3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Det förutsätter ju då att tillgången är begränsad annars kommer det inte fungera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Står i valet och kvalet om jag ska avboka Strix 3080 OC och köra på detta istället.
Frågan är om det blir ungefär samma pris på Strix 3080Ti?

$999 blir ju knappt 11000kr i sverige. sedan har ju MSRP varit enormt orealistiskt med samtliga kort i 30-serien hittills så lär väl vara samma igen så säg 12000-13000kr för basmodeller. sedan är det strix också och då är du nog uppe i 14000-15000kr.

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Vilket 3080 kort är det tystaste? Tycker mitt gainward phantom är ganska högljutt och funderar på att byta ut det även fast det presterar bra. Har sneglat på aorus master.

According to reviews, it could be MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO? By default, it runs on lower RPM of fans. However the price is the temperature.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Audioengine A2+ Wireless, Audeze Maxwell Monitor: Samsung Odyssey OLED G8/G80SD Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Rog Ally

Permalänk
Medlem

Sen har vi Amd. Nvidia kommer inte längre kunna prissätta som de vill om Amd är bättre på producera kort

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

När det gäller OC-versioner av Palit 3080 verkar då fan ingen propp ha lossnat. Stendött på alla håll. Jag tror att de slutat tillverka dem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Skulle ha fler ÅF som säljer EVGA. Deras Step Up-program är ju som gjort för ett eventuellt 3080Ti i januari.

Permalänk

Någon som vet hur det ser ut med köplats hos Komplett för ett Asus 3080 Strix OC?
Jag har beställning kl 15:38 på release dagen men flyttas bara fram hela tiden i förväntad leverans
Jag läser denna tråd nästan dagligen men har inte sett någon som fått sitt 3080 strix oc från komplett på ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Jag har tröttnat och avbeställt mitt Strix 3080 OC och lagt 2st bokningar på Strix 3090 OC istället.
Orkar inte vänta till nästa år innan jag får det.

Inet tog pengarna men fick ingen bekräftelse och det syns inte heller på ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

MSRP på 3080 är 699 dollar. Ett Strix 3080 OC kostar 10.390kr. Landar MSRP på 3080Ti på 999 dollar kommer Strix 3080Ti vara ganska mycket dyrare. Jag tippar på att det billigaste 3080Ti kommer landa på ca 13.500kr och dyrare modeller på upp emot 16-17.000kr. Då har Nvidia fortfarande ett logiskt prisgap till 3090 som ligger på 18-24.000kr.

Det skulle kanske lira för Nvidia om inte AMD fanns med i bilden
Jag räknar med prisjustering från Nvidias sida för att matcha AMDs priser, förutsatt att AMD presterar som utlovat..

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Viking

MSI RTX 3080 Suprim X står som Coming Soon hos Proshop.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

MSI RTX 3080 Suprim X står som Coming Soon hos Proshop.

Intressant och se prissättningen på deras 3080 och 3090 här. Om ryktena stämmer så är 3090 till o med snabbare än asus och EV.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falck1N:

Skulle gjort det om Webhallen erbjöd samma grej, för dåvarande introduktion pris på OC då min non OC har det priset.

Det är en sak som låter väldigt enkel i praktiken att "bara lösa" men kundtjänstbelastningen är insane i dessa tider då xbox och playstation är het på tapeten också :/
Med det sagt, vill du ha ett OC istället för icke OC så kan jag godkänna ett skifte av produkt och intropris (7990) men du hamnar längst bak i OC kön isåfall. (dra det mailet till kundtjänst direkt isåfall.) (OBS! för andra som läser, gäller endast om man har en plats i icke-OC kö med intro-pris, icke-OC platsen försvinner till förmån av OC platsen så går inte att äta och behålla tårtan)

Detta ser ut att ha varit en misskommunikation med ASUS. Vi kan inte erbjuda detta längre.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SweViver:

@webhallen har du någon ny info angående Palit 3090 Gamerock OC som väntas komma in denna vecka? Förresten, jag ser att antalet kundbokningar inte uppdaterats då åtminstone jag och min lillebror har en varsin beställning, men endast min är räknad?

Stort tack för svar och ditt exemplariska engagemang här i forumet!

Dazzling angels are in the house

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är en sak som låter väldigt enkel i praktiken att "bara lösa" men kundtjänstbelastningen är insane i dessa tider då xbox och playstation är het på tapeten också :/
Med det sagt, vill du ha ett OC istället för icke OC så kan jag godkänna ett skifte av produkt och intropris (7990) men du hamnar längst bak i OC kön isåfall. (dra det mailet till kundtjänst direkt isåfall.) (OBS! för andra som läser, gäller endast om man har en plats i icke-OC kö med intro-pris, icke-OC platsen försvinner till förmån av OC platsen så går inte att äta och behålla tårtan)

/Patrik

Hur lång tid skulle dröja för en som ligger längst bak att få sitt kort? Iom att ni får stadiga, större leveranser av det kortet.

edit: Har frågat Inet och dom erbjuder byte MED bibehållen köplats och OC-introduktionspriset på 7990. Komplett... är tystare än skogen. Deras kundservice känner inte till ett dyft kring detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

@Komplett Något ni kan göra för Trinity som inte verkar komma in alls som non-OC?
Säkert folk med Asus-bokningar som vill kunna göra detta också.

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hur ligger Asus Strix 3090 OC till?
Tänkte om några har avbokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Dazzling angels are in the house

/Patrik

Underbart, stort tack åter igen Patrik Ser att både jag och lillebrorsan har äntligen grön bock på våra beställningar, så jag antar de skickas idag?

Ser sååå fram emot PC bygget i helgen!

Jag är faktiskt lite förundrad över varför Palit Gamerock OC inte fått så mycket uppmärksamhet ännu. Det är ju uppenbarligen ett av de snabbaste (högst clockade) 3080/3090 på marknaden. Så RGB är bara en bonus

Stavning
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Underbart, stort tack åter igen Patrik Ser att både jag och lillebrorsan har äntligen grön bock på våra beställningar, så jag antar de skickas idag?

Ser sååå fram emot PC bygget i helgen!

Jag är faktiskt lite förundrad över varför Palit Gamerock OC inte fått så mycket uppmärksamhet ännu. Det är ju uppenbarligen ett av de snabbaste (högst clockade) 3080/3090 på marknaden. Så RGB är bara en bonus

Vad spelar det för roll när de inte finns att få tag i? 3080-varianten verkar tvärkörd.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

@komplett Er kundservice förstår inte alls vad man syftar på medans Inet och Webhallen ger direktsvar kring byte av TUF non-oc till OC (med bibehållen köplats hos Inet, har själv kontaktat och frågat). Så om ni vill bli av med bomber av frågor så vore mitt tips att kanske ta tag och svara, även fast ni loggar in på SweC

Permalänk
Webhallen
Skrivet av welllpapp:

Hur lång tid skulle dröja för en som ligger längst bak att få sitt kort? Iom att ni får stadiga, större leveranser av det kortet.

edit: Har frågat Inet och dom erbjuder byte MED bibehållen köplats och OC-introduktionspriset på 7990. Komplett... är tystare än skogen. Deras kundservice känner inte till ett dyft kring detta.

Vet som sagt inte, jag får notis 2 veckor innan om vad som kommer, så på fredag kväll denna vecka (dont call me ) lär jag få reda på allokeringen om det som kommer om 2 veckor.

Vi har valt att dels pga vårt benhårda kösystem och orättvisan för kunderna i OC kön att göra på detta sättet, vi kan inte göra alla nöjda men på detta vis så har man iaf ett val att göra i icke-OC kön.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Vad spelar det för roll när de inte finns att få tag i? 3080-varianten verkar tvärkörd.

Detta låter som alla bittra kommentarer på alla youtube vidoes där det gjort reviews på 3080 korten
Det är väl bra att veta innan man köper hur ett kort presterar än att köpa och sen ångra sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Detta låter som alla bittra kommentarer på alla youtube vidoes där det gjort reviews på 3080 korten
Det är väl bra att veta innan man köper hur ett kort presterar än att köpa och sen ångra sig?

Ja, vad har det med mitt inlägg att göra? Jag är bitter för att kortet jag vill ha inte går att få tag på. Alls. Det verkar ha upphört att tillverkas. Jag måste ha Palit, och jag vill inte köpa ett icke-OC-kort, och jag har inte råd med 3090. Då återstår bara detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,

Elgiganten finns paket att hämta!

1 x MSI GeForce RTX 3090 24GB GAMING X TRIO

Beställd 12 Oktober.

Roger

Permalänk
Medlem

Tips: Inet har 13st Asus Strix 3090 OC bokade,så jag får ett när nästa batch (30st) kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vet som sagt inte, jag får notis 2 veckor innan om vad som kommer, så på fredag kväll denna vecka (dont call me ) lär jag få reda på allokeringen om det som kommer om 2 veckor.

Vi har valt att dels pga vårt benhårda kösystem och orättvisan för kunderna i OC kön att göra på detta sättet, vi kan inte göra alla nöjda men på detta vis så har man iaf ett val att göra i icke-OC kön.

/Patrik

Tror du att jag kommer få tilldelning i den närmaste tiden?

Beställt ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming (icke OC)

Ordernummer: ******76
Namn: Markus
Beställningsdatum: 2020-09-17 15:08

Känns som att det närmar sig, men med tanke på hur få icke OC TUF kort som skickas så vet man inte om man får det före jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Det hoppas jag verkligen inte, skulle sluta handla direkt av inet. Varför skulle man låta folk gå före för att dom bokat ett dåligt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

@webhallen

Hur ligger Asus Strix 3090 OC till?
Tänkte om några har avbokat.

Patrik har flera gånger återkommit att när de vet mer info, lägger de upp på deras sida...

https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Och om det är några avbokningar kommer det synas på sidan, när den uppdaterats. Bokningsantalet ändras hela tiden. Tror jag svarat flera gånger på detta nu också!
Tycker det mesta är glasklart.

Däremot skulle jag önska att man fick specifik köplats. Men gissar, och tycker det är troligt, att deras system inte är implementerat med det, eftersom det inte brukar vara sådant tryck på specifika produkter så pass länge att man ska behöva stå i kö för att få köpa något.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Patrik har flera gånger återkommit att när de vet mer info, lägger de upp på deras sida...

https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Och om det är några avbokningar kommer det synas på sidan, när den uppdaterats. Bokningsantalet ändras hela tiden. Tror jag svarat flera gånger på detta nu också!
Tycker det mesta är glasklart.

Däremot skulle jag önska att man fick specifik köplats. Men gissar, och tycker det är troligt, att deras system inte är implementerat med det, eftersom det inte brukar vara sådant tryck på specifika produkter så pass länge att man ska behöva stå i kö för att få köpa något.

För min del har jag nog kortet senast 1 December beroende på vilken butik som skickar först.

På inet har jag köplats 13 och enligt kundtjänst så väntar dom på 30 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Det hoppas jag verkligen inte, skulle sluta handla direkt av inet. Varför skulle man låta folk gå före för att dom bokat ett dåligt kort?

Det stämmer tyvärr, det är så de gör....

Permalänk
Medlem

Så, några kommer få en bättre plats i kön på msi 3080 x trio hos komplett, avbokade precis mitt där då dom inte ens kunde berätta vilken köplats man låg på.

Bokade igår ett Asus EKWB 3080 från Webhallen istället pga deras riktigt härliga support här på forumet!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]