Permalänk

3D + 4K TV?

Finns det någon 3D TV som har 4K upplösning? Har ej kollat på TV markanden på typ 5 år sen jag köpte den jag har nu. Då var 3D TV ganska hett. Därav blir jag förbryllad då de onlineshopar jag har kollat inte ens har 3D med i filtreringen. Så jag vänder mig då hit finns det någon 3D TV med valfri "4K upplösning" kring 15k? Gärna kring 50". Kallas 3D något annat nu för tiden? Känns som de modeller jag klickat in mig på på måfå ej har nämt 3D, inte ends modeller för 30k.
Tack på förhand

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Bildexpert 📺

Intresset för 3D dök rejält ganska precis i den vevan du slutade titta på TV-utbudet. Vet ingen TV som fortfarande har funktionen. Det finns en del projektorer som fortfarande kör med 3D, men annars är 3D är verklig långt ute i kylan nu.

Permalänk

Aha, det förklarar saken. Tackar!

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

Detta är lite trist. Min gamla 3D-TV från 2010 har börjat ge missljud i högtalarna. Jag använder dem visserligen inte men sätter jag på mute tystnar det men jag får en ful ikon som hoppar runt på skärmen vilket jag inte vill ha. Dessutom bara HD samt att den inte har stöd för DVB-T2, det senare fungerade bra när jag hade kabel-tv men nu har jag marksänt så en ny TV behövs.

Funderat på en projektor men det känns inte särskilt praktiskt. Jag vill ha 3D, jag gillar det och har en hel hög blu-ray 3D-filmer så projektor verkar vara enda alternativet?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alphahanne:

Detta är lite trist. Min gamla 3D-TV från 2010 har börjat ge missljud i högtalarna. Jag använder dem visserligen inte men sätter jag på mute tystnar det men jag får en ful ikon som hoppar runt på skärmen vilket jag inte vill ha. Dessutom bara HD samt att den inte har stöd för DVB-T2, det senare fungerade bra när jag hade kabel-tv men nu har jag marksänt så en ny TV behövs.

Funderat på en projektor men det känns inte särskilt praktiskt. Jag vill ha 3D, jag gillar det och har en hel hög blu-ray 3D-filmer så projektor verkar vara enda alternativet?

Du kan försöka med den sista generationen som jag vet har 3D och det är LG:s OLED B6/C6 från 2016 där den passiva lösningen fungerar bra. Minns inte om någon fortsatte med 3D-LCD:er i samma veva.

Ganska många som vill sälja av de OLED-modellerna för att byta till CX etc. Så bör gå att få tag på för hyfsade priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du kan försöka med den sista generationen som jag vet har 3D och det är LG:s OLED B6/C6 från 2016 där den passiva lösningen fungerar bra. Minns inte om någon fortsatte med 3D-LCD:er i samma veva.

Ganska många som vill sälja av de OLED-modellerna för att byta till CX etc. Så bör gå att få tag på för hyfsade priser.

Du menar begagnad då? Söker jag runt på t.ex. prisjakt eller på tillverkarnas egna sajter hittar jag ingenting. På prisjakt hittar jag en B6 men den verkar inte ha 3D-stöd.

Jag tänkte att det kanske finns de som har stöd men det marknadsförs inte så det går inte söka sig fram?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alphahanne:

Du menar begagnad då? Söker jag runt på t.ex. prisjakt eller på tillverkarnas egna sajter hittar jag ingenting. På prisjakt hittar jag en B6 men den verkar inte ha 3D-stöd.

Jag tänkte att det kanske finns de som har stöd men det marknadsförs inte så det går inte söka sig fram?

Ja, definitivt en begagnad B6:a. Det är en 2016-modelleså sista exemplaren lär ha sålts iväg under 2017. FInns inga TV som har "dolt" stöd för 3D vad jag vet. Det är så mycket finesser som ska in i moderna TV att de prioriterar funktioner för att hålla kostnaderna nere. På B6 är det ett passivt filter vilket i långa loppet gör det mindre känsligt för sådant som att 3D-glasögon går sönder och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ja, definitivt en begagnad B6:a. Det är en 2016-modelleså sista exemplaren lär ha sålts iväg under 2017. FInns inga TV som har "dolt" stöd för 3D vad jag vet. Det är så mycket finesser som ska in i moderna TV att de prioriterar funktioner för att hålla kostnaderna nere. På B6 är det ett passivt filter vilket i långa loppet gör det mindre känsligt för sådant som att 3D-glasögon går sönder och liknande.

Ja, vi får se hur jag gör. Kanske blir projektor ändå. Har dock för dålig koll på om DLP eller LCD är bättre men det är en helt annan frågeställning.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Alphahanne:

Ja, vi får se hur jag gör. Kanske blir projektor ändå. Har dock för dålig koll på om DLP eller LCD är bättre men det är en helt annan frågeställning.

Det är precis som med TV-apparater en fråga om produkter, inte en fråga om vilken teknik det är i bildpanelen.

Du lär dock finna ett större utbud av DLP-modeller som klarar 3D. Mycket är samma, likadant, annat namn på kartongen där.

Permalänk
Medlem

Svårigheten verkar vara i att hitta glasögon som fungerar med dem.

Känns som detta är helt dödfött tyvärr.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ja 3D är nog så dött som det bara kan bli.

Insåg nu att jag har 3D på projektorn, aldrig använt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det kommer filmer i 3D med jämna mellanrum. Jag köpte 4st billiga aktiva glasögon till projektorn på amazon och har nött igenom ett gäng filmer med familjen. Jag tycker det är idiotiskt att marknaden ska döda 3D. Vet inte hur mycket en implementering kostar tillverkarna(?) men det är ju först nu när TV apparater börjar närma sig 100" som det faktiskt tillför något för oss som faktiskt gillar det. Visst är det lite av en gimmick, men en rätt kul gimmick kan jag tycka. Jag hade en hypotes om att man tog bort 3D för att senare kuna implementera det som en "feature". (Ett tag hade ju typ alla apparater detta inbyggt). Men börjar få en känsla att jag kanske hade fel. Tror iofs det kommer komma tillbaka i någon form när folk börjar glömma bort att det fanns. Återigen då som en gimmick.

Något jag håller på med nu, om än rätt sent påhopp på tåget, är att försöka fixa så jag kan spela i 3D på projektorn. Håller på att snickra på en racingrigg till projektorrummet. Jag och tjejen började nöta Dirt 2.0 ett tag. Att sitta typ 1,5 meter från 100" ger en riktigt bra inlevelse. Men orkade inte släpa fram ratt/pedaler utan allt blev liggandes i en garderob. Nu ska jag försöka fixa en mer portabel lösning, samt 3D, om jag får det att funka.

Om du har ett rum att avvara så tycker jag projektor är rätt kul faktiskt. Rätt billigt sätt att kunna glo 3D om du är sugen på det. För egen del är jag lite halvkass på att använda den tillräckligt mycket. I alla fall med tanke på att jag har en manuell duk. Rummet är litet och blir jäkligt varmt efter en stund där man sitter och ja, just min projektorduk luktar fortfarande typ giftig plast flera år efter inköp. Det luktar så pass mycket att jag får huvudvärk efter några timmar med duken nere. Hade dagens 75" TV-modeller erbjudit 3D så hade jag nog kunnat tänka mig att byta ut projektorn mot en sådan, men sålänge det saknas får den nog hänga kvar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Samsung 3D-TV sedan 2010 och tittar ofta på 3D, har till och med spelat en del spel som har stöd för det på den. Jag gillar det skarpt, det ger en helt annan nivå på filmerna tycker jag. Nu är den dock bara 40" och endast full HD, samt att den inte tar emot DVB-T2.

En projektor skulle väl fungera men en sådan är inte så praktisk i mitt vardagsrum tyvärr. Hade jag bott så stort att jag kunde ha ett separat rum som biosalong hade det fungerar ypperligt men rent praktiskt vore en TV det smidigaste alternativet i nuläget.

Tror också att det kommer tillbaka så småningom men troligen inte förrän det finns annan teknik för att visa 3D. Så för mig är det nog att försöka jaga en begagnad 4K med 3D. Gillar inte riktigt köpa elektronik begagnad dock men då enda alternativet är en projektor som inte alls passar bra i min bostad så har jag inte så mycket val.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Bildexpert 📺

När vi får tillgång till 120 Hz-signaler i allt högre utsträckning är det tänkbart och tekniskt möjligt att man kan lösa detta externt utan att TV:n måste ha 3D-funktionen inbyggd. Glasögonen synkar mot den externa lösningen som hela tiden alternerar höger vänster bild i signalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det kommer filmer i 3D med jämna mellanrum. Jag köpte 4st billiga aktiva glasögon till projektorn på amazon och har nött igenom ett gäng filmer med familjen. Jag tycker det är idiotiskt att marknaden ska döda 3D. Vet inte hur mycket en implementering kostar tillverkarna(?) men det är ju först nu när TV apparater börjar närma sig 100" som det faktiskt tillför något för oss som faktiskt gillar det. Visst är det lite av en gimmick, men en rätt kul gimmick kan jag tycka. Jag hade en hypotes om att man tog bort 3D för att senare kuna implementera det som en "feature". (Ett tag hade ju typ alla apparater detta inbyggt). Men börjar få en känsla att jag kanske hade fel. Tror iofs det kommer komma tillbaka i någon form när folk börjar glömma bort att det fanns. Återigen då som en gimmick.

Något jag håller på med nu, om än rätt sent påhopp på tåget, är att försöka fixa så jag kan spela i 3D på projektorn. Håller på att snickra på en racingrigg till projektorrummet. Jag och tjejen började nöta Dirt 2.0 ett tag. Att sitta typ 1,5 meter från 100" ger en riktigt bra inlevelse. Men orkade inte släpa fram ratt/pedaler utan allt blev liggandes i en garderob. Nu ska jag försöka fixa en mer portabel lösning, samt 3D, om jag får det att funka.

Om du har ett rum att avvara så tycker jag projektor är rätt kul faktiskt. Rätt billigt sätt att kunna glo 3D om du är sugen på det. För egen del är jag lite halvkass på att använda den tillräckligt mycket. I alla fall med tanke på att jag har en manuell duk. Rummet är litet och blir jäkligt varmt efter en stund där man sitter och ja, just min projektorduk luktar fortfarande typ giftig plast flera år efter inköp. Det luktar så pass mycket att jag får huvudvärk efter några timmar med duken nere. Hade dagens 75" TV-modeller erbjudit 3D så hade jag nog kunnat tänka mig att byta ut projektorn mot en sådan, men sålänge det saknas får den nog hänga kvar.

Ja, har du nån tips på hur man kör spel i 3D på projektor? Kanske värt att prova.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja, har du nån tips på hur man kör spel i 3D på projektor? Kanske värt att prova.

/hulle.

Jag har inte kommit så långt med det ännu. Planerar att ge mig i kast med det i veckan. Men dels finns det äldre spel med inbyggd "native" 3D-funktion, men sen finns det mjukvara som omvandlar "vanlig 3D" till stereoskopisk 3D. Ett program som dyker upp när man googlar är TriDef. Här har du en som har lagt upp massor av videor där han kör 3D med TriDef

Här är en annan som i videobeskrivningen förklarar vad som gäller om man vill kunna lira i 3D och 4K i 60Hz. Inte många TV-apparater som klarar det, men hans lite äldre samsung klarar det.

Hur som helst, det du gör när du fått upp stereoskopisk 3D-bild, alltså två bilder bredvid varandra eller över/under varandra, så aktiverar du 3D i projektorns inställningar. Sen behöver du som sagt aktiva 3D-glasögon som passar din projektormodell.
Själv har jag dom här (tror jag): https://www.amazon.de/-/en/Pergear-DLP-Link-Shutter-Glasses-P...
Hur som helst brukar dom gå under namnet G15-DLP och finns av flera olika fabrikat till ungefär lika låga priser. Såg att just dom jag länkade till inte fraktas till Sverige nu av någon anledning. Dom är inte bekväma bör tilläggas. Brukar stoppa en bit papper där dom ligger mot näsan där dom annars trycker. Har inte jämfört dom med dyrare modeller, men har hört att dom ska vara bättre än BenQs egna. Vet inte om de dyrare som sannolikt ör mer ergonomiska också har bättre bildegenskaper. Färger blir ju lite off eftersom glasen är tonade. Men det är fortfarande hästlängder bättre än gammal anaglyfisk 3D. En nackdel för egen del är att jag har en grå duk och bättre 3D effekt lär man få på en vit duk eller en ALR-duk med hög gain.

Har inte testat det själv, men du kan ju dra igång de där videoklippen jag länkade och stata 3D i projektorn så ser du ju vilken 3D effekt man har att vänta i respektive spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hittade du någon?

Skrivet av tomas5011:

Finns det någon 3D TV som har 4K upplösning? Har ej kollat på TV markanden på typ 5 år sen jag köpte den jag har nu. Då var 3D TV ganska hett. Därav blir jag förbryllad då de onlineshopar jag har kollat inte ens har 3D med i filtreringen. Så jag vänder mig då hit finns det någon 3D TV med valfri "4K upplösning" kring 15k? Gärna kring 50". Kallas 3D något annat nu för tiden? Känns som de modeller jag klickat in mig på på måfå ej har nämt 3D, inte ends modeller för 30k.
Tack på förhand

Hej.
Jag är oxå en av dom som älskade 3d och jag köpte inte någon tv. Men vill verkligen få tag i en. Fast det känns som att det är kört helt. Förutom den komentaten nedan om någon projektor. Men det känns svindyrt.

Permalänk
Medlem

Stämmer in här. Jättetråkigt att alla bara typ utraderat 3D. Det finns visst intresse, allt annat är bara lögn.

Fast går det att få stereoskopisk 3D på vanlig bildskärm funkar ju crosseye. Lite jobbigt i början men på sikt går det utan problem. Tombraider som länkades in såg bra mycket mäktigare ut med crosseye.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Detta är lite trist. Min gamla 3D-TV från 2010 har börjat ge missljud i högtalarna. Jag använder dem visserligen inte men sätter jag på mute tystnar det men jag får en ful ikon som hoppar runt på skärmen vilket jag inte vill ha. Dessutom bara HD samt att den inte har stöd för DVB-T2, det senare fungerade bra när jag hade kabel-tv men nu har jag marksänt så en ny TV behövs.

Funderat på en projektor men det känns inte särskilt praktiskt. Jag vill ha 3D, jag gillar det och har en hel hög blu-ray 3D-filmer så projektor verkar vara enda alternativet?

Stör mig också på den ikonen som hoppar runt när jag vill ha tvn på mute, du har säkert redan testat det men jag brukar dra ner volymen till 0 istället för att trycka på muteknappen så slipper jag ikonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP636:

Stör mig också på den ikonen som hoppar runt när jag vill ha tvn på mute, du har säkert redan testat det men jag brukar dra ner volymen till 0 istället för att trycka på muteknappen så slipper jag ikonen.

Nu har jag precis tack och lov fått tag på en begagnad 55" 4K-TV med 3D och beställt glasögon som ska fungera till den så det är inget problem längre, hoppas jag. Vet ju inte om glasögonen fungerar förrän jag fått dem.

Det trista med den gamla TVn var att den började få skrapljud från högtalarna. Enda sättet att få tyst på det var med mute, att sänka volymen gjorde ingen skillnad, och då fanns den där irriterande ikonen som inte gick stänga av. Ibland hjälpte det att stänga av och slå på TVn igen men inte alltid.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anna kakan:

Hej.
Jag är oxå en av dom som älskade 3d och jag köpte inte någon tv. Men vill verkligen få tag i en. Fast det känns som att det är kört helt. Förutom den komentaten nedan om någon projektor. Men det känns svindyrt.

Helt omöjligt är det inte, jag lyckades få tag på en begagnad genom marknaden här. Har ju min gamla 40" Samsung 1080P med 3D men det är något fel som gör att det knastrar/skrapar ur högtalarna ibland och det går inte få tyst på utan att muta vilket ger en störig ikon som hoppar runt på skärmen, alternativt stänga av och slå på den igen ett par gånger.

Som sagt ingen 4K utan bara 1920x1080, men det är den upplösning man får i 3D även på de allra flesta 4K-apparater så är det 3D du är ute efter och kan leva utan 4K i övrigt så skicka ett PM om du är intresserad. Har 3 par aktiva glasögon till den.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nu har jag precis tack och lov fått tag på en begagnad 55" 4K-TV med 3D och beställt glasögon som ska fungera till den så det är inget problem längre, hoppas jag. Vet ju inte om glasögonen fungerar förrän jag fått dem.

Det trista med den gamla TVn var att den började få skrapljud från högtalarna. Enda sättet att få tyst på det var med mute, att sänka volymen gjorde ingen skillnad, och då fanns den där irriterande ikonen som inte gick stänga av. Ibland hjälpte det att stänga av och slå på TVn igen men inte alltid.

Aha, jo är säkert en annan funktion som stänger av högtalarna när man trycker på mute jämfört med volym 0. Ja men då är ju problemet löst, fint med lite större tv dessutom.

Permalänk
Medlem

De där billiga glasögonen från Amazon var billiga av en anledning. Dumsnålheten slog till igen. De funkar inte alls, de bara blinkar helt random, finns ingen synkning med TVn alls och inga inställningar kan man göra heller. Så, bara skicka tillbaka skiten.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Fick tag på rätt glasögon (de som tillverkats för att passa till tvn. svindyra men värt det) och fick dem idag. Funkar helt perfekt.

Ett tips om man söker begagnad TV med 3D-stöd, se till att det finns glasögon som verkligen fungerar med den innan du köper TVn.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Det är nog lättare för dig om du letar efter 3D projektor istället

Skrivet av tomas5011:

Finns det någon 3D TV som har 4K upplösning? Har ej kollat på TV markanden på typ 5 år sen jag köpte den jag har nu. Då var 3D TV ganska hett. Därav blir jag förbryllad då de onlineshopar jag har kollat inte ens har 3D med i filtreringen. Så jag vänder mig då hit finns det någon 3D TV med valfri "4K upplösning" kring 15k? Gärna kring 50". Kallas 3D något annat nu för tiden? Känns som de modeller jag klickat in mig på på måfå ej har nämt 3D, inte ends modeller för 30k.
Tack på förhand

Det är nog lättare för dig om du istället letar efter en 3D projektor med 4K . Men då får du helt enkelt googla 3D projektor 4K
Det är tveksamt om du ens skulle hitta en 3D Tv med 4K på Ebay

Permalänk

Själv har jag aldrig ljud på tv:n eftersom jag har ett hemmabiosystem

Skrivet av Alphahanne:

Detta är lite trist. Min gamla 3D-TV från 2010 har börjat ge missljud i högtalarna. Jag använder dem visserligen inte men sätter jag på mute tystnar det men jag får en ful ikon som hoppar runt på skärmen vilket jag inte vill ha. Dessutom bara HD samt att den inte har stöd för DVB-T2, det senare fungerade bra när jag hade kabel-tv men nu har jag marksänt så en ny TV behövs.

Funderat på en projektor men det känns inte särskilt praktiskt. Jag vill ha 3D, jag gillar det och har en hel hög blu-ray 3D-filmer så projektor verkar vara enda alternativet?

Jag har aldrig ljudet på tv:n . Istället låter jag den skickar ljudet via HDMI till min LG hemmabiosystem . Så någon ikon för avstängd högtalare är inte på min TV ruta
Du borde kunna göra samma sak fast år 2021 kanske det är mer intressant med en soundbar . Sedan rekommenderar jag en annan tjänst för digital-tv för boxer har inte den bästa bilden . Har du fått bredband då kan du streama tv-kanaler hem och får bättre bild 😀 annars finns det många boxar där ute för boxer där ute som du kan köpa

Skrev lite galet i rubriken
Permalänk

3D filmer finns dock fortfarande att köpa

Skrivet av Hulle:

Ja 3D är nog så dött som det bara kan bli.

Insåg nu att jag har 3D på projektorn, aldrig använt.

/hulle.

3D filmer finns dock fortfarande att köpa och tydligen så är det fortfarande en 3D logga även på UHD spelare alltså spelare för ultra HD blu-ray skivor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel100:

Jag har aldrig ljudet på tv:n . Istället låter jag den skickar ljudet via HDMI till min LG hemmabiosystem . Så någon ikon för avstängd högtalare är inte på min TV ruta
Du borde kunna göra samma sak fast år 2021 kanske det är mer intressant med en soundbar . Sedan rekommenderar jag en annan tjänst för digital-tv för boxer har inte den bästa bilden . Har du fått bredband då kan du streama tv-kanaler hem och får bättre bild 😀 annars finns det många boxar där ute för boxer där ute som du kan köpa

Nu har jag visserligen hittat en begagnad 4K TV med 3D så problemet löst för min del.

Men, som jag skrivit tidigare. Jag har alltid haft ljudet via stereon (7.1). Problemet med min gamla TV var att det inte hjälpte att dra ner volymen till noll, spraket från högtalarna fanns där ändå. Enda sättet bli av med det var med mute och då fanns den där ikonen oavsett om jag ville eller inte. Allt detta hade du nog sett om du läst ordentligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Jag tror inte att det 120hz inte ens på den fetaste ultra blu ray skivan

Skrivet av Laxpudding:

När vi får tillgång till 120 Hz-signaler i allt högre utsträckning är det tänkbart och tekniskt möjligt att man kan lösa detta externt utan att TV:n måste ha 3D-funktionen inbyggd. Glasögonen synkar mot den externa lösningen som hela tiden alternerar höger vänster bild i signalen.

Jag tror inte att det är 120hz inte ens på den fetaste ultra HD Bluray skivan . Och dom som låg bakom 4K på blu-ray bestämde av någon märklig anledning att det skulle inte finnas 3D på UHD DISC . Kanske handlade helt enkelt om att biograferna måste HA någon fördel annars så slutar folk att gå på biografen . Fast nu är Det ju inte i 3D på biografen heller . Sedan får vi se om biografen överlever covid19

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Fick tag på rätt glasögon (de som tillverkats för att passa till tvn. svindyra men värt det) och fick dem idag. Funkar helt perfekt.

Ett tips om man söker begagnad TV med 3D-stöd, se till att det finns glasögon som verkligen fungerar med den innan du köper TVn.

Jag är aktiva glasögon till min Philips TV och alla aktiva glasögon som finns och som är tillverkad av Philips och gjord för tv ska tydligen fungera med min TV

Har du en TV med passiv 3D då kan faktiskt glasögonen från SF biografen fungera alldeles utmärkt

När 3dtv såldes i butikerna så ingick inte 3D glasögonen alltid