Uppskattad tillgänglighet på 5000 serien?

Permalänk
Medlem

Uppskattad tillgänglighet på 5000 serien?

Ursäkta en lite flummig fråga, men har några av er ett hum om hur många 5000 CPUer som egentligen levereras till Sverige? Jag antar att de skickas ut i ett bättre tempo än Nvidias 3000 GPUer. På Webhallens hemsida ser man inga indikationer på att några Ryzen 5000 skickats ut eller datum för att en batch CPUer ska anlända.

Finns det någon sorts ETA på att få en 5800/5900/5600 om man är på plats 100 i kön hos Webhallen, handlar det om veckor eller månader?

Permalänk
Medlem

18 december har jag sett

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

I slutet av månaden så kommer det in 5900x på Inet i alla fall.
Det var ett tag sedan jag kollade på kösiffror men om jag räknat rätt på dom gamla siffrorna jag har sett så är det minst flera hundra som kommer in av den modellen till Inet.
Om alla går åt till dom som redan står i kö återstår att se.

Jag är ingen officiell källa och jag kan ha helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Det var ett tag sedan jag kollade på kösiffror men om jag räknat rätt på dom gamla siffrorna jag har sett så är det minst flera hundra som kommer in av den modellen till Inet.

Tackar!

Men är det någon som rapporterat att de redan fått någon 5000 CPU ifrån Webhallen, eller väntar även #1 i kön på den där första batchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Vi som står i kö är ganska safe men nu verkar det som de som beställer nu antagligen kan få vänta till slutet av december eller början av nästa år. iallafall på 3900x. jag står 2020-11-27 men loggar jag ut och kikar så står det nu 2020-12-18.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer det att vara iallafall någon slags brist även i början på nästa år. TSMC har fullt upp just nu och jag ser inte riktigt hur de skulle kunna öka sin kapacitet så fort. Du är nog safe dock med tanke på att du sitter i kö.

Visa signatur

R5 5600x - EVGA GTX 1080 FTW3 - 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Öppnade tråden för att säga ungefär samma som flera andra - de av oss som beställde första timmen har nu ett datum i slutet av November, och Inet indikerar att man får en före jul om man beställer nu. Rent allmänt verkar de som om det kommer ut många processorer nästa vecka.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!
Min mupp PSU kommer inte förrän mitten på december så får se om CPUn är här då