Logitech avtäcker lätta trådlösa spelmusen G Pro X Superlight

Permalänk
Melding Plague

Logitech avtäcker lätta trådlösa spelmusen G Pro X Superlight

För att undvika all oklarhet om vad som kännetecknar Logitechs nya spelmus adderar bolaget suffixet "Superlight" i produktnamnet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt trevlig ut. Men ja.. Dom är rätt dyra alltså :s
Hoppas dessa inte får problem med dubbelklick

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MrWhizeguy:

Såg riktigt trevlig ut. Men ja.. Dom är rätt dyra alltså :s
Hoppas dessa inte får problem med dubbelklick

Dyra men lätt värt de!
annars köp en G703 / G603 / G305

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Intressant och hade gärna köpt en för 6-700Kr. Vem tusan ger mer än 1500Kr för en mus såvida det inte är någon ovanlig ergonomisk historia likt Rollermouse.

Permalänk
Medlem

Beställde redan under förmiddagen, givet köp för mig med tanke på hur nöjd jag är med min GPW

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dyra men lätt värt de!
annars köp en G703 / G603 / G305

Jag sitter med en G603 just nu, värt en uppgradering tror du?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Mindre o mindre material, men dyrare och dyrare pris. ofc

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag sitter med en G603 just nu, värt en uppgradering tror du?

Bara om du behöver en lättare mus annars nej, jag har tillgång till hela logitech serien och 3-4 av Razer.

Tycker G pro och Viper ultimate är bäst och G603 för laptop
Jag tycker 603 är för tung för gaming

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Intressant och hade gärna köpt en för 6-700Kr. Vem tusan ger mer än 1500Kr för en mus såvida det inte är någon ovanlig ergonomisk historia likt Rollermouse.

Ja titta inte på mig som nyss köpte en Razer Viper Ultimate Cyberpunk 2077 för 1840kr trots att jag redan hade den vanliga modellen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ronz:

Ja titta inte på mig som nyss köpte en Razer Viper Ultimate Cyberpunk 2077 för 1840kr trots att jag redan hade den vanliga modellen.

Är där också hahaha (i tankarna köpa den)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Är där också hahaha (i tankarna köpa den)

Ångrar inte en sekund

Dold text
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Ja titta inte på mig som nyss köpte en Razer Viper Ultimate Cyberpunk 2077 för 1840kr trots att jag redan hade den vanliga modellen.

Jag vet en till

Visa signatur

__________________________
Intel Core i7 8700k@5.0 Ghz Watercooled| Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7 | Sennheiser GSX 1200 Pro | 1xSamsung 960Pro 512GB, 1xSamsung 950Pro 512GB, 2xWD Blue 1TB SSD | Corsair Dominator Platinum 16GB@3600 MHz | EVGA 1080TI FTW ELITE |

Permalänk
Medlem

Väldigt tveksam till att fortsätta med Logitech G PRO, har bytt 3st pga. dubbelklick både på vänsterknappen och scrollen..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kör G203... bra pris/prestanda men ena foten har slitits ned så pass att den gått av efter typ 2 års användning. Det i sin tur har lämnat limrester efter sig som gjort musmattan långsammare vilket jag nu vant mig vid. Spelar med hög sense och fimgertip/claw grip. Skulle vilja ha en mus med mer kvalitativa fötter, typ som den här men är rädd att få för mycket glid. Det blir typ som när man tvättat musmattan. Sjukt mycket overshoot i typ en månad tills den börjar bli lagom smytsig. :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Mindre o mindre material, men dyrare och dyrare pris. ofc

Det är väl samma sak som med cyklar tänker jag. De blir ju lättare för att andra lättare material används som oftare är dyrare. Lägg på kostnaden av extra utvecklingskostnad krävs för att förbättra designen så att överflödigt material som inte tillför särskilt mycket extra styrka kan tas bort. Sen existerar ju även "spelarinflation". Varje år växer antalet spelare i världen, och de som tidigare varit för unga för att ha pengar att lägga på dyr hårdvara blir äldre och får jobb. Plötsligt blir då ~1500 kr en skitsumma för någon med en genuin hobby. Klart de höjer priserna om de kan. Det är inte välgörenhet de sysslar med.

Permalänk
Hedersmedlem

Superlight gör att musen är superlätt och snabb att röra med Lightspeed-teknik!

Absolut solklart och inte det minsta förvirrande.

Vad kommer de kalla uppföljaren där de borrat en massa hål i plasten för att få ner vikten ännu mer?

Permalänk
Medlem

Kör idag en Razer Viper Ultimate som jag tror var något dyrare än den här, grymt nöjd med den iaf Dock lite sugen på Glorious
Model O Wireless som "enbart" kostar 990kr

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Ingen USB-C är en dealbreaker för mig.

Permalänk
Medlem

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Största frågan är varför den inte har USB-c som någon ovanför dig sa. Men det är väl inte en fråga till dig kanske

Om Inet kan trycka in USB-C i sin mus som kostar typ 50% så mycket så lär ju logitech tänka om lite..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Största frågan är varför den inte har USB-c som någon ovanför dig sa. Men det är väl inte en fråga till dig kanske

Om Inet kan trycka in USB-C i sin mus som kostar typ 50% så mycket så lär ju logitech tänka om lite..

Logitech har ju sin "speciella" laddkabel med micro-usb. Den funkar bra och jag ser ingen nytta med usb-c kabel till musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Logitech har ju sin "speciella" laddkabel med micro-usb. Den funkar bra och jag ser ingen nytta med usb-c kabel till musen.

Typ som ett annat visst brand som har "speciella" kontakter och som är så kända för sitt grymma designtänk att de satt laddporten UNDER musen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Är den likadan på båda sidor(bortsett från knapparna), en så kallad 'ambidextrous' design?

Ser så ut, har svårt för sådana själv när man inte har utrymme för alla fingrar. Högerhand möss brukar ha utrymme för fingrarna att vila längs med relativt bekvämt.

Vad har du för grepp när du använder den?

Permalänk
Medlem

Varför envisas de att inte ha några knappar längre

Permalänk
Avstängd

lätt köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dyra men lätt värt de!
annars köp en G703 / G603 / G305

Har en 305 redan toppen den med, på gränsen till och vara liten. (storlek 8 - 9 handskar). Min g Pro fick jag pengarna tillbaka för när jag tröttnade på dåliga brytare för vänster klick

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Varför envisas de att inte ha några knappar längre

"e-sport" behöver väl inga fler. MMO:n är tydlige ute ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Typ som ett annat visst brand som har "speciella" kontakter och som är så kända för sitt grymma designtänk att de satt laddporten UNDER musen?

Vet vilket märke du pratar om Denna variant funkar bra precis som resten av logitechs möss även under laddning. Inga dumheter med att mus-sladden/kontakten skrapar i musmattan.

Skrivet av nstrom:

Är den likadan på båda sidor(bortsett från knapparna), en så kallad 'ambidextrous' design?

Ser så ut, har svårt för sådana själv när man inte har utrymme för alla fingrar. Högerhand möss brukar ha utrymme för fingrarna att vila längs med relativt bekvämt.

Vad har du för grepp när du använder den?

Den känns för mig helt ambidextriös för båda min vänstra och högra hand. Tyvär så blir ju knapparna på fel hand om du är vänsterhänt. Men du har däremot 903:an om du vill ha logitech. Den kan du flytta knapparna till andra sidan på och är därmed mer lämpad för vänsterhänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ångrar inte en sekund

Jag vill se hur den ser ut om ett år ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Varför envisas de att inte ha några knappar längre

Skrivet av m4gnify:

"e-sport" behöver väl inga fler. MMO:n är tydlige ute ¯\_(ツ)_/¯

Ni är medvetna om att detta inte är Logitechs hela utbud? Det finns gott om modeller med flera knappar, inkl modeller med massor av knappar för t.ex MMO