Nya regler kring försäljning av bristvaror i SweClockers Marknad

Permalänk
Medlem

Det var en medlem som sålde sitt nyinköpta 3080 för en bra summa över inköpspriset, han lovade att skänka summan som överskred det priset som han hade betalt för grafikkortet till Rosa bandet insamlingen. Säljaren lyckades sälja sitt 3080 för ca 3600:- mera än han hade betalat själv för kortet, men han har fortfarande inte bevisat att han verkligen skänkte något överskott till Rosabandet insamlingen...

Jag tycker inte det är ok att sälja ens enstaka produkter för ett överpris på marknadsplatsen och dessutom göra det under förespegling att man gör det för en god sak, som välgörande ändamål, insamlingar eller vad som helst.

Det är ett bedrägligt beteende som Sweclockers borde beivra hårdare framöver genom att stänga av dom medlemmar som ägnar sig åt detta även om det bara rör sig om en enstaka produkt.

Permalänk
Medlem

Detta är bra swec!

Förstår inte varöfr folk gör annonser där dom säljer ett RTX3000 kort eller 5000 serien processor för dom "råkade" köpa två.
Har du RÅKAT köpa två så använd ågerrätten då för fasiken!

Du får skicka tillbaks kortet ofta utan kostand, kortet kommer då komam upp til lförsäljnigen igen inom några dagar hoss ÅF.

Varför ska folk betala inköpspris + vad nu vinnade bud blir plus frakt om man bara "råkar" köpa ett och "råkar vilja vara vänlig"?

Det är ju rimligen en större risk att köpa privat än av en ÅF som har år av bra kundbemötande sedan.

Sedan förstår jag inte varför folk på Swec ofta tror att en papperslapp med inköpskvitto med giltig garanti på något vis är värt ett piss

Företag är inte skyldiga att ge någon garanti eller reklamationsrätt än ursprungliga köparen så även detta blir ett problem om man är "snäll" och säljer kortet man "råkade" köpa.

Så åter igen, reklamera BUMS så kan nån annan köpa det, få fri frakt, garanti och ångerrätt!

Tycker Swec ska förbjuda alla produkter som scalpas nu att säljas med nån form av vinst över MSRP.
Detta ger bara högre kostnader för konsumenter överlag och sämre skydd i lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det var en medlem som sålde sitt nyinköpta 3080 för en bra summa över inköpspriset, han lovade att skänka summan som överskred det priset som han hade betalt för grafikkortet till Rosa bandet insamlingen. Säljaren lyckades sälja sitt 3080 för ca 3600:- mera än han hade betalat själv för kortet, men han har fortfarande inte bevisat att han verkligen skänkte något överskott till Rosabandet insamlingen...

Jag tycker inte det är ok att sälja ens enstaka produkter för ett överpris på marknadsplatsen och dessutom göra det under förespegling att man gör det för en god sak, som välgörande ändamål, insamlingar eller vad som helst.

Det är ett bedrägligt beteende som Sweclockers borde beivra hårdare framöver genom att stänga av dom medlemmar som ägnar sig åt detta även om det bara rör sig om en enstaka produkt.

Såg den annonsen med plus andra liknande.

Tyvärr tror jag kapacitetsbrist och resursbrist i världen är nåt vi får vänja os vid ju fler vi är och när företag måste investera miljarder dollar i fabriker för att kanske få en bra avkastning om dom bedömer marknaden rätt så verkar det vara lägre incitament att investera speciellt om det nu skulle göra vinstmarginalen sämre nu när många stora fab lösa företag har framgångsrika produkter som säljer som smör.

Hade TSMC vetat vad Ryzen skulle bli osv kanske dom haft mer kapacitet i dag.

Samtidigt verkar ju tex minnestillverkare gilla att ha prisfixering och höga marginaler genom att inte ha hög nog produktion rätt ofta.

Det hjälper inte oss konsumenter om vi börjar med scalping för då blir det nya normen och jag kommer hata det ungefär lika mycket som Lootboxes i spel och annan jävla DLC crap och season pass och skit.

Detta är bara en ny trend som lär bli värre och värre om inget görs.

Bättre folk förhindras att scalpa bäst det går och att folk lugnar ner sig och kanske kan vänta 1-2 månader på bättre tillgång och köpa när tillgång och priser är rimliga, dom flesta behöver inte en ny dator samma dag den lanseras, ett och annat företag och prosumer kanske men inte en gamer som kanske har bästa från föra generationen, inte så att spelen slutar fungera bara för en ny serie kom ut.

Permalänk
Medlem

Välformulerat och helt rätt SweC.

Permalänk
Medlem

inte fullt så långt som jag hade hoppats på men det är en stor förbättring. tackar för detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det var en medlem som sålde sitt nyinköpta 3080 för en bra summa över inköpspriset, han lovade att skänka summan som överskred det priset som han hade betalt för grafikkortet till Rosa bandet insamlingen. Säljaren lyckades sälja sitt 3080 för ca 3600:- mera än han hade betalat själv för kortet, men han har fortfarande inte bevisat att han verkligen skänkte något överskott till Rosabandet insamlingen...

Jag tycker inte det är ok att sälja ens enstaka produkter för ett överpris på marknadsplatsen och dessutom göra det under förespegling att man gör det för en god sak, som välgörande ändamål, insamlingar eller vad som helst.

Det är ett bedrägligt beteende som Sweclockers borde beivra hårdare framöver genom att stänga av dom medlemmar som ägnar sig åt detta även om det bara rör sig om en enstaka produkt.

Det måste verkligen göra ont i din kropp över ovissheten om jag donerade pengarna eller inte. Fantastiskt kul!

Jag tänkte posta en bild på överföringen, sedan såg jag ditt kritiska inlägg och då tänkte jag att du ska få leva i ovissheten.

Jag har hatat scalping (bottar) så länge jag kan minnas men jag är fortfarande för en fri marknad. Vill folk betala mer? Låt dom. Är man inte intresserad. Gå vidare.

Men om jag nu vore en sån vidrig scalper, undrar varför jag inte tagit betalt för saker som jag donerat genom åren som haft värde, exempelvis:
http://www.bilddump.se/bilder/20201111082930-2a00:801:3f2:726...

Jag bryr mig inte nämnvärt om pengar. Jag satte ut kortet för inköpspris plus min kostnad för affären i form av bensin etc. Det enda jag tjänade på affären var bonuspoängen + spend mot 2-4-1 voucher till SAS när man handlar hos webhallen via SAS webbshop vilket är bra nog då det är vouchern jag vill åt. Sen om någon vill köpa kortet för 10k, 15k eller 100k. Det är upp till köparen, inte mig. Jag donerade pengarna men tjänade lite SAS poäng på köpet. Det var min "vinst" i det hela.

Så tröttsamt med folk som ska misstro allt och alla. Lev du i din ovisshet..

Permalänk
Medlem

Har man "råkat" köpa flera kort så är det ju bara låta de överflödiga gå tillbaka till butiken.
Gjorde så när jag fick 2 st snes-mini från olika ställen (inte av misstag, beställde 2 för att vara säker på att få en), var inga problem med Elgiganten i alla fall.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Nej just exakt min poäng, låt bli implementera något du inte kan garantera #business101

När du väl har satt foten i det träsket finns det ingen väg tillbaka.

Jag vill ha klart och tydligt formulerat från ledningen ifall ''beprövningsmetoden'' håller merit utanför ''flavor of the month'' på vilken produkt som lynchmobben håller heligt, vem ska råka ut för hädelse härnäst?

''Försök komma på en bättre formulering själv'' Hade du tänkt dig att jag skulle spela djävulens advokat i det här fallet?

Jag fick ett svar tillbaka där ingen tidsperiod nämndes eller hur man skulle kunna hantera bevisbördan när det kom till syfte, handlar inte om formulering utan implementing i det här fallet.

Att en tredjehandsmarknad ska blanda in sig med försäljningen av något som inte bryter lag är epitomen av moralkontroll.

Varför anser swec att det är rimligt att blanda in sig med leverantörers lagerstatus?

Swec får göra vad dom vill men det betyder inte heller att det är ett klokt val, vi är alla investerade i marknadens frihet, vill swec skjuta sig i foten så får dom gärna göra det, men dom får ingen sympati från mig eller folk som inte vill spela rysk roulette med bedömningarna.

Allt dom behövde göra är ''hej som en temporär regel i x tid för x produkt tillåter vi inte att x produkt säljs här högre än inköpspris med kvitto som referens''

Men det är inte vad vi fick på tallriken, eller låter detta för svårt?

Allt jag vill ha är en utökning av beskrivningen, inget orimligt

''Det här gäller alla varor och inte nödvändigtvis enbart de i brist.'' från Jacobs inlägg.

Jag tror du missuppfattat varför swec har en marknadsplats alls. Det är inte för att konkurrera med Tradera eller Blocket. Marknaden är till för att hjälpa medlemmar sälja till varandra på ett kontrollerat sätt och få bort oseriösa aktörer. Fördelen för både köpare och säljare är att transaktionen (oftast) blir mellan två medlemmar på siten som har ett rykte att uppehålla och därmed blir det en smidig affär. Maximera vinst för säljaren finns det andra marknadsplatser för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Det var en analogi,du skenar förbi poängen. ''Gillar du inte swecs regler så är det fritt att söka sig till andra forum eller sälj sajter? ''
Så i samma still som ''Dont like dont buy it''? skulle hellre vilja att den filosofin gäller annonsen och inte hela marknaden.

Det är väl precis den parollen som gäller för säljaren dock? Köp inte annonsen om inte reglerna passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Inräknas följande scenario i Regel § 3.4 ?

Jag köper 10st beg grafikkort för 300kr st när marknadsvärdet är 1000kr st.
Är det då ok att då sälja dessa för marknadsvärde?

Dvs. Flipping

Skrivet av Buulaa:

Just det jag försöker få fram, jacob sa att regeln är inte exklusiv för bristvaror.

Skrivet av Elektron:

Den syftar nog till nylanserade produkter med begränsat lagersaldo.

Köper du tex en miningrigg med 10st rx 580 så är det förmodligen fritt fram att sälja de styck med lite vinst. Så tolkar iaf jag det.

RX580 är väl ett utmärkt exempel. Låt oss säga 10 st.
Någon köper dessa för 300 kr st från en gammal trött mining-rigg och just den specifika modellen går inte att köpa i butik.
Policymässigt räknas de som bristvara. Men! Att sälja de för 5000 kr st räknas INTE som scalping.
Varför? Ja precis, vad säger det sunda förnuftet.? Och kanske för att ett annat RX580 finns i lager i butik för 2200 kr...vilket generösa medlemmar antagligen gett konstruktiv priskritik på i annonsens forumtråd

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk

Jag är principiellt inte emot att betala överpris om behovet finns. Problemet för mig uppstår när detta inte på något sätt gynnar tillverkare (=pengar till utveckling) eller återförsäljare(=skattepengar), men en privatperson som utför detta för egen vinning. Jag kan exempelvis köpa loss flera 3080 kort på kredit och om jag inte lyckas sälja alla så utnyttjar jag ångerrätten, som dessutom ofta betalas av ÅF. Ligger ute med 0 risk till skillnad mot vad flera använt som argument i tråden. Det missgynnar precis varenda led förutom den enskilde, girige individen, som i sammanhanget tjänar småpengar på det. Tycker beteendet är oetiskt och helt rätt av Sweclockers att stå upp för vad som är rätt.

Permalänk
Medlem

Kan tycka att man ska få kunna köpa och sen sälja med profit.
Så funkar business.

Inga konstigheter.
Är det dyrt. ja då får du vänta

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Typiskt, jag som bunkrat upp med toapapper för försäljning på marknaden här vid nästa coronautbrott...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Kan tycka att man ska få kunna köpa och sen sälja med profit.
Så funkar business.

Inga konstigheter.
Är det dyrt. ja då får du vänta

Då få de personer väl starta eget företag om de vill agera ÅF. Då få de också betala skatten på sin vinst.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

Typiskt, jag som bunkrat upp med toapapper för försäljning på marknaden här vid nästa coronautbrott...

ja då kan väl valparna gråta en skvätt om hur orättvist livet är så vi får lite mer regler , allt till alla är en rättighet trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

ja då kan väl valparna gråta en skvätt om hur orättvist livet är så vi får lite mer regler , allt till alla är en rättighet trots allt

Livet är inte rättvist för alla. Men att en liten del bidrar till att göra det ännu sämre är ju en orättvisa som går att stävja.

Låt oss låtsas att scalping inte handlar om ett par tusenlappar på några grafikkort. Bara gråt en skvätt och lär dig läxan att vara snabbar på köpknappen.
Lås oss låtsas att det handlar om att tjäna ett par tusenlappar på varje dos Corona-vaccin. Bara gråta en skvätt när våra äldre som inte har råd dör av uteblivna vaccineringar?

Varför tillåta fördyrande mellanhänder på endera? Varför inte bara motarbeta beteendet av scalping för framtiden. Oavsett om det handlar om teknikvaror, toapapper, vaccin, bensin, tobak, tandkräm, bredband, vägtullar eller what ever...

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Inräknas följande scenario i Regel § 3.4 ?

Jag köper 10st beg grafikkort för 300kr st när marknadsvärdet är 1000kr st.
Är det då ok att då sälja dessa för marknadsvärde?

Dvs. Flipping

Fast här hamnar du i en annan situation oavsett vad SC har för regel.

Skillnaden är den att när man som konsument köper av ett företag skyddas man av konsumentköplagen och när man köper begagnat köplagen.

I ditt fall ska du betala skatt eftersom du tjänar pengar och anses bedriva företag om det är mer än 50tkr eller regelbunden verksamhet. Detta är lagreglerat och inget som SC har med att göra.

Nu finns det också en undre gräns, så viss vinst kan man göra, men den är snål så man ska vara försiktig.

Jag tror många blandar ihop med förmögenhetsskatten som fanns förut som var högre procent på kapital när man hade miljoner på kontot. Idag betalar ma bara skatt på ränta.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vapo:

Livet är inte rättvist för alla. Men att en liten del bidrar till att göra det ännu sämre är ju en orättvisa som går att stävja.

Låt oss låtsas att scalping inte handlar om ett par tusenlappar på några grafikkort. Bara gråt en skvätt och lär dig läxan att vara snabbar på köpknappen.
Lås oss låtsas att det handlar om att tjäna ett par tusenlappar på varje dos Corona-vaccin. Bara gråta en skvätt när våra äldre som inte har råd dör av uteblivna vaccineringar?

Varför tillåta fördyrande mellanhänder på endera? Varför inte bara motarbeta beteendet av scalping för framtiden. Oavsett om det handlar om teknikvaror, toapapper, vaccin, bensin, tobak, tandkräm, bredband, vägtullar eller what ever...

corona vaccin är en rättighet , cpu och gpu är det inte och kommer finnas för alla bara man står i kö ... du jämför alltså datorsaker med livsnödvändiga mediciner ? helt otroligt

pinsamt hur man kan gråta så mycket om något så trivalt som att vänta en stund för att få sina sylar och istället förespråka regler och överförmynderi men så är nivån under sandlådenivå med .

sen ang vaccin så visst kommer det finnas att köpa för att få förtur för den som har råd och inte vill vänta på sin tur , precis som allt annat och DÄR skulle ett förbud passa bra men inte faen för datordelar , helt galet
välkommen till verkligheten.

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att Swec istället skulle implementera en ny knapp istället, där det står "Rapportera inkomst till Skatteverket".

Då skulle det bli svårt med storskalig försäljning/scapling om man inte har ett företag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klarspråkarn:

Jag kan tycka att Swec istället skulle implementera en ny knapp istället, där det står "Rapportera inkomst till Skatteverket".

Då skulle det bli svårt med storskalig försäljning/scapling om man inte har ett företag.

perfekt och en anmälningsknapp direkt till polisen med om ngt kan tolkas som minsta form av brott i minsta text på forumen , genialt

lika bra man skriver sarkasm , verkar nödvändigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

corona vaccin är en rättighet , cpu och gpu är det inte och kommer finnas för alla bara man står i kö ... du jämför alltså datorsaker med livsnödvändiga mediciner ? helt otroligt

pinsamt hur man kan gråta så mycket om något så trivalt som att vänta en stund för att få sina sylar och istället förespråka regler och överförmynderi men så är nivån under sandlådenivå med .

sen ang vaccin så visst kommer det finnas att köpa för att få förtur för den som har råd och inte vill vänta på sin tur , precis som allt annat och DÄR skulle ett förbud passa bra men inte faen för datordelar , helt galet
välkommen till verkligheten.

Du läste aldrig "Lås oss låtsas" va?
Det spelar ingen roll 'vad'. Min poäng är att beteendet bör motarbetas för framtiden.
Ingen trodde ju att samhället skulle kunna ändras så pass som det gjorts med vår första världsomfattande katastrof/pandemi. Edit: det började med toapapper...
Vem säger att framtida vaccin kommer vara en rättighet och inte bara en lyxvara för de rika som har köpt sin plats i kön från scalpers...

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vapo:

Du läste aldrig "Lås oss låtsas" va?
Det spelar ingen roll 'vad'. Min poäng är att beteendet bör motarbetas för framtiden.
Ingen trodde ju att samhället skulle kunna ändras så pass som det gjorts med vår första världsomfattande katastrof/pandemi. Edit: det började med toapapper...
Vem säger att framtida vaccin kommer vara en rättighet och inte bara en lyxvara för de rika som har köpt sin plats i kön från scalpers...

nej det började inte med toapapper det började med att länder låste / beslagtog sjukvårdsutrustning som passerade deras lands gränser .

toapapper likt cpu/gpu kan man leva utan , skaplig skillnad men tror ärligt talat inte det går in så släpper det ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Fast här hamnar du i en annan situation oavsett vad SC har för regel.

Skillnaden är den att när man som konsument köper av ett företag skyddas man av konsumentköplagen och när man köper begagnat köplagen.

I ditt fall ska du betala skatt eftersom du tjänar pengar och anses bedriva företag om det är mer än 50tkr eller regelbunden verksamhet. Detta är lagreglerat och inget som SC har med att göra.

Nu finns det också en undre gräns, så viss vinst kan man göra, men den är snål så man ska vara försiktig.

Jag tror många blandar ihop med förmögenhetsskatten som fanns förut som var högre procent på kapital när man hade miljoner på kontot. Idag betalar ma bara skatt på ränta.

Köplagen privat är inte tvingande och det mesta går att friskriver sig ifrån. Så köplagen privat är inte mycket att hurra för.

Permalänk
Medlem

Mja, de små smutsiga opportunist-trollen håller nog inte med.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

perfekt och en anmälningsknapp direkt till polisen med om ngt kan tolkas som minsta form av brott i minsta text på forumen , genialt

lika bra man skriver sarkasm , verkar nödvändigt

Hehe, jepp. Och koppla användarnamn till personnumret, så blir det enklare

Permalänk
Medlem

För att vara lite seriös, så gillar jag att det stramas åt. Även om scalping är lagligt, så gillar jag det inte och skulle inte heller tillåta det om jag drev en sida som Sweclockers.

Kanske behövs förtydliganden gällande reglerna, då vissa tycker det är för otydligt. Men då jag inte säljer grejer privat för att tjäna pengar på det sättet, så kommer jag ändå aldrig riskera att behöva ta ställning. Bättre då att de som säljer mer med vinstintresse uttalar sig om när det blir otydligt vad som är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Köplagen privat är inte tvingande och det mesta går att friskriver sig ifrån. Så köplagen privat är inte mycket att hurra för.

Fast nu stirrar du dig blind på kontext här. Eftersom personen oavsett skulle gjort en vinst som privatperson och inte företag så spelar friskrivningen ingen roll eftersom friskrivningen i så fall skulle ske mellan köpare / säljare, inte säljare / skatteverket. Vinsten har inte din köpare något att göra med.

Det som är intressant här är att konsumentköplagen inte gäller privatpersoner, utan köplagen. Din eventuella vinst näms inte i någon av dessa lagar.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Ser Sweclockers som en community där vi håller varandra om ryggen.

En del underhållande kommentarer. Råder er alla att läsa nyheten och de nya marknadsreglerna en gång till innan ni kommenterar. Ingen skillnad för en majoritet av alla annonser i marknaden gentemot förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

nej det började inte med toapapper det började med att länder låste / beslagtog sjukvårdsutrustning som passerade deras lands gränser .

toapapper likt cpu/gpu kan man leva utan , skaplig skillnad men tror ärligt talat inte det går in så släpper det ....

Nä det verkar inte gå in...lycka till på skithuset i framtiden

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Nu när nya regler införts. Kan vi även införa regel om varning om man "smutsar" ner en säljares tråd? Och till sist avstängning om det inte följs.

Är ju larvigt hur det ser ut i vissa säljtrådar.

Anser man något vara fel så får man skicka det till de ansvariga på forumet.