Permalänk
Medlem

Säljes PS5

Hej,

Plockade upp mitt PS5 (diskversionen) som jag troligtvis inte kommer få någon större användning för i den närmaste tiden så tänkte sälja den till någon som är sugen på next-gen.

Köptes idag på Webhallen för 5990kr, kartongen är obruten och du får självklart med kvittot.

Jag kommer inte skicka konsolen utan den hämtas hos mig i centrala Stockholm och betalningen sker via swish. Inga undantag. Skriv inte i PM utan allt skall ske i tråden här. Jag hör av mig till dig i PM om jag finner intresse.

Tack på förhand
SA

*Edit* Ni kan lika väl PMa ert bud om ni inte vill bli uthängda av alla dessa ledsna pojkar på sidan.

Bud start på 7500kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Annonstråd rensad*

Vill man inte köpa varan så behöver man inte det heller. Saklig priskritik är tillåtet men inte illa beteendet är inte det och det gäller alla!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

8k och hämtar den nu isåfall, mitt bud gäller endast ikväll.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

*Annonstråd rensad*

Vill man inte köpa varan så behöver man inte det heller. Saklig priskritik är tillåtet men inte illa beteendet är inte det och det gäller alla!

/Vzano, Moderator

ok Sakligt priskritik:
Ny kostar 5990:-

7500:- för begagnat tycker jag är ett konstigt pris.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 8200kr & hämtar då i Stockholm. Mvh / Emanuel

Permalänk

8500

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

ok Sakligt priskritik:
Ny kostar 5990:-

7500:- för begagnat tycker jag är ett konstigt pris.

En Patek Philippe Nautilus (en klocka) har en MSRP på cirka 30k USD men kan säljas en sekund efter på andrahands marknaden för över 65k USD. Det heter utbud till efterfrågan och folk som är intresserade av en produkt som har lågt utbud är redo då att betala ett överpris för att få händerna på produkten. Tycker du fortfarande något är konstigt så vet jag inte vad mer jag kan säga till dig. Fick du inte tag i ett PS5 och inte har råd/vill betala överpris just NU för det, sorry inte mitt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybr:

En Patek Philippe Nautilus (en klocka) har en MSRP på cirka 30k USD men kan säljas en sekund efter på andrahands marknaden för över 65k USD. Det heter utbud till efterfrågan och folk som är intresserade av en produkt som har lågt utbud är redo då att betala ett överpris för att få händerna på produkten. Tycker du fortfarande något är konstigt så vet jag inte vad mer jag kan säga till dig. Fick du inte tag i ett PS5 och inte har råd/vill betala överpris just NU för det, sorry inte mitt problem.

Skillnaden är att den klockan ÖKAR i värde över tid. PS5, not so much.

Du är en av alla dessa scalpers som yrar omkring just nu, men ljuger för dig själv.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Att sälja sitt PS5 för inköpspris just nu är ren välgörenhet, förstår i ärlighetens namn inte varför man här ofta förväntar sig att någon ska göra det? Med det sagt bjuder jag 8600kr inkl upphämtning.

Permalänk

8800:-

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Moderator
Forumledare

*Tråd rensad*

Vänligen låt bli att posta meningslösa bud, gnälla samt påpeka andras regelbrott. Är du inte intresserad av varan eller saknar förmågan att författa relevanta frågor, rimliga bud eller saklig priskritik är det bara att scrolla vidare.
Förväntar mig såklart att alla håller en god ton mot varandra

Ta även gärna en titt på §3.3/3.4 i marknadsreglerna samt Nya regler kring försäljning av bristvaror i SweClockers Marknad (där man är välkommen att komma med synpunkter och förslag).

Citat:

§3.3 Annonsören måste ha direkt tillgång till den utannonserade varan. Försäljning av orderbekräftelser får därmed inte äga rum. Detta inbegriper även köplatser och förhandsbokningar av ännu ej lanserade produkter.
§3.4 Storskalig och/eller systematisk försäljning av bristvaror som köpts in och säljs till ett högre pris är inte tillåtet på SweClockers marknad. Det här innefattar inte individer som annonserar enstaka produkter.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Drar mig ut ur budgivningen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Finns konsolen kvar?

Permalänk

Köper gärna! Vad är budet på?

Permalänk
Medlem

@Hybr Otippat att scalpern börjar jämföra PS5:an med klockor. Dagens asgarv.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF