Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Fortfarande inget mejl från webhallen om att jag kan hämta den idag. Har dock tummen upp på xboxen vid min orderhistorik (som någon annan här sa var ett tecken på att den gick att hämta) och fick mejlet i fredags att jag skulle få den idag. Borde bara vara att dra ditt vid öppning right?

Jag har inte heller fått något mejl och för mig står det fortfarande att den inte är redo att hämta.

Börjar bli lite tveksam om jag ens kommer få den idag, men ska promenera till butiken vid lunchtid för att se om den finns där.

Beställde i juni 2019 och fick mejl i fredags om att jag skulle ha en på release så det borde vara lugnt, men bristen på kommunikation är illavarslande.

Jag har en gul ruta på min order (precis som på min beställning av zen 3 haha)...

Permalänk
Medlem

11/10/2020 8:30 A.M. Vasteras, Sweden

Out For Delivery

HYPE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollildo:

Beställde från MediaMarkt 30/9 när leveranstiderna redan skjutits upp på Elgiganten. Fick mail i torsdags om att min leverans fortfarande var planerad tills idag! Väntat hela helgen och dagen igår på en leveransbekräftelse men förgäves!

Lite nervöst idag men hoppet lever kvar tills klockan 23.59 ikväll!

Jag är i exakt samma sits, beställde snarlikt datum och fick mail om att jag skulle få den på release dagen. Men inget leveransbesked ännu eller kollinr, kommer jag ihåg så kan jag skriva här till dig om jag får något besked idag

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Ringde Elgiganten nu.

"Den ska levereras idag".
"Kan du se om den lämnat lagret?"
"Nej, det har jag ingen aning om".

Slutsats: jag hänger på låset på EG och hoppas få en enhet där.

Jag pratade också med supporten nyss. Jag fick dock beskedet att den har (?) eller kommer att skickas ut under dagen. Så ingen leverans idag för min del, trots att supporten igår sa att den hade skickats (da fuck?). Hela grejen med att de skickar ut på release-dagen verkar ju stämma...

Så likt dig så kommer jag bege mig till en butik och försöka ta ett exemplar över disk!

Permalänk

Min har står som "Hämtas Elgiganten Sickla" men det har den gjort i flera veckor. Förbokade med gamepass på plats dag efter release. Enligt kundtjänst skulle jag få en idag men inte hört något. Vet inte vad jag ska tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag pratade också med supporten nyss. Jag fick dock beskedet att den har (?) eller kommer att skickas ut under dagen. Så ingen leverans idag för min del, trots att supporten igår sa att den hade skickats (da fuck?). Hela grejen med att de skickar ut på release-dagen verkar ju stämma...

Så likt dig så kommer jag bege mig till en butik och försöka ta ett exemplar över disk!

Dom borde haft alternativet att boka på hemsidan och att den levereras till butiken, om dom inte kan skicka ut den dagen innan...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pezmannen:

Min har står som "Hämtas Elgiganten Sickla" men det har den gjort i flera veckor. Förbokade med gamepass på plats dag efter release. Enligt kundtjänst skulle jag få en idag men inte hört något. Vet inte vad jag ska tro

Samma för mig. "Hämtas hos Elgiganten Kungsgatan" har det stått länge nu som status. Nu åkte jag in idag till jobbet och är typ 200 meter från butiken så kommer sticka över dit när de öppnat för att prata med dom där.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

"Hej,

De har inga arbetstelefoner på sig så endast ifall de har en möjlighet att kontakta kunden från sina privata mobiler så gör de det, annar så kör våra chaufförrer mellan 09.00- 19.00 och ringer på dörren 🙂

// Izabela"

Det fick jag som svar på min fråga om UPS chaufförer brukar ringa vid leverans. Låter helt sjukt att dom inte skulle ha tjänstetelefoner.

Permalänk
Skrivet av pezmannen:

Jag var första att beställa på release dagen i sickla och jag har inget sms, kommer åka in under dagen och kolla då de sa att jag skall vara i första batchen. Verkar vara väldigt inkosekvent för vilka som får sms mellan butikerna.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

Min är också vid Arlanda nu och markerad som Out for Delivery.
Borde inte vara några konstigheter att få den inom ett par timmar då jag bara bor några mil därifrån.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Beställde 22/9 08:59 med express (Elgiganten, series x) och fått bekräftat 2 gånger nu senaste veckan att den ska komma som idag. Sitter nu här på jobbet strax efter 8 och har fortfarande inget mer än bekräftelsen jag fick när jag bokade.
För mig känns det som så att om den kommer idag eller imorgon är strunt samma, bara jag får den denna vecka men av rent principiella skäl så ska jag ha tillbaka kostnaden för express om de inte levererar idag. Vidare så tkr jag att de skött detta släppet fruktansvärt dåligt med noll kommunikation till kunder och otroligt skilda svar när olika personer frågat vad som händer. Vill inte spy galla över Elgiganten men kände att jag måste framföra min kritik

Fick du kvitto eller bara bekräftelse? jag fick nämligen bara bekräftelse på köpen men inget kvitto

Permalänk
Skrivet av HumanDecoy:

Jag var första att beställa på release dagen i sickla och jag har inget sms, kommer åka in under dagen och kolla då de sa att jag skall vara i första batchen. Verkar vara väldigt inkosekvent för vilka som får sms mellan butikerna.

Står det samma för dig om du väljer "Spåra leverans"?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av link77:

Fick du kvitto eller bara bekräftelse? jag fick nämligen bara bekräftelse på köpen men inget kvitto

Kontakta supporten så får du ett digitalt kvitto. På kvittot finns ett unikt ID som du kan använda för att spåra din leverans på deras "spåra din leverans"-sida: https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Dom borde haft alternativet att boka på hemsidan och att den levereras till butiken, om dom inte kan skicka ut den dagen innan...

Håller helt och hållet med, hade inte haft några som helst problem med att åka in till butiken och hämta om jag bara hade vetat att det skulle bli så här. Känns så sjukt skumt att av alla de jag sett som fått leveransbekräftelse så är det ingen som har valt express, utan standardleverans.

Permalänk
Skrivet av pezmannen:

Står det samma för dig om du väljer "Spåra leverans"?

Yes, varit samma hela tiden.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaggenite:

Håller helt och hållet med, hade inte haft några som helst problem med att åka in till butiken och hämta om jag bara hade vetat att det skulle bli så här. Känns så sjukt skumt att av alla de jag sett som fått leveransbekräftelse så är det ingen som har valt express, utan standardleverans.

Kan det vara Bring som strular? Det framkom ju tidigare i tråden att Elgiganten hintat om att Bring inte skickat ut information från sin sida.
"Vanliga" försändelser kanske går med Postnord (och tar längre tid), medan Express går med Bring?
Det skulle i så fall förklara var för ingen (?) som valt Express har fått besked, medan express strular? Spekulation, jag vet, men bättre än inget.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

"Hej,

De har inga arbetstelefoner på sig så endast ifall de har en möjlighet att kontakta kunden från sina privata mobiler så gör de det, annar så kör våra chaufförrer mellan 09.00- 19.00 och ringer på dörren 🙂

// Izabela"

Det fick jag som svar på min fråga om UPS chaufförer brukar ringa vid leverans. Låter helt sjukt att dom inte skulle ha tjänstetelefoner.

10 timmars tidspann utan telesamtal innan. Inte allt för imponerande för ett bolag vars främsta affärsidé är att leverera saker..

Som sagt, jag har haft så många extremt dåliga erfarenheter med UPS att jag skyr dem som pesten när val ges. Tyvärr gick det ej denna gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Kan det vara Bring som strular? Det framkom ju tidigare i tråden att Elgiganten hintat om att Bring inte skickat ut information från sin sida.
"Vanliga" försändelser kanske går med Postnord (och tar längre tid), medan Express går med Bring?
Det skulle i så fall förklara var för ingen (?) som valt Express har fått besked, medan express strular? Spekulation, jag vet, men bättre än inget.

Problemet då är ju att kundtjänst inte vet om dom skickas ut och Bring inte skickar ut något så har vi noll koll på om den kommit fram

Permalänk
Skrivet av Najk:

Nä, jag har valt standard. Och på min order står det Bring i Sala. Vad jag har förstått så vid förbokningar kvittar det om man tagit standard eller express. Bring ska leverera alla förbokningar under releasedagen.

Permalänk
Medlem

Beställt från Microsoft. UPS spårningen säger att paketet fortfarande i Köln. Fortfarande beräknad leverans idag. Känns lite tveksamt men vem vet 🙂

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhaCe:

Alla fraktföretag, oavsett UPS eller något annat, har tjänstetelefoner. 100%.
Framförallt nu för tiden, nästan alla företag kör paketskanningen direkt i dessa nu dessutom. För tjugo år sedan hade man kanske kunnat komma undan med "Nä, vi har inga mobiler, vi har kommunikationsradio i våra bilar!", men nu... No.

OnT:
Väntar fortfarande på SMS för min All Access-bokning, kvar på status "Ankommit terminal för omlastning".
Men igen - Jag har inte blivit lovad leverans förrän på fredag, och är helt okej med att den kommer då om så är fallet, men man är ju lite sugen

Skrivet av cbxb:

Jag fick faktiskt en order av UPS för ca 10 år sedan där de sa samma sak men jag lyckades övertala dem centralt att ringa upp mig innan leverans (bodde på ett ställe utan portkod eller porttelefon). Vilket de så även gjorde. Alltså någon från ett kontor ringde upp och sa att bilen närmade sig. Så antingen är de sant att de då inte hade telefoner, eller så lajvade de den lögnen fullt ut, haha.

Amen!

Jo. När jag fick höra det så blev jag också rätt förbluffad. Men dagen efter ringde chauffören upp mig i alla fall.

Vad som gör det ännu roligare är att jag då jobbade som budförare för PEX så jag försökte ju få till någon form av möte med UPS-bilen. Jag körde ju runt i stan hela dan ändå liksom, och var ute i industriområden och på diverse terminaler, men nej det gick absolut inte.

Permalänk

Nu fick jag mail av Elgiganten att den är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Nu fick jag mail av Elgiganten att den är på väg

Fick notis av bring (mina paket)

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Fick notis av bring (mina paket)

Jo där med. Så man får väl förvänta sig den imorgon om inget magiskt sker misstänker jag.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mejlet från Webhallen

Permalänk
Medlem

Fick med notis av el giganten nu. De blir ju dock att gnälla om expressfrakten man lade till

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Jag har inte heller fått något mejl och för mig står det fortfarande att den inte är redo att hämta.

Börjar bli lite tveksam om jag ens kommer få den idag, men ska promenera till butiken vid lunchtid för att se om den finns där.

Beställde i juni 2019 och fick mejl i fredags om att jag skulle ha en på release så det borde vara lugnt, men bristen på kommunikation är illavarslande.

Jag har en gul ruta på min order (precis som på min beställning av zen 3 haha)...

Chattade med kundtjänst. De sa att det var bara att glida förbi butiken vid öppning. Kan återkomma sen om du vill veta hur det gick.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk

Fick precis en bekräftelse att leveransen är påväg från EG jag beställde 26/9. Leverans med bring expressleverans. Hoppas den hinner fram idag.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mejl från EG att paketet är på g. Klarna uppdaterades också. Beställt med standardleverans den 22e sep.

Permalänk
Medlem

09:01 gled mitt mail från Webhallen in om att min konsol finns att hämta.