PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Om man får tro tidigare post ser den ut att vara live. Ska när jag kommer hem från jobb

Ja det var det som fick mig fundersam

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ja det var det som fick mig fundersam

Det är live. Har skrivit en ticket men det har dom inte lyssnat på innan så varför göra det nu. Återkommer inte tpp samt möjlighet att välja map så lägger ja ner pubg.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Det är live. Har skrivit en ticket men det har dom inte lyssnat på innan så varför göra det nu. Återkommer inte tpp samt möjlighet att välja map så lägger ja ner pubg.

TPP tror jag tyvärr du är ensam om att tycka =/
Men map selection hoppas jag de backar på. Det känns puckat. Alternativt om de kan köra kartorna i rullande cykler om de vill få ned köerna.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

TPP tror jag tyvärr du är ensam om att tycka =/
Men map selection hoppas jag de backar på. Det känns puckat. Alternativt om de kan köra kartorna i rullande cykler om de vill få ned köerna.

Är som sagt medveten om att jag tillhör en liten skara men känns ändå som att man borde ha ett val. Sure, fpp kan ja kaaanske övergå till i duo då ja kan lalla runt tpp i solo. Att dom tog bort valmöjligheten för maps stör mej ännu mer. Ja e väl en tråkig jävel men verkligen avskyr alla maps förutom Erangel. Kollade precis å ja ligger på 2560h speltid, säg att max 100 av dom är på andra maps...

Edit: Av 12-15 startade matcher idag så har ja fått 1 Erangel, 1 Vikendi å resten Miramar. Mira ihop med Sanhok ger mej kvälvningar.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Miramar-Vikendi-Vikendi-Sanhok-Sanhok-Karakin-Karakin-Vikendi, sen äntligen Erangel. 8 gånger fick jag hoppa ur lobbyn och söka på nytt innan jag kom till den banan jag vill spela. Sen spelar man en runda och så är man tillbaks i karusellen igen. Vilken jävla shit show! Och fortfarande finns de där förbannade bottarna kvar

Nä det får nog bli något annat spel för min del nu... men vilket då? Finns det ens något som liknar PUBG? Jag menar, alla andra BR är ju super action (Apex, CoD mfl), jag vill ha mer taktiskt och slow paced som ger det där adrenalinpåslaget i slutcirklarna

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Miramar-Vikendi-Vikendi-Sanhok-Sanhok-Karakin-Karakin-Vikendi, sen äntligen Erangel. 8 gånger fick jag hoppa ur lobbyn och söka på nytt innan jag kom till den banan jag vill spela. Sen spelar man en runda och så är man tillbaks i karusellen igen. Vilken jävla shit show! Och fortfarande finns de där förbannade bottarna kvar

Nä det får nog bli något annat spel för min del nu... men vilket då? Finns det ens något som liknar PUBG? Jag menar, alla andra BR är ju super action (Apex, CoD mfl), jag vill ha mer taktiskt och slow paced som ger det där adrenalinpåslaget i slutcirklarna

Det är ju det roliga, att de tror att det hjälper kön när alla bara hoppar ut när de är missnöjda med mapen.

Tog aldrig mer än 2 min att hitta kö i duo senaste tiden jag spelat, förstår inte vad de håller på med.

MINIMUM är ju Big och Small battle royal.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Det är ju det roliga, att de tror att det hjälper kön när alla bara hoppar ut när de är missnöjda med mapen.

Tog aldrig mer än 2 min att hitta kö i duo senaste tiden jag spelat, förstår inte vad de håller på med.

MINIMUM är ju Big och Small battle royal.

Ja, jag hade varit ok med en kö med alla "riktiga" maps iaf, men att Karakin är med är inte bra, det är ju ett helt annat spelsätt på den.

Men annars, bäst hade varit en med Miramar-Erangel, en med Sanhok-Vikendi, och sen en med dom andra 2. Eller bara tagit bort Karakin så länge Paramo är med...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Verkar som många är missnöjda med nya patchen. Gjorde nyss en servey å mycket handlade om nerfen av Beryl å SLR. Själv la ja ju till mitt gnäll sen tidigare i tråden.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Verkar som många är missnöjda med nya patchen. Gjorde nyss en servey å mycket handlade om nerfen av Beryl å SLR. Själv la ja ju till mitt gnäll sen tidigare i tråden.

Har själv inga problem med nerf av Beryl och SLR. Framförallt Beryl var lite väl op kan jag tycka. MEN de förändringarna är ju irrelevanta om man inte ens kan spela de kartor och spellägen man vill och därför lägger ner spelet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna skjuta med pistol nu från förarsätet efter denna patch?
Får inte det att funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Skulle man inte kunna skjuta med pistol nu från förarsätet efter denna patch?
Får inte det att funka...

Tror WackyJacky sade att de gjort fel och att det endast fungerade om man hade aim/ADS på samma keybind?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Tror WackyJacky sade att de gjort fel och att det endast fungerade om man hade aim/ADS på samma keybind?

Jaha... använder aldrig ens aim... bara ads...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Tror WackyJacky sade att de gjort fel och att det endast fungerade om man hade aim/ADS på samma keybind?

Korrekt. Man kan ju inte förvänta sig rimlighet från det där företaget alltså xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Det är fixat, funkar med aim-knappen.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fasen, har ju inte ens aim knappen bindat... tog bort den från höger musknapp, iom går mycket fortare mee ADS utan den där :/

Permalänk
Medlem

Som den 1%are jag är så jublar jag över att tpp duo är tillbaka. Körde FPP nån vecka men gav upp å körde solo resten, om än i mindre omfattning. Det är väl inte det faktum att jag faktiskt suger i FPP som främst gör att ja inte gillar det utan mer att ja upplevde ett högre tempo. Kändes mer som en random fps-shooter med mindre taktik.

Antar att map selection inte kommer tillbaka men man kan ju kanske hoppas på 2 alternativ iaf. Ett Erangel/Mira å ett Sanhok/Vikendi/Karakin. Givetvis tycker ja detta då ja själv till 99% spelar Erangel.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Som den 1%are jag är så jublar jag över att tpp duo är tillbaka. Körde FPP nån vecka men gav upp å körde solo resten, om än i mindre omfattning. Det är väl inte det faktum att jag faktiskt suger i FPP som främst gör att ja inte gillar det utan mer att ja upplevde ett högre tempo. Kändes mer som en random fps-shooter med mindre taktik.

Antar att map selection inte kommer tillbaka men man kan ju kanske hoppas på 2 alternativ iaf. Ett Erangel/Mira å ett Sanhok/Vikendi/Karakin. Givetvis tycker ja detta då ja själv till 99% spelar Erangel.

Känns som de flesta gillar Erangel, så tycker gott de kan ha att man faktiskt får välja den.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Känns som de flesta gillar Erangel, så tycker gott de kan ha att man faktiskt får välja den.

Alla jag spelar med, gillar dom mindre maparna, inkl jag, vill ha mer ös, snabba omgångar... kan ju gå 20 min innan man stöter på patrull på erangel, tråååååkigt
Sen ofta i slutet kan det va så jäääkla öppet, då vinner ju oftast den som får ringen med sig, och dom andra får kuta mot dom... på dom mindre mapsen är det mer kuperat, så man kan tackla det bättre med ringen mot sig tycker jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Alla jag spelar med, gillar dom mindre maparna, inkl jag, vill ha mer ös, snabba omgångar... kan ju gå 20 min innan man stöter på patrull på erangel, tråååååkigt
Sen ofta i slutet kan det va så jäääkla öppet, då vinner ju oftast den som får ringen med sig, och dom andra får kuta mot dom... på dom mindre mapsen är det mer kuperat, så man kan tackla det bättre med ringen mot sig tycker jag

Får man ringen med sig tycker jag nästan att man autovinner, iaf om man har någorlunda bra aim

Men jag hatar Miramar av just den anledningen du skriver med terräng, där blir man f*cked så ofta alltså, springa helt öppet med ett träd och en sten att dela på. Tycker inte erangel har det problemet, förutom när det blir fält-cirklar ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Alla jag spelar med, gillar dom mindre maparna, inkl jag, vill ha mer ös, snabba omgångar... kan ju gå 20 min innan man stöter på patrull på erangel, tråååååkigt
Sen ofta i slutet kan det va så jäääkla öppet, då vinner ju oftast den som får ringen med sig, och dom andra får kuta mot dom... på dom mindre mapsen är det mer kuperat, så man kan tackla det bättre med ringen mot sig tycker jag

Men hoppar du Puchinki, apps, Roshok på Erangel eller Pecado, Los Leones mm på Mira, beroende på plane såklart, så får man ofta strider rätt snabbt på de stora, man får inte hoppa Zarki tex

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Alla jag spelar med, gillar dom mindre maparna, inkl jag, vill ha mer ös, snabba omgångar... kan ju gå 20 min innan man stöter på patrull på erangel, tråååååkigt
Sen ofta i slutet kan det va så jäääkla öppet, då vinner ju oftast den som får ringen med sig, och dom andra får kuta mot dom... på dom mindre mapsen är det mer kuperat, så man kan tackla det bättre med ringen mot sig tycker jag

Just därför borde man få välja. Det är ju helt olika spel beroende på vilken bana det blir. Jag lämnar varenda lobby som är liten karta, jag vill ha Erangel-känslan, men ibland får man ju typ Karakin och Vikendi sju gånger i rad, då nöjer jag mig om jag får Miramar efter det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Miramar-Vikendi-Vikendi-Sanhok-Sanhok-Karakin-Karakin-Vikendi, sen äntligen Erangel. 8 gånger fick jag hoppa ur lobbyn och söka på nytt innan jag kom till den banan jag vill spela. Sen spelar man en runda och så är man tillbaks i karusellen igen. Vilken jävla shit show! Och fortfarande finns de där förbannade bottarna kvar

Nä det får nog bli något annat spel för min del nu... men vilket då? Finns det ens något som liknar PUBG? Jag menar, alla andra BR är ju super action (Apex, CoD mfl), jag vill ha mer taktiskt och slow paced som ger det där adrenalinpåslaget i slutcirklarna

Kollat på Ring Of Elysium?
Grand Adventure som går att lira mån-fred är roligare än deras nya map.
https://store.steampowered.com/app/755790/Ring_of_Elysium/

Permalänk
Medlem

Någon som kört nya stadsbanan? Tyckte den sög i början, men nu gillar jag den mer & mer. Någon som vet varför dom tog bort vulkanbanan? Hade varit perfekt att varva dessa.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upf:

Någon som kört nya stadsbanan? Tyckte den sög i början, men nu gillar jag den mer & mer. Någon som vet varför dom tog bort vulkanbanan? Hade varit perfekt att varva dessa.

De är season-maps. Så när stadsmapen kom så tog de bort vulkanen. Nästa säsong kommer de ta bort Haven och ha en ny.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att PUBG konstant kraschar? Lirar inte så mycket längre men är kul att dra något lir ibland. När jag spelade mer frekvent för något år sedan hade jag aldrig några problem med krascher, nu är det ospelbart.

Kan få 3 krascher på game. Spelet kraschar till och med i menyerna.
Känns som att det kom efter någon patch i höstas.

Sitter på samma hårdvara som tidigare och inga övriga förändringar mer än Windows 10 uppdateringen 20H2.
Har gjort stabilitetstest på systemet, installerat om PUBG, kört DDU och installerat drivers igen osv osv. Inget hjälper.

Tar tacksamt emot tips.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag och några polare kör en del, och det är krashfritt för oss atm. Dock en som hade problem med sin oc på grafikkortet, och fick crash to desktop utan felmeddelande. Kanske värt att prova klocka ner grafikkortet och se om det blir stabilare?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Inga problem här heller funkar klockrent

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Mitt blåskärmar mer eller mindre alltid när jag kör duo eller squads men funkar utmärkt när jag kör själv. Felet är alltid samma, navigio.sys som tydligen är en fil som har med battleeye att göra. Min polare har inga som helst problem. Felet kom med Paramo uppdateringen. Tidigare trodde jag att det hade med en windows-uppdatering att göra och efter avinstallation av den funkade det bra ett tag men nu är det tillbaka. Surt som fan. Det är rätt många som har samma problem.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Verkar som många är missnöjda med nya patchen.

PUBG spelare är generellt missnöjda med alla patcher, vi är konservativa. -)

Permalänk
Medlem

Hur är situationen nu för tiden i PUBG, finns det något system för matchning av spelare, så man möter ungefär lika dåliga/bra motståndare? Spelade lite i början och gillade konceptet. Gissar att det finns gott om spelare med många hundratals (ibland fyrsiffrigt) med spelade timmar, så känns motigt att hoppa in igen om det är helt utan matchning.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0