Tävla med Komplett inför SweClockers Live

Permalänk
Melding Plague

Tävla med Komplett inför SweClockers Live

Tävla om priser värda 32 000 kronor inför och under SweClockers Live, och chans på upp till 10 procent rabatt på Kompletts sortiment i över ett års tid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul tävling men sidan är närmast trasig. Fungerar dåligt både på mobil och dator. =/

Permalänk
Medlem

Kul också att andrapriset är bättre än förstapriset om man inte spenderar mer än 10k på komplett

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Undra vem som blir först med att lösa pussel 3? Har provat typ hur många svar som helst nu... Haha

EDIT: äntligen löste jag skiten haha

Permalänk
Medlem

På task 8 nu, först verkar det som, men där blev det svårt...

Permalänk
Medlem

Jag har helt kört fast på nummer 6. Fattar ingenting... haha

Permalänk
Medlem

Varför innebär dessa tävlingar alltid att man måste kunna morsekod? Inte speciellt originellt.

Om nån mer inte kan logga in igen så beror det förmodligen på att fältet för användarnamn tar hänsyn till versaler och gemener. Tog mig ett tag innan jag förstod varför jag inte kunde logga in.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hahahah kul att någon försökt fuska genom att lägga upp en bild på Reddit. Gjorde en omvänd bildsökning på fråga 6 och hittade denna tråd: https://www.reddit.com/r/puzzles/comments/jqbdy0/how_do_i_sol...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Är tävlingen på engelska eller är det bara tutorial som är på engelska?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Representant
Skrivet av Fenrisulvfan:

Är tävlingen på engelska eller är det bara tutorial som är på engelska?

Tävlingsuppgifterna är på engelska, likt tutorialen.

Permalänk
Medlem

Jag har glömt mitt lösen på sidan men får ingen mejl alls när jag begär nytt lösen, någon mer som har problem med det?

Permalänk
Representant
Skrivet av bobish:

Jag har glömt mitt lösen på sidan men får ingen mejl alls när jag begär nytt lösen, någon mer som har problem med det?

Vi skall se över systemet och fixa problemet.

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att skicka inbjudan till sitt lag via messenger (facebook)? "Länken strider emot våra community regler" eller är det bara jag som blir censurerad där? haha

Permalänk
Medlem

Wohoo:
Congratulations, you finished! Team position: 19

Körde själv.
Fastnade rejält på 6an och 8an som några av er har skrivit om tidigare.

Permalänk
Medlem

Vi satt fast på 8an i 4 timmar. Trots det var vi klara med den först, vilket innebär att alla måste haft sjuka problem med den. Sen så slarvade vi på de två sista och hamnade trea tillslut. Kul tävling! Mer sånt här.

Permalänk
Medlem

Körde också själv, fastnade stenhårt på 9.an, men kom 16.de iaf. kul tidsfördriv!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

Nu när tävlingen är slut, vad va svaret på 8:an? Kom aldrig på det :/

Permalänk
Viking
Skrivet av Brov:

Nu när tävlingen är slut, vad va svaret på 8:an? Kom aldrig på det :/

Och på 6:an.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Tar gärna svaret på 7an där artikelnummer var viktigt. Jäkla fråga å fastna på! Hur gjorde man för att lösa den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Och på 6:an.

6an var ett screenshot från kompletts hemsida, längst ner vid snabblänkarna.

De romerska siffrorna visade vilken bokstav de var ute efter i just det ordet.

Sen blev det ett gäng bokstäver som var ett anagram för svaret som var kilojoule.

Mvh

Permalänk
Viking
Skrivet av Kvillen:

6an var ett screenshot från kompletts hemsida, längst ner vid snabblänkarna.

De romerska siffrorna visade vilken bokstav de var ute efter i just det ordet.

Sen blev det ett gäng bokstäver som var ett anagram för svaret som var kilojoule.

Mvh

Jahaja, jag som inte ens tänkte på komplett en enda gång. 🤦‍♂️

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Jag måååste få veta svaret på 8:an. Höll på i säkert 6-7 timmar med anagram på första bokstäverna i rummen i "among us". Var jag helt fel ute? :/

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Jag måååste få veta svaret på 8:an. Höll på i säkert 6-7 timmar med anagram på första bokstäverna i rummen i "among us". Var jag helt fel ute? :/

Enligt ledtrådarna som dök upp dagen efter var de ju ute efter en bokstav i varje crewmembers location. Jag satt med i många timmar men löste aldrig den.

Hoppas någon kan ge oss ro..

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Enligt ledtrådarna som dök upp dagen efter var de ju ute efter en bokstav i varje crewmembers location. Jag satt med i många timmar men löste aldrig den.

Hoppas någon kan ge oss ro..

Mvh

Har du lust att släppa svaret för 7an med artikelnummer grejen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Enligt ledtrådarna som dök upp dagen efter var de ju ute efter en bokstav i varje crewmembers location. Jag satt med i många timmar men löste aldrig den.

Hoppas någon kan ge oss ro..

Mvh

Skrev man ner var allas slutposition var på kartan, dvs "Navigation", "Upper Engine", "Electrical" osv, och tog första bokstaven i alla dessa positioner så fick man fram ett ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockzon:

Har du lust att släppa svaret för 7an med artikelnummer grejen?

Artikelnummergrejen tog intressant nog kortast tid av alla slutmoment, texten sa något om att de bara behövde de tre första. Alla bilder gick att klicka på så vi förmodade det var något på produktsidan. Det mest troliga var namn eller artikelnummer. Men vi uteslöt namn då det blev för många bokstäver, och vi tänkte att det var lättare för dem att söka på artikelnummer och ta varan. Efter man tagit tre första siffrorna från alla artikelnummer så kunde man göra om dem till text och få fram svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Artikelnummergrejen tog intressant nog kortast tid av alla slutmoment, texten sa något om att de bara behövde de tre första. Alla bilder gick att klicka på så vi förmodade det var något på produktsidan. Det mest troliga var namn eller artikelnummer. Men vi uteslöt namn då det blev för många bokstäver, och vi tänkte att det var lättare för dem att söka på artikelnummer och ta varan. Efter man tagit tre första siffrorna från alla artikelnummer så kunde man göra om dem till text och få fram svaret.

Aha fyfasen. Vart gjorde du om siffrorna till text? 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Skrev man ner var allas slutposition var på kartan, dvs "Navigation", "Upper Engine", "Electrical" osv, och tog första bokstaven i alla dessa positioner så fick man fram ett ord.

Skrivet av Jockzon:

Aha fyfasen. Vart gjorde du om siffrorna till text? 😆

Var det där det var ASCII kod man fick fram? Minns inte allt man testade haha!

Ang 8an så gjorde jag precis som du sa, men sen var jag kanske för osäker (inte spelat så mycket among us) på positionerna att det inte stämde..

Men men, skoj med såna här skattjakter tycker jag

mvh

Permalänk
Skrivet av Kvillen:

Var det där det var ASCII kod man fick fram? Minns inte allt man testade haha!

Ang 8an så gjorde jag precis som du sa, men sen var jag kanske för osäker (inte spelat så mycket among us) på positionerna att det inte stämde..

https://forumbilder.com/images/2020/11/11/among.th.jpg

Men men, skoj med såna här skattjakter tycker jag

mvh

Det var precis detta jag gjorde också i flera timmar, men fick aldrig fram rätt ord. Gjorde en lista rätt identisk med din haha. Fast hade blue i admin.
Dock tycker jag det var konstigt att det kom en rättelse för vad grön sa, ändring från "upload" till "download" at engines. Download görs i electronics, sen upload i engines?

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Det var precis detta jag gjorde också i flera timmar, men fick aldrig fram rätt ord. Gjorde en lista rätt identisk med din haha. Fast hade blue i admin.
Dock tycker jag det var konstigt att det kom en rättelse för vad grön sa, ändring från "upload" till "download" at engines. Download görs i electronics, sen upload i engines?

Haha samma här! Men hade kul i alla fall. Påminner om veckans kluring man fick lösa ibland i skolan