Permalänk
Medlem

Tips på bra budget kontorsstol

Hej!

Jag är i jakt på en ny kontorsstol. Jag spenderar många timmar varje dag framför datorn och behöver därav en schysst stol, men dessvärre är jag student och har inte den typen som krävs för en riktigt rubust kontorsstol. Tidigare har jag alltid levt på IKEA/Jysk kontorsstolar, vilket fungerar men upplever att de ofta skiftar i kvalitetsnivå.

Vilken är den absolut bästa kontorsstolen för 1500ish? (Max 2000.) Det får gärna vara från IKEA/Jysk, bara den har OK ergonomi och inte fallerar efter ett halvår.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Hej!

Jag är i jakt på en ny kontorsstol. Jag spenderar många timmar varje dag framför datorn och behöver därav en schysst stol, men dessvärre är jag student och har inte den typen som krävs för en riktigt rubust kontorsstol. Tidigare har jag alltid levt på IKEA/Jysk kontorsstolar, vilket fungerar men upplever att de ofta skiftar i kvalitetsnivå.

Vilken är den absolut bästa kontorsstolen för 1500ish? (Max 2000.) Det får gärna vara från IKEA/Jysk, bara den har OK ergonomi och inte fallerar efter ett halvår.

Tack på förhand!

Denna : https://www.ikea.com/se/sv/p/millberget-skrivbordsstol-bomsta...
Har jag och min sambo kört med ett tag, vi köpte dem i mars när vi båda började arbeta hemifrån och ingen av oss har haft några problem varesig med ergonomi eller med slitage på dem.
Min har fått några smärre rynkor i skinnet/plasten man sitter på, annars inget nämnvärt.

Personligen byter jag hellre stol vartannat år än tvingas städa stolen.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Vilken är den absolut bästa kontorsstolen för 1500ish? (Max 2000.)

Second-Handbutiker. Riktigt bra kontorsmöbler finns rätt frekvent till vrakpriser. Beroende på var du bor kan det också finnas företag som sysslar med just återförsäljning av kontorsmöbler, men då blir det naturligtvis dyrare även om det kan innebära viss trygghet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Second-Handbutiker. Riktigt bra kontorsmöbler finns rätt frekvent till vrakpriser. Beroende på var du bor kan det också finnas företag som sysslar med just återförsäljning av kontorsmöbler, men då blir det naturligtvis dyrare även om det kan innebära viss trygghet.

Du fick mig att tänka på kontorsmöbelstället #1, du kan få riktigt fina kinnarpsprylar för mellan 100-500 kr beroende på hur "hett" det blir. Köpt en del kul där för struntsummor.

https://psauction.se/search/typ=mobler-inredning_kontorsinred...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Kommuner brukar även ha utförsäljning av gamla kontorsmöbler. Brukar heta typ Återbruket (heter så i Kalmar) eller dylikt. Hyfsade priser.

Permalänk

Jag har haft en "Markus" från ikea och jag tyckte den var kanon bra för det priset.