Permalänk
Medlem

Köpes 1070 el liknande

Hej!

Julklapp till grabben. Köpt VR och behöver kraftigare grafikkort för Alyx.

Någon som har något lämpligt till salu. Minst i nivå med 1060. Han har radeon 480 nu med rätt många år på nacken.

Runt 1500 beroende på sort o skick.

Bor i Halmstad, kan köra en liten bit om det lönar sig annars blir det att skicka.

Mvh

Läs hela annonsen här

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

Jag kommer ha ett MSI GTX1070 Aero till salu lite senare i veckan efter att mitt nya dykt upp. Hade tänkt 1500:- + frakt för det.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Sounds like a deal!

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

Eller, är det med nVidia stock kylaren? Inte så säker på den. Låter den inte massa?

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awelon:

Eller, är det med nVidia stock kylaren? Inte så säker på den. Låter den inte massa?

Det är en blower-variant, den är inte semipassiv men mitt förra Asus Strix GTX1060 lät värre och högre i load. Kör ett mitx-bygge som står på skrivbordet och jag störs mindre med detta kort än Strix-kortet. Think about it.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Okej hör av dig när det är tillgängligt. Har jag inte fått något annat innan dess är jag intresserad:)

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awelon:

Okej hör av dig när det är tillgängligt. Har jag inte fått något annat innan dess är jag intresserad:)

Absolut!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på två 1070 med stora kylare och söker antingen blower-kort eller kort med små kylare.

Om @Creutz skickar sitt kort till mig kan jag skicka ett av mina till @Awelon, förutsatt att jag får betalt för frakten.

Permalänk
Medlem

@TMG But why? 😅🤷‍♂️ Varför vill man ha blower cooler? 🤔. Lugnt för mig försvisso dock 😅 Vad är det för sort du har då?

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awelon:

@TMG But why? 😅🤷‍♂️ Varför vill man ha blower cooler? 🤔. Lugnt för mig försvisso dock 😅 Vad är det för sort du har då?

Testa att sätta ett ej-blowerkort i ett HP-chassi med endast en 80mm fläkt för hela chassit...

Det ena är ett Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming och det andra är ett Gainward GTX 1070 Phoenix GS. Skicka ett PM med hur du vill göra om du är intresserad.