Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Han har alltså lagt ut närmare 50-lax för att kunna tjäna 2-lax extra på varje, här hoppas man nästan att vederbörande inte får nåt av dem sålt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Han har alltså lagt ut närmare 50-lax för att kunna tjäna 2-lax extra på varje, här hoppas man nästan att vederbörande inte får nåt av dem sålt.

Kan ju köpt alla på någon form av faktura och använder öppet köp om han inte får de sålda. Tämligen riskfritt och kanske inte ens ligger ute med några pengar men mycket jobb för ingenting rent spontant. Men känns lite pinsamt att en advokat ska hålla på med detta. De tillhör ju inte steget längst ner på lönestegen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

lite OT men vad e speciellt med det spelet? så dåligt att det bara gjordes i typ 100 ex?

https://www.gamespot.com/forums/playstation-nation-1000002/he...

De var helt enkelt kasst 😂

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Dator för 55000:-

https://www.blocket.se/annons/halland/vattenkyld_gaming_dator...

Då jag inte har tid o strama mer så är det dags o sälja min trogna dator eller byta mot en laptop med pengar i mellan.
Fungerar utmärkt i spel som Ark survival, hunt Showdown,Destiny 2, GTA V, Assassins Creed Valhalla, Horizon Zero Dawn och Call of Duty Warzone.

Har ni frågor angående datorn kontakta mig gärna!

Pris = 55000 eller vettigt bud!
Hämtas i frillesås!

Datorn

CPU - Intel i9 9900K
MOBO - Asus ROG MAXIMUS XI EXTREME Z390 E-ATX
RAM - 16GB Hyperx 3200mhz CL16 Predator RGB (x4 totalt 64GB)
PSU - ASUS ROG Thor 1200W
GPU - ASUS RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED
SSD - HyperX FURY RGB SSD 480GB (x2)
M.2 - Samsung SSD 970 500GB
HDD - WD Black 6TB 7200 RPM
Chassi - ASUS ROG Strix Helios GX601

Övrigt

ASUS ROG Aura Terminal
ASUS ROG Strix RS200 Riserkabel 240mm
CableMod PRO ModMesh RT-Series Kit - Svart/Röd
Corsair ML140 PRO LED - Röd 3x
Corsair ML140 PRO - Svart 3x

Kostade runt= 44,200 vid köp.. men uppgraderat lite efter som. (kvitto finns men är från flera olika köp)

Vattenkylning
Radiator
Corsair Hydro X Series Radiator XR5 280mm
Corsair Hydro X Series Radiator XR5 420mm

Pump/block
Corsair Hydro X Series XD5 RGB pump/reservoar
Corsair Hydro X Series XG7 RGB 2080 Ti Strix
Corsair Hydro X Series XC7 RGB (115X/AM4)

Vätska
Corsair Hydro X Series Coolant XL5 1000ml - Röd

Fittings
Corsair Hydro X Series XT Softline 10/13mm 3m
Corsair Hydro X Series XF Compression 10/13mm 4pack (3 st)
Corsair Hydro X Series XF 45° Rotary Adapter 2-pack (2 st)
Corsair Hydro X Series XF Ball Valve - Svart (1 st)
Corsair Hydro X Series XF 90° Rotary Adapter 2-pack (2 st)
K-AF Extender Rotary M-M G1/4 (1st)

kostade runt =8800kr (2020-02-19 kvitto finns)
mvh R

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av [¿]Gangster:

Dator för 55000:-

https://www.blocket.se/annons/halland/vattenkyld_gaming_dator...

Då jag inte har tid o strama mer så är det dags o sälja min trogna dator eller byta mot en laptop med pengar i mellan.
Fungerar utmärkt i spel som Ark survival, hunt Showdown,Destiny 2, GTA V, Assassins Creed Valhalla, Horizon Zero Dawn och Call of Duty Warzone.

Har ni frågor angående datorn kontakta mig gärna!

Pris = 55000 eller vettigt bud!
Hämtas i frillesås!

Datorn

CPU - Intel i9 9900K
MOBO - Asus ROG MAXIMUS XI EXTREME Z390 E-ATX
RAM - 16GB Hyperx 3200mhz CL16 Predator RGB (x4 totalt 64GB)
PSU - ASUS ROG Thor 1200W
GPU - ASUS RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED
SSD - HyperX FURY RGB SSD 480GB (x2)
M.2 - Samsung SSD 970 500GB
HDD - WD Black 6TB 7200 RPM
Chassi - ASUS ROG Strix Helios GX601

Övrigt

ASUS ROG Aura Terminal
ASUS ROG Strix RS200 Riserkabel 240mm
CableMod PRO ModMesh RT-Series Kit - Svart/Röd
Corsair ML140 PRO LED - Röd 3x
Corsair ML140 PRO - Svart 3x

Kostade runt= 44,200 vid köp.. men uppgraderat lite efter som. (kvitto finns men är från flera olika köp)

Vattenkylning
Radiator
Corsair Hydro X Series Radiator XR5 280mm
Corsair Hydro X Series Radiator XR5 420mm

Pump/block
Corsair Hydro X Series XD5 RGB pump/reservoar
Corsair Hydro X Series XG7 RGB 2080 Ti Strix
Corsair Hydro X Series XC7 RGB (115X/AM4)

Vätska
Corsair Hydro X Series Coolant XL5 1000ml - Röd

Fittings
Corsair Hydro X Series XT Softline 10/13mm 3m
Corsair Hydro X Series XF Compression 10/13mm 4pack (3 st)
Corsair Hydro X Series XF 45° Rotary Adapter 2-pack (2 st)
Corsair Hydro X Series XF Ball Valve - Svart (1 st)
Corsair Hydro X Series XF 90° Rotary Adapter 2-pack (2 st)
K-AF Extender Rotary M-M G1/4 (1st)

kostade runt =8800kr (2020-02-19 kvitto finns)
mvh R

Han verkar tro det är PC-datorernas Mona Lisa. 99% säker att han är fullt medveten om värdet och ska uppgradera till något bättre för lägre kostnad.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_radeon_rx_6800_xt_16gb__obruten_forpackning/93019691

https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_radeon_rx_6800_xt_16gb__obruten_forpackning/93019629

2500+ spänn (30-35%) påslag för ungefär inget som helst arbete känns väl rimligt?
Spännande också om personen faktiskt fått tag på två kort, och varifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Om det endå fanns skottpengar på folk... Blir så ledsen för andra som inte får ett ex för att någon råtta ska flippa 2x -.- oavsett att jag får mitt ex imorgon blir jag riktigt less på sådana här arslen.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Om det endå fanns skottpengar på folk... Blir så ledsen för andra som inte får ett ex för att någon råtta ska flippa 2x -.- oavsett att jag får mitt ex imorgon blir jag riktigt less på sådana här arslen.

Ja, har man möjligheten att slänga ut 7500+ spänn* på enbart ren spekulation så finns det väl lite mindre grisiga sätt att göra det på, kan jag också tycka. Jag hoppas personligen jag fick tag på ett Powercolor 6800XT, men då ordern inte blivit genomgången (varken borttagen eller bekräftad förvisso) än ser det mörkt ut. Då svider det lite att se någon lägga ut dem enbart för att tjäna ett par tusenlappar (som de inte direkt gjort något jobb för att förtjäna).

Att du dessutom förlorar en drös rättigheter när du köper i andra hand gör att det är en riktigt sunkig affär för intresserade entusiaster, på fler sätt än priset.

*Är nästan lite av åsikten att ÅF borde slopa möjligheten att beställa sådana här produkter mot faktura, för att låta scalpers i alla fall ta den kortsiktiga ekonomiska smällen själva. Samtidigt lär nog tyvärr korten utan större problem bli sålda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Ja, har man möjligheten att slänga ut 7500+ spänn* på enbart ren spekulation så finns det väl lite mindre grisiga sätt att göra det på, kan jag också tycka. Jag hoppas personligen jag fick tag på ett Powercolor 6800XT, men då ordern inte blivit genomgången (varken borttagen eller bekräftad förvisso) än ser det mörkt ut. Då svider det lite att se någon lägga ut dem enbart för att tjäna ett par tusenlappar (som de inte direkt gjort något jobb för att förtjäna).

Att du dessutom förlorar en drös rättigheter när du köper i andra hand gör att det är en riktigt sunkig affär för intresserade entusiaster, på fler sätt än priset.

*Är nästan lite av åsikten att ÅF borde slopa möjligheten att beställa sådana här produkter mot faktura, för att låta scalpers i alla fall ta den kortsiktiga ekonomiska smällen själva. Samtidigt lär nog tyvärr korten utan större problem bli sålda.

Faktura ska finnas, men max 1 order per adress. Borde vara krav, och sen captcha/bann system ifall man refreshar för mycket.

Sen så borde ÅF ta och märka alla kort som säljs, sen om dem ser någon scalpas/skickas tillbaka så ska dem adressen bli låst vid nästa släpp.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Det roliga är att tv marknaden är ännu mer fucked up! Jag köpte den här tvn till överpris för 2 år sedan och nu vill jag ha 100% mer än den kostar ny i butik just nu.. Dom får sällan sina saker sålda och ringer man och frågar är det alltid många andra som vill ha skiten som aldrig försvinner från blocket. Köpte ett gammalt surround system till hälften av vad snubben i kvarteret bredvid ville ha. Åkte ett par mil bort för att köpa det men frågade först. Sjukt många på kö för dubbla priset! men annonsen försvann aldrig..

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Faktura ska finnas, men max 1 order per adress. Borde vara krav, och sen captcha/bann system ifall man refreshar för mycket.

Sen så borde ÅF ta och märka alla kort som säljs, sen om dem ser någon scalpas/skickas tillbaka så ska dem adressen bli låst vid nästa släpp.

Du har ju serienummer på korten, borde väl kunna vara reggat hos ÅF - tempban på att handla alls för den som scalpar?
Och delay på alla framtida förhandsbokningar/tidskritiska lanseringar? Kan även tänka mig utökade konton hos ÅF (verifiering med BankID eller något) som krav för att kunna handla den här typen av produkter, och att den då ser om du har ett köp som gått igenom någon annanstans. Då kan den första bokningen/det första köpet gå igenom, men inte efterföljande. Samtidigt är det tråkigt då olika ÅF får olika mängder tilldelade produkter, och det ibland kan fungera bättre att beställa senare fast hos annan ÅF. :/

(Så ja, jag förstår att ovan idé inte är rimlig i praktiken, men samtidigt har jag inget emot att det försvåras lite mer för scalpers.)

F5-spam är ju dock tyvärr ett måste om man ser till både RTX 3000-, Ryzen 5000- och Radeon 6000-seriens releaser.
Sekunder som avgör om du får ett kort i morgon, eller om 3 månader, eller inte alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Du har ju serienummer på korten, borde väl kunna vara reggat hos ÅF - tempban på att handla alls för den som scalpar?
Och delay på alla framtida förhandsbokningar/tidskritiska lanseringar? Kan även tänka mig utökade konton hos ÅF (verifiering med BankID eller något) som krav för att kunna handla den här typen av produkter, och att den då ser om du har ett köp som gått igenom någon annanstans. Då kan den första bokningen/det första köpet gå igenom, men inte efterföljande. Samtidigt är det tråkigt då olika ÅF får olika mängder tilldelade produkter, och det ibland kan fungera bättre att beställa senare fast hos annan ÅF. :/

(Så ja, jag förstår att ovan idé inte är rimlig i praktiken, men samtidigt har jag inget emot att det försvåras lite mer för scalpers.)

F5-spam är ju dock tyvärr ett måste om man ser till både RTX 3000-, Ryzen 5000- och Radeon 6000-seriens releaser.
Sekunder som avgör om du får ett kort i morgon, eller om 3 månader, eller inte alls.

Vet att Inte hade captcha system som bannade dig om du requesta för mycket/F5 för mycket, och ja. Borde absolut vara så att korten märks och att dem som scalpar ska inte få chansen att köpa mer saker på någon större release, tar du chansen att scalpa ska du fan inte få chansen igen. Tycker iallafall jag

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Okej, detta är inte Blocket iofs. Vet inte om det är Nvidia, ASUS eller svenska butiker man ska beskylla, men ärligt talat. Ett RTX 3070 för 8 190 kr!!??

https://www.webhallen.com/se/product/324215-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Jag som tyckte att Nvidia höjde priserna rejält med 1000-serien. Kommer ihåg att jag hade siktet inställt på ett 1070 och fick en chock när jag såg svenska priserna över 5000 spänn.
Sen kom 2000-serien som var den mest meningslösa serien någonsin pga att alla kort blev svindyra (pga RT gimmicken).

Nu när 3000-serien lanserades var priserna fortfarande höga, dock fick man ju gott om prestanda denna gång.

Men alltså, ett RTX 3070 med MSRP på 499 dollar och ASUS släpper ett kort som i Sverige kostar 8 190 kronor!!! Det är ju något fel. Nog för att tillgången är dålig, det säger jag inget om. Men över 8 000 kronor.. det är ju var ett 3080 borde kosta.

Hemskt att se denna prisutveckling. Och det verkar ju inte bättre än att AMD hakar på Nvidia dessutom.

När blev xx50-korten den nya mellanklassen?

Behövde skriva av mig lite. Tycker inte prisutvecklingen är så värst rolig just nu faktiskt.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

fler Scalpers... jeez
https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5/9302334...

Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år. Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

tänk om man had ork att testa att dra en sån här mupp inför tinget

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Okej, detta är inte Blocket iofs. Vet inte om det är Nvidia, ASUS eller svenska butiker man ska beskylla, men ärligt talat. Ett RTX 3070 för 8 190 kr!!??

https://www.webhallen.com/se/product/324215-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Jag som tyckte att Nvidia höjde priserna rejält med 1000-serien. Kommer ihåg att jag hade siktet inställt på ett 1070 och fick en chock när jag såg svenska priserna över 5000 spänn.
Sen kom 2000-serien som var den mest meningslösa serien någonsin pga att alla kort blev svindyra (pga RT gimmicken).

Nu när 3000-serien lanserades var priserna fortfarande höga, dock fick man ju gott om prestanda denna gång.

Men alltså, ett RTX 3070 med MSRP på 499 dollar och ASUS släpper ett kort som i Sverige kostar 8 190 kronor!!! Det är ju något fel. Nog för att tillgången är dålig, det säger jag inget om. Men över 8 000 kronor.. det är ju var ett 3080 borde kosta.

Hemskt att se denna prisutveckling. Och det verkar ju inte bättre än att AMD hakar på Nvidia dessutom.

När blev xx50-korten den nya mellanklassen?

Behövde skriva av mig lite. Tycker inte prisutvecklingen är så värst rolig just nu faktiskt.

Just det där kortet har mer med Asus att göra än någonting annat. De recensioner jag har sett tycker alla att det är ett bra kort, men att det är helt dumt att köpa det då det kostar lika mycket som ett RTX 3080.

Sedan är det en annan sak att AMD har gett upp på att konkurrera. En gång i tiden erbjöd AMD/ATI samma prestanda som Nvidias toppkort för halva eller en tredjedel av priset. Nu nöjer de sig med att ligga 10% under. Sett till kiselarean och minneskonfigurationen borde AMD lätt kunnat sålt 5700 XT för $250-$300, men de valde istället att prissätta kortet strax under Nvidias likvärdiga produkt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Streamdog:

Okej, detta är inte Blocket iofs. Vet inte om det är Nvidia, ASUS eller svenska butiker man ska beskylla, men ärligt talat. Ett RTX 3070 för 8 190 kr!!??

https://www.webhallen.com/se/product/324215-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Jag som tyckte att Nvidia höjde priserna rejält med 1000-serien. Kommer ihåg att jag hade siktet inställt på ett 1070 och fick en chock när jag såg svenska priserna över 5000 spänn.
Sen kom 2000-serien som var den mest meningslösa serien någonsin pga att alla kort blev svindyra (pga RT gimmicken).

Nu när 3000-serien lanserades var priserna fortfarande höga, dock fick man ju gott om prestanda denna gång.

Men alltså, ett RTX 3070 med MSRP på 499 dollar och ASUS släpper ett kort som i Sverige kostar 8 190 kronor!!! Det är ju något fel. Nog för att tillgången är dålig, det säger jag inget om. Men över 8 000 kronor.. det är ju var ett 3080 borde kosta.

Hemskt att se denna prisutveckling. Och det verkar ju inte bättre än att AMD hakar på Nvidia dessutom.

När blev xx50-korten den nya mellanklassen?

Behövde skriva av mig lite. Tycker inte prisutvecklingen är så värst rolig just nu faktiskt.

Kontrar med ännu mer högre scam pris. 9462,58kr för ett 3070... Men de finns i lager. Känns ju som blocket scam bara att det är företag som säljer. Man kan ju hoppas ingen köper för dessa priser så de blir tvingade att sänka.

https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-rtx-3070-gamin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Kontrar med ännu mer högre scam pris. 9462,58kr för ett 3070... Men de finns i lager. Känns ju som blocket scam bara att det är företag som säljer. Man kan ju hoppas ingen köper för dessa priser så de blir tvingade att sänka.

https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-rtx-3070-gamin...

Och nu kostar det 10550,30:-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Inte datorrelaterat, men tjena vilket pris...

Flugfiske set
35 002 000 kr
Beskrivning
G. Loomis Eastfork 9 #4. G Loomis rulle. Mastery trout. TFO Finesse 7,9 #5 Roybi mag255. Rio Dart. Båda spöna är nya endast provkastats, likaså linorna.

https://www.blocket.se/annons/dalarna/flugfiske_set/93055310

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/341372/430369150/gainward-geforc...

Så 2860 + 90 kr frakt. 2950 kr för den! Något jag missat? Kostar 3200 kr helt ny och 2060 har gått för en hel del mindre nytt.

https://www.webhallen.com/se/product/325940-Gainward-GeForce-...

https://www.tradera.com/item/341372/429515527/grafikkort-gefo...

WTF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år. Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

tänk om man had ork att testa att dra en sån här mupp inför tinget

Då hade du förlorat så det svänger om det. Scalping är kasst, en det är inte i närheten av ocker.

Att få köpa ett grafikkort är ingen rättighet, du befinner dig inte i ett trångmål om du inte får tag på ett grafikkort. Du befinner dig inte i en beroendeställning till säljaren, det är bara att vända om och gå. Det är inte oförstånd eller lättsinne, msrp är tydligt utmärkt och det är upp till köparen om den vill betala mer än det för att få tag på ett kort.

Vet inte riktigt hur du kan hävda ocker?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Så 2860 + 90 kr frakt. 2950 kr för den! Något jag missat? Kostar 3200 kr helt ny och 2060 har gått för en hel del mindre nytt.

Här är det dock inte säljaren som hade ett högt pris då denna hade ett startpris på 5:-, utan det är budgivare som har trissat upp priset vilket inte är särskilt ovanligt på Tradera för attraktiva produkter, speciellt när folk inte har koll på marknaden.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Här är det dock inte säljaren som hade ett högt pris då denna hade ett startpris på 5:-, utan det är budgivare som har trissat upp priset vilket inte är särskilt ovanligt på Tradera för attraktiva produkter, speciellt när folk inte har koll på marknaden.

Ja, jag såg det. Jag förvånas över de dumma köparna, säljaren är smart som sätter utropspris på en krona. Det verkar alltid bli bäst. Jag har ett RTX 2060 över nu, bland de bästa modellerna som finns, så jag är bara glad och ville kolla vad jag kan få idag.

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Då hade du förlorat så det svänger om det. Scalping är kasst, en det är inte i närheten av ocker.

Att få köpa ett grafikkort är ingen rättighet, du befinner dig inte i ett trångmål om du inte får tag på ett grafikkort. Du befinner dig inte i en beroendeställning till säljaren, det är bara att vända om och gå. Det är inte oförstånd eller lättsinne, msrp är tydligt utmärkt och det är upp till köparen om den vill betala mer än det för att få tag på ett kort.

Vet inte riktigt hur du kan hävda ocker?

Det var lite på skoj, trodde det skulle uppfattas så, men tydligen inte. Kul att du reagerade så skarpt, sålt många för överpris?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Fler än jag som får medd på blocket ang en dator annons om att köparen vill ha den levererad och betalar endast med banköverföring, 4 personer har skickat där dom enbart köper via banköverföring, har inte träffat på det tidigare, någon som varit med om samma? Vad är det för fel på cash eller swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Fler än jag som får medd på blocket ang en dator annons om att köparen vill ha den levererad och betalar endast med banköverföring, 4 personer har skickat där dom enbart köper via banköverföring, har inte träffat på det tidigare, någon som varit med om samma? Vad är det för fel på cash eller swish.

Sådana personer kan man tyvärr mer eller mindre anse som bedragare, då det är svårt att spåra personer via ett bankkonto nummer eftersom bankerna inte lämnar ut uppgifter om kontoinnehavare annat än till te.x polisen, dessutom så kan man stoppa en banköverföring eller begära pengarna tillbaka av banken.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Det var lite på skoj, trodde det skulle uppfattas så, men tydligen inte. Kul att du reagerade så skarpt, sålt många för överpris?

Nej. Att jag talar om för dig att du har fel betyder inte att jag är personligt förnärmad. Det betyder bara att du har fel och jag talar om det för dig.

Att tala om för någon som har fel att den har fel är inte en särskilt skarp reaktion, det är väl bara att acceptera att du hade fel och släppa det?

Svårt att uppfatta något som skoj när det är en citerad lagtext och en kommentar om att dra en "sån mupp inför tinget". Vet inte var humorn i det ligger?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Inaktiv

Damn son... över 10k för PS5, får se vad den slutar på.

https://www.tradera.com/item/1000006/431800632/playstation-5-...-

edit: Kostar typ 9k ny med frakt på ebay, men skulle inte förvånta mig om Tradera-annonsen slutar på 12k. Löning + helg, brukar vara bra taktik för att få upp priset.

Själv köpte jag precis Nintendo Wii med en massa spel för några hundralappar. Orka köpa det senaste, är för gammalt för sånt. Kanske plocka upp en PS3 också

Update: Slutade på 14k. Bra avkastning på kapitalet!

Permalänk
Skrivet av anon324648:

Update: Slutade på 14k. Bra avkastning på kapitalet!

Oavsett hur mycket pengar man har är man fan korkad om man pyntar 14k för en PS5

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Oavsett hur mycket pengar man har är man fan korkad om man pyntar 14k för en PS5

Rent spontant så känns det som om man ska slänga upp 14 lök bara sådär för att man inte fick tag i det så borde man varit först i kön liksom bara för att.

De finns ju de som skiter ut pengar, men då sitter man väl inte och budar på Tradera tänker jag.