Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Japp, bra glid o den är lagom stor :).
Handledstödet är lika långt som tangentbordet ja. Det är till för tkl tangentbord

Nice! Gillar verkligen färgkombon på musmattan precis som tangentbordet så blir nog ett köp. Har letat efter en stor musmatta länge men inte hittat något bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Nice! Gillar verkligen färgkombon på musmattan precis som tangentbordet så blir nog ett köp. Har letat efter en stor musmatta länge men inte hittat något bra.

Ja, det är snyggt, du hade ett moonlight också?

Permalänk
Medlem

@sINsen: Ja, precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Fast med bruna brytare, la upp en bild här innan. Musmatta är jävligt stor och skön Färgen matchar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Fast med bruna brytare, la upp en bild här innan. Musmatta är jävligt stor och skön Färgen matchar bra.

Ja just det 😅 ja men ja rekommenderar den musmattan, den är riktigt skön också. Och bra match.

Permalänk
Medlem

Hur upplever du tangentbordet och handledsstödet såhär några månader senare? Är lite orolig att handledsstöd slits ner ganska lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hur upplever du tangentbordet och handledsstödet såhär några månader senare? Är lite orolig att handledsstöd slits ner ganska lätt.

Jag älskar fortfarande tangentbordet och handledsstödet.
Det känns precis likadant som dagen jag köpte det, lite bättre nu till och med då jag provade att sätta på oringar på brytarna, så nu är det riktigt skönt att skriva på
Handledsstödet har inte ändrats i varken form eller stabilitet, det är likadant det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag älskar fortfarande tangentbordet och handledsstödet.
Det känns precis likadant som dagen jag köpte det, lite bättre nu till och med då jag provade att sätta på oringar på brytarna, så nu är det riktigt skönt att skriva på
Handledsstödet har inte ändrats i varken form eller stabilitet, det är likadant det också.

Hmm okej, låter ju grymt bra! Men varför o-ringar, var inte MX Brown-switcharna tysta nog? Eller upplevde du det där "ekot" som någon tidigare i tråden nämnde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hmm okej, låter ju grymt bra! Men varför o-ringar, var inte MX Brown-switcharna tysta nog? Eller upplevde du det där "ekot" som någon tidigare i tråden nämnde?

Jag kör mx blue switchar. Ja gillar klicket, men inte klacket, de är därför

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag kör mx blue switchar. Ja gillar klicket, men inte klacket, de är därför

Ahhh, då förstår jag precis! Tack för svar, inväntar mitt VA88M med spänning och förväntan!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med VA88M med blå cherry brytare hemma i mer än ett år och ett WhiteFox med blå brytare på jobbet. Jämför jag dom skulle jag säga att kvalitetskänslan är snäppet bättre på Varmilo än på WhiteFox, även om basen är metall på WhiteFox. Svårt att säga vad det beror på men det är som att sammanslagna känslan av både ljudet, vikten på brytarna och formfaktorn på tangentbordet ger en sammanlagd kombination som är svårslagen på Varmilo. Jag blev tillslut less på att WhiteFox inte har F5 & F10 så jag köpte ett VA88M till jobbet oxå.
Lätt värt pengarna enligt mig. Svårigheten är väl mer att hitta perfekta brytarna.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt, fast med bruna switchar. Störtskönt, stabilt, bra storlek. Tyvärr lider det av ganska högt pingljud för L-tangenten, vet inte om det är något man bara får deal with eller om jag borde returnera. Åsikt?

https://streamable.com/kx42d9

Permalänk
Medlem

Har själv ett Varmilo VA88M Charcoal
MX Silent Red köpt för 1 vecka sen.

Väldigt härligt tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett VA88M Ink Rhyme med MX Brown i somras, bästa tangentbordet jag ägt tror jag. Suverän känsla. Har ett Das Keyboard med MX Brown på jobbet att jämföra med och Varmilon är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Varmilos egna switchar, Daisy, Sakura, Rose, Ivy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Någon som har erfarenhet av Varmilos egna switchar, Daisy, Sakura, Rose, Ivy?

Jag kör med Sakura sen någon vecka tillbaka, sjukt trevliga brytare som känns väldigt smooth.

Hade ett Varmilo med MX röd innan och dessa känns betydligt lättare trots att de ska vara likvärdigt motstånd i Sakura, antar att det har att göra med att det inte finns någon kontaktyta.