Gamingstol Svive Gemini - någon som köpt eller testat?

Permalänk
Medlem

Gamingstol Svive Gemini - någon som köpt eller testat?

Hej,

jag har kollat lite på Svive Gemini och lade en beställning på Webhallen när den var på rea för 2500:- men har inte hämtat ut den ännu.

Efter att ha kollat runt lite så har jag insett att Svive är Kompletts eget märke, vilket gör att man blir lite skeptisk. Inte för att de behöver vara dåliga, men det är svårare att hitta information och tester, och om det är ett "lokalt" märke för norden så kanske de inte har erfarenhet eller volymer nog att producera riktigt bra grejer till ett vettigt pris.

Så min fråga blir huruvida någon här på Sweclockers har erfarenheter av Svive Gemini, eller någon av deras andra stolar? Jag vet att just stolar brukar vara ganska så individuellt, men skulle ändå uppskatta lite feedback, intryck, kanske tips på andra märken om Svive inte är bra, osv.

MVH Niklas

Permalänk
Medlem

Sitter i en Svive Phoenix Tier 3. Rätt nöjd. Skön.

Såhär efter två år ser jag en antydan till att sömmarna/limmet börjar spricka på sittytan, men så har jag inte heller varit så försiktig.

För typ ett halvår sen hoppade en mutter ur av sig själv så hela ryggstödet lossnade. Men det var bara att sätta tillbaka. Enda jag saknar är vadderade armstöd.

Gemini ser ut att vara några snäpp bättre än min. Tyg verkar bättre än fejkläder.

99% av alla de här gamingstolarna är ändå precis samma kinesiska stol som nåt företag i väst satt sin logga på.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Svive Geminin på rea (2500kr) men har bara haft den i ca 2 dagar.
Den är skönare & lite "bredare" än min gamla Dxracer, jag är otroligt nöjd med köpet.
Det enda jag stör mig lite på är att kudden för nacken är väldigt hård & kudden för svanken sitter löst så den ramlar ner varje gång jag går ifrån stolen & den är ganska stor.
På min gamla stol så var kudden för svanken fastspänd så den satt alltid där man ville ha den.
Jag tycker absolut den är värt 2500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag köpte en Svive Geminin på rea (2500kr) men har bara haft den i ca 2 dagar.
Den är skönare & lite "bredare" än min gamla Dxracer, jag är otroligt nöjd med köpet.
Det enda jag stör mig lite på är att kudden för nacken är väldigt hård & kudden för svanken sitter löst så den ramlar ner varje gång jag går ifrån stolen & den är ganska stor.
På min gamla stol så var kudden för svanken fastspänd så den satt alltid där man ville ha den.
Jag tycker absolut den är värt 2500kr.

Tack så mycket Så du hade en Dxracer innan, vilken modell då? Varför bytte du? Verkar det vara ungefär samma kvalité? Och jag antar att racern var i någon slags läder, upplever du att Gemini andas bättre?

Har kollat på Dxracer också (på nätet), men det är jobbigt när man inte kan provsitta något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Tack så mycket Så du hade en Dxracer innan, vilken modell då? Varför bytte du? Verkar det vara ungefär samma kvalité? Och jag antar att racern var i någon slags läder, upplever du att Gemini andas bättre?

Har kollat på Dxracer också (på nätet), men det är jobbigt när man inte kan provsitta något.

Minns inte riktigt modellen men det var bland de billigaste, och jag bytte för den var sliten efter väldigt många års användande.
Svårt att jämföra kvalitén då den gamla var väldigt medfaren och Gemini är helt ny, men jag tycker det är bra kvalité på den.
Den känns väldigt stabil, lite mjukare och bättre sittdyna, på min gamla så tog mina lår i på sidorna av sittdynan men inte på Gemini.
Angående andningen så kan jag inte riktigt svara på det, då jag inte suttit i den under längre perioder men har aldrig upplevt (än så länge) att den blir varm eller att jag svettas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Minns inte riktigt modellen men det var bland de billigaste, och jag bytte för den var sliten efter väldigt många års användande.
Svårt att jämföra kvalitén då den gamla var väldigt medfaren och Gemini är helt ny, men jag tycker det är bra kvalité på den.
Den känns väldigt stabil, lite mjukare och bättre sittdyna, på min gamla så tog mina lår i på sidorna av sittdynan men inte på Gemini.
Angående andningen så kan jag inte riktigt svara på det, då jag inte suttit i den under längre perioder men har aldrig upplevt (än så länge) att den blir varm eller att jag svettas.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

@nik_lin Blev det något köp av denna stol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

@nik_lin Blev det något köp av denna stol?

Nyfiken jag med. Är sugen på ett köp. Borde provsitta den men kan inte komma åt att göra det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har svarat på lite frågor om stolen i Dagens fynd — Diskussionstråden, utifall ni skulle vilja veta mer om den.

#18747828

#18747910

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Har svarat på lite frågor om stolen i Dagens fynd — Diskussionstråden, utifall ni skulle vilja veta mer om den.

#18747828

#18747910

Tack!

Men. Blev snopen nu när jag såg att idag är det fullpris igen på stolen. Missade att det tydligen var ett endagserbjudande..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt nöjd med min Svive Gemini, tycker den är för hög för mig och mitt skrivbord, trots att jag är 184.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack!

Men. Blev snopen nu när jag såg att idag är det fullpris igen på stolen. Missade att det tydligen var ett endagserbjudande..

Det är fortfarande rea hos komplett, där kostar den dock 2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Det är fortfarande rea hos komplett, där kostar den dock 2400

Tack. Såg det men tar Webhallens "höjning" idag som ett tecken på att det nog inte var stolen för mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkaywr:

Jag är inte helt nöjd med min Svive Gemini, tycker den är för hög för mig och mitt skrivbord, trots att jag är 184.

Får tyvärr hålla med... Jag är 178 och köpte den baserat på Webhallens bristfälliga text om att den är "bra för både korta och långa gamers", medan det på kartongen står M/L. Stolen i sig verkar bra kvalité och så, men blir väldigt obekvämt att sitta när fötterna inte når ned till golvet ordentligt Så det blir till att skaffa en annan eller köpa ett fotstöd, vilket lär kosta mer än man sparade på rabatten.

Byta -> skaffa en annan, då det inte är öppet köp på stolar...
Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

@nik_lin Blev det något köp av denna stol?

Sorry, missade frågan och fick mail först nu om att det fanns nya svar

Jag köpte den som sagt, och den verkar vara bra kvalité och så, men lägsta höjd du kan sänka sitsen till är 50cm, vilket är högre än de flesta andra kontorsstolar och för högt för mig. Så jag skulle inte rekommendera den om man inte är lång.

Permalänk
Skrivet av lilmako:

Jag köpte en Svive Geminin på rea (2500kr) men har bara haft den i ca 2 dagar.
Den är skönare & lite "bredare" än min gamla Dxracer, jag är otroligt nöjd med köpet.
Det enda jag stör mig lite på är att kudden för nacken är väldigt hård & kudden för svanken sitter löst så den ramlar ner varje gång jag går ifrån stolen & den är ganska stor.
På min gamla stol så var kudden för svanken fastspänd så den satt alltid där man ville ha den.
Jag tycker absolut den är värt 2500kr.

Skrivet av Pinkaywr:

Jag är inte helt nöjd med min Svive Gemini, tycker den är för hög för mig och mitt skrivbord, trots att jag är 184.

Skrivet av nik_lin:

Får tyvärr hålla med... Jag är 178 och köpte den baserat på Webhallens bristfälliga text om att den är "bra för både korta och långa gamers", medan det på kartongen står M/L. Stolen i sig verkar bra kvalité och så, men blir väldigt obekvämt att sitta när fötterna inte når ned till golvet ordentligt Så det blir till att skaffa en annan eller köpa ett fotstöd, vilket lär kosta mer än man sparade på rabatten.

Är lite sugen att testa denna stolen själv. Kan ni bekräfta att lutnings-inställningen till ryggstödet går att låsa precis var som helst, och att det inte är begränsat till olika lägen längst vägen? Hur pass mjuk är den att sitta på jämfört med andra gamingstolar?

Skrivet av phedd:

Sitter i en Svive Phoenix Tier 3. Rätt nöjd. Skön.

Såhär efter två år ser jag en antydan till att sömmarna/limmet börjar spricka på sittytan, men så har jag inte heller varit så försiktig.

För typ ett halvår sen hoppade en mutter ur av sig själv så hela ryggstödet lossnade. Men det var bara att sätta tillbaka. Enda jag saknar är vadderade armstöd.

Gemini ser ut att vara några snäpp bättre än min. Tyg verkar bättre än fejkläder.

99% av alla de här gamingstolarna är ändå precis samma kinesiska stol som nåt företag i väst satt sin logga på.

Även intresserad av hur låsningsmekanismen fungerar på denna stolen: kan man låsa var som helst?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Är lite sugen att testa denna stolen själv. Kan ni bekräfta att lutnings-inställningen till ryggstödet går att låsa precis var som helst, och att det inte är begränsat till olika lägen längst vägen? Hur pass mjuk är den att sitta på jämfört med andra gamingstolar?

Även intresserad av hur låsningsmekanismen fungerar på denna stolen: kan man låsa var som helst?

Du kan låsa den nästintill var som helst, så det är inte begränsat till ca 4-5 lägen.
Den är mjukare än min gamla DxRacer men var lite hårdare än vad jag trodde.
Jag känner inte att det gör ont i rygg/rumpa efter ha suttit en hel dag i den.
Den är lagom i mina ögon, inte för hård och inte för mjuk men det är väl upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Sådär, var tvungen att komma hem för att kunna testa/svara

Som lilmako skriver så låser man den i lägen, men känns som att det är många nog för att inte vara något stort problem såvida man inte är extremt petig med att den ska vara exakt på millimetern rätt.

Jag har ingen erfarenhet av just andra gamingstolar, men för mig så känns den ganska så hård i jämförelse med olika kontorsstolar jag haft på kontor. Det känns nog extra mycket eftersom mina fötter inte när ner till golvet utan hänger i luften, så det blir mer belastning på baksidan av låren.

Permalänk
Medlem

Emballage mått?

Någon som har köpt den vet ungefärligt mått på emballaget?
Har ej bil men tänkte frakta hem den med hjälp av min elcykel/moped, bor inte så himla långt från postbudet men tillräckligt långt för att bära med armarna (kan lyfta tungt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av widdo:

Någon som har köpt den vet ungefärligt mått på emballaget?
Har ej bil men tänkte frakta hem den med hjälp av min elcykel/moped, bor inte så himla långt från postbudet men tillräckligt långt för att bära med armarna (kan lyfta tungt).

Kan inte se måtten i Postnords-appen då jag fick hemleverans på pall men lådan var rätt stor & tung.

Kan du på nå vis balansera den på pakethållaren på cykeln & gå bredvid så bör det gå bra så länge du inte bor en bra bit bort.
Någon annan har kanske måtten på sin leverans i appen.

Permalänk
Medlem

Svive Phoenix och Gemini måste vara samma stol, men den førsta i PU-læder och den sista i textil?

Ni som næmnde att føtterna inte når golvet, ær detta enbart i høgsta position?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av widdo:

Någon som har köpt den vet ungefärligt mått på emballaget?
Har ej bil men tänkte frakta hem den med hjälp av min elcykel/moped, bor inte så himla långt från postbudet men tillräckligt långt för att bära med armarna (kan lyfta tungt).

Jag skulle INTE rekommendera den på cykel, med tanke på att paketet väger typ 32kg och är ganska så stort. Jag släpade hem mitt med pirra och det gick bra, men tror det hade varit svårt på cykeln.

Kan mäta exakt storlek på kartongen när jag kommer hem, har inte återvunnit den ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Svive Phoenix och Gemini måste vara samma stol, men den førsta i PU-læder och den sista i textil?

Ni som næmnde att føtterna inte når golvet, ær detta enbart i høgsta position?

Nej, det är i lägsta position för mig. Sitsen är ganska så djup och lägsta höjd för den är 50cm, vilket gör att (iaf mina) fötter inte når marken ordentligt på något bekvämt sätt. Kör med en låda som fotpall just nu, men hade ju varit trevligare utan.

Permalänk
Medlem

Fasen, jag mätte igår men glömde bort att posta Har för mig det var typ 90 x 40 x 50? Ska dubbelkolla när jag kommer hem.

Permalänk

Tänkte avvakta till idag och se om det blev ännu en prissänkning, men nu var de visst slut.

Aja, blir väl rea igen i mellandagarna. Ni som köpte kan ju skriva av er lite hur stolen var innan dess.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Tänkte avvakta till idag och se om det blev ännu en prissänkning, men nu var de visst slut.

Aja, blir väl rea igen i mellandagarna. Ni som köpte kan ju skriva av er lite hur stolen var innan dess.

Tänkte samma som du och väntade för se om Komplett sänker till 2000:- som Webhallen hade. Men Komplett har ljusgrå för 2399:- kvar fram till 30 nov om man inte måste ha mörkgrå variant.

https://www.komplett.se/product/1152277/gaming/spelutrustning...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Tänkte samma som du och väntade för se om Komplett sänker till 2000:- som Webhallen hade. Men Komplett har ljusgrå för 2399:- kvar fram till 30 nov om man inte måste ha mörkgrå variant.

https://www.komplett.se/product/1152277/gaming/spelutrustning...

Jo, såg det. Den vita färgen är nästintill en dealbreaker för mig, så avvaktar.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Minnet är bra men kort Måtten för kartongen är 40 x 74 x 92 (cm).

Permalänk
Medlem

Jag ansåg att stolen var alldeles för hög för både mig och för mitt skrivbord. Men kom på den briljanta idén till att jag kan byta hjul från min gamla dxracer till sviven. Vilket det passade, så sänkte stolen med nästan 2cm, vilket gjorde en enorm skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkaywr:

Jag ansåg att stolen var alldeles för hög för både mig och för mitt skrivbord. Men kom på den briljanta idén till att jag kan byta hjul från min gamla dxracer till sviven. Vilket det passade, så sänkte stolen med nästan 2cm, vilket gjorde en enorm skillnad.

Nice! Tanken har slagit mig också, men har tyvärr inga andra hjul att byta till... Kan man köpa dem separat?