt för alla, ja, till och med Andromeda (f**k you haters).
Och detta kom just lagom, jag hade precis börjat sukta efter att spela om trilogin!

Har nyss flyttat, annars hade jag tagit bild på mitt N7 shrine jag hade i hyllan och bifogat här!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag har ju Admiral Tacketts signatur i min ME3 collectors edition

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av risby:

För mig är det tvärtom, tvåan är bäst. Trean spelade jag före Biowares "fix", det finns en orsak det är mest hatade spelet i trilogin...

Ettan var bra, men gameplayet var lite för rostigt och besöka alla planeter med Makon var inte kul.
Tvåan var allt perfekt balans av action och RPG.
Trean förstörde dem och EA-adifierade gameplayet för mycket.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/a8baadc95f37b8e51a109f44489dfd3d-970-80.png.webp
Based on 1,256 responses.
https://www.pcgamer.com/ranking-the-best-and-worst-of-the-mas...

Bara 703 som svarade rätt dock

Ja, jag har förstått att de flesta gillar 2an mest, förvånad dock att 3an har fler röster än 1an (med tanke på slutet). Slutet är ju hatat och jag kan förstå varför även om jag gillar det. Jag håller med om ettan, makon är fruktansvärd. Jag vet inte om EA var med i bilden vid 2an men jag tycker action-skiftet sker redan där, så problemet med 2an för mig är inte striderna utan det totala vakumet av skillnader i uppdragsstrukturen, det är så mycket skjuta att jag somnar.

Permalänk
Inaktiv

Gissar att ettan inte kommer vara särskilt fixad och den kommer kännas lika gammal och dålig som tidigare fast med lite fräschare grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Jag har hört talas om Mass Effect, men jag har faktiskt inte satt in mig helt i precis vad det handlar om.

Någon som orkar med en kort sammanfattning på vad det är för historia?

Ancient mecha-aliens comes to earth through gateways to fuck shit up. Only one man and his renegade crew stands in their way. Follow him when he goes through the galaxies looking for other ancient aliens. And to fuck some evil mecha-aliens buts.

Skrivet av BeardedRobot:

Historien handlar om Commander Shepherd som reser runt i rymden och gör konstiga miner samt stöter på allt som rör sig.

Hell yeah brother!

Skrivet av Herr Kantarell:

Varför inte ett nytt spel istället?

"Tidigare under året bekräftade en jobbannons för företaget att de pysslar med "nästa stora titel i Biowares mest prestigefyllda spelserier" och i det färska blogginlägget avtäcks detta officiellt. Klart är nu att det som avses är nästa del i Mass Effect, men exakt var berättelsen tar vid och vad utvecklaren hoppas på med titeln avslöjas vid ett senare tillfälle."

Skrivet av lindahlj:

Vet inte om jag kommet spela igenom trilogin. Blev så jäkla besviken då min karaktär blev gay i 2:a spelet istället för att få ihop det med den där galna tjejen med rakat hår.

Sounds like a you-problem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Spelar trilogin (moddad) en gång per år, med olika builds & paths varje gång (i den mån det går). Så att säga att jag är extatiskt, det är en underdrift.

Detta är min favorittrilogi, spelserie, enskilt spel (ME2). Någonsin. Det är den bästa nyheten sedan skivat bröd. Att dem dessutom jobbar på en ny titel också, det tjicklar min saltgurka FOR FOKKEN SURE!

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb