Webhallen - Mindre bra kundkänsla?

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Lasse62:

Vad gäller Elgiganten så är min personliga erfarenhet att sämre kompensation/bemötande är det svårt att hitta.

Använde Elgigantens "Boka online - hämta & betala i butik" (pre-corona...) på en Chromecast Audio Fyndvara (som nyligen upphört att producera och var smått svår att få tag på, därav bokningen) som de skulle ha ungefär ett halvt dussin av i butik?!?!
Får SMS:et som säger att ordern är redo att hämtas och ger mig av till butiken, kommer till butiken och det finns ingen Chromecast att köpa. Får vänta i en dryg halvtimme innan jag får prata med den avdelningsansvarige som var på rast. Hon går ut på lagret och letar men kommer tillbaka och säger att de tyvärr inte har några och att de inte kan hjälpa mig. Jag letar själv igenom butiken och hittar som genom ett mirakel en öppnad Chromecast Audio (brydde mig inte om den var öppnad eller inte, vill bara ha en då jag nyss flyttat hemifrån) längst in på den nedersta hyllan bakom en hög med Bluetooth högtalare. Eftersom att de utgått från sortimentet finns det ingen prislapp utan jag får gå tillbaka till den avdelningsansvarige som då sätter fyndpriset på den. Härligt att man får så fin kompensation för att ha spenderat en och en halv timme i deras varuhus på att göra deras jobb... -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Hade exakt samma problem med Webhallen i våras, bad dom att ordna fram en fraktsedel såhär i pandemitider och jag kan stå för kostnaden. Det var helt omöjligt för supporten, och dom kunde inte göra ett undantag. Slutade med att jag åkte in och lämnade in produkten i deras butik och några dagar senare vart jag förkyld..

Det är dock en milsvid skillnad på att bli förkyld och få Corona/Covid-19...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det är dock en milsvid skillnad på att bli förkyld och få Corona/Covid-19...

Såklart det är, men vissa får inte några symptom överhuvudtaget.