Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Nu fick jag kolliID också!
På med varenda jävla notis i PostNord appen som finns, nu kör vi!

Samma här
Kommer den imorgon är @webhallen nästan förlåten för den bristande informationen. Är Patrics agerande kring 3000 serien som har räddat upp mitt förtroende för webbis. Varje avd på webbhallen behöver en Patric

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macki_:

Är det inte så att express endast avser snabbare utgång av varor från lager på lagervaror? Dvs ekonomi eller express spelar ingen roll när saker ska skickas till en release?

Inte en aning? kanske stämmer.
Men när man ser att standardleverans är 3-5 dagar och express 1-2 dagar (Elgiganten)
Så vågar iaf inte jag chansa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Det är nåt fel på oss 😂 ”tur” man varit sjuk hela veckan, hade inte blivit nåt vettigt gjort på jobb med allt detta uppdaterande.

Som tur är har jag haft sjukt mycket att göra på jobbet då vi skickade ut en ny VPN som inte var riktig färdigtestad än för hela bolaget, men vi var tvugna nu när Corona slog till igen då den gamla VPNen lätt slog i taket. Så jag har ändå varit distraherad men självklart suttit med en sweclockers flik uppe i webläsaren hela tiden

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Som tur är har jag haft sjukt mycket att göra på jobbet då vi skickade ut en ny VPN som inte var riktig färdigtestad än för hela bolaget, men vi var tvugna nu när Corona slog till igen då den gamla VPNen lätt slog i taket. Så jag har ändå varit distraherad men självklart suttit med en sweclockers flik uppe i webläsaren hela tiden

Ja jag vet inte hur många gånger jag kollat tråden här o på fZ samt uppdaterat Webhallen beställningssida.

Nu ska bara kontrollen och laddstationen hoppa över till skickat så kan jag spamma PostNord appen istället.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, vad lockar er som redan beställt mest till köp?
Jag själv avvaktar till sensommaren/hösten 2021 eller liknande, då de stora exklusiva titlarna förhoppningsvis släppts.

Eller så kanske jag rentav struntar i det, och väntar till Horizon 2 kommer till PC.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Men när man ser att standardleverans är 3-5 dagar och express 1-2 dagar (Elgiganten)

Hade också valt express om det inte vore för att jag hade för bråttom för att byta från "standardalternativet" Får hoppas jag får den imorrn ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Jag själv avvaktar till sensommaren/hösten 2021 eller liknande, då de stora exklusiva titlarna förhoppningsvis släppts.

Eller så kanske jag rentav struntar i det, och väntar till Horizon 2 kommer till PC.

Jag kör bara konsol nu för tiden, så maskinen i signaturen är avsåld. Så för mig är det en no brainer att uppgradera direkt och jag har alltid varit en early adopter av nya prylar, älskar hypen som finns och att man har något helt nytt i näven.

Sen i detta fallet är ju bakåtkompatibiliteten så grym också, kommer t.ex. börja spela Monster Hunter World nu igen när det blir låst vid 60fps, tidigare har det legat runt 30-50fps på PS4 Pro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ja jag vet inte hur många gånger jag kollat tråden här o på fZ samt uppdaterat Webhallen beställningssida.

Nu ska bara kontrollen och laddstationen hoppa över till skickat så kan jag spamma PostNord appen istället.

Får du "Något gick fel" när du försöker spåra ditt sändningsID genom webhallens mail?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

För min egen del så är jag sjukt trött på min jetmotor 😅. Sedan lockar Demon’s Souls något djävulskt samt Destiny 2 next gen uppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

Absolut är det så, personligen skulle jag inte springa ut och köpa en 120Hz TV idag för att spela med ett PS5. Men känner folk att de har råd och vill pressa sina frames så högt som möjligt i de spelen som stödjer det, så ska inte jag hindra någon.

Det skulle jag definitivt göra. LG C9 och CX har i princip allt man kan önska. Ser ingen anledning till att vänta och spela dyra spel på sin gamla avsevärt sämre TV. Känns onödigt. Några funktioner utöver det som de stödjer idag kommer inte PS5 ha nytta av så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Får du "Något gick fel" när du försöker spåra ditt sändningsID genom webhallens mail?

Ja och även postnord appen bråkade o pep om serverfel så det är nog hos posten det spökar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ps5 kolli id HELLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Skrivet av N_Micke:

Ja och även postnord appen bråkade o pep om serverfel så det är nog hos posten det spökar.

Brukar vara så till en början. Sen om någon timma står det att postnord har fått förhandsinformation om en försändelse.
När den sedan är upplockad så kan man börja följa paketet

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

The day before the day!!!
Men fortfarande inget från EG??
Är det någon som beställt från Eltanten som har fått Kolli?

Får psykbryt snart!!

Haha sitter i samma båt, refreshar sidan hela tiden

Skrivet av Teet90:

Låter sjukt dåligt!
Nu börjar jag ångra att man tog express..

Jag lyckades inte välja fraktsätt pga överbelastning så jag fick 3-5 dagar, har varit orolig över detta och hört av mig till deras kundtjänst. Tydligen är det så att med stora releaser spelar de ingen roll vilken frakt du tar, dom kommer skicka alla snabbt så man får till release oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Skrivet av Cellen:

Brukar vara så till en början. Sen om någon timma står det att postnord har fått förhandsinformation om en försändelse.
När den sedan är upplockad så kan man börja följa paketet

Tackar ödmjukast för inputen kamrater!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag kör bara konsol nu för tiden, så maskinen i signaturen är avsåld. Så för mig är det en no brainer att uppgradera direkt och jag har alltid varit en early adopter av nya prylar, älskar hypen som finns och att man har något helt nytt i näven.

Sen i detta fallet är ju bakåtkompatibiliteten så grym också, kommer t.ex. börja spela Monster Hunter World nu igen när det blir låst vid 60fps, tidigare har det legat runt 30-50fps på PS4 Pro.

Håller med om bakåtkompatibiliteten. Det är underbart. Nu har de ingen ursäkt längre, i och med att de nya konsollerna är i stort sett bara är en uppdaterad och mer kraftfull variant av förra generationen. Inga proprietära cellprocessorer och skit.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Ps4 backlog mer performance:)

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin konsol från INET?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Helt objektivt sett så hade jag absolut kunna vänta, men är kul med nytt Finns inga PS5 exklusiva spel jag direkt dör av längtan att spela. Visst, jag bokade Demons Souls men det är mest bara för att ha nånting att spela lite längre. Astros Playroom är jag mer nyfiken på men misstänker att det inte tar så länge innan man gjort allt där.

Men annars typ Miles kan jag spela på PS4, BOCW spelar jag redan på PS4, osv.

Enda giltiga anledningen är väl kanske att min PS4 Pro är fruktansvärt högljudd. Blir väldigt tyst i rummet med PS5.

TLDR: hype

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Någon som fått sin konsol från INET?

Fått SMS i morse att ordern packas

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Håller med om bakåtkompatibiliteten. Det är underbart. Nu har de ingen ursäkt längre, i och med att de nya konsollerna är i stort sett bara är en uppdaterad och mer kraftfull variant av förra generationen. Inga proprietära cellprocessorer och skit.

Ska bli så nice med BC! Har inte haft konsol sedan 2015. Har senaste månaden haft koll på billiga PS4-spel att köpa så börjat ladda upp min närmsta framtid! Spel 1, Burnout Paradise Remaster. Vet inte hur många timmar man satt framför Burnout på PS3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teet90:

Det ända som är surt med Elgiganten är att dom levererar via Bring, fanns iaf bara det alternativet för mig.
Dom är väl inte välkända för snabba leveranser.
Jag bor 15 km utanför Umeå och mitt Pulse 3D från EG har stått i Umeå och väntat på utkörning sen igår kl 08:32, blir det samma sak med PS5 kommer jag fan att gå i taket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macki_:

Hade också valt express om det inte vore för att jag hade för bråttom för att byta från "standardalternativet" Får hoppas jag får den imorrn ändå!

Skrivet av coffar:

Haha sitter i samma båt, refreshar sidan hela tiden

Jag lyckades inte välja fraktsätt pga överbelastning så jag fick 3-5 dagar, har varit orolig över detta och hört av mig till deras kundtjänst. Tydligen är det så att med stora releaser spelar de ingen roll vilken frakt du tar, dom kommer skicka alla snabbt så man får till release oavsett

Kunde inte hålla mig längre.. Ringde Elgiganten för att kolla läget.
Vet inte pm det lugnade nerverna precis.

Frågade dem om hur det går för min order
Svar: Den ska vara under packning och du "borde" få ett sms att den är på väg idag och att du "borde" få den imon..
Puuhh tänkte jag, jag kommer få den!
Sen så sa hon:
Har du inte fått sms/varan imon så får du höra av dig igen.

Doooh!!

Bli galen!

Permalänk

Någon som hört något mer om ordrarna från i fredags på NetonNet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Någon som hört något mer om ordrarna från i fredags på NetonNet?

Inte mer än det mail vi fick angående systemfelet. Enligt supporten kommer vi inte att få en tilldelning till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Inte mer än det mail vi fick angående systemfelet. Enligt supporten kommer vi inte att få en tilldelning till release.

Samtidigt som kundtjänsten inte verkar överens om vad som gäller så vem vet vad som händer egentligen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Fast väntar hellre 6 mån och köper en Tv utan defekt än en med defekt som jag alltid kommer känna, även om jag inte direkt märker av det, inte är 100%. PS5:an kommer jag ha i säkert 7 år och får leva med 4k 60fps utan VRR fram tills dess.

Jo är ju så. Blir nog att skaffa LG C1 istället. Då borde alla HDMI 2.1 och VRR problem blivit fixade!

Skrivet av kokkojambo:

För mig är det 3 anledningar:

1. Sjukt sugen på att testa Miles Morales. Första spelet var riktigt bra så är taggad på uppföljaren!

2. Ps4 Pro låter som ett jetplan så skönt att få en tystare enhet

3. Massor med Ps4 spel kommer spela bättre på Ps5an

Skrivet av lsociety:

Det skulle jag definitivt göra. LG C9 och CX har i princip allt man kan önska. Ser ingen anledning till att vänta och spela dyra spel på sin gamla avsevärt sämre TV. Känns onödigt. Några funktioner utöver det som de stödjer idag kommer inte PS5 ha nytta av så.

Dom har dock tyvärr problem med VRR som ser ut att inte kunna bli fixade med en firmware

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Samtidigt som kundtjänsten inte verkar överens om vad som gäller så vem vet vad som händer egentligen.

Man kan alltid hoppas! Fick du mailet samt tvetydiga supportsamtal?

Permalänk

Någon som hört något om netonnet? Min beställning från den 17e september står fortfarande bara som mottagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Man kan alltid hoppas! Fick du mailet samt tvetydiga supportsamtal?

Jag har inte fått det mailet, och ska enligt supporten få leverans ”om inget oväntat inträffar”

Bokade i fredags.

Fick du det mailet?