Permalänk
Medlem

Bästa trådlösa mus 2020

Hej Sweclockers,

Vänder mig till er för att rådfråga vilken är den bästa trådlösa musen under 2020 för gaming? Inte extremt high-end, men i prisklassen 700-1500:-?

Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Logitech G900 finns för 750 på Elgiganten just nu. Vet inte exakt vilka kriterier du bedömer "bäst" efter men det är en riktigt bra mus.

Edit: Nevermind, Elgiganten som ljuger om lagerstatus... Fortfarande en bra mus men verkar som att Logitech ersatt den med G Pro, det är ju en G403 fast trådlös så definitvt också en riktigt bra mus, tycker själv att Logitechs sensorer och kvalitet är svårslagen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Razer Viper Ultimate (och möjligtvis Razer DeathAdder V2 Pro som släpps snart)
Logitech G Pro
Och snart släpps Glorious PC Gaming Race Model O Wireless som säkert blir bra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Razer Viper Ultimate (och möjligtvis Razer DeathAdder V2 Pro som släpps snart)
Logitech G Pro
Och snart släpps Glorious PC Gaming Race Model O Wireless som säkert blir bra.

Model O är en riktigt trevlig mus redan nu så kan säkert tänka mig att den trådlösa kommer sälja bra. Att tänka på med den är dock att den är ganska "platt" så det gäller att man har rätt händer, hade själv en trådad hemma som jag skickade tillbaka för den kändes helt fel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag har en G604 och jag älskar den mer än mina G ProW, 602 och G903.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Jag gillade min(a) Logitech G305 men efter att bägge två haft samma fel så uppgraderade jag till en Logitech G Pro wireless.
Felet med 305 var att bakåt-knappen började att glappa, och på sista musen kom de redan efter ca 3 månader.
Det tog ett litet tag att vänja sig med G Pro, men nu kan jag inte tänka mig någon annan mus.
Med lite tur kanske du kan knipa en G Pro på Black Friday?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Känns som de flesta nya är så pass bra att man har väldigt svårt att känna skillnad rent prestandamässigt. Hitta den som har de egenskaper man vill ha. Storlek, vikt, form, rgb, osv. Köpte själv en razer basilisk x hyperspeed för några veckor sedan och är grymt nöjd.

Permalänk

Vill höja ett varningens finger för Logitech's trådlösa möss, är inne på min andra G703 efter första fick skickas på rma, Det som händer är att efter ett tag så börjar någon av knapparna registrera dubbelklick vid enkeltryck alternativt inte registrera tryck alls i vissa fall. Hände efter 5 månader på första musen och typ 7-8 månader på andra. Efter lite googlande verkar det vara väldigt vanligt fenomen på just logitechs möss att brytarna eller vad det kallas helt enkelt håller låg kvalitét.
Och jag är försiktig med mina prylar så detta beror alltså inte på att jag misshandlar musen

Synd för jag vart verkligen supernöjd med musen på alla sätt och vis annars. Passar på att samtidigt fråga ifall nån annan har tips på trådlösa möss med god kvalitet?

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Kör med en MX Master 3 på jobbet och är väldigt nöjd! - Kanske inte den bäst lämpade för just spel men i överlag en trevlig mus.

Permalänk
Skrivet av matadoren:

Vill höja ett varningens finger för Logitech's trådlösa möss, är inne på min andra G703 efter första fick skickas på rma, Det som händer är att efter ett tag så börjar någon av knapparna registrera dubbelklick vid enkeltryck alternativt inte registrera tryck alls i vissa fall. Hände efter 5 månader på första musen och typ 7-8 månader på andra. Efter lite googlande verkar det vara väldigt vanligt fenomen på just logitechs möss att brytarna eller vad det kallas helt enkelt håller låg kvalitét.
Och jag är försiktig med mina prylar så detta beror alltså inte på att jag misshandlar musen

Synd för jag vart verkligen supernöjd med musen på alla sätt och vis annars. Passar på att samtidigt fråga ifall nån annan har tips på trådlösa möss med god kvalitet?

Jag avverkade två st G305 med dubbelklick. Uppgraderade till en G Pro Wireless. Funkar bra efter sådär ca 6 mån. Fingers crossed!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |