Remaster av Mass Effect-trilogin officiell

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Några av dem (kan ha varit wrex och garrus, garrus var väl med typ från början?) och min uppfattning just då var att de också var jänkarmilitärer men med alientexturer. Visst man spelar soldat och så men just då kändes det lite som att "en oändlig blanding raser och karaktärer! men alla är marinsoldater". Och som man läste på nätet (av användare iaf, minns inte om jag läste recensioner) var det ett nytt djupt RPG med fantastiska karaktärer men det jag upplevde var ett otroligt tråkigt ARPG (själva pangandet var galet tråkigt, och det där fruktansvärda OTS-perspektivet) med alienzombies (var nog less zombies redan då) och jag hade aldrig någon aning om vad min karaktär skulle säga (minns inte exakt vilken skillnaden var men jag minns att jag gjorde ett val i dialoghjulet och han sade ofta något helt annat än jag tänkte att han skulle säga, slutresultatet kanske var detsamma men det var ohyggligt störigt när man var van andra rollspel). Jag tror faktiskt det var när jag träffade Wrex jag la ner första gången. Som sagt så har jag provat vid några tillfällen därför att spelen låter så bra, i synnerhet tvåan, och jag har försökt tycka om dem men ... jag har aldrig lyckats. Tror mest att det är skillnaden RPG/ARPG som ställer till det. Om jag börjar om och försöker få mig själv att tro att jag ska spela en korkad alienshooter blir det kanske bättre...

I samma veva var det en utvecklare på deras forum som tipsade om att man skulle titta närmare på en av kvinnokaraktärernas rumpa i vissa scener eftersom den var supersexig och det gjorde ju inte att jag fick en större lust att prova igen direkt.

Ettan är väldigt föråldrad i combaten, dock händer det otroligt mycket i tvåan. Karaktärerna har ett helt annat djup och mer historia.
Loyality missions är riktigt bra och ger en mer story om dem, jag spelade 2:an först innan ettan och då var det mycket mer intressant eftersom man lärt känna karaktärerna i tvåan och då ville se hur allt började.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ricerunner:

Jag har hört talas om Mass Effect, men jag har faktiskt inte satt in mig helt i precis vad det handlar om.

Någon som orkar med en kort sammanfattning på vad det är för historia?

En till väldigt bra sammanfattning av spelen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Kan väll ta vid där 3an slutade
Spoiler* Ett av sluten var ju ganska inconclusive

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Relik 📜

Bästa stycket i ME1 är den version av "The Wards" som INTE ligger i OST, utan är mer avskalad. Får sådan sjuk gåshud varje gång, jag kommer till Citadel första gången, åker i hissen och det här stycket rullar. Då känns spelet oändligt stort.

Jämför med OST-versionen. De extra slingorna mest förstör, tycker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Bästa stycket i ME1 är den version av "The Wards" som INTE ligger i OST, utan är mer avskalad. Får sådan sjuk gåshud varje gång, jag kommer till Citadel första gången, åker i hissen och det här stycket rullar. Då känns spelet oändligt stort.

https://www.youtube.com/watch?v=sLLbzwWam6g

Jämför med OST-versionen. De extra slingorna mest förstör, tycker jag.
https://www.youtube.com/watch?v=t0OhKO2bu1s

Håller med om att icke-OST-versionen är bättre, däremot håller jag "The Presidium" ännu högre, det något mystiskt i den som jag sällan hör i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Bioware är inte samma studio längre och har sedan länge gått ifrån sina glansdagar. Mass Effect varumärket blev förstört med slutet från trean och Andromeda.

Absolut hade det varit kul med något nytt men förblir skeptisk till det. Isåfall får en annan studio ta över.

Håller inte med dig alls.
Tycker Andromeda var ett väldigt bra spel, skulle vilja se en uppföljare på det. Slutet på 3an?
Hmm kan inte minnas att jag tyckte att det var något som förstörde spel serien där?

Permalänk
Medlem

Sååå.... de har ont om pengar efter senaste årens fummel, så nu investerar de i en Todd H. Special ?

Suck, tyvärr(?) är jag inte helt emot, och kommer kanske köpa det ändå om det blir bra.
Känner mig lite som en optimistisk idiot.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Kommer lätt spela om trilogin igen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Kommer dom använda Denuvo tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Håller inte med dig alls.
Tycker Andromeda var ett väldigt bra spel, skulle vilja se en uppföljare på det. Slutet på 3an?
Hmm kan inte minnas att jag tyckte att det var något som förstörde spel serien där?

Håller med. Har kört igenom trilogin ca 3-4 gånger med 100% runs med lite olika builds genom åren. Alla tre spel är grymt bra, ettan är mycket sämre combat men en av de bästa storymässigt. 2an är min personliga favorit. 3an är väldigt värdig även om slutet var lite av en besvikelse personligen så sänker det absolut inte värdet på resten av titeln.
Andromeda körde jag igenom (100% run) i somras med lite småmods för grafik osv för första gången (sista spelet jag preordrade, startades aldrig efter alla rapporterade buggar). Jäklar vilket bra spel ändå, fattar inte vad folk klagar på. Jag kan förstå buggarna men de kan man på sätt och vis undvika nu iaf på PC. Men mer än ett par krasher så var spelet grymt kul och storyn var ändå relativt djup.

Ser fram emot remaster men får se om jag själv spelar igenom det eller om jag avvaktar. Ser gärna ytterligare ett spel i världen av Mass Effect.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Håller inte med dig alls.
Tycker Andromeda var ett väldigt bra spel, skulle vilja se en uppföljare på det. Slutet på 3an?
Hmm kan inte minnas att jag tyckte att det var något som förstörde spel serien där?

Samma här.

Om man bortser från dumsnålhet vid produktionen ( alla Asari ser likadana ut) så gillade jag spelupplevelsen.

Det var en skön kontrast från det mörka "tuffa" Shephard och trilogin med en gladare ton.
Utforska ny galax, tjohoo!

Sedan tycker jag att de lyckades väldigt bra med stridsmekaniken i Andromeda.

Problemet tror jag härrör från att folk blev irriterade över några snålheter i utvecklingen, se ovan om Asari, samt att de jämför med det bästa från ME trilogin (som är i mitt tycke och erfarenhet det bästa som skapats spelmässigt och det som gripit mig mest)

Jag sörjer över att det inte verkar bli någon fortsättning på Andromeda

/C

PS. om slutet i ME3, "o så levde de lyckliga i alla sina dagar..." hur fan påklistrat skulle ett sådan slut ha känts ?
Har inga problem med slutet som det blev. Shephard är en hjälte av Keith Laumersk typ (self-sacrifice, and transcendence)

ps