Mindre filstorlek på PS4-spel efter radering och återinstallation

Permalänk
Medlem

Mindre filstorlek på PS4-spel efter radering och återinstallation

Häromdagen så raderade jag Modern Warfare från min externa hårddisk som jag använder med min PS4 pro och upptäckte en intressant sak. MW tog upp ca 200 gb på hårddisken före radering med senaste version 1.29 och alla tilläggspaket installerade för campaign, multiplayer o.s.v. Efter radering och återinstallation på samma externa hårddisk tar nu MW med senaste version och alla tillägg installerade endast upp 82 gb. Hur kan filstorleken minska med nästan 120 gb efter en återinstallation och borde man isåfall kunna använda samma procedur med alla PS4-spel man har lagrade på sin externa hdd för att frigöra lagringsutrymme?

Permalänk

Har för mig att de släppte en uppdatering som skulle minska installerade storleken, kan det vara effekten av den som du märker av?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av nios91:

Häromdagen så raderade jag Modern Warfare från min externa hårddisk som jag använder med min PS4 pro och upptäckte en intressant sak. MW tog upp ca 200 gb på hårddisken före radering med senaste version 1.29 och alla tilläggspaket installerade för campaign, multiplayer o.s.v. Efter radering och återinstallation på samma externa hårddisk tar nu MW med senaste version och alla tillägg installerade endast upp 82 gb. Hur kan filstorleken minska med nästan 120 gb efter en återinstallation och borde man isåfall kunna använda samma procedur med alla PS4-spel man har lagrade på sin externa hdd för att frigöra lagringsutrymme?

Just för Modern Warfare gav blizzard en notis om att det spelet går att installera med valbara komponenter (ex. endast 1 språkpaket m.m.) och de ska rulla ut valbara komponenter för alla blizzards/activitions spel.

Så det kan nog vara det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Just för Modern Warfare gav blizzard en notis om att det spelet går att installera med valbara komponenter (ex. endast 1 språkpaket m.m.) och de ska rulla ut valbara komponenter för alla blizzards/activitions spel.

Så det kan nog vara det.

Fast detta gäller väl bara på PC, inte konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Har för mig att de släppte en uppdatering som skulle minska installerade storleken, kan det vara effekten av den som du märker av?

https://charlieintel.com/modern-warfare-warzone-update-1-29/6...

I länken säger Infinity Ward att version 1.29 minskar spelets storlek med 25 gb, så att spelet har minskat med 120 gb i storlek efter återinstallation kan inte ha något med den nya patchen att göra.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas valbara grejer på ps4 och xbone med, men jag vet inte säkert då jag inte har någon själv. Dock hittade jag den här videon som påstår något sånt.
https://www.youtube.com/watch?v=YrSiTHrkNpQ