Permalänk
Medlem

Jag installerade Padavan software på en RT-N56U, som jag fick av polare(som skulle slänga den). Trots att routern har många år på nacken, så blev som ny med Padavan.

Kul att det finns entusiaster som håller på att vidareutveckla programvaran.

Permalänk
Medlem

Blixten tog dessvärre min N56U. Saknar den, gick så bra med padavan. Blev tunt med uppdateringar på sista tiden dock, har inte varit så uppdaterad själv vad gäller kontinuiteten med projektet. Men om någon forkat och fortsätter så är ju det schysst! Nu kör jag Merlin på en R7000 istället.

Permalänk
Medlem

Här är en kille från Taiwan, som fortsätter utvecklingen av sin Padavan-fork, senaste uppdateringen 2020-01-20.

https://github.com/pexcn/padavan/releases

Permalänk
Medlem

Någon sa att man kan göra ett gästnätverk i en tredjeparts firmware?

Jag har aldrig använt något annat än ordinarie firmware från asus... då jag har enn n56u som alltså haft release 2010... allting verkar fungera helt ok än idag

denna post gjorde jag för inte så länge sedan;

Funderar än idag ifall jag ska ta och köpa en ny men ingen aning om vad jag ska leta efter.. tänker mest på säkerheten, vill ha ett gästnätverk för gäster och även ett annat för IOT enheter och sedan för egna main stuff så som dator, laptop och TV
två stationära datorer kopplade med sladd TV kopplad till 5GHZ nätverk och resterande IOT enheterna med 2.4ghz nätverk / gästnätverk?