Permalänk
Medlem

Val av ultrawide monitor

Hej!
Har senaste åren arbetat till stor del hemifrån och har nu tagit beslutet att investera i en ny skärm som skall fungera bra för både jobb(mycket multitasking) och lite spelande. För tillfället så har jag två stycken 24"1080p 144hz skärmar med TN panel som har några år på nacken och tänkte till en början ersätta en av dem.

Dessa är de bildskärmar jag kikat närmare på, men inte begränsad till:
(Flat, IPS) Acer Nitro XV340CKP
(Flat, IPS) Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 (Samma panel som XV340CKP men till lägre pris)
(Curved, VA) Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"
(Curved, VA) AOC CU34G2X
(Curved, IPS) Alienware AW3420DW

Alla tips och råd uppskattas!

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Viking

Jag har Xiaomin och är väldigt nöjd.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska kika på den här skärmen https://www.komplett.se/product/1165706/gaming/spelutrustning... Just MSI har fått bra kritik för sina VA paneler. Plus flata ultrawide skärmar är lite jobbiga att kolla på på grund av bredden skär att kanterna hamnar långt från ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag tycker du ska kika på den här skärmen https://www.komplett.se/product/1165706/gaming/spelutrustning... Just MSI har fått bra kritik för sina VA paneler. Plus flata ultrawide skärmar är lite jobbiga att kolla på på grund av bredden skär att kanterna hamnar långt från ögonen.

Tack för tipset, ska kolla närmare på den!

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

är väldigt nöjd med min Alienware AW3420DW. fantastisk for både spel och jobb hemmifran!
Sen har den en väldigt unik look!
https://www.webhallen.com/se/product/310205-Alienware-AW3420D...

Permalänk
Medlem

Har också Xiaomin och är väldigt nöjd.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Tack för tipset, ska kolla närmare på den!

Sanii, fick du köpt någon skärm?

Jag är inne på att ersätta mina skärmar hemma (en 27 tums 2560x1440 och en 28 tums 3840x2160) med en skärm, helst utan att tappa alltför mycket upplösning då jag har behov av att ha flera dokument, xls-ark etc uppe samtidigt. Utbudet av ultrawide med hög upplösning är dock tämligen usel tycker jag så om det finns några jag har missat så tar jag gärna emot tips.

De jag har hittat:
MSI Prestige PS341WU
LG 34WK95U-W

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Sanii, fick du köpt någon skärm?

Jag är inne på att ersätta mina skärmar hemma (en 27 tums 2560x1440 och en 28 tums 3840x2160) med en skärm, helst utan att tappa alltför mycket upplösning då jag har behov av att ha flera dokument, xls-ark etc uppe samtidigt. Utbudet av ultrawide med hög upplösning är dock tämligen usel tycker jag så om det finns några jag har missat så tar jag gärna emot tips.

De jag har hittat:
MSI Prestige PS341WU
LG 34WK95U-W

Jag har inte fattat något beslut ännu, kollat på ett flertal skärmar de senaste dagarna och det verkar behöva kompromissas vad man än väljer. Kommer fortsätta läsa på om olika modeller och se om någon intressant går ned i pris under black friday.

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz