3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Viking
Skrivet av CLLA:

Nästan samma för mig.. står bara att postnord fått elektronisk information, hade hoppats på att få det imorgon men lär dröja..

Hur länge har det stått så?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hur länge har det stått så?

Sedan 2020-11-20 16:56 så man tycker att be borde gått iväg till en terminal vid det här laget.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Viking
Skrivet av CLLA:

Sedan 2020-11-20 16:56 så man tycker att be borde gått iväg till en terminal vid det här laget.

Jaha, då är det värre än för mig. Mitt skickades 20:54 11/20. Men har sedan dess inte ändrats.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jaha, då är det värre än för mig. Mitt skickades 20:54 11/20. Men har sedan dess inte ändrats.

Hmm ja konstigt att mitt inte åkte med till terminalen då också.. inte omöjligt att de hamnat mellan stolarna men åker det inte iväg ikväll så är det något konstigt.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Har fått för mig att köpa ny dator, vid helt fel tidpunkt som det verkar. Är det ens lönt att lägga ett 3080 i varukorgen i dagsläget?

EVGA korten har varit 1-2 veckors leveranstid i någon månad?, så har du inga speciella preferenser så borde det lösa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jaha, då är det värre än för mig. Mitt skickades 20:54 11/20. Men har sedan dess inte ändrats.

Jag säljer böcker med ehandel och det är vanligt att det inte ska nas fastän det skickats. Dvs du kan få hem det fastän det står så. Ibland får man även två registreringar i sin postnord app. Testa eventuellt och lägg till igen om du fått spårning information. Men om det registrerades i fredagskväll har det kanske inte lämnat lagret förrän postgång idag. Isåfall har du det imorgon.

Permalänk
Medlem

Ugh, jag som bara vill ha tag på ett mindre populärt 3080 med referensdesign så det passande vattenblocket går in i mitt O11 Dynamic.
Men det känns lika kört som att vänta på ett Asus TUF eller Strix...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka alla som tipsar om vart kortet dyker upp i lager. Lyckades köpa ett 3080 förra veckan från Amazon.se och den skickades idag 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jaha, då är det värre än för mig. Mitt skickades 20:54 11/20. Men har sedan dess inte ändrats.

Skrivet av CLLA:

Hmm ja konstigt att mitt inte åkte med till terminalen då också.. inte omöjligt att de hamnat mellan stolarna men åker det inte iväg ikväll så är det något konstigt.

Nu så står att försändelsen är på väg 2020-11-23 14:26 Veddesta så 2 dagar står det

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk

Någon här som vet när Msi RTX 3080 Suprim X tar sig till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossman02:

Någon här som vet när Msi RTX 3080 Suprim X tar sig till Sverige?

Med tanke på att de nyss släppt kortet och att det är generellt en bristvara så nog inte i första studen ^^

Permalänk
Viking
Skrivet av Lyrael:

Jag säljer böcker med ehandel och det är vanligt att det inte ska nas fastän det skickats. Dvs du kan få hem det fastän det står så. Ibland får man även två registreringar i sin postnord app. Testa eventuellt och lägg till igen om du fått spårning information. Men om det registrerades i fredagskväll har det kanske inte lämnat lagret förrän postgång idag. Isåfall har du det imorgon.

Det jobbiga är att det står beräknat idag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bossman02:

Någon här som vet när Msi RTX 3080 Suprim X tar sig till Sverige?

Now, this is a story all about how
My Suprim X flipped-turned upside down
And I'd like to take a minute
Just sit right there
I'll tell you how we had not stock for the Suprim X premier

Vi hade ett gäng på lager som jag hade fördelat ut till butiker och hade tänkt göra en grej här för er så ni kunde få innan helgen. Men de korten vi har blev indragna i sista minuten pga ett eventuellt produktionsfel

Nu har vi kort på väg in igen (som skeppades idag), inte lika många men såfort de har landat och inte mixats med kort jag har krävt tillbaka från butikerna så kör vi 2.0 här. Håll öron och ögon vakna efter en tidpunkt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Now, this is a story all about how
My Suprim X flipped-turned upside down
And I'd like to take a minute
Just sit right there
I'll tell you how we had not stock for the Suprim X premier

/Patrik

Du gör mig stolt Patrik!
Du får Borked's seal of approval med ditt skriveri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbesson:

@webhallen
Finns det någon uppdatering på https://www.webhallen.com/se/product/324101-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

PS. Kanon information du ger här på forumet!

Skrivet av JBergelin:

Sitter och undrar samma

Undrar också. Beställde sent ,har för mig 11e nov via Webhallen. Är glad om jag får i januari, men eftersom följer den här tråden slaviskt så är jag rädd om jag ens får det innan sommarn
Är säkert sist i kön...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Phrawmi:

Undrar också. Beställde sent ,har för mig 11e nov via Webhallen. Är glad om jag får i januari, men eftersom följer den här tråden slaviskt så är jag rädd om jag ens får det innan sommarn
Är säkert sist i kön...

Ännu inte hört något, uppdaterar som sagt sekunder jag vet mer. Detta är mitt topp prio kort att hålla er uppdaterade på!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ill-k:

Ville bara tacka alla som tipsar om vart kortet dyker upp i lager. Lyckades köpa ett 3080 förra veckan från Amazon.se och den skickades idag 🙂

Nyfiken på vad som kommer fram i den lådan, hål oss uppdaterad

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Enda problemet jag haft med Budbee var att de åkte förbi mitt hus för att ta det på tillbakavägen, detta var inplanerat i deras rutt. Så inget de gjorde fel, mer än att de hade en dåligt planerad rutt

Detta inlägg åldrades ju otroligt väl! I söndags skulle jag ha fått mitt nya chassi. Men inget uppdaterades ifrån fredags 17:47 ifrån Inet att det var packat och redo. Idag kontaktade jag Inet, de tyckte det var konstigt och bad mig vänta till onsdag. På ett hum frågade jag Budbee också, och då dök det upp minsann, så nu ska jag få det imorgon, men fick i alla fall gratis att välja tidpunkt. Hade man varit mera otålig kanske det hade gått snabbare. Men men, vad är ändå en helt ny dator att bygga, den kan ju vara vass, eller tråkig, eller ful, eller POSTar inte, eller, eller helt underbar... /rant

Permalänk

@Webhallen vet ni när ASUS EK 3080 kommer int på lager? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ännu inte hört något, uppdaterar som sagt sekunder jag vet mer. Detta är mitt topp prio kort att hålla er uppdaterade på!

/Patrik

Du är en klippa!

Permalänk
Medlem

Jag spontanköpte EVGA XC3 Ultra hos inet eftersom jag inte trodde det skulle komma redan efter 2 dagar. Öppnade förpackningen utan att ens plugga in kortet innan jag ångrade mig för att jag tycker mitt 2080s hänger med för de krav jag har så det kommer komma in ett ”använt” evga xc3 ultra hos inet om 1-2 dagar skulle jag tro. Chansar att de säljer det som öppnad förpackning för någon hundralapp billigare.

Kändes att det var mer rättvist så än att sälja det vidare på ett fult sätt och att ev. garanti inte gäller för nästa köpare

Håll koll!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ännu inte hört något, uppdaterar som sagt sekunder jag vet mer. Detta är mitt topp prio kort att hålla er uppdaterade på!

/Patrik

Jag trodde att det var TUF non OC/OC korten
Ser att kön iallafall rör sig!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Vet att du har mycket att göra men är lite nyfiken på status på Zotac 3080 Trinity OC korten? Har en bokning på ett sånt hos er

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

3090 på lager enligt webben för den hugade https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Asus Strix RTX 3090 OC lyser med sin frånvaro.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Galet svårt att få tag i 3080. Man får hålla tummarna att turen vänder 😊

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kloker:

Galet svårt att få tag i 3080. Man får hålla tummarna att turen vänder 😊

Beror också på vilket kort du jagar evga korten verkar vara otroligt lite kö till. Som jag skrev tidigare så väntade jag 2 dagar på mitt xc3 ultra. Fick den samma dag som deras order på dom kom i lager

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

@Webhallen Vet att du har mycket att göra men är lite nyfiken på status på Zotac 3080 Trinity OC korten? Har en bokning på ett sånt hos er

Samma här. Lite oroväckande att den seglat upp till 4:e mest sålda på deras hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ännu inte hört något, uppdaterar som sagt sekunder jag vet mer. Detta är mitt topp prio kort att hålla er uppdaterade på!

/Patrik

Det jag tycker är så konstigt är att ni inte verkar veta när korten dyker upp, jag utgår att leveranser går att följa precis som för oss privatpersoner?

Eller är det så att de kort som planerade komma den 13e allokerades till andra länder / ÅF?

Just nu har jag ett Zotac 3080 AMP HOLO väntades på mig men vill helst ha ett 3080 strix och har svårt att ta ett bra beslut.

Permalänk
Avstängd

Have you seen this Chinese brand anywhere else in Sweden? https://www.arsadata.se/sv-se/product/colorful-geforce-rtx-3070-nb/
I wonder if we see 3080/3090 in stock from them.

Their lineup is solid and upper tier cards are impressive in terms of VRM construction.