Söker tips/förslag på co-op pusselspel...

Permalänk

Söker tips/förslag på co-op pusselspel...

Jag och 2 polare fick för oss att leta upp bra pusselspel eller vad man ska kalla det där man tillsammans försöker lösa diverse problem tillsammans för att ta sig vidare.

Vi hittade 2st som vi spelade igenom. Det första var Escape Quest och det andra var Tales of escape som båda var riktigt nice.

Jag tänkte höra om någon kanske spelat något av dessa och/eller känner till något spel som liknar dessa?

De spel i övrigt som jag känner till som är liknande är Sea of thieves som vi kanske ska ge oss på, dock så kostar det en hel del

De krav jag egentligen har är:
*Ska gå att spela 3-4 spelare co-op
*Ska vara pusselspel där man löser uppdrag tillsammans för att ta sig vidare
*Får gärna ta några timmar att klara det, gärna många timmar om det finns möjlighet att spara så man slipper börja om från början varje gång man startar
*Behöver inte vara allt för dyrt...helst max 200-250:-

Spelar ingen roll om spelet finns på steam, origin, gog, epic så länge det är ett roligt spel...

Hoppas ni efter beskrivning förstår något av det jag är ute efter

Alla tips/förslag uppskattas och mottages varmt!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 1 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

--> Human: Fall flat

-Trine 2

-Magicka 2

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

--> Human: Fall flat

-Trine 2

-Magicka 2

Ska kolla upp dessa!

Stort tack för snabbt svar!

Ös på med förslag om ni kommer på fler spel!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 1 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III