3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Teddis:

Grattis @Webhallen ! En smart grej kanske vore att göra ett Feat of Strength Patience Achievment för kunder också som fick vänta 1+ månad på sina 3000-kort, med en ok mängd av xp

Lägger till det i min oändliga lista av önskade achievments som ej kunnat implementeras! men har hört på goda vägar att det kommer ske lite mer på den fronten nästa år
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hurra nu skickades mitt ASUS 3080 TUF non-OC! Hade 15:07 som tid.

Hoppas den inte har några fel och hoppas den anländer innan helgen

Tack @Webhallen <3

Permalänk
Medlem

Borde väl snarare vara ett achievment att ha fått sitt kort i första beställningen (ej jag inräknad)

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Även om jag inte har beställt något från Webhallen detta år så är ni trots det årets butik helt klart från min sida.

Medans Patrik sitter varje dag och hjälper kunder så att de känner sig nöjda och glada sitter @Komplett i ett litet hörn och gör inget.

Jag antar att de håller på att förbereda ett president tal då de varken har gått ut med någon relevant information sedan den 5 Nov. Men jag antar att vi lär få vänta till 2024 tills Komplett kommer ut med något nytt ord.

Jag hade planerat med 3000 serien att beställa från Webhallen men då Komplett drog en fuling och började sälja 5 min innan release så la jag en beställning hos dom. Kanske det största misstaget jag gjort detta år....

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Trodde folk var bröder/systrar här på forumet. Hur sjutton skulle någon veta vid lansering eller ens veckorna efter att det knappt skulle komma några non-OC kort alls?

Hade ju varit en sak om kön fantastiskt rullade på något, men nu ser man ju inget ljus alls i horisonten. Om man nu hamnar bakom någon som flyttas in i kön så är det väl lika mycket dennes fel att de var för långsamma som att den som blev inflyttad gissade fel.

Om folk hade varit det skulle de inte beställt femtielva olika kort från samtliga återförsäljare på faktura.. hmpf

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Inaktiv

Lackade ur och orkade inte vänta, köpte ett Nintendo Switch till familjen istället. 6k fattigare men betydligt lyckligare barn och fruga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anhjo:

Om folk hade varit det skulle de inte beställt femtielva olika kort från samtliga återförsäljare på faktura.. hmpf

Avbokar man direkt man får första kortet är ju påverkan minimal. Sedan om man råkar få 1-2 kort man skickar tillbaka är det ju någon dag extra tid, inte flera månader.

Permalänk

Alltså seriöst. Låter Inet folk gå före i kön till OC kortet bara för att dom har bokat ett annst kort tidigare??
Det är som stå i en långsam kö på Ica och sen byta till en annan kö som går snabbare men ändå få tränga sig före andra för att man stod där längre.
Sista gången jag handlar där!
@webhallen grattis till en ny kund!
Ni är ett föredöme

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Alltså seriöst. Låter Inet folk gå före i kön till OC kortet bara för att dom har bokat ett annst kort tidigare??
Det är som stå i en långsam kö på Ica och sen byta till en annan kö som går snabbare men ändå få tränga sig före andra för att man stod där längre.
Ni är ett föredöme

Bad news, Webbis erbjuder samma.

Nu är dock kassa exemplet inte helt sjysst, för där ser man kassorna från början.
Non-Oc är mer som att ställa sig framför en vägg som en anställd vid namn Asus pekat dig mot och sagt att det var kassan. Så där nu står en hel massa folk och väntar framför.

Edit: whoops hade visst fel. Webbis erbjuder att man bytar, men man hamnar sist i kön.

Svårt att hålla helt koll på en tråd som växer med ett 2 siffrigt antal sidor om om dagen 😅

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Nu är dock kassa exemplet inte helt sjysst, för där ser man kassorna från början.
Non-Oc är mer som att ställa sig framför en vägg som en anställd vid namn Asus pekat dig mot.

Vad jag läst i tråden så hamnar man längst bak i kön hos webhallen om man byter. Det är lite skillnad

Permalänk

Sådär. Ändrade just min TUF icke-OC order på Inet till en OC-modell. Gick relativt snabbt och smärtfritt via kundtjänstchatten. Fick den till introduktionspriset så jag behövde bara betala 165 spänn i mellanskillnad. Däremot kunde han inte säga ifall jag hamnade sist i kön eller inte. Han hade ingen aning om att de erbjöd detta byte, var tvungen att skicka en screenshot på Inets egna inlägg på TUF-kortets "Frågor och Svar" sida där de svart på vitt sa att de erbjöd ett byte mellan kort innan han trodde på mig. Hehe, nu är det fixat iallafall så nu behöver jag inte känna hätsk bitterhet varje gång en återförsäljare meddelar nyinkommet parti av 200 OC kort och 5 icke OC, nu kan jag fröjdas och vara glad istället även om jag kanske får vänta lika länge ändå om jag nu hamnade sist i kön

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarrot:

Sådär. Ändrade just min TUF icke-OC order på Inet till en OC-modell. Gick relativt snabbt och smärtfritt via kundtjänstchatten. Fick den till introduktionspriset så jag behövde bara betala 165 spänn i mellanskillnad. Däremot kunde han inte säga ifall jag hamnade sist i kön eller inte. Han hade ingen aning om att de erbjöd detta byte, var tvungen att skicka en screenshot på Inets egna inlägg på TUF-kortets "Frågor och Svar" sida där de svart på vitt sa att de erbjöd ett byte mellan kort innan han trodde på mig. Hehe, nu är det fixat iallafall så nu behöver jag inte känna hätsk bitterhet varje gång en återförsäljare meddelar nyinkommet parti av 200 OC kort och 5 icke OC, nu kan jag fröjdas och vara glad istället även om jag kanske får vänta lika länge ändå om jag nu hamnade sist i kön

Jag gjorde samma då en vänlig själ i detta forum påpekade att detta var en möjlighet! Betalade 165kr och får behålla min plats som jag hade. är top 40 i kön, så mycket större förhoppningar att kortet kommer innan jul nu!

Permalänk
Skrivet av OrgJonis:

Jag gjorde samma då en vänlig själ i detta forum påpekade att detta var en möjlighet! Betalade 165kr och får behålla min plats som jag hade. är top 40 i kön, så mycket större förhoppningar att kortet kommer innan jul nu!

Otroligt kul för eran del, är rent ut sagt för jävligt för oss andra som puttas bak i kön pga detta. Tycker det är riktigt ruttet gjort av Inet

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Otroligt kul för eran del, är rent ut sagt för jävligt för oss andra som puttas bak i kön pga detta. Tycker det är riktigt ruttet gjort av Inet

Sen vet jag inte heller om de är inets fel. Hade kunderna vetat om att dom beställt ”fel” kort så hade dom klart tagit de andra som var snabbare tillgängligt.
Klandrar mer Asus och andra tillverkare i detta fallet, att knappt inkludera icke OC i större utsträckning.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Ska dock tilläggas att jag ändå inte haft några förväntningar på att få det detta året då man låg på stabila köplats 274 igår men oavsett vad så är det pissigt gjort. Kul att få vänta ännu längre bara för andra kan få gå före bara för prion inte är lika stor på Non OC kort.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xermalk:

Non-Oc är mer som att ställa sig framför en vägg som en anställd vid namn Asus pekat dig mot och sagt att det var kassan. Så där nu står en hel massa folk och väntar framför.

nonono senor

Vi erbjuder samma deal fast man hamnar längst bak i kön. Behåll intropris men börja om i kön, så man får göra en egen riskbedömning där

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Sen vet jag inte heller om de är inets fel. Hade kunderna vetat om att dom beställt ”fel” kort så hade dom klart tagit de andra som var snabbare tillgängligt.
Klandrar mer Asus och andra tillverkare i detta fallet, att knappt inkludera icke OC i större utsträckning.

Tycker inte det rättfärdigar oavsett om jag ska vara ärlig. Som sagt, du har själv gjort ett aktivt val vid köp av kort och sen hamnat i en lista, precis som alla andra. Att du sen ska få hoppa före andra som beställt av i detta fallet ”rätt kort” är ju fortfarande problematiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Ni är ett föredöme

Jag har redan fått mitt kort så jag har ingen häst kvar i loppet men om detta stämmer är det väldigt ruttet gjort av inet.

@inet Stämmer det här?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Lackade ur och orkade inte vänta, köpte ett Nintendo Switch till familjen istället. 6k fattigare men betydligt lyckligare barn och fruga.

Haha, jag gjorde samma sak i måndags. Men jag lämnade faktiskt tillbaka det idag. Mest jag som var intresserad (och jag kommer inte röra det när 3080 dyker upp)!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dabman:

Haha, jag gjorde samma sak i måndags. Men jag lämnade faktiskt tillbaka det idag. Mest jag som var intresserad (och jag kommer inte röra det när 3080 dyker upp)!

Mina barn va intresserade min 3åriga dotter och sonen 10år. Sen kommer nog frugan spela med 😅

Permalänk
Medlem

som utomstående som varken har beställt ett TUF non-OC eller OC så tycker jag nog att det är fint att behålla köplats förutsatt att det är en liten mängd som flyttar över. har man blivit "lurad" och köpt ett kort som asus inte är intresserade av att tillverka i någon mängd så är det snällt av butiken att ställa upp och upp hjälpa till.

handlar det om 5 bokningar gör det förmodligen ingen märkbar skillnad för den existerande kön. problemet uppstår om stora mängder av kön börjar flytta över och det plötsligt dyker upp 100 personer som är framför i kön. eftersom det är så många som har beställt korten tror jag att det mycket väl kan hända. jag tror att webhallens upplägg känns rättvisare överlag i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Vad jag läst i tråden så hamnar man längst bak i kön hos webhallen om man byter. Det är lite skillnad

Skrivet av Webhallen:

nonono senor

Vi erbjuder samma deal fast man hamnar längst bak i kön. Behåll intropris men börja om i kön, så man får göra en egen riskbedömning där

/Patrik

Whoops, Sorry Patrik.
Svårt att hålla helt koll på en tråd som växer med ett 2 siffrigt antal sidor om om dagen 😅 Vet inte hur du klarar det!

Har editerat posten.

Sen hur Asus hanterar det hela med tilldening av OC Vs Non OC kan diskuteras.Samt hur hela lanseringen hanterats av Nvidia. Men det är ju definitivt inte butikernas fel i detta läget.

Permalänk
Medlem

Har komplett gått ut med något om man får byta till ett OC kort istället då ICKE OC aldrig levereras? Hamna sist i kön är ju inte direkt relevant i detta då man lika bra kan ta bort sin bokning och lägga en ny, samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Har komplett gått ut med något om man får byta till ett OC kort istället då ICKE OC aldrig levereras? Hamna sist i kön är ju inte direkt relevant i detta då man lika bra kan ta bort sin bokning och lägga en ny, samma sak.

Handlar ju om de som köpt till intropris. Har du köpt för normala priset spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Medlem

Precis som alla andra blev min 3080 OC på Komplett puffad till 20e november.

Förhoppningsvis får man en 6800 XT nästa vecka så det blir en till mindre i 3080 kön för er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är en sak som låter väldigt enkel i praktiken att "bara lösa" men kundtjänstbelastningen är insane i dessa tider då xbox och playstation är het på tapeten också :/
Med det sagt, vill du ha ett OC istället för icke OC så kan jag godkänna ett skifte av produkt och intropris (7990) men du hamnar längst bak i OC kön isåfall. (dra det mailet till kundtjänst direkt isåfall.) (OBS! för andra som läser, gäller endast om man har en plats i icke-OC kö med intro-pris, icke-OC platsen försvinner till förmån av OC platsen så går inte att äta och behålla tårtan)

/Patrik

Förstår er fullt ut att ni inte kan sätta oss före i kön och man hamnar längst bak, men som du skrev åt en annan: det är en riskbedömning som man får ta själv.
Det är 900+ före i OC kön och bara ödet som vet om man kommer få ett kort fortare i den än i non oc.

Hur som så verkar den kön iaf röra på sig jämfört med Non OC kön.. Hur länge är detta erbjudande? Med tanke på att 6800xt kommer snart och lite nyfiken på hur bra den är!

Samt varför ger ni inte ut information vilken köplats man står på? Stått snart i 2 månader här hehe.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Avbokar man direkt man får första kortet är ju påverkan minimal. Sedan om man råkar få 1-2 kort man skickar tillbaka är det ju någon dag extra tid, inte flera månader.

Ja precis, när man ändå väntat några månader vad gör nån vecka extra liksom, för att inte prata eventuella transportskador när graffet ska tumla omkring i 10 olika transportburar på väg upp till Kiruna och tillbaka för att sen åka en sväng till till någon som kanske också bor i Kiruna

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Om det bar kunde sluta se ut såhär snart.....

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

https://i.imgur.com/K5oy6pz.jpg

Om det bar kunde sluta se ut såhär snart.....

Du har mer i din burk än vad jag har.
Min låda står kvar i kartongen även moderkort och kylare saknar både processor och gpu.
Så inte synd om dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du har mer i din burk än vad jag har.
Min låda står kvar i kartongen även moderkort och kylare saknar både processor och gpu.
Så inte synd om dig.

haha hade också precis så fram tills i förmiddags då jag fick ett sånt sug att jag inte kunde invänta GPU

Visa signatur

ingen minns en fegis