Gascogne testar Samsung Galaxy S20 Ultra 5G (spel och Xbox Cloud Gaming)

Permalänk
Medlem

Gascogne testar Samsung Galaxy S20 Ultra 5G (spel och Xbox Cloud Gaming)


Sponsrat innehåll: Testpilot

SweClockers testpiloter är medlemmar som på egen hand testar nya produkter i datorvärlden. Denna testpilot arrangeras av SweClockers på uppdrag av Samsung som betalar för publiceringen. Uppdragsgivaren har inget inflytande över innehållet och testpiloten är helt fri att dra egna slutsatser.

► Mer om testet av Samsung Galaxy S20 Ultra 5G
► Mer om SweClockers testpiloter


För några veckor sedan annonserades det här på Sweclockers att man letade efter fyra medlemmar som skulle komma att få testköra Samsung Galaxy S20 Ultra 5G.
Dessa fyra medlemmar blev @sebastiannystrom, @atlantica4ever, @Mithras och jag, som fick i uppdrag att testa denna mobiltelefon och ge våra synpunkter och tankar på den.

Bakgrund
För att tydliggöra kontexten av mina tankar och åsikter om Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som jag skriver om, så ska jag försöka ge en bild av min mobilanvändning och mig som användare.
Bortsett ifrån standardsaker såsom samtal, meddelanden och mail, så använder jag mobiltelefonen till mestadels:
Språkstudier via olika appar (kan rekommendera Busuu)
Spel och teknik nyheter via webbläsaren (Safari), Twitter och YouTube
Kamera på mobiltelefoner är något jag inte använder så ofta, är ingen fotoperson helt enkelt.

Det finns ett område som jag gärna skulle vilja kunna använda min mobiltelefon till och det är Xbox Cloud gaming samt Google Stadia streamingtjänster men dessa finns inte tillgängliga till iOS än.

Nuvarande mobiltelefon och tidigare modeller
Jag använder en iPhone X och har gjort det sedan den släpptes år 2017 och mina mobiler har jag i cirka 4 år innan jag byter till en ny modell. Tidigare modeller har varit en iPhone 6 Plus som införskaffades 2014 och innan dess var det en iPhone 4 som införskaffades 2010.
Så med andra ord är Samsung Galaxy S20 5G Ultra den första Androidmobil som jag kommer använda över någon längre tid. Det kommer bli intressant och det kommer säkert vara både positiva och negativa erfarenheter.

Det som är viktigt för min del gällande mobiltelefoner är, kvalitén exempelvis hur skönt den känns i handen, bra skärm, bra touch funktion och fungerar bra tillsammans med ens andra enheter som man har, exempelvis iMac, iPad och Apple TV.
Så genom att jag kommer använda en Android mobiltelefon så kommer det inte att fungera så bra med mina andra enheter av förklarliga skäl men jag vill testa och se vad Android sidan kan erbjuda.

Första intryck - "look and feel"
Första intrycket var när jag fick se kartongen, det var en stor kartong.
Samsung Galaxy S20 5G Ultra kartongen är större på alla håll och här tänkte jag lite är detta en mobiltelefon?
För att ge något perspektiv på detta så har jag kvar min låda till min iPhone X för att kunna jämföra med.

En sak som gjorde kartongen högre av någon anledning är att det är en stor låda för en liten pappers guide och garantipapper.

Känns lite som slöseri med plats men nog om kartongen, det är inte därför denna text är skriven.

Så åter till Samsung Galaxy S20 5G Ultra som är aktuell i detta test.
Min spontana känsla när jag tog upp mobiltelefonen var att den kändes väldig hög, lite väl hög...
Själva byggkvalitén känns bra men den ligger inte helt bra i ens hand och det beror mest på att det är en stor mobiltelefon. Jag har exempelvis svårt att nå appar som är högst upp på skärmen med en hand och det finns en funktion som heter "Turn One-Handed Operations" men denna har jag inte blivit så van vid än.
Har även en Samsung Galaxy S9+ på lån för att jämföra med och S9+ är i princip lika stor som en iPhone X.
Och S9+ känns bättre i handen eftersom den är lite mindre samt lägre än vad S20 är, detta kan självklart vara en vanesak, så jag får se hur det känns om ett tags användandet utav S20.

Bilden visar Samsung Galaxy S9+ bredvid Samsung Galaxy S20 5G Ultra

För den som vill ha matematiska siffror för de olika måtten på mobilerna
Samsung Galaxy S20 5G Ultra
166.9 x 76 x 8.8 mm (Höjd x bredd x tjocklek)
Samsung Galaxy S9+
158.1 x 73.8 x 8.5 mm (Höjd x bredd x tjocklek)
iPhone X
143.6 x 70.9 x 7.7 mm (Höjd x bredd x tjocklek)

Lite mer matematiska siffror om skärmarna
Samsung Galaxy S20 5G Ultra
6.9" Amoled 2X, 120Hz HDR10+
Skärmupplösning 1440 x 3200
Samsung Galaxy S9+
6.2" Amoled, HDR10
Skärmupplösning 1440 x 2960
iPhone X
5.8" Super Retina Oled HDR10
Skärmupplösning 1125 x 2436

Man ser helt klart att Samsung Galaxy S20 har den största skärmen, högsta upplösningen och högsta uppdateringsfrekvens av dessa mobiltelefoner. Gällande skärmar mellan de olika enheterna bortsett från storleken och uppdateringsfrekvens så har alla har bra bildskärmar och bildkvalité. Jag kommer återkomma till dessa områden mer i andra poster i denna forumstråd.

Första uppstart av mobilen och installation
Det var en del inställningar man behövde göra innan man kom igång med mobiltelefonen och så fort man kom åt inställningarna så stängde man av knappljudet då jag finner detta bara allmänt störande att ha igång. Jag känner att jag behöver spendera mer tid att gå genom de olika inställningsalternativen och blir mer van vid Android upplägget överlag. Sedan är jag inte förtjust i att ha massa appar installerade mer än de nödvändiga som jag använder mig av på mina enheter, så här rensar man bort en del appar som inte kommer användas. Under processen med uppstart och installation av appar så märker jag att det är lite problem med skärmkanten eftersom det händer vid flertal tillfällen att ens handflata kommer åt och då reagerar skärmen att man har tryckt. Att ha en skärm med rundade kanter känns inte helt optimalt för min del, detta går säkert att lösa med ett lämpligt skal för mobiltelefonen.

Efter allt är uppsatt som önskat för stunden och de appar som behövs är installerade så kan man äntligen börja testa det jag mest är nyfiken på.
Hur är det att använda Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som sin primära spelenhet?

Fortsättning följer

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som primär spelenhet

Innan vi går vidare så kan jag utveckla lite om min bakgrund gällande mitt spelande. Förut spelade jag mycket både på PC (Windows) och spelkonsoler men de senaste 6 åren så har det princip mestadels bara varit på spelkonsoler.
Jag tycker att det är klart skönare att sitta i en skön fåtölj eller soffa vid en TV att spela än vid ett skrivbord med en datorskärm.

Gällande spel så har vi alla olika preferenser och för min del så har jag uppskattat följande spel väldigt mycket för att ge någon inriktning på vilka spel man tycker om.
Rollspel – Mass Effect, Dragon Age, Greedfall
Action/Äventyr – Horizon Zero Dawn, Tomb Raider, Uncharted, A Plague Tale
Strategi – Civilization, XCom

Microsoft utannonserar deras molnspelande

När Microsoft först utannonserade att deras molnspelande tjänst 2018 så blev jag helt klart nyfiken på det och nu 2020 så finns denna tjänst tillgänglig på Android för medlemskapsnivån Xbox Game Pass Ultimate, vilket kostar 135 kronor per månad.

Då kanske man undrar varför är jag nyfiken på att spela på en liten skärm som mobiltelefon i stället för en TV eller datorskärm?

Nyfiken

Här finns det några olika anledningar, första är att jag är väldigt nyfiken på hur pass bra dagens streamingtjänster fungerar för spel på en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G. Sedan är det rätt skönt att bara kunna ta fram sin mobiltelefon och spela riktiga konsolspel vart man än befinner sig förutsatt man har bra internetuppkoppling. Exempelvis hos någon som har en Xbox konsol för att kunna spela co-op på ett spel i soffan istället för att sitta på varsin ända av internet för att kunna spela tillsammans.
Det går även att koppla mobiltelefoner till en TV eller en datorskärm via kabel för att få större bild om så önskas, det vill säga en mobiltelefon kan vara en väldigt portabel spelkonsol med andra ord.

Hur är det då att spela med en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som sin primära spelenhet med streamingtjänster som Xbox molnspelande och Google Stadia?

Korta svaret är att det faktiskt går väldigt bra förutsatt att man har bra internetuppkoppling. Teknisk sett så är det inga problem med en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G. Skärmen har bra touchkontroller i de spel som stödjer det och mobiltelefonen ligger bra i händerna när man håller den horisontalt.

Personligen föredrar jag att använda en handkontroll med mobiltelefonhållare eftersom då kommer mobiltelefonen högre upp. Hållaren gör hela upplevelsen mycket bättre och jag kan varmt rekommendera att man införskaffar ett sådant tillbehör, exempelvis.
Xbox trådlös handkontroll Power A MOGA Mobile Gaming-fäste för Xbox
eller alternativt
MOGA XP5-X Plus Bluetooth Controller för mobilt spelande och molnspelande

PS4 handkontroller fungerar också bra men inte sett någon bra mobilhållare som fungerar som MOGA fästet till Xbox handkontrollen.

Bättre teknik än vad som stöds av streamingtjänsterna

Jag skrev att det inte var något tekniskt sett några problem med en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som spelenhet, det är mer att man inte får användning för allt vad mobiltelefonen har helt enkelt.

Skärmen är ganska stor med sina 6,9 tum för att vara på en mobiltelefon dock så används inte hela skärmen och detta beror på att mobiltelefonen har det avlånga bildförhållandet 21:9 och både Xbox molnspelande och Google Stadia så är 16:9 som gäller vilket är samma format som spelkonsoler använder.

Kan använda Immortals Fenyx Rising på Google Stadia som exempel för att visa (det var en tidsbegränsad demo).

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Samsung Galaxy S9+

Har med Samsung Galaxy S9+ för att ha någon mindre mobil att jämföra med och bildstorleken skiljer inte så mycket på själva spelet mellan en S20 och en S9+.
På Samsung Galaxy S20 så är skärmupplösningen hög med sina 3200 x 1440 och 120Hz, men även här så spelar varken skärmupplösning eller uppdateringsfrekvens inte någon större roll eftersom både streamingtjänsterna använder sig av lägre skärmupplösning och lägre uppdateringsfrekvens.

Xbox molnspelande
720p (1280 x 720), 60Hz
Google Stadia
720p (1280 x 720), 60Hz
1080p (1920 x 1080), 60Hz
Beroende på internethastighet

Här man kan tillägga att Xbox molnspelande är fortfarande i betastadie, så Microsoft kommer troligen att öka upplösning i framtiden. Och båda tjänsterna kommer troligtvis uppdateras någon gång i framtiden med stöd för 120Hz.

Spenderat tiden mestadels med Xbox molnspelande

Jag har spenderat mesta dels av tiden med Xbox molnspelande, testat flera olika genren av spel och upplevde överlag inga problem direkt mer än att starta spelen via tjänsten tar en liten stund men upplever inte detta som ett problem.
Förutom handkontroll så fungerar touchkontroll bra för de spel som stödjer det exempelvis Dead Cells.
Gällande latens så är det väldigt individuellt vad man tycker är och för min del så upplevde jag inte något problem med latens med spelet Doom Eternal som ett exempel.
En nackdel när man spelar på en mobiltelefon är att texten i en del spel kan vara liten, och några exempel som hade mindre text än övriga spel är Doom Eternal och Pillars of Eternity.

Det finns par spel som jag spelar mer än andra och dessa är Dishonored och The Witcher 3.
Rätt skönt att sätta sig bekvämt i soffan och njuta av dessa spel

Man kunde skapa GIF bilder med en funktion med mobiltelefonen som heter Animation i vilket var lite kul.

Google Stadia

Här testade jag mestadels Immortals Fenyx Rising eftersom de släppte en tidsbegränsad demo av spelet. Ett klart underhållande action/äventyrsspel.
Touchkontrollerna i spelet fungerade väldigt bra.

Genshin Impact

Vill passa på att nämna detta spel då det är väldigt visuellt vackert och välgjort.
Täcker hela skärmen, mycket bra touchkontroll (stödjer ej handkontroll på mobila enheter än).

Summering av ens erfarenheter hittills med att spela på en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Positiva

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G är väldigt trevlig att spela på med sin stora skärm.
(Dock gällande högupplöst skärm och hög uppdateringsfrekvens så är trevligt att ha men dagens streamingtjänster använder sig inte av detta (än), så det känns mest som bonussaker som inte kommer till användning)

Negativa

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G är en för stor mobiltelefon för min egen del gällande normalt använda av mobiltelefon, 21:9 formatet känns inte optimalt.
Samt de rundade skärmkanter ställer till en del problem för mig.
Tekniken så som stor och högupplöst skärm med 120 Hz lägger till på priset, vilket gör den till en dyr mobiltelefon.
Android interfacet på en Samsung tar tid att vänja sig vid, exempelvis så har Samsung en hel del extra appar som inte känns så nödvändiga då det redan finns standard Android varianter av dem. Att ha ”dubbla” appar som gör samma sak känns lite onödigt.

Jag kommer att fortsätta att spela och testa mer med Samsung Galaxy S20 Ultra 5G innan test tiden tar slut och det blir dags att skicka tillbaka enheten till Samsung.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Värt med en större mobiltelefon eller?

Mobiltelefonsutvecklingen leder oftast till större och större mobiltelefoner som exempelvis med Samsung Galaxy S20 Ultra 5G som är en stor mobiltelefon. Det finns både fördelar och nackdelar med en stor mobiltelefon enligt respektive person.

För min egen del så anser jag att S20 Ultra är en för stor mobiltelefon för att fungera praktiskt för mig och med praktiskt menar jag normal användning så som samtal, sms, mejl, webbsurfing et cetera. En mer praktiskt storlek på en mobiltelefon som är Android är exempelvis en Samsung Galaxy S9+ som jag har haft tillgång till under testet med Samsung Galaxy S20 Ultra 5G för att ha en annan Android mobiltelefon för att kunna jämföra med (mestadels storleksmässigt).

Så vad är det som gör den för stor för mig då? Framför allt att det är svårt att nå hela skärmen med en hand eftersom det är en (för) hög mobiltelefon och sedan att den ligger inte bra i handen på grund av sin bredd för normal användning.

Samsung Galaxy S9+ är lite mindre på alla mått jämfört med S20 Ultra och i sin helhet gör det till en mer bekväm mobiltelefon att använda formfaktormässigt sett. S9+ anser jag också vara lite för hög men den är inte lika hög som en S20 Ultra.

Matematiska specifikationerna på mobiltelefonerna
Samsung Galaxy S20 5G Ultra
166.9 x 76 x 8.8 mm (Höjd x bredd x tjocklek)
222 gram
Samsung Galaxy S9+
158.1 x 73.8 x 8.5 mm (Höjd x bredd x tjocklek)
189 gram

Som jag nämnde tidigare så är det trevligt att spela på en S20 Ultra med sin stora skärm men skärmen på en S9+ inte så mycket mindre när man jämför dessa mobiltelefoner med varandra och streamingtjänsterna Xbox molnspelande, Google Stadia använder ändå inte hela skärmen eftersom att de använder 16:9 formatet på bild (1920x1080).

Exempel ifrån tidigare post med bilder ifrån Immortals Fenyx Rising på Google Stadia.
Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Samsung Galaxy S9+

Man får inte så mycket mindre skärmyta på spel mellan dessa två mobiltelefoner.

Och man kan även jämföra med att titta på YouTube videos så är det inte stor skillnad mellan S20 Ultra och S9+.
Överst: Samsung Galaxy S20 Ultra 5G
Underst: Samsung Galaxy S9+

Bilderna är tagna ifrån Immortals Fenyx Rising: Post Launch & Season Pass på YouTube.

Summeringen: Är större mobiltelefon värt det eller inte?
Det är väldigt individuellt för vi alla har olika preferenser.
Jag själv personligen föredrar att ha något mer likt en S9+ än en S20 Ultra eftersom det blir mer praktiskt överlag.
Det kanske inte skiljer så många mm i mått mellan dessa två mobiltelefoner men det gör skillnad i normal användning och man får inte så mycket mindre skärmyta på spel/YouTube med en S9+ jämfört med S20 Ultra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Slutsats och sammanfattning

Efter en månad av testning med Samsung Galaxy S20 Ultra 5G är det dags att summera ens tankar om mobiltelefonen.

Fysiska aspekterna
Gällande kvalitéen och känslan på mobiltelefonen så var de båda bra.
Dock så är Samsung Galaxy S20 Ultra 5G en stor mobil och för min del, så är den alldeles för stor för att vara praktisk. Det var svårt att använda mobiltelefonen med en hand, den låg ej bra i handen på grund av sin höjd/bredd och de rundade kanterna hände ofta att ens handflata kom åt skärmen och då reagerade den som om man hade tryckt på skärmen. Ett skal skulle kunna lösa problemet med de rundade kanterna men då skulle mobiltelefonen bli ännu större.

Tekniska aspekterna
Stor skärm, hög upplösning och hög uppdateringsfrekvens.
Fina specifikationer men den enda aspekten man hade användning för här var framför allt den stora skärmen. Ingen av streamingspeltjänsterna som man spenderade majoriteten av sin tid med använde högre upplösning än 1920x1080 eller högre uppdateringsfrekvens än 60Hz.

Vad tycker jag då om Samsung Galaxy S20 Ultra 5G?
Är man ute efter en stor Android mobiltelefon då kan en S20 Ultra 5G vara ett alternativ. För mig är den helt enkelt för stor, jag föredrar något mer i storleken av en Samsung Galaxy S9+ (gärna lite lägre höjd än en S9+) och skärmytan var inte så mycket mindre än S20 Ultra 5G exempelvis i spel.

Gällande streamingtjänsterna Xbox molnspelande och Google Stadia så fungerade de båda tjänsterna väldigt bra överlag. Så om man är nyfiken på dessa tjänster så kan jag rekommendera dem.

Jag tackar Sweclockers och Samsung för att man fick vara med i detta test av Samsung Galaxy S20 Ultra 5G.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kan du testa hur mycket input lag du får på kontrollen med bluetooth mot telefonen? Har du möjlighet att ansluta trådad kontroll och ge en subjektiv jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Kan du testa hur mycket input lag du får på kontrollen med bluetooth mot telefonen? Har du möjlighet att ansluta trådad kontroll och ge en subjektiv jämförelse?

Fick tag på en Xbox 360 handkontroll med USB samt en adapter till USB-C.
I Dead Cells och Bloodstained så känner jag ingen direkt skillnad när jag spelar själva spelen.
Men om man jämför med att bara röra karaktären med trådad handkontroll och bluetooth handkontroll så ser man att med trådad handkontroll så reagerar karaktären marginellt snabbare.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fick tag på en Xbox 360 handkontroll med USB samt en adapter till USB-C.
I Dead Cells och Bloodstained så känner jag ingen direkt skillnad när jag spelar själva spelen.
Men om man jämför med att bara röra karaktären med trådad handkontroll och bluetooth handkontroll så ser man att med trådad handkontroll så reagerar karaktären marginellt snabbare.

Tack för att du testade!

Permalänk

Tack för testet. Intressant, men hade oxå varit kul att läsa om hur batteritiden beter sig i dessa tungdrivna spel.
Håller med om att 21:9 är ganska tråkigt. Och jag skulle nog störa mig på en så stor skärm där aspect ration inte är gynnsam. Bara en sån sak som on screen tangentbord som får en "konstig" storlek oavsett portrait eller landscape.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Tack för testet. Intressant, men hade oxå varit kul att läsa om hur batteritiden beter sig i dessa tungdrivna spel.

Tack för att ni läste.

Min tanke gällande batteritid är att det finns redan många olika batteritester med mobiltelefoner, så de kan ge en indikation på hur länge de varar. Det finns flera olika variabler som påverkar batteritiden negativt exempelvis: Max ljusstyrka, 120Hz uppdateringsfrekvens, 5G uppkoppling.
Samsung Galaxy S20 Ultra 5G laddar till 100% på strax över 1 timme med medföljande laddare.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Gascogne:

Tack för att ni läste.

Min tanke gällande batteritid är att det finns redan många olika batteritester med mobiltelefoner, så de kan ge en indikation på hur länge de varar. Det finns flera olika variabler som påverkar batteritiden negativt exempelvis: Max ljusstyrka, 120Hz uppdateringsfrekvens, 5G uppkoppling.
Samsung Galaxy S20 Ultra 5G laddar till 100% på strax över 1 timme med medföljande laddare.

Mycket intressant läsning! Vad tyckte du generellt om cloud gaming-funktionerna? Jag fick precis hem en 8Bitdo mobilhållare till Xbox-controller och har börjat testa lite. Tyvärr är väl min internetuppkoppling inte den allra bästa och det laggade lite när jag testade Xbox Gamepass/cloud gamingen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Mycket intressant läsning! Vad tyckte du generellt om cloud gaming-funktionerna? Jag fick precis hem en 8Bitdo mobilhållare till Xbox-controller och har börjat testa lite. Tyvärr är väl min internetuppkoppling inte den allra bästa och det laggade lite när jag testade Xbox Gamepass/cloud gamingen.

Generellt så tycker jag att cloud gaming fungerar väldigt bra förutsatt man har stabilt internet.
Den större skillnanden mellan Xbox molnspelade och Google Stadia är att på Xbox sidan så kommer de nya spelen senare men det finns en stor katalog av spel redan och på Google så kommer de nya spelet direkt men har en liten katalog av spel. Exempel på nya spela som kommet Cyberpunk 2077 och Baldurs Gate 3 (finns som early access) och dessa spel kommer dröja innan de finns tillgängliga på Xbox molnspelande.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Gascogne:

Generellt så tycker jag att cloud gaming fungerar väldigt bra förutsatt man har stabilt internet.
Den större skillnanden mellan Xbox molnspelade och Google Stadia är att på Xbox sidan så kommer de nya spelen senare men det finns en stor katalog av spel redan och på Google så kommer de nya spelet direkt men har en liten katalog av spel. Exempel på nya spela som kommet Cyberpunk 2077 och Baldurs Gate 3 (finns som early access) och dessa spel kommer dröja innan de finns tillgängliga på Xbox molnspelande.

Bra info! Det brukar ju komma en del nya titlar på Xbox Game Pass till Xbox (och även PC), men då är det nog sådana som är närmare knutna till Microsoft. Exempelvis Outer Worlds kom ju i samband med släppet. Fördelen med Xbox är väl att ett abonnemang fixar alla tre, om man vill spela både på PC, Xbox och mobilt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung