Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Det står på deras Instagram. Visst det står inte att det öppnas på torsdag, men känns konstigt om du skulle sälja dom imorgon.

Jag tänker att de vill sälja dom på onsdag så folk kan komma in under hela dagen på torsdag och hämta/få levererat istället för att hemsidan går ned samma dag som släppet och det blir en rusning till butiken 1h efter släppet då de ska ha alla redo direkt också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Det står på deras Instagram. Visst det står inte att det öppnas på torsdag, men känns konstigt om du skulle sälja dom imorgon.

Beror på hur man ser det, kan vara att det öppnar imorgon för att se till så att alla skickas under torsdagen. Det kan dock vara så att det släpper december leveransen på torsdag.

Jag hoppas iaf på imorgon så dom som får tag på en får den innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Det är även endast de snabbaste som kommer få sitt från elgiganten denna vecka ändå. Resten hamnar i kön för december! Hade vart kul att få veta ungefär hur många PS% det rör sig om så man vet om man ska sitta redo med F5 eller om det lika gärna är att vänta på decemberleveransen från annan kö man står i

Spontant gissar jag på att de inte är jätte många som dom kommer sälja utan känns som att dom gör detta mer för att få folk att följa deras Instagram.

Men kan ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Jag tänker att de vill sälja dom på onsdag så folk kan komma in under hela dagen på torsdag och hämta/få levererat istället för att hemsidan går ned samma dag som släppet och det blir en rusning till butiken 1h efter släppet då de ska ha alla redo direkt också?

Vi får se imorgon. Jag läste igenom kommentarerna på Instagram och dom svarar bara att dom släpper tiderna imorgon. Inget alls vilken dag det gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Vi får se imorgon. Jag läste igenom kommentarerna på Instagram och dom svarar bara att dom släpper tiderna imorgon. Inget alls vilken dag det gäller.

Jag hoppas verkligen det är imorgon. Är upptagen hela förmiddagen på torsdag och vore plågsamt att behöva tjata på någon annan att sitta och hoppas de kan köpa åt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

PS5 teardown.
https://www.4gamer.net/games/990/G999027/20201116053/

De mätte upp APUn till 308 mm2. Med marginal mindre än Series X 360 mm2 APU (som väntat).

Räknar med att X tids nog ska dra nytta av dess mer påkostade hårdvara men så här vid launch så får man säga att Sony fått mer för pengarna.

Enligt det jag läst har Sony andra fördelar som gör större skillnad, som att internminnet inte är av två olika hastigheter vilket det är på Xboxen, det gör det krångligt att utveckla för. PS5 kontrollen verkar också helt överlägsen med all haptik.

Men framförallt får den bättre spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makke44:

Var precis inne och kikade på Tradera, fanns 3 PS5or uppe från samma säljare. Men helt plötsligt vart alla nedplockade, trots högt bud på över 10´ på en av dem. Kan det vara så att de inte tillåter försäljning innan släpp? Eller får de inte säljas alls pga överpriserna folk tar?

Hoppas Tradera och Blocket inte tillåter PS5 annonser i typ någon månad eller så efter release. Finns ingen logisk anledning att sälja en ny konsol inom en månad efter man har haft en förbokning i mer än ett år liksom... Lite genomskinligt att man inte var intresserad av produkten från första början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Känns snarare väldigt rimligt att de skulle öppna imorgon så de hinner skicka dem under dagen så de kommer fram på torsdag, dvs. releasedagen. Varför vänta en extra dag?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hoppas Tradera och Blocket inte tillåter PS5 annonser i typ någon månad eller så efter release. Finns ingen logisk anledning att sälja en ny konsol inom en månad efter man har haft en förbokning i mer än ett år liksom... Lite genomskinligt att man inte var intresserad av produkten från första början.

Visst är det så till del - men det är omöjligt att reglera. Samtidigt har ju alla rätten att sälja saker som är deras egendom - och budgivarna bestämmer vad priset blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Känns snarare väldigt rimligt att de skulle öppna imorgon så de hinner skicka dem under dagen så de kommer fram på torsdag, dvs. releasedagen. Varför vänta en extra dag?

Kan mycket väl vara så som du säger också. Min första tanke när jag såg detta var att dom gör detta istället för att sälja dom i butik på releasedagen så dom säljs på torsdag, men kan mycket väl vara som du säger också.

Hoppas bara att det inte står på deras Instagram imorgon bitti typ att dom öppnar för köp 1 timme senare för då riskerar man att missa det Får hoppas att dom har flera timmars framför hållning iallafall

Permalänk
Medlem

Precis droppat en patch på PS5 meddelar våra amerikanska vänner på reddit. 800mb som ska förbättra system stablility.
Förhoppningsvis gör den något åt de problem folk haft med PS4 transfers och rest mode

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Precis droppat en patch på PS5 meddelar våra amerikanska vänner på reddit. 800mb som ska förbättra system stablility.
Förhoppningsvis gör den något åt de problem folk haft med PS4 transfers och rest mode

Perfekt timing för Europa releasen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni göra? Kör ni överföring från ps4an eller ren installation?

Kommer köra rent och ladda ner det jag vill allteftersom sparfilerna ligger ju i molnet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av N_Micke:

Kommer köra rent och ladda ner det jag vill allteftersom sparfilerna ligger ju i molnet

Ren installation med sparfiler i molnet

Kör alltid ren installation med ny tech!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Går nog fortare att ladda ner igen än kopiera också.

Ska dessutom ställa in så PS4 laddas ner till min nya SSD. Vill inte koppla in disken i en gamal sunkig PS4 Pro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Bäst att alltid köra rent. Det har kommit indikationer på att det bl.a kan ha varit överföringar som gjort att folks konsoler har fått diverse krascher/buggar.

Problemet med "överföringar", rent generellt, är att det är svårt att testa av som utvecklare, då maskiner/data kan vara i helt olika "state" beroende på exakt vad ägaren gjort med den under dess livstid.

Här i Sverige har vi det även generellt rätt bra med uppkopplingshastighet, jag skulle gissa på att min internetuppkoppling är snabbare än vad hårddisken är i PS4:an

Permalänk
Medlem

Chattade med elgigantengamings instagram:

Jag:
Hej!
Ungefär hur många playstation 5 kommer ni sälja som finns på lager? Dvs kunna hämtas upp närmsta veckan. Tänkte så man har ett ungefärligt hum hur stor chans man har innan man hamnar i decemberkön

Elgiganten:
Fortfarande begränsat från Sonys sida så de gäller att vara med

Jag:
Tiderna ni lanserar, kommer även de vara imorgon eller kommer tiderna vara för torsdag?

Elgiganten:
Tiderna kommer imorgon

Jag: Jo, att tiderna visas imorgon förstår jag! Men kommer tiderna ni presenterar vara imorgon också eller kommer ni imorgon släppa vilka tider på torsdag som shoppen är öppen?

Elgiganten:
Hej, du kommer ha tid att förbereda dig Med andra ord kommer vi inte öppna köp-knappen på Onsdag.

Permalänk
Medlem

Ni som skämtar om att "klanen" ska köpa först? Kan säga att det går emot en del. Företags policyn är att anställda inte fick köpa själva.
Otroligt trist för dom som jobbar där. Hade kunnat satt maxgräns för dom med, 1st per anställd istället för att helt bomma igen för dom.
Elgiganten har tex haft detta sedans PS4. Polare där köpte sin på tradera för dubbla priset efter release eftersom hen inte fick köpa på Elis själv. en liten FYI.

Permalänk

Fick min PS5-beställning avbruten inatt av franska Amazon. Skulle fått den 26 November enligt dem, men de citerade att de ej kunde dra pengarna från mitt kort. Jag kontaktade dem angående det och de sade att det ej berodde på det. Därefter skickade de även ett mail till mig.

Following your call, I consulted your account and confirm that the cancellation of your order X has been taken into account.

I am sincerely sorry for this situation, I understand your reaction. You placed the order to receive it.

I would like to inform you that your order was cancelled because it is unavailable and the probable delivery date you were given would not have been respected as well if the order had not been cancelled.

Är otroligt arg just nu över detta, men förstår att många fler kommer råka ut över detta. Känns som en sen vår 2021/ sommar 2021 blir troligast o få konsolen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Dosa o laddstation behandlas nu på Webhallen! Det börjar röra på sig 😍

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Dosa o laddstation behandlas nu på Webhallen! Det börjar röra på sig 😍

Samma för mig med Demons Souls och hörlurarna! Ordern med maskinen står still dock...

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Ni som skämtar om att "klanen" ska köpa först? Kan säga att det går emot en del. Företags policyn är att anställda inte fick köpa själva.
Otroligt trist för dom som jobbar där. Hade kunnat satt maxgräns för dom med, 1st per anställd istället för att helt bomma igen för dom.
Elgiganten har tex haft detta sedans PS4. Polare där köpte sin på tradera för dubbla priset efter release eftersom hen inte fick köpa på Elis själv. en liten FYI.

Fast inget stoppade hen från att beställa från någon av alla andra nätbutiker istället ?
Att hen fick köpa på tradera berodde endast på att hen inte förhandsbokat..

Permalänk
Medlem

Hämtade min XBOX Series X i Webhallen (Mall of Scandinavia) vid öppning på releasedagen, blir att hämta PS5 samma butik vid öppning också är planen, får se hur mycket folk som kommer vara där då, men det beror ju på i vilken butik folk valt att hämta ut produkten.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 2,66 GHz | 12 GB DDR3 CL7 @ 1600MHz | ATI Radeon 4850x2 2GB

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Fick min PS5-beställning avbruten inatt av franska Amazon. Skulle fått den 26 November enligt dem, men de citerade att de ej kunde dra pengarna från mitt kort. Jag kontaktade dem angående det och de sade att det ej berodde på det. Därefter skickade de även ett mail till mig.

Following your call, I consulted your account and confirm that the cancellation of your order X has been taken into account.

I am sincerely sorry for this situation, I understand your reaction. You placed the order to receive it.

I would like to inform you that your order was cancelled because it is unavailable and the probable delivery date you were given would not have been respected as well if the order had not been cancelled.

Är otroligt arg just nu över detta, men förstår att många fler kommer råka ut över detta. Känns som en sen vår 2021/ sommar 2021 blir troligast o få konsolen.

Du kommer att ha en chans till att köpa från alla europeiska Amazon klockan 12.00 på torsdag. Dom droppar "först till kvarn" konsoller då. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Du kommer att ha en chans till att köpa från alla europeiska Amazon klockan 12.00 på torsdag. Dom droppar "först till kvarn" konsoller då. Lycka till.

Vart har du läst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

PS5 teardown.
https://www.4gamer.net/games/990/G999027/20201116053/

De mätte upp APUn till 308 mm2. Med marginal mindre än Series X 360 mm2 APU (som väntat).

Räknar med att X tids nog ska dra nytta av dess mer påkostade hårdvara men så här vid launch så får man säga att Sony fått mer för pengarna.

Mindre yta nu blir ett större hopp till ps5 pro sen också.

Själv är jag lite osäker på om jag ska köpa ps5 nu och det är delvis för att pro kanske kommer om 3år.
Gillade det mer när nya versionen bara var en tystare/mindre maskin med samma prestanda. Tar hellre ps6 om 5-6år t ex än ps5 pro om 3år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Mindre yta nu blir ett större hopp till ps5 pro sen också.

Själv är jag lite osäker på om jag ska köpa ps5 nu och det är delvis för att pro kanske kommer om 3år.
Gillade det mer när nya versionen bara var en tystare/mindre maskin med samma prestanda. Tar hellre ps6 om 5-6år t ex än ps5 pro om 3år.

Hmm där kommer ju ingen ps6 om 5-6 år mer 7-8 år. Men då kan du lika bra vänta på ps7 osv.

Permalänk
Medlem

Blev en till mig med från Webbhallen. Var också ute i juni 2019.
Blir Demon Souls, kluven till spider man då jag inte ansåg att första spider man var så jäkla jättekul. Bra gjort och så men är lite open world trött. Vilket är lustigt då jag sneglar på Valhalla också :/

Permalänk
Medlem

Även min beställning från WH med tillbehör (Pulse3D headsetet och laddstationen) behandlas. Pulse3D headsetet går ju att använda till PS4an iaf så lite nöje kan man ha med den.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ts_1999:

Undra om detta gäller svenska amazon också?

https://twitter.com/geronimo_73/status/1328386288752484353?s=...

Edit: läste kommentera och någon skrev ”does this include Sweden” han svara ”yes”.

Skrivet av Zeroastic:

Vart har du läst det?

Läs ovan

Visa signatur