RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Observera att vissa kort inte ens finns i lager så det kan vara därför du inte har det.

5177 grön plup på inet

Permalänk
Skrivet av Grane:

Verkar fortfarande gå att köpa PowerColor Radeon RX 6800 16GB på inet

Jag avbokade precis mitt 6800 på Webhallen också, missade att det inte var XT när allt skulle gå snabbt

Permalänk
Medlem

FICK ETT BILLIGT
XFX Geforce 6800 XT - Grafikadapter - GF 6800XT - AGP 8x - 128 MB DDR - DVI - TV-utgång https://www.amazon.se/dp/B000BTAGFO/ref=cm_sw_r_cp_api_fabc_r...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

FICK ETT BILLIGT
XFX Geforce 6800 XT - Grafikadapter - GF 6800XT - AGP 8x - 128 MB DDR - DVI - TV-utgång https://www.amazon.se/dp/B000BTAGFO/ref=cm_sw_r_cp_api_fabc_r...

Snygg låda!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har 5st kort på väg in just nu som ska landa imorgon

de som har tilldelning av dessa är ***9136-9145

Så du står väldigt bra till ifall jag får kort från annat håll!

/Patrik

Någon ETA på när nästa leverans av Msi 6800 XT korten kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

FICK ETT BILLIGT

Hoppas du har AGP-Slot på moderkortet bara

Permalänk
Medlem

Lyckades själv få över 28 000 kr reserverat av inet på mitt kreditkort. Ordrarna är dock gula på inet med okänt leveransdatum, hur man nu ska tolka det? ( tanken var ju inte att köpa gpus för 28tkr,men fick felmeddelande när jag betalade så jag prövade flera gånger)

Visa signatur

We Ride Togheter
We Die Togheter
Bad Boys For Life

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

FICK ETT BILLIGT

rätt gammlat kort med AGP

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

5503 - yellow

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

FICK ETT BILLIGT

GRATTIS ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av forumtroll1:

@webhallen ???? Känns som att det är kanske en aning relevant information att flagga med innan releasen?

Där har vi varför min order inte finns i systemet. Men ja, då kan man ju stryka webhallens förtroende för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Där har vi varför min order inte finns i systemet. Men ja, då kan man ju stryka webhallens förtroende för tillfället.

Verkligen.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 9800X3D || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Arctic Liquid 3 || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Vengeance CL28|| Gigabyte Eagle B850 || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Razer Blackshark V2 || Wooting 80 HE || WLMouse Beast X ||

Permalänk
Medlem

Jag var snabb som satan denna gången på webhallen, men ser inte ens ordern på Webhallen. :/

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Jag var snabb som satan denna gången på webhallen, men ser inte ens ordern på Webhallen. :/

Du betalade med klarna va?

Visa signatur

AMD RYZEN 7 9800X3D || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Arctic Liquid 3 || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Vengeance CL28|| Gigabyte Eagle B850 || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Razer Blackshark V2 || Wooting 80 HE || WLMouse Beast X ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zigzag:

Jag pratade med Inets chatt och de sade att klockan 16.00 kommer de bestämma vilka som får korten, du ser att du fått ditt kort om statusen på ordern blir grön, blir den röd får du inget kort :'(

Fortfarande gult

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av forumtroll1:

Du betalade med klarna va?

Stämmer

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osborne:

Lyckades själv få över 28 000 kr reserverat av inet på mitt kreditkort. Ordrarna är dock gula på inet med okänt leveransdatum, hur man nu ska tolka det? ( tanken var ju inte att köpa gpus för 28tkr,men fick felmeddelande när jag betalade så jag prövade flera gånger)

"På grund av oerhört dålig tillgång i kombination med extremt hög efterfrågan kommer vi inte att redovisa aktuellt lagersaldo vid release där den vanliga lager-saldo-platsen finns på produktsidan.

Vi gör detta för att undvika att visa ett missvisande lagersaldo, vilket har skett vid några stora lanseringar nyligen. Våra system har då inte hunnit uppdatera i samma takt som beställnigar lagts och ni har då sett grön lagerstatus på produkter som redan varit fullbokade.

Därav så kommer lagersaldot för samtliga Radeon 6800-serien att visas som "Okänt leveransdatum" både på produktsidan samt under din orderinfo

Vi kommer att kontakta dig via mail senare under releasedagen med information om du fick tilldelning eller ej."

Jag är nästan helt övertygad om att jag och minst ett par hundra, kanske över tusen personer, inte kommer få något grafikkort. Det räcker inte helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wicious:

5177 grön plup på inet

5816, orange här.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Tydligen så är det så att alla som valde klarna på webhallen som betalningssätt blev helt utan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

5816, orange här.

känns som ordernummerna är allover the place annars fick dom seriöst flera tusen bokningar. dom spärra de ju ganska fort så svårt att se att dom fick så många :S

Permalänk
Medlem

Till alla som beställt MSI's kort av inet så verkar det som de inte haft något i lager utan att det kommer om 1-3 veckor. hade ni valt powercolor så hade man kunnat få ett då det fanns i lager. gäller 6800 XT korten.
mailat inet för att bekräfta detta.
kolla under mer info så förstår ni vad jag menar

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Helt finito med kort från t.ex. Sapphire osv hos Webhallen t.ex.?

Det enda från SAPPHIRE är ev klisterlapp... Det vet du va

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Skrivet av forumtroll1:

Tydligen så är det så att alla som valde klarna på webhallen som betalningssätt blev helt utan.

Det är i alla fall vad en person från kundtjänst sade. Hur sant det är vet vi inte, men det verkar ju så eftersom att alla snurrar innan orderbekräftelsen.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Till alla som beställt MSI's kort av inet så verkar det som de inte haft något i lager utan att det kommer om 1-3 veckor. hade ni valt powercolor så hade man kunnat få ett då det fanns i lager. gäller 6800 XT korten.

Tack för infon! Då behöver man inte sitta här och undra mer över varför den är gul.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vad är det som behöver bekräftas? Det står ju väldigt tydligt under ordern vad som gäller. Man kan ju inte direkt missta det som står, du har ju själv hänvisat till det... Sluta slösa deras tid.

0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna.

Permalänk
Medlem

5291, Inet Powercolor XT plockas. Om det nu var av intresse för folk i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Det är i alla fall vad en person från kundtjänst sade. Hur sant det är vet vi inte, men det verkar ju så eftersom att alla snurrar innan orderbekräftelsen.

Fast jag betalade med kort och står o snurrar med frukstansvärt irriterande. Har dock inte fått någon order i "mina beställningar" så är nog rätt fätt dött här borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osborne:

Schteeeeek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ah rip 🙃 nu när tester kommit ut så verkar ju ändå 3800 slå amd i typ alla spel swec testade. Om det är det man är ute för och villig att betala 2000 mer för 5-10 fps dvs

Eller 40-100 fps mer vid Ray tracing

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

FICK ETT BILLIGT

Omg jag har haft EXAKT det kortet!!!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |