Cyberpunk 2077 demonstreras på Xbox One X och Series X

Permalänk
Medlem

Helt ärligt. Jag ser fan ingen skillnad på spelen mellan One x och series x. Eller så har det inte kommit ett spel som visar skillnaden på enorma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Helt ärligt. Jag ser fan ingen skillnad på spelen mellan One x och series x. Eller så har det inte kommit ett spel som visar skillnaden på enorma sätt.

Det är för att det är samma spel. Finns ingen enkom series x eller ps5 version.
Det är ps4, Xbox One och PC.
Dom nya konsolerna är bakåtkompatibla så det är ytterst små förbättringar.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Helt ärligt. Jag ser fan ingen skillnad på spelen mellan One x och series x. Eller så har det inte kommit ett spel som visar skillnaden på enorma sätt.

Hon säger ju att de ska släppa tillägg med enchancement för de nya konsollerna senare.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Hmm, hon säger på slutet att det kommer en "next gen upgrade" senare. Undrar om det skulle vara bredare implementation av raytracing, om det nu ens kommer finnas något med från start?

Tittade inte supernoga men jag tyckte inte jag såg något uppenbart "strålspårat". T.ex. ser det bara ut att vara screenspace reflections på bilen, på reflektiva ytor som glansigt golv osv.

Nej, det här är konsolversionen.
PC versionen är hur next gen kommer att se ut, även om den också kommer att tonas ned för konsollerna eftersom de inte klarar av att köra ray tracing i lika hög upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Helt ärligt. Jag ser fan ingen skillnad på spelen mellan One x och series x. Eller så har det inte kommit ett spel som visar skillnaden på enorma sätt.

Kommer att komma en patch nästa år för Series X och PS5. Just nu är det samma version för alla plattformar, som @Molotov skriver.

Däremot om du tänker på andra spel så finns det absolut spel som visar skillnaden, det är mest tydligt om du lirar på en 4K-TV. Där hänger ju inte One X med alls och Series X styrka framhävs oerhört tydligt! Men titta på en komprimerad 1080p video på Youtube är inte rätt sätt att dömma grafikskillnaderna på, rent krasst. Du handikappar ju Series X rejält.
Men största skillnaden jag själv upplever är laddtider, det är som natt och dag

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Ser för jävligt ut tyvärr. Ett cyberpunk-spel utan människor?? Det är ju helt tomt! Striderna och bilkörning ser väldigt stela ut dessutom. Tragiskt!

Mindre människor på gatorna för att spara in prestanda är nog något som man får förvänta sig på konsolerna.

Permalänk
Medlem

Att detta spel ska släppas den 10 december har jag svårt att tro. (Kanske menar de 10 dec 2021?)
Kan man inte visa upp ett rejält polerat gameplay i mer än 3-4 min så tror jag detta spel är långt ifrån färdigt..

Tyckte denna demo var pinsamt dålig och spelet ser ju inte ens halvfärdigt ut.. fick nästan gamla dreamcast vibbar av känslan i staden de körde i. Absolut inte geafikmässigt men på nått sätt påklistrat och förutbestämt. (Dock hade de ju en disclaimer att det var "edited fotage"?)

foliehatten på, men! känns som att det fanns en anledning till att de körde så försiktigt med bilen m.m

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamok:

foliehatten på, men! känns som att det fanns en anledning till att de körde så försiktigt med bilen m.m

Kändes extremt fishy. Kändes lite som "förvänta er _INTE_ att detta är GTA eller ens i närheten.".

I övrigt så märkte jag först inte att det swappades mellan xbox one och series x, men om man går tillbaka så ser belysningen på xbox one x betydligt gråare ut. Men svårt att jämföra då scenerna skiljer sig så.

Permalänk
Medlem

Jämfört med likartade spel i samma genre, såsom The Outer Worlds, så krossar CP2077 allt motstånd. Det går så klart inte jämföra ett RPG med GTA eller en renodlad FPS-shooter.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Jämfört med likartade spel i samma genre, såsom The Outer Worlds, så krossar CP2077 allt motstånd. Det går så klart inte jämföra ett RPG med GTA eller en renodlad FPS-shooter.

Krossar det på vilket sätt?
Är väl svårt att veta hur spelet är innan det har släppts?

Permalänk
Medlem

Det är mycket hate av Cyberpunk 2077 och då har det inte ens släppts än. På ett vis är det bra att inte har för höga förväntningar men det börjar bli löjligt, bara vänta o se hur det blir.

För min del så har merparten av de spel jag fått mest nöja av haft klart svagare grafisk appearance än Cyberpunkt 2077. Om det inte blir totalt sågat av de som faktiskt testat det vid release så är det ett givet köp och det är egentligen främst baserat på CD Project track record.

Glöm inte, man måste inte gilla alla spel, det finns alltid alternativ.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Jimmy:

Det är mycket hate av Cyberpunk 2077 och då har det inte ens släppts än. På ett vis är det bra att inte har för höga förväntningar men det börjar bli löjligt, bara vänta o se hur det blir.

För min del så har merparten av de spel jag fått mest nöja av haft klart svagare grafisk appearance än Cyberpunkt 2077. Om det inte blir totalt sågat av de som faktiskt testat det vid release så är det ett givet köp och det är egentligen främst baserat på CD Project track record.

Glöm inte, man måste inte gilla alla spel, det finns alltid alternativ.

Mmm, väldigt många gillar ju The Elder Scrolls-spelen, och ingen del i serien kan anklagas för att vara tekniskt fulländad. Snygga vid introduktionen, absolut, men också fyllda med diverse visuella och tekniska skavanker. De är bra för att världen är intressant och engagerande att utforska, och jag hoppas att detsamma ska gälla Cyberpunk 2077 oavsett vilken hårdvara man kör spelet på.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Mmm, väldigt många gillar ju The Elder Scrolls-spelen, och ingen del i serien kan anklagas för att vara tekniskt fulländad. Snygga vid introduktionen, absolut, men också fyllda med diverse visuella och tekniska skavanker. De är bra för att världen är intressant och engagerande att utforska, och jag hoppas att detsamma ska gälla Cyberpunk 2077 oavsett vilken hårdvara man kör spelet på.

Precis, den grafiska delen är inte det viktiga i ett bra RPG spel även om jag visst kan hålla med om att det är trevligt med schyssta visuella effekter.
Det är ju därför många äldre bra RPG spel håller sig än idag och nästintill är tidlösa till skillnad från äldre spel av andra genrer.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av kozmos:

Precis, den grafiska delen är inte det viktiga i ett bra RPG spel även om jag visst kan hålla med om att det är trevligt med schyssta visuella effekter.
Det är ju därför många äldre bra RPG spel håller sig än idag och nästintill är tidlösa till skillnad från äldre spel av andra genrer.

Absolut, jag vill inte heller att Cyberpunk 2077 ska se ut som en påse spik, men det behöver inte omdefiniera konceptet bra grafik för att jag ska vara nöjd. En engagerande och underhållande spelvärld kombinerat med schysst grafik är vad jag förväntar mig, och det sistnämnda ser de ut att leverera oavsett plattform. PC ger mer ögongodis än konsolerna, men spelupplevelsen är densamma och det är den jag är ute efter primärt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag har vart extremt hypead på det här spelet i flera år, men asså.
Nja. Det ser inte väldigt kul ut tyvärr.

Är det bara jag som tycker karaktärerna ser ut att vara stelopererade?

Men snyggt är det , verkligen!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd

Rätt sugen faktiskt. Jag älskar "cyberpunk"-genren när det gäller böcker och i viss mån filmer och brukar gilla öppna spel även om jag inte har fastnat för Witcher då det inte riktigt är min genre (fantasy alltså). RPS kallar ju CDPRs spel för Eurojank, då de inte är riktigt tekniskt superstabila, imponerande men lite janky helt enkelt, men det är helt ok för mig.

Skrivet av car2ns:

Kommer att komma en patch nästa år för Series X och PS5. Just nu är det samma version för alla plattformar, som @Molotov skriver.

Däremot om du tänker på andra spel så finns det absolut spel som visar skillnaden, det är mest tydligt om du lirar på en 4K-TV. Där hänger ju inte One X med alls och Series X styrka framhävs oerhört tydligt! Men titta på en komprimerad 1080p video på Youtube är inte rätt sätt att dömma grafikskillnaderna på, rent krasst. Du handikappar ju Series X rejält.
Men största skillnaden jag själv upplever är laddtider, det är som natt och dag

Jo laddtiderna är en sjuk förbättring, tillsammans med quick start har det nog gjort att jag får dubbelt så mycket speltid.

Men jag som gick från en One S till Series X ser rätt stora skillnader i de flesta spel rent grafiskt. Men det finns ju inga spel som faktiskt är utvecklade för de nya konsolerna än, så det kommer ju bara bli bättre.

Skrivet av sandos:

Kändes extremt fishy. Kändes lite som "förvänta er _INTE_ att detta är GTA eller ens i närheten.".

I övrigt så märkte jag först inte att det swappades mellan xbox one och series x, men om man går tillbaka så ser belysningen på xbox one x betydligt gråare ut. Men svårt att jämföra då scenerna skiljer sig så.

Många verkar ha problem med att visa HDR-spel på youtube eller till och med skärmbilder, de blir gråare bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Blir mer och mer osäker på det här spelet ju längre det går alltså. Alla förhoppningar om att det ska vara det bästa sen Mass Effect 2 är nästan dödade, mest för att ju mer jag ser ju mer känns det som Borderlands meets GTA meets Deus Ex, men jag vill ha Mass Effect meets Deus Ex. Combat:en verkar för "gamey" alltså man kan ta för mycket stryk och fienden lika så (ME hade iaf hyffs att ha förklaring in game i form av personliga sköldar), dmg numbers tycker jag inte alls passar i ett RPG. Hela open world grejen är ju såklart grym men det känns mer som GTA där det blir huvudpersonen, där staden är det man ska älska inte storyn, inte karaktärerna. Ser också ut som GTA i form av feature > polish, jag tycker mer om Mass Effect som också i stort är open world (förvisso inte 2:an men Andromeda t.ex.), eller Deus Ex, men där mängden features är begränsat och krutet lagt på att göra de som finns så bra som möjligt. Deus Ex bitarna gillar jag, de verkar fångat Cyberpunk bra, stundtals lite för mycket spektakel men har hittills inte sett något som får mig att tro att de gått helt överstyr men Borderlands tendenser finns där t.ex. karaktären vid 8:05, mer spektakel än substans. Vill inte ha humor som centralt tema men det verkar vi slippa. Dock ser combat:en ut som Borderlands där jag hade velat ha Deus Ex eller ME, men det är nog minst viktigt i sammanhanget.

Är orolig helt enkelt!

Vem tusan påstår att Mass Effect 2 var bra? Att dumma ner grejer kan aldrig vara bra och gör ej ett spel till ett mästerverk eller ger höga poäng

Permalänk
Skrivet av Nekrol:

Nej, det här är konsolversionen.
PC versionen är hur next gen kommer att se ut, även om den också kommer att tonas ned för konsollerna eftersom de inte klarar av att köra ray tracing i lika hög upplösning.

Jag hade ändå förväntat mig att det skulle finnas någon raytracing implementerad för Series X och PS5, men men det bekommer inte mig då jag ändå kommer spela det på PC.

Permalänk
Medlem

Istället för att hänga på låset på releasedagen, och bli besviken gång efter gång efter förseningar, så har jag nu bestämt mig att faktiskt vänta med att köpa spelet tills dess att recensioner har kommit ut.
Blir bara mer och mer avtaggad ju mer gameplay och teasers dem släpper om detta "opolerade" spel om jag får säga det själv.

Snacka om att hajpen dog. Tack men nej tack.

Permalänk

Jag tycker det ser skoj ut, ska bli mitt första first person jag spelar sedan HL2, är en 3:e persons fanboy och hatar det faktum att det känns som att man inte kan se bakom sig

Kommer spela på PC, grabben (om han får) kommer köra på Xbox

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Tycker det ser asgrymt ut.
Enda farhågan är som vanligt att menyer osv är konsolspelsanpassade. Det brukar driva mig till vanvett när jag spelar på PC och tvingas in i menyer som är gjorda för handkontroller. (Och tredjepersonsvy förstås. Bara det i sig är skäl att skippa spel)

Permalänk
Medlem

Hm... jag vet inte riktigt. Jag väntar på recensioner utan tvekan. Jag tycker det ser lite fattigt ut, vilket troligen beror på de daterade konsolerna. Jaguaren har gjort sitt liksom. Detta borde ha utvecklats mot PS5 & PC (för att skippa Xbox Series S-skräpet).

Sen ser man ju det gamla vanliga i tråden... apologeterna som hävdar att detta är jaguar-versionen och att PC-versionen minsann kommer ha mer trafik & npc:s. Nåja... det tror jag på först när jag ser det efter release.

Men å andra sidan, snubben på Skill-up är ju rätt bra:

https://www.youtube.com/watch?v=CeNA4SKoftY

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av g146:

Vem tusan påstår att Mass Effect 2 var bra? Att dumma ner grejer kan aldrig vara bra och gör ej ett spel till ett mästerverk eller ger höga poäng

Oj oj, nu är vi off topic! Men jag kan sälla mig till skaran som tycker Mass Effect 2 va fantastiskt rent ut sagt.
Jag skulle snarare peka ut dig som "vem tusan påstår att Mass Effect 2 inte var bra?", för du är rätt ensam där.
Om du tycker 2:an dummade ner saker jämfört med 1:an så får du gärna peka ut vad. Den stora skillnaden jag minns är att 1:an hade mycket mer klumpiga kontroller.

3:an va också bra med undantag för slutet och hur det fick mig att känna att mina val längsmed vägen inte spelade någon roll.

Det jag minns att jag gillade bättre med 1:an va storyn, rent upplevelsemässigt så va det spännande att upptäcka vad det egentligen va för något kosmiskt hemskt som pågick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Jag hade ändå förväntat mig att det skulle finnas någon raytracing implementerad för Series X och PS5, men men det bekommer inte mig då jag ändå kommer spela det på PC.

Som flera andra och till och med tjejen i videon nämnde. Next gen konsoller får en gratis visuell update nästa år. Tills dess får de bara vanliga konsolversionen med bättre framerate och upplösning.

Permalänk
Skrivet av Nekrol:

Som flera andra och till och med tjejen i videon nämnde. Next gen konsoller får en gratis visuell update nästa år. Tills dess får de bara vanliga konsolversionen med bättre framerate och upplösning.

Ja exakt det är precis det jag pratar om, att hon sa så vilket förvånade mig lite.

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Jag har vart extremt hypead på det här spelet i flera år, men asså.
Nja. Det ser inte väldigt kul ut tyvärr.

Är det bara jag som tycker karaktärerna ser ut att vara stelopererade?

Haha! Jag reagerade på det med. Standard baked NPC animations och döda ansikten. Keanu Reeves ansikte ser ut som det är gjutet i hårt gummi. Tråkigt. Hoppades på lite mer livliga ansikten och att deras ögon faktiskt följer spelaren, så det här var en besvikelse. De påkostade scenerna ser bra ut men om resten av spelet ser ut som ovan tappar man ju inlevelsen.

Jag tror Night City Wire har dödat hypen och mystiken för spelet. Alldeles för mycket prat och spelklipp. Det har börjat likna Star Citizen.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket negativt i tråden, varför hatar ni det redan? Tycker inte något de visat tyder på att spelet skulle vara skitdåligt i nivå med floppar som FO76, Anthem etc.

Grafiken ser okej ut, kommer förmodligen vara ännu bättre på PC. I vilket fall så är det enligt mig story, worldbuilding, karaktärer etc och gameplay relaterat till det som är CDPRs starka sida så tror inte det kommer bli besvikelse där. Är 99% säker på att det är ett kul spel sen om det är bästa någonsin återstår att se

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Jag känner att det aldrig gav mig någon Bladerunner känsla som jag nog förväntade mig visuellt. Fortfarande nyfiken och det lär bli ett bra spel jag vill spela. Men kanske inte det jag förväntade mig. WItcher 3 var en total överaskning till stor del på grund av berättandet och det lär vara lika starkt här.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Ja exakt det är precis det jag pratar om, att hon sa så vilket förvånade mig lite.

Fast de har ju sagt det sen Next gen konsollerna kom på tal första gången. Det är inte direkt något som borde förvåna någon.
Men såg en jämförelse någonstans, Series X får en del visuella fördelar som vanliga boxen saknar, saker som reflektioner och antagligen partiklar. Så om One X versionen motsvarar PC versionen på low settings kanske Series X kör high settings.

Permalänk

@Nekrol
Jag har inte följt alla nyheter om Cyberpunk så om de uttryckligen sagt att de inte skulle ha någon implementation av raytracing för de nya konsollerna förrän någon viss tid efter launch så har jag missat det. Andra titlar som senaste Spiderman har ju ett läge för raytracing i form av reflektioner implementerat, jag hade liknande förväntningar för Cyberpunk. Så om du menar att det inte skulle vara raytracing alls "sedan Series X och PS5 kom på tal första gången" öht så stämmer inte det iaf, men om de redan i början när de pratade om konsollerna sagt att just specifikt Cyberpunk inte skulle ha det, ja då har jag helt enkelt missat det.

Det är definitivt något som kan direkt förvåna någon, alla har inte följt varenda meddelande om Cyberpunk eller PS5/Series X/S