Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Hur delar ni med era bibliotek på windows 10-maskiner ut era filer till Kodi? (I mitt fall en osmc vero 4k+)

Det verkar ju helt vansinnigt att man ska behöva aktivera ett 30 år gammalt protokoll (smb v1) för att det ska fungera smidigt? Jag har provat en del med NFS-servrar, fstab, och allt möjligt enligt vad som känns som alla guider på nätet, men tycker inte något fungerar bra.

På tal om gamla protokoll, jag kör med SFTP (SSH File Transfer Protocol) för allt sådant i Kodi, krypterat, routningsbart och väldigt okrångligt när du vill nå saker -även över Internet.

Tyvärr fick utvecklarna av Kodi för sig att ingen ville använda SFTP så de gjorde det från att ha varit en valbar metod, som vilken annan som helst, till att bli en modul som du numera måste leta upp bland virtuella filsystems-kategorin och installera för att få tillgång till.

Annars funkar det fint från vilken Kodi-klient som helst.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fixade precis en Rpi 4 till föräldrarna då plex har börjat krångla för dom... testade att installera kodi 18.9 och tyckte att det var helt ok.. dock så var jag missnöjd över hur man navigerar i kodi.. finns det en skin för att göra kodi mycket likare plex?

edit:

får fan inte iptv att funka heller :(, måste man ha både m3u lista + den andra listan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Fixade precis en Rpi 4 till föräldrarna då plex har börjat krångla för dom... testade att installera kodi 18.9 och tyckte att det var helt ok.. dock så var jag missnöjd över hur man navigerar i kodi.. finns det en skin för att göra kodi mycket likare plex?

edit:

får fan inte iptv att funka heller :(, måste man ha både m3u lista + den andra listan?

Satte dom inte stopp för iptv i Kodi pga påtryckningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Satte dom inte stopp för iptv i Kodi pga påtryckningar?

ingen aning, lyckades dock att få ett par kanaler att funka så var jag som gjorde fel i början..

Permalänk
Medlem

Kodi 19 börjar närma sig Beta: https://kodi.tv/article/kodi-19x-matrix-alpha-3.
Ny LibreELEC uppdatering med div buggfixar: https://libreelec.tv/2020/11/libreelec-leia-9-2-6/

Permalänk
Medlem

Kodi 19 Beta 1 släppt, så nyligen att releasenotes inte går att hitta än.