Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Det verkar som att MediaMarkt tillåter obegränsad bokning av PS5-konsoler. Min polare, en av många som bokade sin PS5 efter oktober 2019 på Webhallen, kollade runt efter annonser och hittade två olika scalpers som hade PS5-konsoler till salu. 15 000 :- var priset.

Båda dessa idioter har över 20 konsoler bokade via deras kusiner som jobbar på MediaMarkt. Rätt oskönt kan jag tycka.

Tji får dem när de sitter där med 19st osålda PS5 som de måste sälja under inköpspris om någon månad

Skrivet av lambdan:

Det hade gått bra men på PS4 behövde diskarna vara minst 250 GB och jag gissar på att det hänger med än.

Oh! Där small den tanken...! Får kanske byta ut en disk i datorn mot flera små eller köpa en större. De har ju börjat gå ner i pris ändå rätt bra Tack för infon!

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Tji får dem när de sitter där med 19st osålda PS5 som de måste sälja under inköpspris om någon månad

Öppet köp och ångerrätt och allt det där

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Öppet köp och ångerrätt och allt det där

Just satan... De har ju 30 dagar på sig iallafall....! Så jäkla onödigt... Nu blev jag lite ledsen inombords!

Antar idag och imorgon är the eye of the storm! Lugnet efter det brutala hatet mot webhallen och lugnet innan kommande hatet mot PostNord!

Permalänk
Medlem

Var precis inne och kikade på Tradera, fanns 3 PS5or uppe från samma säljare. Men helt plötsligt vart alla nedplockade, trots högt bud på över 10´ på en av dem. Kan det vara så att de inte tillåter försäljning innan släpp? Eller får de inte säljas alls pga överpriserna folk tar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makke44:

Var precis inne och kikade på Tradera, fanns 3 PS5or uppe från samma säljare. Men helt plötsligt vart alla nedplockade, trots högt bud på över 10´ på en av dem. Kan det vara så att de inte tillåter försäljning innan släpp? Eller får de inte säljas alls pga överpriserna folk tar?

Konsolerna får SJÄLVKLART säljas till vilket svinhögt pris som helst (det är en fri marknad i Sverige). Däremot tillåter inte Traderas regler att man säljer saker man inte har i sin ägo. Därför plockas alla PS5:or, där säljaren inte har egna bilder på konsolerna, bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VenTurA:

Ff 3 maj -21 på min 😢 när bokade du?

Bokade 22/04/2020 15:20

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Vad händer Webhallen? Jag bokade ps5 20e Januari 2020, är inne på facebook och folk har bokat 17e Juni 2020 och blir tilldelade konsoll och jag blir inte ens tilldelad en i år! Helt sjukt 😳

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fock_it:

Vad händer Webhallen? Jag bokade ps5 20e Januari 2020, är inne på facebook och folk har bokat 17e Juni 2020 och blir tilldelade konsoll och jag blir inte ens tilldelad en i år! Helt sjukt 😳

Dom bokade digital du bokade vanliga.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fock_it:

Mest troligt har du bokat en disk version och de i Juni har bokat den digitala.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fock_it:

Är du säker de bokat i juni i år och inte juni förra året? För som det lät från mailet så är det bokningar fram till slutet av augusti 2019 som får tilldelning på lanseringsdag.

Edit: ahh, självklart har de säkert bokat DE-varianten. Glömde bort den :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Efter chatt med @webhallen:
"Marcus S 08:49
Vi är medvetna om att vissa har problem med att se sin order, det är något vi jobbar på att åtgärda just nu.
Det har inte orsakat några problem för din order, utan den är intakt och har exakt samma köplats, betalsätt osv. som tidigare. Så det är bara ett problem med hur ordern visas/inte visas på ditt konto. Beklagar att det orsakat oro eller förvirring kring läget.

Cellen
När går mail ut om betalning?
Marcus S 08:52
Förhoppningsvis går det ut under eftermiddagen, vet att IT-avdelningen jobbar på det just nu
Cellen 08:52
Ok
Finns det risk för att man inte hinner få konsolen tills på torsdag?
Lästes
Marcus S 08:53
De kommer skickas ut på torsdagen, så att det når fram på releasedagen är inget vi kan garantera.
Cellen 08:53
Varför skickas de inte redan imorgon? Andra leverantörer gör ju det
Marcus S 08:55
Vad jag har hört så är det inte godkänt att skickas ut innan releasedagen. Men skulle vi få godkännande för det så kommer det göras.
Cellen 08:56
De andra konsolerna har man ju alltid fått på relesedagen..
Marcus S 08:58
Vet att det är olika från olika utgivare när enheter/spel etc får skickas ut. Kan dock inte bekräfta om det kan skickas ut innan eller om det bara får göras på release."

Så verkar inte som om vi får konsolerna på torsdag....

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Pratade med webhallen via telefon nu om min order som blev avbokad igår när jag fick en betallänk av dom och jag fick en ny order.
Båda ordrarna ligger nu som mottagna och båda ligger som aktiva med rätt köplats, sen kommer dom välja en av dom ordrarna att skicka ut.
Så är det någon mer som fått betallänk av webhallen och råkat ut för samma behöver ni inte oroa er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Är det inte så dom brukar säga? Tror att dom går ut från webhallen på onsdag men att dom inte "skickas ut" från Postnord förrens på onsdag. Vi får väl se helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Därför jag tar butik ifall det finns möjlighet till det, dock kan det vara svårt då dom inte har så många butiker runt om i landet.

Permalänk
Medlem

Nu syns min order igen på WH, tillsynes oberörd.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu syns min order igen på WH, tillsynes oberörd.

Samma här ser min order igen.

Permalänk
Medlem

PS5 teardown.
https://www.4gamer.net/games/990/G999027/20201116053/

De mätte upp APUn till 308 mm2. Med marginal mindre än Series X 360 mm2 APU (som väntat).

Räknar med att X tids nog ska dra nytta av dess mer påkostade hårdvara men så här vid launch så får man säga att Sony fått mer för pengarna.

Permalänk
Medlem

Pratade nyss med media Markt och det ska inte ha varit något lager som ska påverka leveransen av Ps5or. Även om han inte var 100 säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

PS5 teardown.
https://www.4gamer.net/games/990/G999027/20201116053/

De mätte upp APUn till 308 mm2. Med marginal mindre än Series X 360 mm2 APU (som väntat).

Räknar med att X tids nog ska dra nytta av dess mer påkostade hårdvara men så här vid launch så får man säga att Sony fått mer för pengarna.

Ur ett design perspektiv kopplat till HW så känns det som att XSX lyckats bättra med dess chassi och enorma fläkt på toppen. Luktar Jetmotor 2.0 från PS5 bara jag kikar på bilderna. Hoppas enheten motbevisar mig.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Intressant. Hade lagt in alla PS5 under bevakning på Tradera för att se hur höga buden skulle bli. Nu under morgonen har varenda en av annonserna blivit borttagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Intressant. Hade lagt in alla PS5 under bevakning på Tradera för att se hur höga buden skulle bli. Nu under morgonen har varenda en av annonserna blivit borttagna.

Kollade samma sak i morsen, tydligen plockar de ner alla som inte har fått hem produkten fysiskt, fick svar om det här i tråden tidigare. Ej ok att sälja bokningen på Tradera,

Permalänk
Skrivet av Specias:

Det går emot deras policy...

Permalänk
Medlem

Pratade med webhallen tidigare om min köplats då mina två ordrar hoppat fram och tillbaka mellan avbokad och mottagen efter betallänken jag fick igår. Allt ser nu okej ut och jag har numer en order från igår 16/11 med tilldelning på en PS5 Rörigt som tusan men skönt att dom ändå har koll på läget.

Hur som, kundtjänst jag pratade med sa att dom ska gå ut imorgon, han hade inte hört att dom går ut först på torsdag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Där dök fakturan upp och valet att avboka finns inte kvar så antar att de fått in och förbereder att skicka 🙏🏻

Hade lite olika beställningar från olika ställen, den som går igenom är DE från 17 september hos Spelbutiken

Permalänk
Medlem

Någon som har hört mer detaljer kring Elgigantens släpp imorgon? Kommer de lägga upp en tid på instagram eller kommer det vara full körning från släppet på instagram?

Kommer vara en jobbig dag om man ska sitta och uppdatera instagram var 3e minut för ett släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Ur ett design perspektiv kopplat till HW så känns det som att XSX lyckats bättra med dess chassi och enorma fläkt på toppen. Luktar Jetmotor 2.0 från PS5 bara jag kikar på bilderna. Hoppas enheten motbevisar mig.

Ser inte varför PS5 skulle låta mer än XSX. Och enl reviews så gör den inte det heller.

Sonys lösning involverar ju en större volym vilket gör det lättare att hålla ner temperaturen.

Troligtvis en billigare konstruktion oxå. Nackdelen är förstås "större låda" men i praktiken behöver XSX nog liknande höjd (eller bredd, i horisontell läge) eftersom utblåset behöver lite "andrum".

(PS5 i sin tur behöver förstås andrum bakåt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Någon som har hört mer detaljer kring Elgigantens släpp imorgon? Kommer de lägga upp en tid på instagram eller kommer det vara full körning från släppet på instagram?

Kommer vara en jobbig dag om man ska sitta och uppdatera instagram var 3e minut för ett släpp.

Dom kommer lägga upp på sin Instagram Story imorgon vilka tider köpet öppnar på torsdag.

Dom kommer alltså bara presentera imorgon vilka tider (verkar som dom har mer än en tid på torsdag) vi kan försöka köpa konsolen på torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Dom kommer lägga upp på sin Instagram Story imorgon vilka tider köpet öppnar på torsdag.

Dom kommer alltså bara presentera imorgon vilka tider (verkar som dom har mer än en tid på torsdag) vi kan försöka köpa konsolen på torsdag.

Vart har du hittat att du kommer öppna för köp på torsdag? Känns som att dom kommer släppa tiden någon timma innan imorgon för att få så låg trafik som möjligt, annars hade dom lika väl kunnat sagt det igår kan man tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Vart har du hittat att du kommer öppna för köp på torsdag? Känns som att dom kommer släppa tiden någon timma innan imorgon för att få så låg trafik som möjligt, annars hade dom lika väl kunnat sagt det igår kan man tycka

Det står på deras Instagram. Visst det står inte att det öppnas på torsdag, men känns konstigt om du skulle sälja dom imorgon.

Permalänk
Medlem

Det är även endast de snabbaste som kommer få sitt från elgiganten denna vecka ändå. Resten hamnar i kön för december! Hade vart kul att få veta ungefär hur många PS% det rör sig om så man vet om man ska sitta redo med F5 eller om det lika gärna är att vänta på decemberleveransen från annan kö man står i