Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Hade också tänkt köpa en 77” LG CX men avvaktar tills dom verkligen löst VRR-problemet. Annars blir det näst års generation. Synd för annars verkar CX grymt bra och när jag kikat på den i affär levererar den grym bild.

Permalänk
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Om man refreshar på elgigantens ps5 sida så ser man att de kommer in i lager 25e november.

2:a December nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någon som beställt något spel från Spelbutiken? De skickade Demon's Souls för en vecka sedan men har fortfarande inte dykt upp i lådan.

Aldrig haft problem med dem, snarare tvärtom att det kanske dyker en dag tidigare i brevlådan. Har min PS5 bokning där, får hoppas jag inte har oturen nu

Permalänk
Skrivet av Fozzy:

Aldrig haft problem med dem, snarare tvärtom att det kanske dyker en dag tidigare i brevlådan. Har min PS5 bokning där, får hoppas jag inte har oturen nu

Jo exakt, samma här. Därför jag tycker det är märkligt.

Permalänk
Skrivet av nikwhatsup:

Bokade precis in en semesterdag på fredag så jag kan nöta Demons Souls hela natten. SÅ TAGGAD!!!

Är det värt att köpa Pulse headset också? Kommer antagligen bli en del lir med hörlurar och funderar på om det är värt pengarna ställt mot att köra mina Bose QC35 med sladd till kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naterious:

Detta är helt hugget i sten?

Men förmodligen släpper dom på detta nån vecka eller så efter release kanske?

Läs detta inlägg

https://blog.playstation.com/2020/11/05/playstation-5-launch-...

Permalänk
Medlem

Det blir intressant att se om det kommer finnas produkter i hyllorna till Black Friday. I vissa butiker i USA så har man annonser om Black Friday där PS5 finns.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis ett märkligt men omtyckt samtal från Elgiganten. Dom sa att dom inte kunde garantera att konsollen skulle kunna levereras till den 19e, kan hända att den anländer hos mig Fredag 20e.
Då ville han erbjuda mig en kompensationen i form av antingen en extra DualSense eller spelet Cyberpunk 2077.
Jag valde CP2077 och 2 minuter senare fick jag ett kvitto av EG där det stod Cyberpunk 2077, 0:- och det skickas så jag har de på release 10/12.
Så även om PS5 dröjer till på Fredag så verksr jsg ändå få spelet gratis.

Jag har ändå fått ett kolli id av EG och mail om att konsollen lämnar EG's lager idag med expressleverans.

Mycket schysst av dom må jag säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matteume:

Jag fick precis ett märkligt men omtyckt samtal från Elgiganten. Dom sa att dom inte kunde garantera att konsollen skulle kunna levereras till den 19e, kan hända att den anländer hos mig Fredag 20e.
Då ville han erbjuda mig en kompensationen i form av antingen en extra DualSense eller spelet Cyberpunk 2077.
Jag valde CP2077 och 2 minuter senare fick jag ett kvitto av EG där det stod Cyberpunk 2077, 0:- och det skickas så jag har de på release 10/12.

Jag har ändå fått ett kolli id av EG och mail om att konsollen lämnar EG's lager idag med expressleverans.

Det där är ju helt sjukt grym kundservice!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av Matteume:

Coolt. Har du beställt en med eller utan Skivspelare? Själv har jag inte fått något mail om att min är skickad än.

Edit: Om du valde spelet så lär det ju vara den med skivspelare du köpt *ibland är inte huvudet med*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matteume:

Pic or it didnt happend

Permalänk
Medlem

Låter helt sinnessjukt haha, stämmer det lär de ju få dela ut massvis med gratisgrejer. Har inte fått någon leveransbekräftelse på min express ens så jag är lite skeptisk

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag bad Inet trolla och fick detta till svar

Hej Axel,

Tack för ditt mail!
Du har fått en konsol allokerad till dig som kommer att skickas ut till dig så jag har lagt till dessa produkter på din beställning. Samt skickat ut en ny fraktsedel till dig på mailen så att du kan se denna ändring.

Vänligen,

Carl Lind
Kundservice

☺️

När bokade du?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon mer som beställt ekonomi brev med bring hos Elgiganten? Kommer den komma på torsdag eller blir det nästa vecka?

Permalänk
Medlem

Hur ser era ordrar ut på Webhallen? Någon som fått att de har skickat ordern än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hur ser era ordrar ut på Webhallen? Någon som fått att de har skickat ordern än?

Enheten står som mottagen bara på order. (Ska få till release)

Kontroll o laddstation behandlas.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

När bokade du?

12/6 (digital) 2020.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Enheten står som mottagen bara på order. (Ska få till release)

Kontroll o laddstation behandlas.

Inet har fått iväg laddstation och kontroll men gissar att konsolen skickas imorgon.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Det där är ju helt sjukt grym kundservice!

Ja jag blev väldigt glatt överraskad, så länge inte Bring är långsamma så tror jag ändå att jag kommer få konsolen levererad på Torsdag. Win win för mig så att säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matteume:

Ja jag blev väldigt glatt överraskad, så länge inte Bring är långsamma så tror jag ändå att jag kommer få konsolen levererad på Torsdag. Win win för mig så att säga!

Hade du varit i kontakt med dom före och frågat om leverans?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Bokade precis in en semesterdag på fredag så jag kan nöta Demons Souls hela natten. SÅ TAGGAD!!!

Är det värt att köpa Pulse headset också? Kommer antagligen bli en del lir med hörlurar och funderar på om det är värt pengarna ställt mot att köra mina Bose QC35 med sladd till kontrollen.

Vi är alla olika kräsna när det kommer till ljud. Jag hade utan tvekan bara kört med QC35 i handkontrollen och sparat pengarna / köpt något bra spel istället.

Permalänk
Medlem

Det blir 60 fps läget för min del. 👌

Visa signatur

Min rigg:

Permalänk

Någon som hört något från MediaMarkt senaste dagarna? Fick mail för ett par veckor sedan där det stod att beräknad leverans fortfarande är på release, men varit tyst sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Hade också tänkt köpa en 77” LG CX men avvaktar tills dom verkligen löst VRR-problemet. Annars blir det näst års generation. Synd för annars verkar CX grymt bra och när jag kikat på den i affär levererar den grym bild.

Blir samma här, väntar tills apparaterna testats och barnsjukdomarna är borta.
Är såklart sugen på CX, men får hålla mig tills C11 och BF2021 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

men får hålla mig tills C11 och BF2021 istället.

Ryktas om at den kommer heta C1.

Permalänk
Skrivet av ktd:

Ryktas om at den kommer heta C1.
https://youtu.be/cRrSriQo_Tk

Alltså har man en tv/skärm som klarar 4k/60 så tycker jag att man kommer att klara denna generation i alla fall på PlayStation sidan.
Xbox Series X kommer att komma upp till 120 men kanske med 1080p eller med vissa "små" spel. Det verkar ändå att Sony har som nya standard 60fps och detta är bra nyheter tycker jag, är det dynamisk 4k eller inte ens 4k? fine, ge mig 60 stabila fps så är jag nöjd.
Det visar sig inte att vara en enorm skillnad mellan dynamisk och native...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kivrennac:

Någon som hört något från MediaMarkt senaste dagarna? Fick mail för ett par veckor sedan där det stod att beräknad leverans fortfarande är på release, men varit tyst sedan dess.

Tyst här med. Men tror inte vi kommer få några fler meddelande förrän paketet är skickat/ det går att hämta i butik.

Skrivet av Fearnox:

Blir samma här, väntar tills apparaterna testats och barnsjukdomarna är borta.
Är såklart sugen på CX, men får hålla mig tills C11 och BF2021 istället.

Det är nog lika bra att vänta. Tror inte vi kommer ha några vettiga 120 Hz titlar snart ändå. Tänkte själv uppgradera min monitor till PS5 men utbudet lämnar mycket att önska idag.

Permalänk
Inaktiv

Har hört dessa tankegångar överallt på senast tiden.. "finns inga 120fps spel behöver inte 120hz" nä okej. Det kan jag förstå. Men ni förstår väl att input lag skärs i hälften på 120hz display även om ni bara kör i 60fps? Spelar man spel som är lite tävlingsinriktade är en 120hz panel att föredra framför en 60hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Men ni förstår väl att input lag skärs i hälften på 120hz display även om ni bara kör i 60fps?

Så fungerar det absolut inte. Din skärm kan ha stöd för 1000hz, men om inte din hårdvara klarar av att trycka ut mer än 60, så blir det ingen skillnad alls.