Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Visst går detta "hack" endast att använda en gång?

Jag har nämligen kört denna men konverterade endast drygt 18 månader till Ultimate, som nu snart tar slut. Men nu, med den nya konsolen i hand, så skulle jag gärna säkra Game Pass för ytterligare en tid. Vad tror ni i så fall om möjligheten att skapa en ny profil (gamertag), där man kör denna deal igen, men sedan fortsätter man spela på sin gamla profil (jag byter ju ogärna ut den), skulle det funka så att jag ändå kommer åt Game Pass på min profil?

Nej det funkar varje gång så länge du inte har en aktiv gamepass prenumeration. Däremot får du betala 135 kr för att konvertera Gold nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Är det någon kvar som inte har fått någon uppdatering från Elgiganten? Förutom att dom säger att det är på gång. Beställde 22/9 09:10

Jag sitter i samma båt - beställde så fort det gick den 22/9. Kundtjänsten lovar och lovar men än så länge har jag inte hört det minsta pip utöver det, och nu har de ju stängt för dagen. Börjar bli redigt orolig att Elgiganten klantat sig helt och hållet och sålt för många exemplar, så att vissa som förbokat blir utan tills vidare. Känns inte bra.

Visa signatur

Z690 / 12600KF / 48GB DDR4 / RTX 4090 / LG C1

Permalänk

2boxar.

Fick tag i svarta på EG imorse, hade flera på hyllan. Skulle lira fortnite med grabben, jag på nya han på gamla men kunde inte spela samtidigt, vart utloggade. Nån som har någon idé hur man kan spela med varandra på 2 olika boxar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såkandetva:

Fick tag i svarta på EG imorse, hade flera på hyllan. Skulle lira fortnite med grabben, jag på nya han på gamla men kunde inte spela samtidigt, vart utloggade. Nån som har någon idé hur man kan spela med varandra på 2 olika boxar.

Ni måste spela på 2 olika profiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Jag sitter i samma båt - beställde så fort det gick den 22/9. Kundtjänsten lovar och lovar men än så länge har jag inte hört det minsta pip utöver det, och nu har de ju stängt för dagen. Börjar bli redigt orolig att Elgiganten klantat sig helt och hållet och sålt för många exemplar, så att vissa som förbokat blir utan tills vidare. Känns inte bra.

Har också känslan att dom har sabbat det totalt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ractor:

Kör med Series X kopplad till en LG C9 och har själv ganska mycket problem med allt från VRR till HDR och ljud. Aktiverar jag VRR när Xboxen är ställd på 4k120 så blir delar av bilden svart, så det är oanvändbart. Det problemet listas bland kända problem hos Microsoft ( https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn.... ) och verkar lösas med senaste firmwareuppdateringen för TV:n som släpps om någon vecka (om man inte vill ladda ned den själv från LG:s hemsida och föra över den manuellt till TV:n).

Fick problem med att ljuden började "knäppa" med jämna mellanrum. Det startade när jag körde AC Origins men var kvar i menyerna och i andra spel, det löste sig dock när jag startade om Xboxen. Hoppas det inte är något som återkommer...

Ljudet har också försvunnit helt ibland. Dels när jag byter från 120 till 60 fps i menyn, men också nån gång när jag stängde ned ett spel. Ljudet kommer tillbaka när jag byter ingång eller öppnar en app i TV:n.

Sen har jag också haft problem med att bilden "glitchar" lätt med små streck som blinkar till på skärmen. Märkte det bara i Apex Legends, och det verkade bara komma vissa gånger jag startade det. Har troligen att göra med att HDR hoppar igång och uppkommer bara vissa gånger det gör det.
EDIT: Fler verkar ha samma problem. Precis det som visas i videon som jag ser. Firmwareuppdateringen löser möjligtvis problemet. https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jqp1st/xbox_ser....

Så barnsjukdomar kan man definitivt snacka om. Någon som har liknande problem?

Jag kör också C9 men har inte dessa problem. Dock så uppdaterade min sig tidigare under dagen av sig själv till ny firmware.

Ryck ur strömsladden och låt den vara ur några sekunder innan du startar igen efter uppdatering så blir det nog bra.(Detta löste att bilden blev svart för mig när jag startade spel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Jag kör också C9 men har inte dessa problem. Dock så uppdaterade min sig tidigare under dagen av sig själv till ny firmware.

Ryck ur strömsladden och låt den vara ur några sekunder innan du startar igen efter uppdatering så blir det nog bra.(Detta löste att bilden blev svart för mig när jag startade spel)

Så du fick ned version 05.00.03 direkt via TV:n? Tror nog bildproblemen kommer lösa sig, men hoppas ljudet också fixas. Har inte hittat någon på nätet som har liknande problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Nej det funkar varje gång så länge du inte har en aktiv gamepass prenumeration. Däremot får du betala 135 kr för att konvertera Gold nästa gång

Bekräftar att detta stämmer, haft ultimate förr. Gjorde tricket för en timme sedan och nu har jag ultimate till september 2023 för mindre än priset av två next gen spel men priset beror på var du köper live koderna så klart.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ractor:

Kör med Series X kopplad till en LG C9 och har själv ganska mycket problem med allt från VRR till HDR och ljud. Aktiverar jag VRR när Xboxen är ställd på 4k120 så blir delar av bilden svart, så det är oanvändbart. Det problemet listas bland kända problem hos Microsoft ( https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn... ) och verkar lösas med senaste firmwareuppdateringen för TV:n som släpps om någon vecka (om man inte vill ladda ned den själv från LG:s hemsida och föra över den manuellt till TV:n).

Fick problem med att ljuden började "knäppa" med jämna mellanrum. Det startade när jag körde AC Origins men var kvar i menyerna och i andra spel, det löste sig dock när jag startade om Xboxen. Hoppas det inte är något som återkommer...

Ljudet har också försvunnit helt ibland. Dels när jag byter från 120 till 60 fps i menyn, men också nån gång när jag stängde ned ett spel. Ljudet kommer tillbaka när jag byter ingång eller öppnar en app i TV:n.

Sen har jag också haft problem med att bilden "glitchar" lätt med små streck som blinkar till på skärmen. Märkte det bara i Apex Legends, och det verkade bara komma vissa gånger jag startade det. Har troligen att göra med att HDR hoppar igång och uppkommer bara vissa gånger det gör det.
EDIT: Fler verkar ha samma problem. Precis det som visas i videon som jag ser. Firmwareuppdateringen löser möjligtvis problemet. https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jqp1st/xbox_ser...

Så barnsjukdomar kan man definitivt snacka om. Någon som har liknande problem?

Jag kör firmware version 05.00.03 (senaste). Jag kör 4k, 120FPS och 10 bitar och det är inga problem. Det glitchar till lite när "Instant game reponse" går igång men sen är det inga problem. Det enda spelet jag har provat är Gears 5 och där hörde man "ibland" inte vad gubbarna sa. Kollade ljudinställningarna och bytte från 7.1 till stereo då jag sitter med Marshall Major 2 hörlurar som är kopplade via BT och det fixade problemet för mig.

EDIT:
Jag har inte "white noise" artefakterna som finns på videon. Men det behövs helt klart lite mer arbete från både MS och LG

EDIT:
Nu har jag ändrat så att jag kör: 4K, 120HZ, 10 bitars färgdjup och PC RGB. När jag kollar 4k tv-information så är det gröna bockar på allt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Bekräftar att detta stämmer, haft ultimate förr. Gjorde tricket för en timme sedan och nu har jag ultimate till september 2023 för mindre än priset av två next gen spel men priset beror på var du köper live koderna så klart.

Nice, ska aktivera mitt Ultimate såfort jag får koderna. Beställde Xbox Gold från Inet 19:00 men inga koder i mailen än....

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som köpt Corsair HS75 XB Wirless (dvs de som är gjorda just för Xbox) och har problem med att vänster öra har ett surrande ljud? Kommer nog få returnera dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Nice, ska aktivera mitt Ultimate såfort jag får koderna. Beställde Xbox Gold från Inet 19:00 men inga koder i mailen än....

Jag köpte för två månader sedan och fick då min på inets hemsida under licenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Någon mer än jag som köpt Corsair HS75 XB Wirless (dvs de som är gjorda just för Xbox) och har problem med att vänster öra har ett surrande ljud? Kommer nog få returnera dessa

Kör med Steelseries arctis 9X, har fungerat superb till xboneX.
Men får vänta till imon eller något, innan jag vet hur dessa funkar med XsX.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk

Är det någon som har koll på vad UPS gör om man bor i en lägenhet? Ringer de på porttelefonen/mobiltelefonen och ber en komma ner eller går det direkt till ett utlämningställe?

Angav inte portkod eller lägenhetsnummer vid bokningen på Microsofts hemsida så antar att jag får komplettera med det över telefon just in case (för det borde man väl kunna?)

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag leverans mailet från Elgiganten😁

Permalänk
Medlem

Fick *äntligen* bekräftelse på att min XSX skickats. Gav nästan upp hoppet om att få en överhuvudtaget, men min maskin verkar trots allt faktiskt existera. Nu kan jag sova gott. 😅

Skrivet av Tosse82:

Äntligen fick jag leverans mailet från Elgiganten😁

Jag med!

Visa signatur

Z690 / 12600KF / 48GB DDR4 / RTX 4090 / LG C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Fick *äntligen* bekräftelse på att min XSX skickats. Gav nästan upp hoppet om att få en överhuvudtaget, men min maskin verkar trots allt faktiskt existera. Nu kan jag sova gott. 😅

Jag med!

Samma här!

Lyckan över att beställningen inte verkar glömts helt är nog nära på lika stor som att faktiskt få hem konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ractor:

Så du fick ned version 05.00.03 direkt via TV:n? Tror nog bildproblemen kommer lösa sig, men hoppas ljudet också fixas. Har inte hittat någon på nätet som har liknande problem...

Ja precis, den drog ner den själv. Men jag var tvungen att dra strömmen en stund för att det skulle bli bra. Nu kör jag 4k, 120Hz, 10bit, VRR. Fint som snus. Bilden rycker till när tvn automatiskt går över i spelläget men väl inne så är det lugnt. Kör Atmos högtalare och har inte märkt något konstigt med ljudet. Förhoppningsvis kanske det också är Hdmi relaterat för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Jag med!

Känslan när mailet kom var fantastisk😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Samma här!

Lyckan över att beställningen inte verkar glömts helt är nog nära på lika stor som att faktiskt få hem konsolen

Haha precis trodde samma sak jag😅

Permalänk
Medlem

Skulle va skoj med lite nya på min friendslist. Så vill någon lägga till mig så är mitt gt: T0ssefar 😊

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa ett Series S?

Har tänkt på att köpa en 4K TV i framtiden sen tills sommaren ungefär.

Eller är det stor skillnad på S och X förutom 4K och mindre Diskutrymme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Kör med Steelseries arctis 9X, har fungerat superb till xboneX.
Men får vänta till imon eller något, innan jag vet hur dessa funkar med XsX.

Mm kommer nog att byta till dessa.

Tycker att Corsair är väsentligt snyggare bara och ljudet med dolby atmos är fantastiskt.

.. men det väger inte upp för att det tjuter i vänsterörat, vilket hörs väldigt tydligt så fort det blir någorlunda tyst i ett spel.

Permalänk
Skrivet av Johnny4good:

Är det någon som har koll på vad UPS gör om man bor i en lägenhet? Ringer de på porttelefonen/mobiltelefonen och ber en komma ner eller går det direkt till ett utlämningställe?

Angav inte portkod eller lägenhetsnummer vid bokningen på Microsofts hemsida så antar att jag får komplettera med det över telefon just in case (för det borde man väl kunna?)

Du måste ringa till ups och säga till dom att lägga till portkod på din tracking nummer,
Annars kan du ha tur att du får en förare som använder sin privata mobil och ringer upp dig (händer att dom inte gör det)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tosse82:

Känslan när mailet kom var fantastisk😁

Nu fick jag mail också! Skickat 00:42.
Vilken lättnad.
Ska bli kul att para ihop lådan med min Q90t från Samsung jag köpte i somras.

Paletet på väg från Jönköping. Hemma ligger AC Valhalla inplastat. Vågar man hoppas på premiärlir ikväll?

Skrivet av speglosa:

Jag med!

De kanske jobbat extra på lagret till sent inatt för att vi ska få våra leveranser.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Köpte dessa igår men har inte provat dom mer än att titta på en av demofilmerna. Ikväll ska de däremot spelas, ska lyssna efter tjut då

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Gött, nu har även jag fått leverans beskedet. Blir inte att beställa med express leverans nästa gång... ska bli spännande o se hur bring sköter sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såkandetva:

Äger du live gold ska hans konsol vara din 'home' och spelas med hans konto och du loggar in på den andra och får samtidigt spel/live gold där.

Fick också min registrering från bring i Jönköping i natt ...

Permalänk

Hej

Är det någon som fått leverans från Mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinLovqvist:

Hej

Är det någon som fått leverans från Mediamarkt?

Nepp, inte hört något mer sedan i torsdags. Hade ju hoppats på att fått ett Mail under natten så man kanske fick enheten idag..