Permalänk
Medlem

Soundbar till ny tv

Hej! Försöker komma ifrån alla kablar och idag har jag ett surroundsystem jag dragit men vill bort ifrån det som sagt.

Jag funderar på köpa: Samsung 2019 82" QLED QE82Q70RATXXC. Till den en soundbar. Vilken rekommenderar ni? max 10 000. Vi kollar netflix, Disney. Ingen ljudnörd direkt.

Permalänk
Medlem

Samsungs topp modell brukar kunna hamna straks under 10 000 på reor. Och för det priset är den rätt så okej, när man läser och lysnar på täster.

Vet när jag letade så sa de på Elgiganten att man fick ta hem och tästa hur det åter hemma. För alla rum är olika och de påvärkar mycket på ljudet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Samsungs topp modell brukar kunna hamna straks under 10 000 på reor. Och för det priset är den rätt så okej, när man läser och lysnar på täster.

Vet när jag letade så sa de på Elgiganten att man fick ta hem och tästa hur det åter hemma. För alla rum är olika och de påvärkar mycket på ljudet

Tack för svar! Vilken är denna topp modell?

Permalänk
Medlem

Sonos Beam och en sonos Sub om du kan sträcka dig till det. Bäst ljud och smidigaste systemet för pengen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Tack för svar! Vilken är denna topp modell?

Årets modell Samsung HW-Q950T (fast nu när man hört lite så kanske den inte är så bra i alla fall )
Förra årets Samsung HW-Q96R

Kommande klipsch cinema soundbar serien kan bli bra kanske?

Kan dock tillägga att JAG inte köpte någon ljudlimpan när jag letade för 1-2 år sedan. Det slutade för mig med det som du vill bort från för jag gillade inte kompromisserna (och Samsungen som var bäst då hade mycket mjukvarubuggar, vilket de fortfarande värkar ha) med ljudlimpan mot en receiver. Så kanske skippa Samsung i alla fall... :/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Sonos Beam och en sonos Sub om du kan sträcka dig till det. Bäst ljud och smidigaste systemet för pengen.

Lite sugen på Beamen men bor i lgh och har sällan högt ljud generellt när vi kollar på film osv. Skulle du säga att Beamen ändå levererar x antal gånger bättre ljud än de inbyggda högtalarna, eller anser du Beamen "tam" utan suben?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Lite sugen på Beamen men bor i lgh och har sällan högt ljud generellt när vi kollar på film osv. Skulle du säga att Beamen ändå levererar x antal gånger bättre ljud än de inbyggda högtalarna, eller anser du Beamen "tam" utan suben?

Jag har Soundbar och en Sub, och slår man av subben är det som natt och dag. Med det sagt så duger ju beamen fint för normalvolym och dialog osv... effekttunga filmer behöver ju lite bas. Om du väl provlyssnar med/utan bas så lovar jag att du kommer vilja köpa suben Den är inte billig men den håller ju länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Jag har Soundbar och en Sub, och slår man av subben är det som natt och dag. Med det sagt så duger ju beamen fint för normalvolym och dialog osv... effekttunga filmer behöver ju lite bas. Om du väl provlyssnar med/utan bas så lovar jag att du kommer vilja köpa suben Den är inte billig men den håller ju länge.

Tack för input!
Jo när man väl sett hur grönt gräset "kan vara" är det ju oftast omöjligt att gå tillbaks. Knepigt dock att motivera priset för Beam + Sub vs. annat varumärkes soundbar+sub för samma peng som endast Beamen dock. Har redan 2st Sonos 1or hemma och är helnöjd med det de är till för. Är dock så långt från audiofil man kan komma (aktivt val för att hålla just hifi-kostnaden nere ngt). Rent generellt känns det som att Sonos-varumärket i detta fall kostar en hel hel extra för smidigheten vilket jag kan köpa i många fall, men just här blir det svårmotiverat för mig

Permalänk
Medlem

Hej! Jag frågar i denna tråd.

Jag är sugen på Elgigantens tidiga black friday:
JBL Bar 9.1kanals soundbar med 10" trådlös subwoofer
för 6000 kr, normalpris 10 000 kr, se nedan
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/136929/j...

Måste jag köpa till kablage, isf vad?

Är det ett bra val? Går ut idag kl 1800, tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Sonos Arc annars?