Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

https://www.youtube.com/watch?v=72b6Gzd3-6c

https://www.youtube.com/watch?v=NICp9nxvzSM

Gör ju ont i magen o se detta, känns inte som de vet vad de fått och anis sitter o lirar stretch.... aja bitter är jag som inte får nån till release iaf! haha

Lucas i JLC har koll, han är lika nördig som många av oss andra och man ser på honom hur löjligt exalterad han är. Men han måste nog ”hålla upp fasaden” i videon. Inte direkt så han kan börja köra en Digital Foundry analys i ett sånt här klipp.

Carl och Jonas däremot spelar ju bara Warzone vad jag förstått så dom är nog mest sugna på att se nya cod vilket dom inte verkar ha fått med.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Man känner sig lite utanför när ens amerikanska internet vänner har börja få sina enheter 😓 Blir en tuff vecka det här.
Även om jag mest troligt inte har en enhet den 19e så kommer det kännas bättre när den officiellt har släppts i Sverige så man vet att det finns en chans att man kan få en iaf

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Då kör vi en ny dag mina webhallen vänner!
Förväntar mig att min gmail är precis lika tom som tidigare dagar i veckan och att irritationen är höjd ännu ett snäpp ikväll

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undra hur många playstations Sverige får totalt och hur många bokningar som ligger i Sverige än

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Undra hur många playstations Sverige får totalt och hur många bokningar som ligger i Sverige än

Var någon spelbutik på facebook som la ut att de hade blivit tilldelade motsvarande 30% av dåvarande bokningar i butiken.
Så är väl inte helt omöjligt att det är där omkring det ligger

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Då kör vi en ny dag mina webhallen vänner!
Förväntar mig att min gmail är precis lika tom som tidigare dagar i veckan och att irritationen är höjd ännu ett snäpp ikväll

Lycka till!

Du kommer inte få någon som helst information - XSX informationen kom till samtliga samma dag prylarna släpptes.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Du kommer inte få någon som helst information - XSX informationen kom till samtliga samma dag prylarna släpptes.

Lova dom att skicka ut information om Xbox en vecka innan release där med?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Fearnox:

Lova dom att skicka ut information om Xbox en vecka innan release där med?

Nä det gjorde dom inte.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av lambdan:

Man känner sig lite utanför när ens amerikanska internet vänner har börja få sina enheter 😓 Blir en tuff vecka det här.
Även om jag mest troligt inte har en enhet den 19e så kommer det kännas bättre när den officiellt har släppts i Sverige så man vet att det finns en chans att man kan få en iaf

Verkligen! Har fått mitt Series X på releasen och hoppas man har samma tur med sitt Playstation 🤞

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

För oss som inte förbokat, är det kört till 2021 att få en PS5? Ser att Netonnet säljstartar den 19/11 men finns det fler butiker man ska ha koll på?

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Väntar otåligt! Fick ett oväntat mail från MM om att jag får en till release. Bokade mig i september så trodde aldrig det skulle gå utan körde på Elgiganten istället där jag fick komma in i kön när de hade sitt släpp.

Får väl se - Verkar gå enkelt att bli av med en om man får två. Ser folk som skickar iväg dom för nästan 11.....

Grattis för detta! När i september bokade du den?? 2019 eller?? Jag bokade min på MM den 13/9 och får min i första kvartal 2021...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Grattis för detta! När i september bokade du den?? 2019 eller?? Jag bokade min på MM den 13/9 och får min i första kvartal 2021...

Jag verkar ha fått en bokningsbekräftelse 17e september 😅

Kan vara regionsberoende tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

För oss som inte förbokat, är det kört till 2021 att få en PS5? Ser att Netonnet säljstartar den 19/11 men finns det fler butiker man ska ha koll på?

Vad jag förstår har Netonnet tagit förbokningar precis som alla andra, vilket innebär att de inte kommer att ha enheter tillgängliga för beställning den 19e. Jag tror att det kommer att krävas en enorm skopa tur för att få tag på PS5 i butik, utan förbokning, före 2021. Det är många, många som redan står i kö som inte kommer att få tilldelning 2020, eller ens under första kvartalet 2021 ^^

EDIT:
Går man bakåt i tråden verkar det som att några butiker faktiskt har begränsat antalet bokningar till antalet enheter i första leveransen (till skilnad från Skithallen), Elgiganten verkar vara en? Och kanske MM och Netonnet? Är det nån som har lite mer säker info kring detta? Dessa kan vara värda att hålla koll på isf.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Det är något lurt här.
Jag beställde min PS5 från MM 17/9 och har fått mail om Förväntad leverans på release.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Avstängd

Aftonbladet skrivet att de PS5:or som kom in i Japan redan är slutsålda och börjar nu säljas på andra sajter för dubbla pengen. Samma sak som vanligt då. Att beställa nu och räkna med att få en maskin till jul kommer nog bli svårt.

Playstation 5 sålde slut
Sonys nya spelkonsol Playstation 5 har lanserats i flera delar av världen – och i Japan såldes den slut direkt på de största återförsäljarnas sajter. Vissa återförsäljare organiserade lotterier för att distribuera sina begränsade lager, och på annonssajten Mercari bytte andrahandskonsoler ägare för dubbla priset.

Med anledning av coronapandemin sköter Sony försäljningen till stora delar via nätet och inte i fysiska butiker. Pandemin och hemmasittandet har också kraftigt ökat efterfrågan på de nya spelmaskinerna och enligt analytikerna kommer det att råda brist på både Playstation 5 och rivalen Microsofts nya Xbox-konsoler en bit in i nästa år. (TT)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Skrivet av Utopolitan:

Vad jag förstår har Netonnet tagit förbokningar precis som alla andra, vilket innebär att de inte kommer att ha enheter tillgängliga för beställning den 19e. Jag tror att det kommer att krävas en enorm skopa tur för att få tag på PS5 i butik, utan förbokning, före 2021. Det är många, många som redan står i kö som inte kommer att få tilldelning 2020, eller ens under första kvartalet 2021 ^^

Skrev till netonnet på chatten och frågade. De har haft förhandsbokningar och alla exemplar de har fått in kommer att gå åt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Aftonbladet skrivet att de PS5:or som kom in i Japan redan är slutsålda och börjar nu säljas på andra sajter för dubbla pengen. Samma sak som vanligt då. Att beställa nu och räkna med att få en maskin till jul kommer nog bli svårt.

Playstation 5 sålde slut
Sonys nya spelkonsol Playstation 5 har lanserats i flera delar av världen – och i Japan såldes den slut direkt på de största återförsäljarnas sajter. Vissa återförsäljare organiserade lotterier för att distribuera sina begränsade lager, och på annonssajten Mercari bytte andrahandskonsoler ägare för dubbla priset.

Med anledning av coronapandemin sköter Sony försäljningen till stora delar via nätet och inte i fysiska butiker. Pandemin och hemmasittandet har också kraftigt ökat efterfrågan på de nya spelmaskinerna och enligt analytikerna kommer det att råda brist på både Playstation 5 och rivalen Microsofts nya Xbox-konsoler en bit in i nästa år. (TT)

Letade igår, hittade inte en enda artikel om Xbox-releasen i ”vanlig” media, PS5:an verkar ha ett så sjukt mkt högre ”allmänintresse”?

Skrivet av Dreas89:

Väntar otåligt! Fick ett oväntat mail från MM om att jag får en till release. Bokade mig i september så trodde aldrig det skulle gå utan körde på Elgiganten istället där jag fick komma in i kön när de hade sitt släpp.

Får väl se - Verkar gå enkelt att bli av med en om man får två. Ser folk som skickar iväg dom för nästan 11.....

Var skickas dom iväg för 11? Är ju inte ens släppt ännu? Folk säljer preorders?

Xboxarna verkar ju inte gå för några fantasisummor iaf, fattar inte ens att folk orkar hålla på för några tusenlappar i profit. (Sett annonser på ~7k som sålt på Blocket)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är något lurt här.
Jag beställde min PS5 från MM 17/9 och har fått mail om Förväntad leverans på release.

Jag bor i Skåne. Du med?

Rörande begränsade bokningar så hade Elgiganten det, jag f5ade sönder tangentbordet när de släppte förbokningarna.

Skrivet av BasseBaba:

Var skickas dom iväg för 11? Är ju inte ens släppt ännu? Folk säljer preorders?

Xboxarna verkar ju inte gå för några fantasisummor iaf, fattar inte ens att folk orkar hålla på för några tusenlappar i profit. (Sett annonser på ~7k som sålt på Blocket)

En snubbe på Facebook jag fick kontakt med hade bud på det.... Helt sjukt!

Jag trodde själv att min förbokning sent på MM skulle gå åt skogen. Så när jag fick en på Elgiganten slutade jag bry mig och glömde den. Nu verkar det som att MM antingen tabbat sig med mailen eller har regioner.

Får jag någon tusenlapp extra så försvarar det att jag behåller PROt till kidsen på en annan tv. Annars så får det ryka och de är inte värda många kr idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Jag bor i Skåne. Du med?

Nä, jag bor i Västra Götaland.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Hmmmmmmmmm Webhallen uppdaterade just mitt pris från 10001 till 5990 🤔🤔🤔

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nä, jag bor i Västra Götaland.

Jag ger upp - Antingen så har MM tabbat sig eller så har vi tur 😅

Permalänk
Medlem

Okej...

Haft min order som visat på 29999kr hela tiden. Såg att flera här har fått sitt pris ändrat så jag ringde kundtjänst och frågade om det förra veckan så sa dom "Dom som inte har fått uppdaterat pris ännu kommer få det när ordern behandlas då vi inte kan ändra betalsätt innan dess."

Igår gick jag in och kollade och då var det på 29999kr fortfarande, men nu på morgonen har dom ändrat till 5990kr.

Vågar man börja hoppas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inväntar uppdatering från Webhallen med spänning! Förbokade 2019-06-17 för upphämtning i butik så hoppas starkt på att jag får min på releasedagen.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Okej...

Haft min order som visat på 29999kr hela tiden. Såg att flera här har fått sitt pris ändrat så jag ringde kundtjänst och frågade om det förra veckan så sa dom "Dom som inte har fått uppdaterat pris ännu kommer få det när ordern behandlas då vi inte kan ändra betalsätt innan dess."

Igår gick jag in och kollade och då var det på 29999kr fortfarande, men nu på morgonen har dom ändrat till 5990kr.

Vågar man börja hoppas?

Samma här.
Kollade för mindre än 2 timmar sen och då stod det 29999Kr(eller var det 29995?), nu när jag kollade så är priset uppdaterat till 5990Kr.

Beställde 17 april förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Inväntar uppdatering från Webhallen med spänning! Förbokade 2019-06-17 för upphämtning i butik så hoppas starkt på att jag får min på releasedagen.

Snackade precis med en kille som bokat i april som hade pratat med Webhallen Malmö som sagt att han får sin 2021. Sanningshalten i vad en butik säger ska man nog dock beakta. De verkar ha fått knapphändig info.

Permalänk
Medlem

Chansen finns ju alltid att SONY släpper ett bundle mellan nu och sommaren.
Detta skulle ju betyda att dagens köer på de vanliga konsollerna inte skulle tillämpas på dessa.

Kan ju bli allt mellan konsoll+extra SSD, till de vanliga konsoll+spel och även konsoll+extra tillbehör (kamera, laddare osv)

Så sitt inte och hoppas blint på att ni får det tidigast bara för att ni står i en kö

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Snackade precis med en kille som bokat i april som hade pratat med Webhallen Malmö som sagt att han får sin 2021. Sanningshalten i vad en butik säger ska man nog dock beakta. De verkar ha fått knapphändig info.

Då måste det vara april 2020...

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Okej...

Vågar man börja hoppas?

Min kompis har också fått sitt pris uppdaterat, han beställde i år. Så tror inte vi ska dra några stora växlar av detta.

Permalänk
Medlem

Vad sa era preliminärt i mailen från WH?
Den jag bokade 2019-05-03 = mellan release och jul.
Den jag bokade 2020-06-17 = inte innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Går man bakåt i tråden verkar det som att några butiker faktiskt har begränsat antalet bokningar till antalet enheter i första leveransen (till skilnad från Skithallen), Elgiganten verkar vara en? Och kanske MM och Netonnet? Är det nån som har lite mer säker info kring detta? Dessa kan vara värda att hålla koll på isf.

Någon sa tidigare i tråden att MM har tagit så många bokningar att sista som skrev upp sig får sin till julen 2021.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.