Permalänk
Medlem

Necron är rätt kul att spela och rätt stark i kommande season. Så upp till di gom du vill kunna spela en necro eller inte.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

det blev båda expansionerna ändå.

Nåt jag undrar över - ska det vara övermänskligt lätt att spela, eller är det en bugg? Jag spelar själv.
Allt rensas på ett klick, och bossarna dör snabbare än jag hinner spotta ur mig magier. Max 3 sekunder, sen är bossen död. Även act-bossarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ISbit:

det blev båda expansionerna ändå.

Nåt jag undrar över - ska det vara övermänskligt lätt att spela, eller är det en bugg? Jag spelar själv.
Allt rensas på ett klick, och bossarna dör snabbare än jag hinner spotta ur mig magier. Max 3 sekunder, sen är bossen död. Även act-bossarna.

Det beror ju på vilken svårighet du spelar på. Det finns många nivåer att välja.
Men riktigt svårt blir det inte förrän du börjar med Greater Rifts i endgame.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Testade idag och stashen finns kvar. Jag hade ingen hardcore gubbe på mitt konto så skapade en idag, och min stash fanns kvar sedan flera år tillbaka när jag senast hade en hardcore gubbe.

Hur tar man GR150? Mitt högsta solo någonsin är från denna säsongen, 116-117. Steget från 116 till 150 är ju galet stort.
Måste ingå mycket GR fishing för att kunna ta GR150?
Vilken klass kommer du att lira? Necro?

Sist jag spelade så krävdes det ett team med 3-4 pers för o klara gr 150.
Vi lirade med 2 support, 1 trash killer samt en RG killer. Denna meta ändras för varje säsong.

De som soloar 150 använder sig till större delen av seasonal theme mechanics för att klara detta.
I dagsläget finns ingen solo 150GR clear på non-seasonal HC vad jag sett.
Vet inte hur SC sidan ser ut men tror inte någon soloat non-seasonal SC än heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ISbit:

det blev båda expansionerna ändå.

Nåt jag undrar över - ska det vara övermänskligt lätt att spela, eller är det en bugg? Jag spelar själv.
Allt rensas på ett klick, och bossarna dör snabbare än jag hinner spotta ur mig magier. Max 3 sekunder, sen är bossen död. Även act-bossarna.

Spelar du på Normal är det väldigt enkelt ja. Här har du en lista på svårighetsgrader och vad det ger,
https://eu.diablo3.com/en-us/game/guide/gameplay/game-difficu...

Normal: 100% Health, 100% Damage, 0% extra gold bonus, 0% extra XP bonus
Torment XVI: 13888770% Health, 64725% Damage, 7000% extra gold bonus, 17000% extra XP bonus

Utöver detta så ökar svårighetsgraden i greater rifts ytterligare,
Greater Rift 75 = Torment 16
Greater Rift 80 = Torment 17
Greater Rift 85 = Torment 18
osv

Permalänk
Medlem

Nytt rekord för mig idag, solo barb GR 122 med 7 sekunder kvar ^^.
Kanske inte så högt jämfört med andra men för mig så är det iaf mitt högsta hitills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nytt rekord för mig idag, solo barb GR 122 med 7 sekunder kvar ^^.
Kanske inte så högt jämfört med andra men för mig så är det iaf mitt högsta hitills

Stressigt med 7 sek kvar, bra jobbat.
Nice när man klarar det precis i tid, men riktigt tråkigt dem gånger man är 1-3 sek efter timern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swesic:

Stressigt med 7 sek kvar, bra jobbat.
Nice när man klarar det precis i tid, men riktigt tråkigt dem gånger man är 1-3 sek efter timern.

ja usch sådant är hemskt när man är så nära men ändå failar.
Jag spara klipp nu från rift guardien:
https://clips.twitch.tv/GiftedDiligentBulgogiKlappa
Brukar rensa gamla klipp men får ligga kvar en liten stund iaf :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snobben47:

Jag förstod att du menade dem och nej jag hade inte använt dem innan utan bara blivit boostad. Nu har jag lärt mig lite mer. Hittade även en film på youtoube om numlock tricket som jag nu också lärt mig. Du får säga det för det gör jag om mig själv i detta fall att jag är en blåögd blondin

Alla har vi varit blåögda blondiner

Vill du lära dig mer om olika klasser och "builds" så rek. jag https://maxroll.gg
Finns en hel del att läsa där, går mycket på djupet på många builds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Alla har vi varit blåögda blondiner

Vill du lära dig mer om olika klasser och "builds" så rek. jag https://maxroll.gg
Finns en hel del att läsa där, går mycket på djupet på många builds.

Då står valet mellan GOD HUNGERING ARROW, AKKHAN BOMBARDMENT, AOV HEAVEN'S FURY och MASQUERADE BONE SPEAR inför nästa säsong.
Sorry för caps men jag copy paste från sidan.
Måste ju välja från S tier ^^.

Permalänk
Medlem

Körde GoD Hungering Arrow förra säsongen, kommer nog testa Masquerade Bone Spear. Vill ge necron en chans till...

Permalänk
Skrivet av Wip3:

Alla har vi varit blåögda blondiner

Vill du lära dig mer om olika klasser och "builds" så rek. jag https://maxroll.gg
Finns en hel del att läsa där, går mycket på djupet på många builds.

Jag har tittat där inne. Rhykker la juh en video på de bästa buildsen för säsongen som "gruppen" rekomenderade så det blir att jag kör både necro och monk denna säsong. Kanske fler sen om jag orkar och känner för det.

Necron blir: Masquerade Bone Spear
Monken blir: POJ Tempest Rush

Kommer att börja med necron.

Permalänk
Medlem

Har SweClockers nån guild i D3? Annars så vore det väl trevligt att starta upp en inför säsongen?

Men det kanske måste okej'as av SweC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Alla har vi varit blåögda blondiner

Vill du lära dig mer om olika klasser och "builds" så rek. jag https://maxroll.gg
Finns en hel del att läsa där, går mycket på djupet på många builds.

Nice sida, tack för länk!

Skrivet av Wip3:

Har SweClockers nån guild i D3? Annars så vore det väl trevligt att starta upp en inför säsongen?

Men det kanske måste okej'as av SweC?

Tror ej det finns någon sweclockers D3 guild / clan, jag har inte sett nån iaf. Skapa en och se om intresse finns?
Jag kan joina, men håller mig till HC oavsett om det blir en SC clan.

Permalänk
Medlem

Finns en community SweClockers som är skapad 26/2 2014, men jag har ite sett någon aktivitet där sen.... Senast uppdaterad motd är från 6/1 2017.

Finns det någon/några som ska köra kommande säsong så hojta till så kan vi gå ihop. Lite roligare att lira som ett gäng än att hoppas på randoms.

Permalänk
Medlem

Jag kan skapa en community som heter SweClockers S22 så kan man skriva där om man behöver boost eller annan hjälp?

Permalänk
Medlem

Jag kan joina, kommer väl spela lite till och från

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Jag kan skapa en community som heter SweClockers S22 så kan man skriva där om man behöver boost eller annan hjälp?

Ja gör gärna det. Jag kommer inte ihåg hur man joinar men det löser sig nog snabbt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

När börjar det ikväll, kl 21.00 som vanligt?
Blir och dra upp en HC barb så länge polaren var på att spela, annars blir de nog en Crusader eller DH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

När börjar det ikväll, kl 21.00 som vanligt?
Blir och dra upp en HC barb så länge polaren var på att spela, annars blir de nog en Crusader eller DH.

1h42m kvar för EU
https://d3resource.com/journey/
Här är en klocka som tickar ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja gör gärna det. Jag kommer inte ihåg hur man joinar men det löser sig nog snabbt.

Vet inte ifall du hade startat en clan eller inte. Jag hittar den inte. Jag har startat en nu som heter Swec22 och ligger under English.

Jag lirar mer än gärna med någon nu om 80 minuter när det drar igång. Tänkte börja med rift quest sen rusha för kuben, försöka rolla till mig något till cuben och sedan få lvl:ar så snabbt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Tycker gott dom kunde släppt denna season för en vecka eller två sen så man haft något att göra fram till Shadowlands releasen. Nu är det så kort tid kvar att jag känner att jag inte orkar lägga någon tid på D3, för fr.o.m. måndag kommer all ledig tid gå till WoW. I-landsproblem deluxe

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Tycker gott dom kunde släppt denna season för en vecka eller två sen så man haft något att göra fram till Shadowlands releasen. Nu är det så kort tid kvar att jag känner att jag inte orkar lägga någon tid på D3, för fr.o.m. måndag kommer all ledig tid gå till WoW. I-landsproblem deluxe

Är nog svårt att göra något åt, wow blev pushat och om det skulle ha någon effekt hade det behövt vara typ minst tre veckor innan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vet inte ifall du hade startat en clan eller inte. Jag hittar den inte. Jag har startat en nu som heter Swec22 och ligger under English.

Jag lirar mer än gärna med någon nu om 80 minuter när det drar igång. Tänkte börja med rift quest sen rusha för kuben, försöka rolla till mig något till cuben och sedan få lvl:ar så snabbt som möjligt.

Försökte jobba men får bara meddelandet att d3 servers är offline? :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

clan verkar nere. Iaf kör gr90+ ifall ni vill vara med och är 90+ så får ni lägga till mig så kör vi

Skrivet av trickeh2k:

Försökte jobba men får bara meddelandet att d3 servers är offline? :/

Sorry har inte varit inne och läst. Jag och en lirade ihop. Nu har vi nått 24H så nu får vi ge oss. Galet men jag ville testa.
Det verkar iaf som clanen har varit nere och spelet krachar ibland. Men vi har lirat från säsongen startade och jag har inte stängt av spelet sedan dess. Så kanske fick jag behålla min plats i spelet tack vare det. Kanske är det så att deras servar varit lite överbelastad.

Testade att avsluta med en solo. Lyckades ta GR 101 vilket känns jädrigt bra efter första dagen. Tydligen så var det inte tillräckligt att spela 24H för att komma med på leaderboard för den började vid GR 107. Jag får väl erkänna att jag inte var så effektiv i början. Jag lirade med helt fel set och håll på köra ett antal GR30 innan jag gick för season reward. Så tips i efterhand, gå så tidigt som möjligt för season reward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nytt rekord för mig idag, solo barb GR 122 med 7 sekunder kvar ^^.
Kanske inte så högt jämfört med andra men för mig så är det iaf mitt högsta hitills

Vilken build kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Vilken build kör du?

WW-rend men det var offseason. Paragon runt 1800. Fast nu på season blir ju barbar något starkare med extra cubslot och clone.

Här ser du min build:
https://eu.diablo3.com/en-us/profile/Jimmy-2645/hero/13702663...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

WW-rend men det var offseason. Paragon runt 1800. Fast nu på season blir ju barbar något starkare med extra cubslot och clone.

Här ser du min build:
https://eu.diablo3.com/en-us/profile/Jimmy-2645/hero/13702663...

Ok tack😃
Ska testa ,börjar bli trött på att alltid köra deamonhunter hehe

Permalänk
Medlem

Prövade Necron lite mer seriöst denna season .... jäklar va det hände grejjer så fort man fick sin 6 piece bonus , typ odödlig och dischar ut MASSV dmg , vart nästan lite för lätt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ok tack😃
Ska testa ,börjar bli trött på att alltid köra deamonhunter hehe

Började faktiskt levla upp en barb idag jag också. Nu ska jag bara hitta lite gear för wasterend.

Ska fixa en build med mycket movementspeed så kan jag powerlevla lite folk rätt så effektivt.

Skrivet av Cruiser:

Prövade Necron lite mer seriöst denna season .... jäklar va det hände grejjer så fort man fick sin 6 piece bonus , typ odödlig och dischar ut MASSV dmg , vart nästan lite för lätt

Jag har massiva problem med överlevnad när jag kör gr100+ utan någon support. Jag har inte riktigt grepp om hur man får upp thougness på necro ännu.