Låst från Amazon-konto

Permalänk
Medlem

Låst från Amazon-konto

Sorry om tråden ligger fel!

Jag skapade ett konto för Amazon Prime Video och allt verkade funka, blev inloggad och så. Sen när jag skulle logga in igen på tvn står det att mitt konto är låst tillfälligt för "ovanlig aktivitet" och att jag ska kontakta kundtjänst. Nu verkar Amazons kundtjänst endast vara ett internationell nummer. Är detta det enda sättet att nå deras kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Amazon har chattsupport, så det borde inte vara något problem. Om chatten är öppen vid den här tiden vet jag däremot inte.
https://www.amazon.de/hz/contact-us

Permalänk
Avstängd

Finns flera olika sätt att kontakta dom, navigera dig fram till vad du önskar ha hjälp med, prime membership finns på länken nedan och är på engelska för såg jag var lite segare än hen ovanför fast tyska är väl inte alla som kan.

https://www.amazon.com/gp/help/contact-us/general-questions.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wuseman:

Finns flera olika sätt att kontakta dom, navigera dig fram till vad du önskar ha hjälp med, prime membership finns på länken nedan och är på engelska för såg jag var lite segare än hen ovanför fast tyska är väl inte alla som kan.

https://www.amazon.com/gp/help/contact-us/general-questions.h...

Går att prata på engelska med Amazon Tyskland

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Båda era länkar promptar att jag ska logga in, vilket inte går. Jag fastnar i nån sorts loop med OTP hit och dit. Väljer jag "help" på loginsidan får jag bara upp deras nummer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blame_me:

Båda era länkar promptar att jag ska logga in, vilket inte går. Jag fastnar i nån sorts loop med OTP hit och dit. Väljer jag "help" på loginsidan får jag bara upp deras nummer.

För problem med konto:

  • cis@amazon.com

Generella frågor:

  • primary@amazon.com

Kontakt via Social Media (Svensk support tillgänglig):

Permalänk
Medlem
Skrivet av wuseman:

För problem med konto:

  • cis@amazon.com

Generella frågor:

  • primary@amazon.com

Kontakt via Social Media:

Tackar!

EDIT: Well, cis-adressen funkade inte. "You've written to an address that does not accept incoming direct e-mails.." och sen en massa länkar till sidor jag redan provat. Får testa Twitter alternativt ringa då.

Permalänk
Medlem

Handlar inte mycket från amazon kan bli 1-2 gånger om året som mest.
Och för 2-3 år sedan så hade dom nåt erbjudande om prime gratis i 3 mån, skaffade det då enbart för att använda prime på twitch.
Men det vägrade fungera på twitch medans amazons sida sade att jag hade prime så sket i det helt o hållet.

Sen efter några månader så skulle jag köpa nåt men kunde ej logga in fel lösenord (och kör med lastpass så lösenordet var rätt och var typ 40+ tecken o helt random).
Ok reseta det genom sms osv det gick bra lade in nytt lösenord ändrade i lastpass loggade ut och in med lastpass och det funkade, slutförde köpet.
2-3 mån senare var det dags för ett nytt köp och fel lösenord igen/reseta det ändrade i lastpass och kunde logga in med lastpass igen provade 3-4 gånger för o va helt säker, slutförde köpet, vet att jag kollade 2-3 gånger om jag kunde logga in närmsta tiden efter detta tror det var 1-2 mån som mest.
Runt ett år senare samma sak igen fel lösen/reseta/ändra i lastpass/funkade o logga in med lastpass.
8-9 mån senare samma sak MEN hade bytt mobil nummer så det blev inget köp för jag kan ej ändra lösenordet igen.

Och vid näst sista/sista gången så såg jag att jag tydligen hade prime ännu som dom aldrig dragit nåt för förutom 1$ för att "kontrollera kortet" som sedan betalades tillbaks och det var samma E-kort från swedbank (sparat alla i lastpass så jag visste vart alla hade använts) som hade 50:- som max gräns och 1mån livstid.
Dvs troligen ingen som hackat o byt kort o betalat prime för mig i 1-2år.

Jag gissar att anledningen till fel lösenords skiten hände när jag skaffade prime som inte gick o använda på twitch.
Kanske det är när dom försöker dra från ett dött kort och dom inte lyckas ta bort prime så lyckas dom ändra lösenord istället???

Går troligen att åtgärda med en massa samtal/skicka in bevis/osv men har inte orkat än, det mesat finns ju på ebay/andra ställen med, får se om amazon.se blir ok så kanske orken kommer.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Handlar inte mycket från amazon kan bli 1-2 gånger om året som mest.
Och för 2-3 år sedan så hade dom nåt erbjudande om prime gratis i 3 mån, skaffade det då enbart för att använda prime på twitch.
Men det vägrade fungera på twitch medans amazons sida sade att jag hade prime så sket i det helt o hållet.

När Amazon grundades på 90-talet var det brist på e-postadresser och alla familjemedlemmar kunde ibland dela på en och samma e-postadress. Därför gjorde Amazon så att man kunde ha flera Amazon-konton kopplade till samma e-postadress förutsatt att de hade olika lösenord. Sedan blev det vanligare att folk hade en egen e-postadress och då gjorde man det eventuellt svårare att få flera Amazon-konton med samma e-postadress men olika lösenord, men alla gamla konton finns förstås kvar. Detta kan ställa till med en massa förvirring och det går inte heller att slå ihop kontona.

Kan det vara detta som spökade för dig? Du kanske har två olika Amazon-konton kopplade till samma e-postadress men angav ett lösenord på "Amazons sida" men ett annat lösenord på Twitch. I så fall använde de olika Amazon-konton.

Skrivet av grizzly666:

Sen efter några månader så skulle jag köpa nåt men kunde ej logga in fel lösenord (och kör med lastpass så lösenordet var rätt och var typ 40+ tecken o helt random).
Ok reseta det genom sms osv det gick bra lade in nytt lösenord ändrade i lastpass loggade ut och in med lastpass och det funkade, slutförde köpet.
2-3 mån senare var det dags för ett nytt köp och fel lösenord igen/reseta det ändrade i lastpass och kunde logga in med lastpass igen provade 3-4 gånger för o va helt säker, slutförde köpet, vet att jag kollade 2-3 gånger om jag kunde logga in närmsta tiden efter detta tror det var 1-2 mån som mest.
Runt ett år senare samma sak igen fel lösen/reseta/ändra i lastpass/funkade o logga in med lastpass.
8-9 mån senare samma sak MEN hade bytt mobil nummer så det blev inget köp för jag kan ej ändra lösenordet igen.

Om du blivit av med lösenordet men har två konton med samma e-postadress vet jag inte vilket kontos lösenord du nollställer. Amazon kanske väljer ett konto helt slumpmässigt?

Permalänk
Medlem

Nope bara ett konto.
En kompis (som handlar/handlade minst 3-4 gånger per mån) hade däremot tre olika konton med tre olika email ett var på .com/.de/.uk för i början gick det inte att logga in med tex .com på .uk.
Men det enda han klagar på är att ungefär varannan mån får han en fråga när han ska logga in på .com kontot som han enbart använder numera.
Frågan är finns det några andra/har du några andra konton med samma namn/adress om ja vilka.
Sen nåt om att dom då ska kombineras och att detta är bara en fråga du kommer få en gång.

Han har ringt amazon 2-3 gånger nu som säger att ja det är nåt vi har/gör (så troligen ingen kapning/virus/etc) och nu ska det va fixat men nope.
Han har tagit bort dom andra kontona (mitt tips) men nope samma frågor i alla fall och fylls dom två kontona i som svar så funkar det igen ett tag.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ok Amazon vet verkligen allt om oss!
Då dom tydligen läst denna tråd.

För det är den enda förklaringen till att mitt konto som jag kollade och kunde ej logga in på 2-3 dagar innan denna tråd skrevs och helt plötsligt så kan jag idag logga in med mitt gamla lösenord och allt funkar fint.
Enda anledningen till att jag märkte detta var att man numera tydligen måste vara inloggad för att söka i frågor/betyg och jag ville kolla igenom lite om ett visst DDR4 minne som hade över 2k frågor o 4k betyg.
Och av nån anledning tryckte jag på logga in knappen som kom upp (fast jag var 100% säker på att jag skulle få fel lösenord) och lastpass loggade in mig direkt och jag satt i 5min innan jag fattade vad som hände.

Jag har INTE kontaktat Amazon på något sätt alls, och det enda ställe jag skrivit heller pratat om detta är i denna tråd och personligen för över ett år sedan när kompisen klagade över sitt problem.

Creepy as fuck!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!