Battlefield VI släpps till julhandeln år 2021

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett spel mer likt BF1942/BF2 där det inte var så mycket fokus på att låsa upp nya vapen och tillbehör samt fordon.
BF2 hade ju lite förvisso men var bara 2st vapen per klass att låsa upp. Hellre isåfall att det kan finnas gömda vapen på de olika banorna.
Forgotten Hope 2 är det jag har flest timmar i. En kanon trevlig mod till BF2!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BF1 kanske inte var världens bästa spel när det släpptes man vart ett av mina favoriter i serien när alla DLCer hade släppts. Samma hände med BF4 med min del. Kört ca 150 timmar BF1 men körde bara ca 40 på BF5, någonting gick snett där. BF5 känns bara extremt oskönt att spela om man jämför med både BF4 & BF1. Hoppas på att dom lyckas från start detta gång istället för att man är tvungen att vänta 6 månader till ett år innan det räknas som ett bra spel.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

De senare versionerna tycker jag gradvis försämrat spelupplevelsen
* Överdriven fokus på "melee take downs" ( i en shooter? WTF?)
* Test range
* CTE
* Hyra egen server
* Köra egen server
* Inlåsta vapenkonfigurationer
* Inlåsta fordonskonfigurationer

Samtidigt som man inte gjort något åt brister som funnits sedan början
* En fungerande balansering av lagen
* En användbar multiplayer browser, där man ser relevant information (jämför browsern i BFV med BF3/BF4)
* Begränsningar i en server, tex sniper limit, no explosives, pistol only etc

Jag har en del idéer som jag tror kan höja spelupplevelsen:
* Constructible environment
* Aktiv balansering av lagen
* En tredje gadgetslot
* Ny klass Operator

Funderar på att posta dem här

Lite nyfiken.

* I vilket spel har det varit överdriven fokus på takedowns menar du?
* Varför är Test Range ett problem?
* Vad betyder CTE?

Köra egen server känns lite som en förutsättning för din punkt om "Begränsningar i en server, tex sniper limit, no explosives, pistol only etc".

Gillade "Constructible environment" i battlefield 5 faktiskt. Det var väl typ det enda någotlunda nyskapande i battlefield 5? Menar du en utökning av det, typ bygga hela byggnader var som helst? Fritt byggande? Hade varit intressant om de tog det konceptet vidare. Lite mer åt squads håll kanske. Resupply-runs osv.

Permalänk
Medlem

Har inte Battlefield haft samma grafiska stil och namn sedan typ BF3 (förutom BF1)? Känns lite tråkigt.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Lite nyfiken.

* I vilket spel har det varit överdriven fokus på takedowns menar du?
* Varför är Test Range ett problem?
* Vad betyder CTE?

Köra egen server känns lite som en förutsättning för din punkt om "Begränsningar i en server, tex sniper limit, no explosives, pistol only etc".

Gillade "Constructible environment" i battlefield 5 faktiskt. Det var väl typ det enda någotlunda nyskapande i battlefield 5? Menar du en utökning av det, typ bygga hela byggnader var som helst? Fritt byggande? Hade varit intressant om de tog det konceptet vidare. Lite mer åt squads håll kanske. Resupply-runs osv.

CTE är deras community test enviourment(stavning är svårt). Ingen aning om hur detta kan vara ett minus. Dom beta testar olika saker som dom vill lägga till i spelet och försöker ha en dialog med spelar basen om vad dom vill ha tillagd i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Har inte Battlefield haft samma grafiska stil och namn sedan typ BF3 (förutom BF1)? Känns lite tråkigt.

Grafiken är det stor skillnad på om du jämför 3 med 1 eller v.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmm... skulle de inte ta paus med Battlefield med tanke på allt strul de hade med V?

Tycker personligen att det började gå utför efter BF3. Saknar Bad Company-serien också.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Grafiken är det stor skillnad på om du jämför 3 med 1 eller v.

Tänkte mer marknadsföringsmässigt (omslaget och så) med springande gubbar som är gråa och gulorangea.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Inaktiv

Får väl försöka tvinga genom Battlefield V ett år till..

Permalänk
Medlem

Got burned by BFV, deluxe edition. yep ill get it but only when its on sale for 15 euros. EA you suck. Tarkov, you saved me.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Avstängd

Go woke, get broke. Inget köpa ifrån skräpet som dice nu mera gör. Efter bfv har jag inget förtroende för varken dice eller ea.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Det här är en åsikt som jag ser väldigt ofta på just Sweclockers. Själv älskar jag båda spelen och har 1000h+ i bägge. Men jag tycker utan tvekan att BF4 är det bättre spelet. Det är mer balanserat när det kommer till vapen och fordon. Stabilare och mer välfungerande rent tekniskt, nätkoden är extremt mycket bättre i 4:an för att ge ett exempel.

Vad är det ni ser i BF3?

Jag kan tycka att banorna var lite vassare i BF3 samt att vapnen var mer unika och roliga, men på bekostnad av balans.

Jag hatar spel som är perfekt balanserade där allt är format för e-sport.

BF3 hade sin charm för sin tid eftersom det var fräscht och revolutionerande, samma med BF BC2 / Vietnam som spelades sönder samt BF2 då och sen spelade jag massvis av BF 1942 / Original Vietnam och BF 1943 multiplayer modden till PS3

De nya känns bara som ett tomt skal helt enkelt.

Det är samma sak med WoW: Shadowlands och WoW: Classic, Classic är galet obalanserat och dåligt jämfört med Shadowlands men det har sin charm och spelare med djup kunskap om spelet belönas även om det inte sitter 20 timmar om dygnet och nöter, det är tyvärr så dagens spel är utformade, du ska sitta 16-20 timmar om dagen och nöta samma content om och om igen och "ranka upp" eller liknande för att komma nånvart.

Spelutvecklare gör spel som aldrig tar slut så du blir utbränd helt enkelt eller möter någon "softcap" som gör din progress så seg så man tröttnar, jag gillade förr när spel hade ett tydligt mål utan för mycket runtom.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vad dillar du om? BF5 med WW2 skin? BF5 ÄR ju WW2? Vi har inte sett något från BF6 än. Inte en enda bild har de släppt på någon aspekt av spelet.

Men ja, BF2 var toppen. Sedan dess har det dummat ner spelen i omgångar. Men BF5 var steg i rätt riktning tycker jag. Hoppas de fortsätter ta bort stödhjulen i BF6! Skaka bort tramset liksom!

Du har rätt, blandade ihop Bf4 och Bf5.. Allt ser för fan likadant ut

Permalänk
Medlem

Har inte lirat sen BF3. Vad är "nytt" den här gången? Varför inte 2142/3?
Meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

BF4 var ju inte dåligt men hade problem i början och dog ut kanske av det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

*Efter BF4

Verkar som att de har släppt exklusiviteten nu. Du behöver inte ens ha Origin i bakgrunden på nyare spel.

Härligt! Då kanske man skulle ge det en ärlig chans igen!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Har samtliga bf spel men, Battlefield 1 är i mitt ❤️ fortfarande.

Permalänk
Medlem

Jag tänker vara öppen och ärlig, DICE förstörde Battlefield V med introduktionen med kvinnor i ett slagfält.

Misstolka inte mig att jag är emot kvinnor i strid, men hade det varit ett modernt spel som utspelar sig i nutid då hade jag inte brytt mig. Utan andravärdskriget bygger på en historia för 81 år sedan det var en helt annan tid än idag kvinnor var inte i så stor utsträckning på den tiden som dom är idag. Vilket nu idag på moderntid är helt fantastiskt.

Och inte bara det, hanteringen och skötseln av Battlefield V är tammefan värre och det värsta sedan Battlefield 4.
DICE har knappt lyckats gjort något förbättrat antingen så kommer en storpatch som fixar alla problem. Men istället så kammar patchen hem med ännu mer problem.

Jag kommer vara kall när det gäller Battlefield 2021, jag är ett Battlefield fanboy har älskat spelserien sedan Battlefield 2's goda gamla dagar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

BF2 BC2 å BF4 var deras stora titlar, Med BF V å BF1 så dog intresset nalta.
Å dum som man va köpte man även tjuv å polis versionen som var ganska stor flop.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

"Battlefield VI släpps till julhandeln år 2021"

Snarrrrk....

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ser fram emot detta! Rådiggar BF5 så jag tycker de är på väg åt rätt håll med spelen! BF5 är inte perfekt dock, långt ifrån. Riktigt synd att de lade ner stödet i förtid...men men. Ger oss ett bättre BF6 utgår jag från så är ok med det...denna gång.

Det jag retar mig på mest är att de slösade tid med att pilla med vapenbalansen tex och fick spelarna mot sig...två gånger t.om! Trots att folk var extremt tydliga med att det inte var ok efter första gången gjorde de om det. Den som bestämde att det var en bra idé kan de sparka, helt frånkopplad verkligheten! Det är riktigt illa och får absolut inte upprepas.

Det största problemet i BF5 är dock flygplanen...Jag gillar "combined arms" tänket och vill ha med dem för känslan och ljuden. Men då får de för bövelen balansera skiten också, annars bort med luftburna stridsfordon helt bara. Vill absolut inte ha en situation likt BF4 eller BF5 igen. Exxxxtreemt frustrerande och är det enskilt största störmomentet för mig och polarna! Får vara nog med det! (BC2 är sämst som BF titel så bryr mig inte om hur flyg var i den casual shitfesten, minns inte om det var problem i BF3 och i BF1 tyckte jag ändå för det mesta att luften inte störde allt för mkt iaf. Relativt enkelt att skjuta tillbaka iaf därav fokus på BF4 och BF5)

Jag menar...Spelare numera är inte rädda för lite mer "hardcore" känsla i spel så jag hoppas de fortsätter på det spåret med BF6. Bara kika på PUBG, Warzone osv. Man måste inte hålla handen hela tiden...tyvärr har ju BF spelen haft tillgång till napp lite för länge nu (BFBC2-BF4 men till stor del BF1 också) så det är klart det blir en liten chock för många nya (BFBC2 och nyare...) spelare när många stödhjul bara försvinner.

Så i BF6 vill jag fortsatt ha minimalt med visuella hjälpmedel för att se fiender, både 2D och 3D. Att man kan gömma sig och då viss glädje av camo efter miljö osv är ett stort plus! Vill ha kvar det. Jag vill att vapen fortsättningsvis ska träffa där jag siktar precis som i BF5. Jag vill fortsatt se animationer på den höga grad de är på idag så spelet känns mer immersivt.

Överlag tror jag det kommer bli grymt. Fortsätt på BF5 formeln gällande gameplay och se över balansen i luften, om det är med, så är de redan på god väg tycker jag.

"Hardcore känslan" Hör hemma mer i Battle Royales. Jag tyckte förövrigt att Firestorm var bättre överlag än Warzone, och det gick åt helvete på ett antal stora problem så som lootingen. TTK får inte bli för snabb, vilket BF V balanseringarna du snackar om handlade om. För snabb TTK gynnar bara campers rentav, där den som ser den andra först vinner.

Jag gillade också spotting systemet i BF V, eller snarare avsaknaden av det. Däremot har jag en känsla av att vi inte får flare guns i en modernt(?) BF. Och motion sensors som fanns i BF3 var ju betydligt sämre t.ex.

Jag tycker absolut inte man ska kunna gömma sig mer i buskar osv än i BF V. Blir bara att man tvingas optimera inställningarna för att kunna se folk snarare än att ha ett en snygg grafik och det är lite som att kasta en tärning att lägga sig i en buske och hoppas att folk inte ser dig. Det gynnar bara dåliga spelare. Folk som campar i byggnader går åtminstone att "läsa", men de som gömmer sig i en av 1000 potentiella buskar i världens sämsta position går inte riktigt att förutse på samma sett.

Ja, flygplanen var sjukt OP på vissa banor. Personligen undvek jag helt ärligt banor med flygplan helt.

Skrivet av Vangen:

Jag tänker vara öppen och ärlig, DICE förstörde Battlefield V med introduktionen med kvinnor i ett slagfält.

Misstolka inte mig att jag är emot kvinnor i strid, men hade det varit ett modernt spel som utspelar sig i nutid då hade jag inte brytt mig. Utan andravärdskriget bygger på en historia för 81 år sedan det var en helt annan tid än idag kvinnor var inte i så stor utsträckning på den tiden som dom är idag. Vilket nu idag på moderntid är helt fantastiskt.

Och inte bara det, hanteringen och skötseln av Battlefield V är tammefan värre och det värsta sedan Battlefield 4.
DICE har knappt lyckats gjort något förbättrat antingen så kommer en storpatch som fixar alla problem. Men istället så kammar patchen hem med ännu mer problem.

Jag kommer vara kall när det gäller Battlefield 2021, jag är ett Battlefield fanboy har älskat spelserien sedan Battlefield 2's goda gamla dagar.

Tror de gör rätt i att hålla sig borta från historiska händelser i framtiden, folk blev ju uppenbarligen sjukt kränkta av detaljer som det här och de kommer nog alltid finnas saker att klaga på ur det perspektivet om man försöker göra ett historiskt korrekt spel.

Permalänk

Hoppas på något som utspelar sig under Vietnam eller gulf kriget möjligen

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag hatar spel som är perfekt balanserade där allt är format för e-sport.

BF3 hade sin charm för sin tid eftersom det var fräscht och revolutionerande, samma med BF BC2 / Vietnam som spelades sönder samt BF2 då och sen spelade jag massvis av BF 1942 / Original Vietnam och BF 1943 multiplayer modden till PS3

De nya känns bara som ett tomt skal helt enkelt.

Det är samma sak med WoW: Shadowlands och WoW: Classic, Classic är galet obalanserat och dåligt jämfört med Shadowlands men det har sin charm och spelare med djup kunskap om spelet belönas även om det inte sitter 20 timmar om dygnet och nöter, det är tyvärr så dagens spel är utformade, du ska sitta 16-20 timmar om dagen och nöta samma content om och om igen och "ranka upp" eller liknande för att komma nånvart.

Spelutvecklare gör spel som aldrig tar slut så du blir utbränd helt enkelt eller möter någon "softcap" som gör din progress så seg så man tröttnar, jag gillade förr när spel hade ett tydligt mål utan för mycket runtom.

Håller med om att BF3 låg mer före i tiden än BF4. Uppföljaren var nog lite mindre spännande men mer polerad. Själv tycker jag att serien tappade riktningen med BF1 för att sedan falla ner i avgrunden med BFV.

När det kommer till WoW så håller jag nog tBC över classic
Men jag tycker att dina argument passar ännu bättre till WoW! Jag har lättare att leva med obalans i ett MMO än ett FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag tycker EA/Dice förlorat fokus på de saker som gjorde Battlefield till det det var tidigare (BF2, BC2, BF3, BF4)
Förändringarna som kom mellan de tidigare versionerna förbättrade spelupplevelsen
* Förstörbar miljö
* Konfigurera om vapen
* Konfigurera om fordon
* Återinförandet av commandern
* CTE
etc

De senare versionerna tycker jag gradvis försämrat spelupplevelsen
* Överdriven fokus på "melee take downs" ( i en shooter? WTF?)
* Test range
* CTE
* Hyra egen server
* Köra egen server
* Inlåsta vapenkonfigurationer
* Inlåsta fordonskonfigurationer

Samtidigt som man inte gjort något åt brister som funnits sedan början
* En fungerande balansering av lagen
* En användbar multiplayer browser, där man ser relevant information (jämför browsern i BFV med BF3/BF4)
* Begränsningar i en server, tex sniper limit, no explosives, pistol only etc

Jag har en del idéer som jag tror kan höja spelupplevelsen:
* Constructible environment
* Aktiv balansering av lagen
* En tredje gadgetslot
* Ny klass Operator

Funderar på att posta dem här

Commandern var väl inte alls en speciellt uppskattad funktion? Skippar gärna den. Squad leader grejen var helt okej i BF V om du frågar mig. Största problemet är väl att bara en person får "belöningen" för squadens gemensamma poäng då de två air strikes var i särklass de vanligaste valen.

Öppnar man vapenkonfigurationer mer blir det lätt att alla vapen blir samma sak ändå om man ska behålla balansen. Kolla MW2019 där det finns sjukt mycket perks, men resultatet blir i princip att man gör ALLA ARs till i princip ingen rekyl osv så känslan blir i princip identisk. BFBC2 hade ju att man tvingades välja mellan ett scope och en grenade launcher iaf, något sånt kanske. Men man måste vara försiktig här.

Ny klass och en tredje gadgetslot är jag inte så stort fan av, om man nu inte kommer med fler vettiga gadgets. Ammo pouchen som vissa använde i BF V var i princip helt värdelös och de flesta klarar ju inte ens av att använda de få gadgets som finns.

Constructible environment finns ju redan? Den bör däremot tänkas igenom lite mer än i BF V. Fanns vissa ställen där den gjorde det betydligt svårare att försvara snarare än tvärtom t.ex och det var riktigt irriterande när någon noob dyker upp och bygger något som förstör för dig.

Håller med angående melee takedowns rent generellt, men tycker inte alls de var OP i BF V. Har betydligt större problem med de i Cod Warzone i dagsläget t.ex. Visst att man har en "one-shot" mechanic i ryggen på en stillastående motståndare, men melee ska inte vara ett viable option överhuvudtaget i en shooter framifrån. Tycker gamla hederliga CS har träffat rätt här. Där tar det både lite tid att dra fram kniven och sedan så gör den inte överdriven skada framifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Håller med om att BF3 låg mer före i tiden än BF4. Uppföljaren var nog lite mindre spännande men mer polerad. Själv tycker jag att serien tappade riktningen med BF1 för att sedan falla ner i avgrunden med BFV.

När det kommer till WoW så håller jag nog tBC över classic
Men jag tycker att dina argument passar ännu bättre till WoW! Jag har lättare att leva med obalans i ett MMO än ett FPS.

Sitter och väntar på TBC kommer nog aldrig röra retail igen när det kommer hehe.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

tur man haft spel som insurgency sandstorm, squad, tarkov, cod och post scriptum när bf låg på latsidan

Permalänk
Medlem

Har äntligen en gpu som är bra, hoppas innerligt att den ska mäkta med ett BF VI nästa år i 1440p.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Spelar BFV just nu och det finns ju en hel del negativt att säga om det spelet!
Kommer säkert gå tillbaka till BF4 på sikt som fortfarande är spelbart.

Spelade endast demo av BF1 och det var inte min smak alls.
Det mest tragiska med femman är nästan alla fuskare och verkar ju inte hända nåt som motverkar.
Kan inte komma ihåg att jag stött på fuskare i BF3 och BF4, eller är det jag som bara minns det positiva?
För mig är det en lika viktig punkt som att få tillbaka känslan som en gång varit där BC2 är ett bra riktmärke.

Bort med att glida runt som om det är CoD och var är mitt älskade hardcore liksom, det enda mode jag spelat i de tidigare spelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

BF4 var också bra, var ju extremt likt BF3 gunplay. Tycker dock BFBC2 var klart roligast, tyvärr har de aldrig lyckats återskapa den känslan och fungerande rush. Kanske den här gången?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR