Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hackers:

Vilken del i serien ska man börja med om man aldrig spelat halo?

Har själv inte spelar serien och kommer köra på release ordning 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Hackers:

Vilken del i serien ska man börja med om man aldrig spelat halo?

Är man helt ny till serien är det bäst att börja med Halo 1, alltså Halo: Combat Evolved! I kronologisk ordning kommer Halo: Reach före Halo 1 men det kommer kännas konstigt att gå från Reach till 1.

Permalänk
Medlem

Finns en Xbox SX i Elgiganten Södertälje för de som bor nära

Permalänk
Konsolgrävare

Finns en Series X på Webhallen i Farsta i Stockholm

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Great jag råkade köpa Xbox One versionen av Cold war (rätt lika om du frågar mig).

Verkar inte gå att uppgradera heller så va noga när ni är på butiken och plockar på er ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Finns en Series X på Webhallen i Farsta i Stockholm

2 stycken nu

Edit: Såg att det blev 3 stycken och åter 1 nu 17:25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

2 stycken nu

Edit: Såg att det blev 3 stycken och åter 1 nu 17:25

Man kan inte köpa dessa på något sätt online va? man måste till butiken ?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av YaKoStar:

Man kan inte köpa dessa på något sätt online va? man måste till butiken ?

Tyvärr ja

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Great jag råkade köpa Xbox One versionen av Cold war (rätt lika om du frågar mig).

Verkar inte gå att uppgradera heller så va noga när ni är på butiken och plockar på er ett spel.

Det ska gå att uppgradera:
"How to upgrade from Xbox One to Xbox Series X. Black Ops Cold War doesn't support free upgrades or Smart Delivery, so if you're looking to upgrade the game to the next-gen version then you have to pay for the upgrade. The upgrade is only available for the Digital Standard Edition on Xbox One through Microsoft Store."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Det ska gå att uppgradera:
"How to upgrade from Xbox One to Xbox Series X. Black Ops Cold War doesn't support free upgrades or Smart Delivery, so if you're looking to upgrade the game to the next-gen version then you have to pay for the upgrade. The upgrade is only available for the Digital Standard Edition on Xbox One through Microsoft Store."

Det är ju egentligen så ruttet att behöva betala för att låsa upp bättre grafik i ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Det är ju egentligen så ruttet att behöva betala för att låsa upp bättre grafik i ett spel

Japp. Bättre med Valhalla t.ex där man bara kan köpa en verison och får uppgraderingen till Series X gratis via Smart Delivery bara.

Permalänk
Medlem

Ändå ganska intressant att microsoft verkar ha tagit alla steg för att se till att series x ska vara så tyst som möjligt Såg att vissa som har köpt Playstation 5 har bekymmer med coil whine

Series X jämförd med PS5

Permalänk
Medlem

Hurra, Webhallen skickade min Series X idag! Detta var jag inte alls beredd på

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Ändå ganska intressant att microsoft verkar ha tagit alla steg för att se till att series x ska vara så tyst som möjligt Såg att vissa som har köpt Playstation 5 har bekymmer med coil whine

Series X jämförd med PS5

Vad betyder det där exakt att dom gjort så?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Hej! Om man vill få tag på en xbox series x nu innan 2021, är det försent? Eller finns det fortfarande chans att få tag på en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Det ska gå att uppgradera:
"How to upgrade from Xbox One to Xbox Series X. Black Ops Cold War doesn't support free upgrades or Smart Delivery, so if you're looking to upgrade the game to the next-gen version then you have to pay for the upgrade. The upgrade is only available for the Digital Standard Edition on Xbox One through Microsoft Store."

Jo men jag har köpt en skiva på Elgiganten.

Är det bara raytracing och 120hz som skiljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Jo men jag har köpt en skiva på Elgiganten.

Är det bara raytracing och 120hz som skiljer?

Om du redan öppnat skivan kan du ju kolla i storen efter du installerat om du kan uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Om du redan öppnat skivan kan du ju kolla i storen efter du installerat om du kan uppgradera.

Man in köpa det igen för 850 kr typ. Salt i såren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Vad betyder det där exakt att dom gjort så?

Coilwine är små rörelser eller temperaturutvidgningar i hög (hörbar) frekvens. Möjligen hindrar eller dämpar kletet en del rörelser.

Permalänk
Medlem

Fick mejl att min från webhallen är skickat, än så länge bara elektronisk förhandsinformation på postnord appen. Fick inte min därifrån vid release. Inte hört någonting från dom sen, men fick et mejl från noreply@pacsoftonline.se
Dock säger appen att paketet väger 1 kg.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Fick mejl att min från webhallen är skickat, än så länge bara elektronisk förhandsinformation på postnord appen. Fick inte min därifrån vid release. Inte hört någonting från dom sen, men fick et mejl från noreply@pacsoftonline.se
Dock säger appen att paketet väger 1 kg.

När förhandsbokade du?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

När förhandsbokade du?

22/9 klockan 9:09

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

22/9 klockan 9:09

Okej, gjorde min samma dag fast 09:50. Får hoppas dom har kommit över några till och har börjat skicka ut. Uppdatera gärna hur det går med ordern

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Den är skickat 17:45, så får vi se. Dock måste det saknas lite delar eftersom den väger bara 1 kg. Bara lådan väger så mycket. Vet inte om dom har fått nya eller om det är avbokade/ej hämtade.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Den är skickat 17:45, så får vi se. Dock måste det saknas lite delar eftersom den väger bara 1 kg. Bara lådan väger så mycket. Vet inte om dom har fått nya eller om det är avbokade/ej hämtade.

Vikten brukar justeras när paket vägs på terminalen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

2 stycken nu

Edit: Såg att det blev 3 stycken och åter 1 nu 17:25

Om jag ska tro Webhallens forum så är dessa inte köpbara utan det är kunder som returnerat/ej hämtat ut och den kommer gå till nästa i kön.

Permalänk
Medlem

Nu lyckades jag köpa en från EG på release dagen. Så den här från webhallen får min bror ta över.

Edit: Nu har paketet rör på sig lite, beräknad leverans 1 dag. Så bör få det imorgon. Vikten har också ökat till 6,4 kg.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenkoSemo:

Hej! Om man vill få tag på en xbox series x nu innan 2021, är det försent? Eller finns det fortfarande chans att få tag på en?

Beställde min kvällen den 10:e november på Elgigantens hemsida och idag fick jag mail om att den skickats iväg så det är nog inte för sent!

typo
Permalänk
Skrivet av Strauch:

Beställde min kvällen den 10:e november på Elgigantens hemsida och idag fick jag mail om att den skickats iväg så det är nog inte för sent!

November??? Även om du menar oktober så tycker jag det låter lite för bra föra att vara sant... Jag beställde 8 oktober och då beräknades leverans 8 december. Men hoppas du har rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Finns en Xbox SX i Elgiganten Södertälje för de som bor nära

Satt på jobbet i natt, och såg att Felgiganten hade Xbox series X inne i Östersund. Ställde klockan på 1000, för att vara där till öppning. Kollade saldot innan jag åkte iväg. Kommer in frågar tjejen där inne. Hon börjar knappa på tangentbordet, ja jag ser att vi har EN kvar, vill du ha den? självklart säger jag.

Hon går in på lagret, jag börjar känna en viss oro när hon har varit borta över 5min, tillslut så kommer hon tillbaka, tyvärr vi hade inga kvar that feeling, sen så brev på posten fick jag mailet ifrån webhallen ang Ps5an 2021 yay

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED