Nvidia uppdaterar beräkningskortet A100 – får 80 GB HBM2E

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Räcker minnet till för att köra godfall i 4k ?

Godfall är tydligen en extremt dålig port, så jag skulle avvakta om du är intresserad av spelet.
Men ja, det räcker gott och väl från vad jag har sett. Spelet använder inte några 12GB som AMDs marketing team vill få spelare till att tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Godfall är tydligen en extremt dålig port, så jag skulle avvakta om du är intresserad av spelet.
Men ja, det räcker gott och väl från vad jag har sett. Spelet använder inte några 12GB som AMDs marketing team vill få spelare till att tro.

Nya cod går up i 10GB video minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Godfall är tydligen en extremt dålig port, så jag skulle avvakta om du är intresserad av spelet.
Men ja, det räcker gott och väl från vad jag har sett. Spelet använder inte några 12GB som AMDs marketing team vill få spelare till att tro.

Njae. Mest ett skämt från min sida.

Spelet har fått rätt dåliga recensioner :/

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Nya cod går up i 10GB video minne.

Kanske allokerar för 10gb, men det använder knappast det. Speciellt på ett 3080, må hända att det använder 10gb med ett 3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Njae. Mest ett skämt från min sida.

Spelet har fått rätt dåliga recensioner :/

Det var ju lite tråkigt ändå. Hade lite funderingar på att testa om det hade rolig gameplay.
Men Epic games exklusivitet och senare gameplay demos fick mig att tappa intresse rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Kanske allokerar för 10gb, men det använder knappast det. Speciellt på ett 3080, må hända att det använder 10gb med ett 3090.

Det var 10 GB alokerat 9.95 GB använt i screen caps jag såg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det var 10 GB alokerat 9.95 GB använt i screen caps jag såg.

Länka gärna. Så vitt jag vet finns det inget on-screen program som faktiskt visar hur mycket videominne som används. Alla program som MSI AB och GPU-Z visar allokering, inte vad som faktiskt används för tillfället.