Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Jag tänkte använda castingen för att hjälpa pojken välja i menyer och annat. Men det fungerar typ 2 gånger av 10 för mig. Har också en iPhone. Jag gav upp, castingen fungerar tydligen inte så bra alls.

Måste vara nått med iphone appen?
på min adroid fungerar det utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste vara nått med iphone appen?
på min adroid fungerar det utan problem.

Ok. Ska prova med min Android och se om det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Ok. Ska prova med min Android och se om det fungerar bättre.

Om du har en Chromecast i TV'n, vanlig eller inbyggd, så kan det ju vara värt att prova det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Jag tänkte använda castingen för att hjälpa pojken välja i menyer och annat. Men det fungerar typ 2 gånger av 10 för mig. Har också en iPhone. Jag gav upp, castingen fungerar tydligen inte så bra alls.

Fungerar riktigt bra här hemma med min iPhone.
Testa att starta om Oculus appen på telefonen samt som @Molotov skrev; prova att starta Casten i heasetet istället för appen.

Permalänk
Medlem

Har precis fått fiber indraget med uttag nära datorn, så testat en del med den inkluderade routern (Technicolor 799vac Xtream, verkar vara standard hos flera operatörer).

Trots att den inte har externa antenner så kommer jag upp i drygt 90 Mbps. När det var andra enheter på 5Ghz fick jag horribel stuttering regelbundet, nu när de andra enheterna är förpassade till 2.4GHz är det helt stabilt. Jag kan utan större svårigheter se kompression i The Talos Principle och det är inte riktigt i klass med sladden (som också har en del kompression), men det är tillräckligt nära för att jag ska föredra det framför kablat.

Hade varit intressant att se 150 Mbps in action men skulle tro att det är good enough för alla utom de kräsnaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har precis fått fiber indraget med uttag nära datorn, så testat en del med den inkluderade routern (Technicolor 799vac Xtream, verkar vara standard hos flera operatörer).

Trots att den inte har externa antenner så kommer jag upp i drygt 90 Mbps. När det var andra enheter på 5Ghz fick jag horribel stuttering regelbundet, nu när de andra enheterna är förpassade till 2.4GHz är det helt stabilt. Jag kan utan större svårigheter se kompression i The Talos Principle och det är inte riktigt i klass med sladden (som också har en del kompression), men det är tillräckligt nära för att jag ska föredra det framför kablat.

Hade varit intressant att se 150 Mbps in action men skulle tro att det är good enough för alla utom de kräsnaste.

EDIT: Såg nu att detta var en tråd för Quest 1. Jag har Quest 2. My bad!

Jag har samma setup (nätverksmässigt) och kan välja 150 Mbps i VD. Upplevelsen kan väl sammanfattas i mer stuttering och knappt märkbar detaljskillnad i Half-Life: Alyx. Jag ser faktiskt knappt någon skillnad på Low Fidelity och High Fidelity i det spelet. Men det är också det enda spelet jag kört via SteamVR och VD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

EDIT: Såg nu att detta var en tråd för Quest 1. Jag har Quest 2. My bad!

Jag har samma setup (nätverksmässigt) och kan välja 150 Mbps i VD. Upplevelsen kan väl sammanfattas i mer stuttering och knappt märkbar detaljskillnad i Half-Life: Alyx. Jag ser faktiskt knappt någon skillnad på Low Fidelity och High Fidelity i det spelet. Men det är också det enda spelet jag kört via SteamVR och VD.

Intressant att höra att du kan köra upp till 150 Mbps på den routern dock. Vilken inställning kör du på om du nu har stuttering vid 150?

Gällande Alyx så skalar spelet automatiskt grafiken efter prestanda som jag förstår det så det kanske är därför du inte märker något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Intressant att höra att du kan köra upp till 150 Mbps på den routern dock. Vilken inställning kör du på om du nu har stuttering vid 150?

Gällande Alyx så skalar spelet automatiskt grafiken efter prestanda som jag förstår det så det kanske är därför du inte märker något.

Inställning i HL:A? Tror jag körde på High Fidelity, inte pillat på de avancerade inställningarna. Sänkte till Medium och fick väl en liten förbättring. Har inte spelat så mycket, får prova mer i helgen.

Jag blev också förvånad att jag kunde välja 150Mbps, men jag ser ingen skillnad på 150 och 90.. Bara högre latens på 150.

Permalänk
Medlem

Build 23: https://forums.oculusvr.com/community/discussion/95181/quest-...

Specifikt för Quest 1 står det så här:

Quest Display
We’ve improved the Pixel density for Quest, leading to improved image resolution.
This enhancement is for the first-generation Oculus Quest only.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Quest Display
We’ve improved the Pixel density for Quest, leading to improved image resolution.

Så man kan ladda ner fler pixlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Så man kan ladda ner fler pixlar?

Oj mina 64GB lär ju försvinna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Quest Display

Oj, det var ju en rolig och överraskande nyhet!

Permalänk
Medlem

Humble Bundle har för tillfället en "Humble fall VR bundle". Spelen aktiveras via Steam.
https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Permalänk
Medlem

Jag vet inte när dom fixade det men jag reagerade just på att passthroughbilden har blivit mycket bättre, den var lite förvrängd förr men nu kändes den helt stabil.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått uppdatering 23 och kan ge ett utlåta de på "fler pixlar"? Har förmodligen för stora förhoppningar men sjukt nyfiken och min Quest vägrar uppdatera sig

/S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Är det någon som fått uppdatering 23 och kan ge ett utlåta de på "fler pixlar"? Har förmodligen för stora förhoppningar men sjukt nyfiken och min Quest vägrar uppdatera sig

/S

Sökt och bootat om flera ggr. Nope sitter fortfarande på v20 eller vad det är. Kör fb login så inte pga därför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

/S

Jag inbillar mig att upplösningen i hemmiljön är lite högre, det rimliga är väl att dom nu renderar den i lite högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag inbillar mig att upplösningen i hemmiljön är lite högre, det rimliga är väl att dom nu renderar den i lite högre upplösning.

Ingen skillnad vid uppspelning av film till exempel? Det är egentligen det enda jag saknar i min Quest

/S