Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Kan det vara så att vi som beställde SE från amazon inte är lika prioriterade som DE? Verkar som att alla som skickats är DE

Menar du standard edition? Jag gjorde det och min är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Du kan ju alltid tipsa Elgiganten. Jag tror inte ledningen uppskattar det där.

Redan gjort.

Permalänk
Medlem

Blev det någon klarhet i varför Amazon sålde vissa enheter 700-800 kr billigare samtidigt som det inte gällde alla?

Permalänk
Medlem

Tror vi på fler släpp snart? En vän blev utan och jag hann inte haffa två :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Av intresse, vad menar ni när ni skriver blank lagerstatus?
Ber om ursäkt om det finns info i tråden sedan tidigare men jag hittar det inte och har inte tid att gå igenom alla sidor.

Vissa fick ett datum när elgiganten skulle få in nya konsoler och vissa var blanka

Permalänk

Så vi som fick "kommer in i lager 12 04" i lagersaldo ska få konsolen i december?Vissa här ju verkar få redan ikväll.wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Blev det någon klarhet i varför Amazon sålde vissa enheter 700-800 kr billigare samtidigt som det inte gällde alla?

De är "returer" av något slag. Antingen öppnade, tilltufsad låda kanske, eller bara bokade och sen uteblev betalningen så de åkte tillbaka in i systemet. På min beställning står det t.ex. "Skick: Ny" på, men alla bilder på billigare ordrar jag sett så finns inte den texten.

https://imgur.com/5iHE6Kq

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

UPS? Vad konstigt, min skickas med postnord.

Ja har sett nu att några fått med PostNord, några UPS. Märkligt, men så länge dom kommer fram så

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Kan det vara så att vi som beställde SE från amazon inte är lika prioriterade som DE? Verkar som att alla som skickats är DE

Min standard skickades för typ 1 timme. Var många standards som skickades ännu tidigare som man kunde läsa här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

De är "returer" av något slag. Antingen öppnade, tilltufsad låda kanske, eller bara bokade och sen uteblev betalningen så de åkte tillbaka in i systemet. På min beställning står det t.ex. "Skick: Ny" på, men alla bilder på billigare ordrar jag sett så finns inte den texten.

https://imgur.com/5iHE6Kq

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Nu när amazon har skickat min ps5 så funderar jag på vad jag ska spela först när jag får den. Har inte införskaffat min 4k tv än utan tänker ta det nästa vecka. Har någon några tips på spel som inte är riktigt 4k60fps optimerade så man inte "besudlar" upplevelsen av att man spelar i 1080 60fps? Har inte rört ps4 generationen så gärna tips därifrån! Tror att last of us remastered bara har 60fps läge i 1080p? Kanske ska börja där.

Permalänk
Medlem

Wat!

Då vette fan. Vill också ha billigare

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att se ifall du faktiskt får den för det priset och om den verkligen är ny.

Men sålänge jag får min och den inte är bricked så bryr jag mig inte om 800 kr hit eller dit.

Permalänk

Detta är priset i resten av Europa. Den kanske kommer från Tyskland eller en annan land...

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Sitter o spelar på min ps5a! Hämta den för en timma sen, första intrycket på kontrollen i astros playroom: WOW. 3D ljudet i pulse headsettet är också grymt i astro.
Spelar lite AC valhalla nu och här är ljudet inte alls samma som i astro, det känns platt och inte 3d. De kanske inte har optimerats i valhalla?

Sitter och lirar samma! Kontrollen är riktigt riktigt läcker... blir förvånad gång på gång och det känns väldigt nsturligt på något sätt. Förståe hypen kring dualsense, är något man måste uppleva för att förstå!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wescan:

Ja har sett nu att några fått med PostNord, några UPS. Märkligt, men så länge dom kommer fram så

Amazon?

Med .de så är gratisfrakt normalt Postnord, betalfrakt/expressfrakt UPS. Jag har för lite koll på hur det ligger till med .se.

Jag undviker alltid expressfrakt då UPS aldrig är smidigt och kan ta veckor och massor av samtal innan leverans sker. Extremt osmidigt i södra Norrland med just dessa.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Digitala Kvitto nu och det står att den hämtades upp kl 12 av Bring. Det känns ju gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Fick mitt Digitala Kvitto nu och det står att den hämtades upp kl 12 av Bring. Det känns ju gött!

Hur får man sitt digitala kvitto för spårning?

Permalänk

Med tanke på leveransdatumet från Amazon. Är det någon som vet om de skickar från Sverige?

Är det någon som fått mer information från postnord än att de mottagit ordern elektroniskt?

Permalänk
Medlem

Suck, blir att få den på måndag då 😪

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hur får man sitt digitala kvitto för spårning?

Du får ringa in till Supporten och be om det. Fick vänta 18 minuter i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nej, tror det är tvärtom. Har sett ytterst få skickade från Amazon som är DE? (jag har beställt 23:58 men ligger fortf. som "Förbereder för försändelse").

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lazerlars:

Med tanke på leveransdatumet från Amazon. Är det någon som vet om de skickar från Sverige?

Är det någon som fått mer information från postnord än att de mottagit ordern elektroniskt?

För mig på postnord står det

Från

Amazon EU s.à r.l., Swedish Branch

Så jag antar att de skickas från sverige. Eftersom det stod först måndag sen nu står det "imorgon senast 20:00"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Nej, tror det är tvärtom. Har sett ytterst få skickade från Amazon som är DE? (jag har beställt 23:58 men ligger fortf. som "Förbereder för försändelse").

Japp samma här, beställde 00.06

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag tror som någon sade i tråden. Beställde du när det stod Förbokning, dvs innan 00:00, har ordern skickats till Spanien. Efter 00:00 kommer de från Sverige och svenska lagret. Därav redan skickade. Jag beställde 23:57, så min lär ju ta ett tag.

Permalänk
Medlem

Fan ja e så jävla glad att ja fått en via amazon. Men står fortfarande inte som skickad... Skulle ju va så sjukt gött o få den imorron

Permalänk
Medlem

Ni som får från Amazon.se som fått era kollID relativt tidigt under dagen. Har ni fått nån mer info i postnords system? För mig står det att dom fått elektronisk förhandsinformation. Vanligtvis är ju paketgången senast kl 16 men jag kan tänka mig att amazon fixat så dom kan lämna in paket senare till sorteringen men det är inte självklart.

Det står att jag ska få paketet imorgon innan 20 men jag tvivlar starkt på det iom att paketet inte ens ha verkat lämna lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Amazon sålde också PS5 spel till USA priser. Dock så har dom inte skickat spelen trots att spelen finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Jag tror som någon sade i tråden. Beställde du när det stod Förbokning, dvs innan 00:00, har ordern skickats till Spanien. Efter 00:00 kommer de från Sverige och svenska lagret. Därav redan skickade. Jag beställde 23:57, så min lär ju ta ett tag.

Ok, missade Spanien-delen men var också inne på att det nog strulat till sig om man gjort "förbokning". Chatten idag sa "Din order ser ut att ha varit bland de sista innan varan tog slut", "Det kan ha att göra med betalsätt med", "De betalningar som gick igenom fortast / godkändes fortast är de som snabbast gått iväg (låt oss säga att 2 personer beställt samma millisekund, men ena har en bank och den andra har en annan bank)".

Ovan tolkar jag bara som gissningar men kan ju ändå ge en fingervisning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Du får ringa in till Supporten och be om det. Fick vänta 18 minuter i kö.

Spelar det någon roll om man ringer för orderns skull eller är det bara för att man själv ska kunna följa sin beställning? Ordern blir väl behandlad oavsett om man får det digitala kvittot eller inte?