Microsoft Surface Pro 8 på Ebay – samma design och bättre specifikationer

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro 8 på Ebay – samma design och bättre specifikationer

Ett ingenjörsexemplar av Surface Pro 8 köps av en Reddit-användare, som skvallrar om en identisk design med Surface Pro 7.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Första tanken:
"jaha?"

Bra att sweclockers rapporterar om det, inte det jag menar. Bara en hemskt tråkig nyhet. När det är nästintill exakt samma produkt liksom 🤷🏼‍♂️

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Första tanken:
"jaha?"

Bra att sweclockers rapporterar om det, inte det jag menar. Bara en hemskt tråkig nyhet. När det är nästintill exakt samma produkt liksom 🤷🏼‍♂️

Som det mesta då?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Som det mesta då?

Mnja,
Apples nya datorer kommer köra ARM. Får även lite förändrat utseende ibland.
Dells senaste xps13 hade iallafall tunnare kanter runt skärmen.

Telefoner och surfplattor får lite nya, ofta förbättrade utseenden.

Surface PRO är exakt likadan som alltid. Lite bättre prestanda, lite högre pris. Lika tråkigt

Kanske bara är jag som kräver nya kickar på det viset.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt nöjd med min Surface Pro (2017), tuffar på riktigt bra än. Batteritiden är också den ok, hade trott att den skulle vara sämre, men så är glatt överraskad där faktiskt.,

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Relik 📜

Kan väl hoppas batteritiden tar ett steg upp med nytt kisel. Är fortsatt det jag är minst nöjd med för Pro 7, att den tuggar sig igenom rätt snabbt. Microsoft har släppt firmwares som ska hjälpa lite, men har helt ärligt inte märkt någon större skillnad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag är ingen som hetsar om beezle i normala fall. Men lite märkligt är att man har samma beezles på sin premiumprodult sedan 2014?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag är ingen som hetsar om beezle i normala fall. Men lite märkligt är att man har samma beezles på sin premiumprodult sedan 2014?

Menar herrn bezels?

Permalänk
Datavetare

Kan inte klaga på Surface Pro då jag fortfarande använder min SP4 dagligen. Rätt kass batteritid nu, men dess fullHD kamera står sig rätt bra mot andra 720p kameror så här i jobba-hemma-tiden. Gillar också det kompakta formatet, relativt låga vikten och använder den som platta till och från för att läsa på (lite tung för det, Ipad är mer ergonomisk).

Ser inte den här modellen exakt lika ut som SP4? Egentligen inget fel, men man undrar varför Microsoft inte går över till samma design som Surface Pro X (bra HW, men Windows var inte klart för ARM64 när denna släpptes, men blir bättre hela tiden bl.a. med stöd för att emulera x86_64 under detta kvartal).

Om Microsoft verkligen går all-in, d.v.s stoppar i en systemkrets baserad på minst Cortex A78 och helst Cortex X1, i Surface Pro X så blir det köp. Just nu skulle en x86-baserad maskin i Surface Pro X skrud vara att föredra, annars får SP4 leva ett tag till

Resten av Windows-världen verkar släppt de högupplösta skärmarna, ofta 1920x1080 och 1920x1200 i bäst fall. Surface-serien är ett föredöme just på skärmsidan.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

enda "laptoppen" jag varit riktigt nöjd med, gillar verkligen surface pro serien från version 3 och upp.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

*jättegäspning*

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

*jättegäspning*

Men du måste ändå kommentera?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023