Beställde fel fraktsedel :D

Permalänk
Medlem

Beställde fel fraktsedel :D

Hej, ska skicka ett paket nästa vecka o använde postnord skicka direkt, men hjärndöd som jag är råkade jag välja small paket som endast får väga 2kg.. Sen vägde jag ju fan grejerna å de väger ju 3kg. Jag visste att det vägde mer än 2kg men jag kunde la inte tänka ordentligt.

Har betalat 95 kr och tejpat fast fraktsedeln. Max 3kg kostar 122kr, har ni någon aning om det räcker att betala mellanskillnaden eller får jag helt enkelt köpa en ny fraktsedel?

Om det spelar någon roll så är alla mått rätta förutom vikt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Hej, ska skicka ett paket nästa vecka o använde postnord skicka direkt, men hjärndöd som jag är råkade jag välja small paket som endast får väga 2kg.. Sen vägde jag ju fan grejerna å de väger ju 3kg. Jag visste att det vägde mer än 2kg men jag kunde la inte tänka ordentligt.

Har betalat 95 kr och tejpat fast fraktsedeln. Max 3kg kostar 122kr, har ni någon aning om det räcker att betala mellanskillnaden eller får jag helt enkelt köpa en ny fraktsedel?

Om det spelar någon roll så är alla mått rätta förutom vikt..

Senast det hände för mig så fick jag boka ny frakt, men Postnord återbetalar gamla frakten om du ringer kundtjänsten.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Senast det hände för mig så fick jag boka ny frakt, men Postnord återbetalar gamla frakten om du ringer kundtjänsten.

Jasså?? Trodde jag aldrig.. Vad bra, tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Jasså?? Trodde jag aldrig.. Vad bra, tack!!

Det gör dem. Jag gjorde felet att jag bokade frakt för 500g men mitt paket vägde mer. Köpte ny frakt och lämnade in paketet. Ringde sedan till PostNord och förklarade mitt problem. De återbetalade den fraktsedel som jag ej använt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Japp var inga problem, tack för hjälpen