Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag kan inte minnas att jag har uttryck något i denna stil. Kan du peka på vart jag har gjort det?

Det kan jag inte för det var Mieriola som skrev så
Ber om ursäkt

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har vi sett samma mästerskap? Ge mig ett år där Ferrari var nära titeln.
Ferrari hängde med bra för nåt år sedan, men det var pga några missöden från Mercedes i inledningen. Sen arbetade de sig ikapp och förbi och vann tryggt

Mercedes har varit bäst de senaste 7 åren, det argumenterar jag inte alls emot. Att Hamilton/Rosberg tagit hem förartiteln är därför också inte speciellt förvånande liksom att Bottas är däruppe i toppen i varje race. De är ett välskött stabilt team som mer sällan än andra team gör misstag och det har gett utdelning.

Jag skulle dock inte vilja påstå att de under alla dessa år varit överlägsna. Överlägsen för mig är när man i klart tar pole varje race och klart leder varje race efter 5-10 varv, så som det sett ut i år.
Under flera år så har Ferrari (och RB med Max/Ricc) utmanat dem och knipit segrar även utan att Mercedes eller dess förare gjort misstag. Ferrari hade antagligen under minst ett av de senaste 7 åren tagit hem nån av titlarna, eller varit betydligt närmare än man var, om man inte hade fallit på eget grepp med klantiga team/förarmisstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det kan jag inte för det var Mieriola som skrev så
Ber om ursäkt

Bra då är jag med, behövs ingen ursäkt dör det enkla missförstånd 🙂

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Tycker bland de roligaste perioderna var när Alonso (Renault) och Schumacher (Ferrari) hade sina battles.

F1 får gärna hitta dit igen....

Permalänk
Medlem

Magnusen gav upp. Karln har inget hjärta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Magnusen gav upp. Karln har inget hjärta

Det var uppenbart fel på bilen då alla upp-växlingar ryckte något förfärligt i jämförelse med de andra bilarna.

Och om man får tro på det Magnusen sa, hur skulle du tycka om att bli sparkad i huvudet 30+ ggr/minut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Det var uppenbart fel på bilen då alla upp-växlingar ryckte något förfärligt i jämförelse med de andra bilarna.

Och om man får tro på det Magnusen sa, hur skulle du tycka om att bli sparkad i huvudet 30+ ggr/minut?

Han sa det själv "Det är mitt jobb". Sedan gav han upp. Jag är säker på att många av de andra förarna aldrig hade gett upp. Tänk er Senna. Magnusen är inte lika hungrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Han sa det själv "Det är mitt jobb". Sedan gav han upp. Jag är säker på att många av de andra förarna aldrig hade gett upp. Tänk er Senna. Magnusen är inte lika hungrig.

Jo, men han låg även ohjälpligt sist (drygt 10s upp till nästa plats). Inte som att han hade någon chans på poäng eller liknande. Har svårt att tro att han hade brutit om han hade haft chans att plocka en poäng eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Han sa det själv "Det är mitt jobb". Sedan gav han upp. Jag är säker på att många av de andra förarna aldrig hade gett upp. Tänk er Senna. Magnusen är inte lika hungrig.

Fernando Alonso, en av de mest välrenommerade förarna genom tiderna, har flera gånger under sin period i McLaren-Honda parkerat en tillsynes hel bil i garaget innan racet är slut. Tillsynes enkom för att bilen var allmänt kass och de överhuvudtaget inte aspirerade på poängplats eller var inblandad i någon tillfredsställande fight på banan. Jag har inte hört någon kritisera Alonso för att vara en förare som saknar vilja eller kämparglöd...

Hur vet du förresten att det var Kevins beslut att avbryta? Det kan ju likväl ha varit teamet som bad honom komma in för att få undersöka problemet, och inte riskera ett motor-/växellådshaveri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Körde verkligen Ferrari motorn dopad 2018?
Vi "vet" att Leclerc hade en dopad motor i Saubern, sektortider på raksträckor talar sitt tydliga språk och jag kommer ihåg Ericssons intervju i någon av de sista loppen hur uppgiven samt arg han var över att Leclerc i en Sauber hade en lila sektor i kvalet på raksträckan.
Jag fick uppfattningen att Ferrari testade systemet på en bil under 2018 för att sedan själva köra det 2019.

Vi lär inte få reda på sanningen på många år.
Men då det gäller Ferrari får man väl anta att dom egentligen skulle blivit diskade men spelade sitt "Då slutar vi med F1 *sniff*...." kort för 100'ade gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Han sa det själv "Det är mitt jobb". Sedan gav han upp. Jag är säker på att många av de andra förarna aldrig hade gett upp. Tänk er Senna. Magnusen är inte lika hungrig.

Skrivet av niagi:

Jo, men han låg även ohjälpligt sist (drygt 10s upp till nästa plats). Inte som att han hade någon chans på poäng eller liknande. Har svårt att tro att han hade brutit om han hade haft chans att plocka en poäng eller så.

Skrivet av Blomman90:

Fernando Alonso, en av de mest välrenommerade förarna genom tiderna, har flera gånger under sin period i McLaren-Honda parkerat en tillsynes hel bil i garaget innan racet är slut. Tillsynes enkom för att bilen var allmänt kass och de överhuvudtaget inte aspirerade på poängplats eller var inblandad i någon tillfredsställande fight på banan. Jag har inte hört någon kritisera Alonso för att vara en förare som saknar vilja eller kämparglöd...

Hur vet du förresten att det var Kevins beslut att avbryta? Det kan ju likväl ha varit teamet som bad honom komma in för att få undersöka problemet, och inte riskera ett motor-/växellådshaveri...

Alonso var ju "mästare" på ursäkter för att bryta när det inte gick bra för honom.
Och det var ju många år det inte gick så bra för honom
Kevin kan vi ju iaf. ge "benefit of a doubt" nu när vi såg det för första gången.

Nu får dom ju inte bryta utan giltig anledning.
Men nog kan alla kluriga i ett F1 stall göra en lång lista på saker dom kan dra fram om det skulle behövas.

Ett problem som f.ö. skulle lösas om alla som fullgjorde ett lopp fick poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Alonso var ju "mästare" på ursäkter för att bryta när det inte gick bra för honom.
Och det var ju många år det inte gick så bra för honom
Kevin kan vi ju iaf. ge "benefit of a doubt" nu när vi såg det för första gången.

Nu får dom ju inte bryta utan giltig anledning.
Men nog kan alla kluriga i ett F1 stall göra en lång lista på saker dom kan dra fram om det skulle behövas.

Ett problem som f.ö. skulle lösas om alla som fullgjorde ett lopp fick poäng.

Nej, inga deltagande medaljer!

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Nej, inga deltagande medaljer!

Så fight genom hela fältet och straffad på riktigt om du bryter vore fel?
Det finns ju t.o.m. race där toppteam när dom hamnar illa till och inte kan komma top 10 försöker hitta på ursäkter för att bryta.
Systemet fungerar ju bra i andra motorsporter och jämnar dessutom ut fältet en hel del.

Permalänk
Medlem

Hmmm.... ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tur att dom har humor över det!: )

Permalänk

Stroll alltså...

Vilken skum säsong han har. Inledde starkt och har de senaste racen inte ens kommit i mål. Nu pole position. Blir riktigt spännande med starten imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Stroll alltså...
https://www.youtube.com/watch?v=xrVAQSBOQPg

Vilken skum säsong han har. Inledde starkt och har de senaste racen inte ens kommit i mål. Nu pole position. Blir riktigt spännande med starten imorgon!

Intressant jävla kval. Hoppas det blir lika bonkers imorgon!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

OBS! Loppet börjar klockan 11:00. Hade missat att det är ett tidigt lopp.

Permalänk

Satt på helspänn hela kvalet. Väldigt spännande faktiskt. Blir intressant att se om det blir regn idag eller inte. På ett sätt hade det varit kul för det öppnar upp för fler/andra att göra bra ifrån sig men samtidigt hade det varit kul med lite mer fart😄

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av benonikenobi:

Satt på helspänn hela kvalet. Väldigt spännande faktiskt. Blir intressant att se om det blir regn idag eller inte. På ett sätt hade det varit kul för det öppnar upp för fler/andra att göra bra ifrån sig men samtidigt hade det varit kul med lite mer fart😄

Dom kommer starta på regndäck, för när jag kollade på preshow kl 10 så regnade det.

Permalänk
Medlem

Ett blött race och en redan annorlunda startordning. Hoppas bara inte alla gör en dålig första kurva och Hamilton kommer till kurva 2 i ledningen

Permalänk
Medlem

Spännande nu grabbar! Lewis är ju historiskt bra i regn men stroll likaså. Hoppas verkligen på en stroll vinst

Permalänk
Medlem

Mycket intressant Race. Gillar när det rörs om i grytan

Permalänk
Medlem

Ett av Hamiltons bästa race. Otrolig eloge! Grattis till 7x WDC.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Återigen besviken på däcken. Hur kan däckan fortsätta vara körbara, både perez och hamilton gör alldeles för bra tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Återigen besviken på däcken. Hur kan däckan fortsätta vara körbara, både perez och hamilton gör alldeles för bra tider.

Inters blev till slicks och fungerade bättre. Såhär i efterhand så hade man kanske kunnat byta till slick sista 5 varven, men regnet på radarn (som inte kom) var oroväckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Inters blev till slicks och fungerade bättre. Såhär i efterhand så hade man kanske kunnat byta till slick sista 5 varven, men regnet på radarn (som inte kom) var oroväckande.

Jo, det märkte vi.
Men däcken ska ju också vara konstruerade för att slitas. Och likt många andra gånger senaste åren har de här nyare pirelli-däcken varit rätt märkliga och gynnat mercedes en hel del.
Man sliter igenom slitbanan och plötsligt går däcken att köra med i 40+ varv.
Förr om åren var det aldrig så utan däcken gick av helt bara och var okörbara.
Tycker att det är lite tråkigt för att däcksförändringen har gynnat att inte gå i depå om man är i ledning och det har skapat mycket tråkigare race tycker jag.

Permalänk
Medlem

Så kan vi sluta posta spoilers utan spoiler tags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så kan vi sluta posta spoilers utan spoiler tags?

Läs inte tråden om du inte kollat på GPet? Inte svårare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Läs inte tråden om du inte kollat på GPet? Inte svårare än så.

Har kollat på loppet.
Vi pratar normalt hyffs här.
Ge folk en chans att komma hem från jobb etc. innan man förstör senaste avsnittet av valfri serie eller för den delen resultat från valfritt sport evenemang.
Spoiler tags är så enkla att använda.