Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Idag är stora Kollid dagen. Lycka till allihopa

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Stöd för 120 hz betyder fuck all om spelet ändå inte klarar av att outputta någorlunda stabila framtimes. Digital Foundrys video där de jämför Devil May Cry 5 på PS5 vs XsX belyser detta i mind expanding detalj (postades tidigare i tråden).

VRR däremot... där har ni årets julklapp. Och det klarar bara de nyare TV-apparaterna.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

GOD MORGON KAMRATER!

Nu står ÄNTLIGEN PS5 som behandlas på webhallen för mig! Vilken resa det varit. Nu börjar jag oroa mig för PostNord istället!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

The day before the day!!!
Men fortfarande inget från EG??
Är det någon som beställt från Eltanten som har fått Kolli?

Får psykbryt snart!!

Permalänk
Medlem

MediaMarkt Tyskland har börjat skicka ut sina PS5:or i alla fall. Jag hoppas att vi också får ta del av glädjen snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

The day before the day!!!
Men fortfarande inget från EG??
Är det någon som beställt från Eltanten som har fått Kolli?

Får psykbryt snart!!

Har läst att folk fått kolli id från Elgiganten igår iaf. Men inget här, tycker det är bra dåligt att de inte skickade igår. Nu får man hoppas man får det på fredag iaf.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Har läst att folk fått kolli id från Elgiganten igår iaf. Men inget här, tycker det är bra dåligt att de inte skickade igår. Nu får man hoppas man får det på fredag iaf.

Elgiganten var fett dålig när det kom till xsx, vissa som valde 3-5 dagar fick den på release medan folk med express fick den dagen efter då dom skickade den på release dagen... hoppas dom fixar det för er iaf

Permalänk
Medlem

Till er som får ps5 till release, glöm inte att lägga ut era bokningsbekräftelser på golvet riktade mot PostNords huvudkontor i Solna och be till postnordsguden Anne-Marie Gardshol

Lyssnar inte husen så här är numret: 0771-33 33 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Hade också tänkt köpa en 77” LG CX men avvaktar tills dom verkligen löst VRR-problemet. Annars blir det näst års generation. Synd för annars verkar CX grymt bra och när jag kikat på den i affär levererar den grym bild.

Såvitt jag vet kom både LG och Nvidia ut med en fix relativt snabbt för dessa problem.

Fungerar felfritt med min cx 48" och rtx 3080.

Hade gärna provat med en ps5 och återrapporterat, men det får någon som fick tag på en konsol göra.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Elgiganten var fett dålig när det kom till xsx, vissa som valde 3-5 dagar fick den på release medan folk med express fick den dagen efter då dom skickade den på release dagen... hoppas dom fixar det för er iaf

Låter sjukt dåligt!
Nu börjar jag ångra att man tog express..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Tycker att dom borde prioritera dem som valt express..
Valde du express?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Tycker att dom borde prioritera dem som valt express..
Valde du express?

Yes, tyvärr. Bring lär ju klanta det här när de väl hämtar upp den från giganten

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Låter sjukt dåligt!
Nu börjar jag ångra att man tog express..

Aaaa... valde 3-5 dagar på pulse 3d och dom skickades 11/11 så att dom var framme 12/11, känns som dom har ett logistik problem, då express paket ska prioriteras så att dom kommer ut snabbt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Såvitt jag vet kom både LG och Nvidia ut med en fix relativt snabbt för dessa problem.

Fungerar felfritt med min cx 48" och rtx 3080.

Det är två olika problem. Det som var med Nvidia var att det blev svart vid 120Hz. Det senare är med vrr och gamma och ett hårdvaruproblem. Ev. kan dom fixa det med olika kurvor vid olika Hz.
Kan vara så att det inte märks jättemycket men ska jag köpa en Tv för ~50k vill jag inte att den ska ha ett fel som ev. inte går att lösa.

Permalänk
Medlem

Reserverad i lager sedan igår hos Komplett. Idag händer det! 🙏

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Yes, tyvärr. Bring lär ju klanta det här när de väl hämtar upp den från giganten

Hjälper ju inte att Elgiganten segar med att packa grejerna heller..

Skrivet av Ts_1999:

Aaaa... valde 3-5 dagar på pulse 3d och dom skickades 11/11 så att dom var framme 12/11, känns som dom har ett logistik problem, då express paket ska prioriteras så att dom kommer ut snabbt...

Hade panik när jag la beställning på PS5:an. Då jag trodde att man va tvungen att ta express för att få den på releasedagen..

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Samma här. Jag trodde inte det skulle vara så stor skillnad. Nu kan jag inte spela shooters i 60Hz. Ändå var jag grymt bra innan, tänk dig nu med 120Hz.

Dessa säljs av Amazon själva. Superbra pris!

Jag tror det kommer vara dynamisk upplösning, högre än 1080p.

Hoppas det!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Det är två olika problem. Det som var med Nvidia var att det blev svart vid 120Hz. Det senare är med vrr och gamma och ett hårdvaruproblem. Ev. kan dom fixa det med olika kurvor vid olika Hz.
Kan vara så att det inte märks jättemycket men ska jag köpa en Tv för ~50k vill jag inte att den ska ha ett fel som ev. inte går att lösa.

Just detta bugg gjorde så jag inte blev lika säker på att köpa LG Oled CX på black friday. Får se hur man gör. Kanske väntar på LG C1 istället men dom är så satans dyra vid release 🤔

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Är det inte så att express endast avser snabbare utgång av varor från lager på lagervaror? Dvs ekonomi eller express spelar ingen roll när saker ska skickas till en release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macki_:

Är det inte så att express endast avser snabbare utgång av varor från lager på lagervaror? Dvs ekonomi eller express spelar ingen roll när saker ska skickas till en release?

Så kanske det är? Tog express på webhallen i alla fall för säkerhetsskull mer då standard står som 1-2 dagar och express 0-1 dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CDON skickade precis kollin till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Just detta bugg gjorde så jag inte blev lika säker på att köpa LG Oled CX på black friday. Får se hur man gör. Kanske väntar på LG C1 istället men dom är så satans dyra vid release 🤔

Fast väntar hellre 6 mån och köper en Tv utan defekt än en med defekt som jag alltid kommer känna, även om jag inte direkt märker av det, inte är 100%. PS5:an kommer jag ha i säkert 7 år och får leva med 4k 60fps utan VRR fram tills dess.

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha gott om lager för Demons Souls iaf. Bokade det igår kväll och nu behandlas den.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Och nu gick PS5an över som skickad från webhallen!

Fortfarande inget kolliID dock...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slog iaf till på ett par Pulse 3D lurar nu när de fanns billigt på amazon.se. 832kr inkl frakt känns prisvärt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu fick jag kolliID också!
På med varenda jävla notis i PostNord appen som finns, nu kör vi!

Visa signatur

Permalänk

Nu trillade det in ett kolliID från Webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Och nu gick PS5an över som skickad från webhallen!

Fortfarande inget kolliID dock...

Skrivet av isbjoern:

Nu fick jag kolliID också!
På med varenda jävla notis i PostNord appen som finns, nu kör vi!

Det är nåt fel på oss 😂 ”tur” man varit sjuk hela veckan, hade inte blivit nåt vettigt gjort på jobb med allt detta uppdaterande.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Min står också som skickad