Veckans fråga: Hur gammal är din äldsta fungerande dator?

Permalänk
Medlem

Gott!

Kul om fler redovisar sin äldsta fungerande dator, så fortsätt väldigt gärna med det!

Men glöm då inte att ange just ålder eller tillverkningsår (annars så är det ju svårt att veta hur gammal just det fungerande exemplaret är). 💻

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick en Compaq LTE Elite 75cx av en person, med fungerade Windows 3.1 och MS DOS 6.2 gav bort den vidare till en person som kan förvalta den bättre än vad jag kan. Datorn är en 486 DX4 med TFT skärm så den var extra premium för sin tid.

Vet en person som har en IBM PS/1 stående som monitor stöd, den är lite udda fågel.

Permalänk
Avstängd

Äldsta komponent. Monitorn, köpt 2015

Hade ett par C64 och intellivision, men någon fick för sig att slänga på tippen när jag bodde i Helsingfors några år. Inte det bästa beslutet.
Annars så behåller jag normalt inte gamla maskiner alls, vem har plats att samla allt?
T.ex. med C64, vem vill vänta på att ladda spel när det finns emulatorer, om man nu skulle känna sig för att köra någon minut nostalgi.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har en ABC806 från mitten av 80-talet som jag dock inte haft igång på länge. Står i flytt-tagen nu så jag har inte riktigt läge att kolla den.